BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Macboy

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 15:05

Dennis wij hebben er veel te kort in gestuurd om een beeld te krijgen. En waarom doe je zo vreemd over dit TopGear bericht ?
Alle 20 testen hiervoor was iedereen toch ook lovend ?

En Evo in de ECOTY heb ik uitgebreid uit geciteerd. Die waren ook lovend en enkelen plaatsten de M135i zelfs boven de 911. Uiteindelijk 6e geworden.

Dus dan snap je zelf ook wel dat het een goede auto zal zijn. En dat het geen marketing geneuzel is. BMW is natuurlijk geen Ferrari die slechte commentaren niet tolereren.

Conclusie: we moeten er denk ik aan wennen die besturing.

Ik praat het hier niet goed. Lees mijn eigen verslag er maar op na. Maar ik zou niet de totale auto erom laten staan als het een kwestie van wennen zou zijn. Kortom binnenkort nogmaals in sturen.

@ Rebel: de velgen vond ik in het begin ook wat afwijkend, maar inmiddels kan ik me geen mooiere velgen voorstellen voor de M135i.

Luco

Bericht door Luco » 05 dec 2012, 15:15

MParallel schreef:
Luco schreef:...Uit je laatste zin blijkt hoe bekrompen je er tegenaan kijkt.
Nou nou, wat een taal zeg.

Dat heet BMW fan. Als dat betekent dat ik een roze bril op heb, dan is dat zo en leg ik me bij neer. Zolang niemand die bij me afzet heb ik daar (dan) ook geen last van.

Fan zijn is niks mis mee, maar om dan alles wat anders is maar gelijk af te schrijven omdat er niet zon stomme proppelor op staat heeft niks met fan zijn te maken, maar dat is kijken met oogkleppen.
Elke realiteitszin is verdwenen.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 15:39

dvh schreef:Afbeelding

Ff lezen zometeen :kikker:
Welke is dit ?? Was net bij pomp en de Autoweek van deze week van 29/11-5/12 heeft een hele andere voorkant ??

Snipe

Bericht door Snipe » 05 dec 2012, 15:47

Deze is van vorige week of twee weken terug of zo. Er staat een filmpje op de site van Autoweek, had ik een paar pagina's terug al eens gepost.

dvh

Bericht door dvh » 05 dec 2012, 15:48

Deze is volgens mij wel 1 a 2 weken oud.
Zal vanavond wel eens wat foto's uploaden van het verhaal.

Snipe

Bericht door Snipe » 05 dec 2012, 15:51

By the way, Macboy: ik had je toen nog getipt dat 'ie in de Autoweek stond. Nadat je me zes keer had gevraagd welke kleur de demo van BMW NL had en welke bekleding erin zat en wat voor stiksels en wat voor stoelverwarming en wat voor versnellingsbak en wat voor stuur en wat voor bumpers en wat voor radio en nog wat van die dingen. Remember?

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 19:43

Geen enkel idee waar je het over hebt. Ken ik jou ?

Kan iemand mij de Autoweek anders sturen als die uitgelezen is ?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 dec 2012, 19:44

Macboy schreef:Geen enkel idee waar je het over hebt. Ken ik jou ?

Kan iemand mij de Autoweek anders sturen als die uitgelezen is ?
Ik had er net m'n reet mee afgeveegd en toen wilde Rebel 'm wel hebben dus daarna krijg jij 'm .

dvh

Bericht door dvh » 05 dec 2012, 20:32

Mod edit

De copyright rechten van het artikel liggen bij Autoweek, het 1 op 1 overnemen en hier plaatsen zou juridische problemen kunnen opleveren.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2012, 20:46

Al die die BMW lovers die lopen te schreeuwen dat die Beemer beter is die zouden eens naar het prijskaartje moeten kijken, een verschil van 20 ruggen........
Voor die twintig ruggen verwacht ik een auto die veeeeeeeeeel beter is.........
En dan het commentaar over die gele teller in het dashboard van die Renault.......als het in zo`n veel te dure fiat zit dan hoor je daar niemand over.......Typisch..... :lol:

Luco

Bericht door Luco » 05 dec 2012, 20:50

Downforce Hans schreef:Al die die BMW lovers die lopen te schreeuwen dat die Beemer beter is die zouden eens naar het prijskaartje moeten kijken, een verschil van 20 ruggen........
Voor die twintig ruggen verwacht ik een auto die veeeeeeeeeel beter is.........
En dan het commentaar over die gele teller in het dashboard van die Renault.......als het in zo`n veel te dure fiat zit dan hoor je daar niemand over.......Typisch..... :lol:

Oogkleppen Hans, als een auto die in basis 20k duurder is, niet beter zou zijn, (al zijn ze daar in de test ook niet eenduidig over want de megane stuurt beter) moet je je als fabrikant echt schamen, betere vraag zou zijn, is die 20k beter.

Als je wat opties aanklikt bij beiden loopt het verschil zelfs op naar 30k.

