Tien jaar geleden toen deze MG uitkwam reed ik nog in een blauwe Evo 7 en wilde ik niet dood gezien worden in apparaten zonder taartschep, 4WD, zesentwintig diffs, 300 nogwat bhp, etc bla bla usw.
Nu ik voorzichtig folders van rollators begin in te zien wordt het ook tijd voor something rather more distinguished.
Behold, the beast;
http://www.nederlandmobiel.nl/tweedehan ... pk/2766595
Engelse auto's zijn nooit iets voor mij geweest (niet erg, ben ook overtuigd 911 hater- ja ik heb er wel zes gereden - ja ook een GT3) maar ik merkte dat er something amiss was toen ik bij de nieuwe James Bond ineens dacht; "wat een gaaf ding die Jaguar XJ. Honderd keer gaver dan die f**kin' Aston Martin uit 1903".
Mijn vooroordeel over Britse auto's is makkelijk; regardless van welk merk, als het uit de UK komt is het kwalitatief utter shite. En MG had voordat de tent tits up ging al helemaal geen naam in reliability!
Nu, als oudere jongere, sta ik ook meer open voor een mogelijk eloquent tegengeluid.
Is er hier dus iemand die mij iets kan vertellen over evt. bevindingen met deze specifieke MG en mij mijn vooroordelen uit mijn hoofd kan praten?
Het is een 4.6 liter V8 met handbak maar voor zover ik weet zonder LSD.
Limburg - waar deze auto staat - is wat ver om even langs te boren voor een testrit, maar ik zou