Robin

Bericht door Robin » 05 dec 2012, 20:59

Tja, Autoweek deelt die punten uit, bij EVO is 't anders, leuke dogfight met 'n 991, en bij TG wint dat ding van 'n Boxster en is nr 1 car of the year. Sportauto, enthousiasme. ten top Het is natuurlijk maar wat iedereen(ik ook) wil lezen natuurlijk.
Al vind ik Autoweek nooit 't sterkste auto(kenners)blad tov die ik hierboven noem.

Kortom denk ik dat 'n M135i een betere auto is ivm z'n prijs dan 'n Boxster, zoals men dat ook kan zien Megane vs M135i. Etc etc.

dvh

Bericht door dvh » 05 dec 2012, 21:02

Als ze beide 35k zouden kosten, koos ik de BMW.
Want ? Mooier interieur en fijne smeuïge motor en simpelweg voorliefde.

Maar met 20-25k verschil kies ik, met volle tevredenheid , voor de Renault.
Want buiten het interieur wat ik in de BMW mooier vind , en waar ik die van de Renault ook gewoon leuk/fraai vind. Zou ik toch het gevoel hebben dat ik iets speciaals zou rijden in de RS. En qua ruimte is het prima te doen met kleine kinderen. En het prijsverschil zou voor mij persoonlijk niet goed te praten zijn.

Autoweek is voor mij wellicht een goede referentie. Want ik scheur niet op het circuit, ik kan niet driften ik kan alleen maar 'leuk vinden' en de kick ervaren die een auto me geeft als ik op een vrij stukje weg het gaspedaal in trap. En al het andere is leuk voor het idee maar ik gebruik het toch niet, zeg maar.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 21:12

Wat een kinderlijk niveau weer hier Hans en Luco.

Een Renault Megane RS stuurt ook beter dan een RS3 die €40.000 duurder is dus wat is jullie punt ? Een Renault Clio RS stuurt beter en biedt meer fun dan een Lamborghini Gallardo volgens EVO en die is €300.000 duurder.

Een M135i heeft geen concurrenten. 320pk 6-cilinder voor €53.000 is bij de concurrentie in geen velden te bekennen. Daar gaat het om en niet of een Renault Megane beter stuurt.

Zou mij en elke andere potentiele koper aan mijn kont roesten.

Bedenk me overigens net dat de Renault Twingo ook beter stuurt. Moet ik die dan maar gaan leasen ?
Is nog eens €15.000 goedkoper dan de Megane...

Kinderen ... zucht ...
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 dec 2012, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 05 dec 2012, 21:16

:D
Macboy schreef:Zou mij en elke andere potentiele koper aan mijn kont roesten.
Ik heb serieus nooit aan 'n Megane gedacht, maar ook niet aan 'n Boxster. RS3(nieuw model is er nog niet natuurlijk ) misschien wel, S4, C350 AMG pakket benz. Impreza WRX Sti.... Zo zie je maar dat iedereen 'n andere beleving heeft.

Dus de concurrentie van de M135i komt inhouse (328i vol of kale 335i) , want 320pk rwd 53k en redelijk praktisch is toch redelijk uniek.

Laat dat redelijk maar weg. :D

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 dec 2012, 21:25

Macboy schreef:Wat een kinderlijk niveau weer hier Hans en Luco.

Een Renault Megane RS stuurt ook beter dan een RS3 die €40.000 duurder is dus wat is jullie punt ? Een Renault Clio RS stuurt beter en biedt meer fun dan een Lamborghini Gallardo volgens EVO en die is €300.000 duurder.

Een M135i heeft geen concurrenten. 320pk 6-cilinder voor €53.000 is bij de concurrentie in geen velden te bekennen. Daar gaat het om en niet of een Renault Megane beter stuurt.

Bedenk me overigens net dat de Renault Twingo ook beter stuurt. Moet ik die dan maar gaan leasen ?

Kinderen ... zucht ...
Weet je wat kinderachtig is, badmuts, net doen als of je een bmw wil kopen maar dan voor zo`n kut golf gaan en een beetje gaan rukken over een paar stikseltjes......
Mijn zoon van negen doet dat ook vaak fantaseren over dure auto`s als we het dan toch over kinderen hebben...........en nee dit keer geen smiley`s dan weet je wat mijn mind-set is........
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 05 dec 2012, 21:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 05 dec 2012, 21:29

Macboy schreef:Wat een kinderlijk niveau weer hier Hans en Luco.

Kinderen ... zucht ...
Ik zet deze twee niet naast elkaar, dat doen diverse autobladen en programmas.
Dan mag je best de plus en minpunten van beiden noemen en over discussieren, maar goed als jij elke discussie of argument afdoet met kinderlijk nivo, dan zou ik eens in de spiegel kijken, daar staat dan namelijk het grootste kind wat alleen maar wil horen dat die gelijk heeft.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 21:37

Jullie doen alleen kinderlijk als het jullie uitkomt. Ingaan op mijn argumenten doen jullie niet.

Daarom nog een poging: volgens jullie stuurt de Megane beter terwijl hij €30.000 goedkoper is. En dus is de M135i daarmee een auto voor mensen met een roze bril op. Ik reageer op die kinderachtige stelling dat dit argument op elke auto en elke vergelijking van toepassing is dus wat is jullie punt nou precies ?

Er is niks mis met deze vergelijking. Integendeel, gewoon een leuke test, maar is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat het nou niet bepaald directe concurrenten van elkaar zijn ?

Daarbij is het prijsverschil volgens mij gewoon €11.000 als je ze gelijk uitrust dus rekenen kunnen jullie ook al niet maar daarover verbaas ik me ook totaal niet gelet op het (frustrerende) niveau.

En Hans als de mening van anderen mij interesseerde reed ik niet al jaren in VAG inc BlueMotion Polo.

RVV

Bericht door RVV » 05 dec 2012, 21:41

Dan het vergelijk met de Megane,, leuk voor het leesvoer, maar er zijn net zoveel overeenkomsten als appels met peren. Hoewel beide is dan weer fruit dat dan weer wel.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 21:42

Het artikel is erbij gehaald omdat de Megane beter stuurt en dus de DF winnaar is maar goed.

Als we het over roze brillen hebben ...

En ook voor jou Rico geldt: als je het gehype zat bent blijf dan gewoon weg uit dit draadje. Je klikt er zelf op.

Robin

Bericht door Robin » 05 dec 2012, 21:43

Hans zegt 't goed Ilija je bent 'n badmuts.

En de goedheiligman is bijna de deur uit of de schijnheiligman komt erin....

Luco

Bericht door Luco » 05 dec 2012, 21:45

Macboy schreef:Jullie doen alleen kinderlijk als het jullie uitkomt. Ingaan op mijn argumenten doen jullie niet.

Daarom nog een poging: volgens jullie stuurt de Megane beter terwijl hij €30.000 goedkoper is. En dus is de M135i daarmee een auto voor mensen met een roze bril op. Ik reageer op die kinderachtige stelling dat dit argument op elke auto en elke vergelijking van toepassing is dus wat is jullie punt nou precies ?

Er is niks mis met deze vergelijking. Integendeel, gewoon een leuke test, maar is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat het nou niet bepaald directe concurrenten van elkaar zijn ?

Daarbij is het prijsverschil volgens mij gewoon €11.000 als je ze gelijk uitrust dus rekenen kunnen jullie ook al niet maar daarover verbaas ik me ook totaal niet gelet op het (frustrerende) niveau.

En Hans als de mening van anderen mij interesseerde reed ik niet al jaren in VAG inc BlueMotion Polo.
Dat die beter stuurt dan elke andere auto is een compliment voor de megane, maar wordt zomaar onder het kleed geschoven.

Dat het niet echt concurrenten van elkaar zijn ben ik met je eens, das te knapper dat de megane zo dichtbij komt

Fully loaded megane rs kost 40k M135i zit dan boven de 70k, is dat 11k verschil?
Ik zou even nieuwe batterijen in je rekenmachine doen.

Verder was de conclusie van het filmpje en de test dat de BMW de betere allrounder is maar de megane beter stuurt, dat was niet mijn conclusie maar kwam uit de test naar voren.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 21:49

DUBBEL
Laatst gewijzigd door Macboy op 05 dec 2012, 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 05 dec 2012, 21:50

Luco: ik verval in herhaling maar bijna elke BMW rijder (en niet BMW rijder!) adoreert de Megane RS om zijn wegligging en redelijke prijs. Dat is het probleem dus niet. Bijna geen slecht woord over de Megane op dit forum.

Dus wat is precies je punt ? Toch moeilijk he een punt maken :)

Ik help je wel een beetje: het punt is nou net andersom namelijk dat de anti-BMW brigade (of pro-Renault) alles aangrijpt om de M135i af te kraken.

Check anders mijn posts over de Megane RS verspreid over het forum... en dan checken we daarna jou posts.

Dát is nu mijn punt !

@Rico: wat kostte jou 130i dan zonder M pakket en met 55pk minder ?

Luco

Bericht door Luco » 05 dec 2012, 21:53

Macboy schreef:Luco: ik verval in herhaling maar bijna elke BMW rijder (en niet BMW rijder!) adoreert de Megane RS om zijn wegligging en redelijke prijs. Dat is het probleem niet. Bijna geen slecht woord over de Megane op dit forum.

Dus wat is precies je punt ? Toch moeilijk he een punt maken :)

Ik help je wel een beetje: het punt is nou net andersom namelijk de anti-BMW brigade (of pro-Renault) brigade alles aangrijpt om de M135i af te kraken.

Check anders mijn posts over de Megane RS verspreid over het forum... en dan checken we daarna jou posts.

Dát is nu mijn punt !

@Rico: wat kostte jou 130i dan Rico zonder M pakket en met 55pk minder ?

Nou dan lees jij andere posts als ik, blader het topic maar eens door.

Volgens mij kraak ik nergens de 135i af.

En toch wel raar, je verwijt een ander dat die niet op argumenten in gaat, maar hier reageer je dan niet op?
Fully loaded megane rs kost 40k M135i zit dan boven de 70k, is dat 11k verschil?
Laatst gewijzigd door Luco op 05 dec 2012, 21:55, 3 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie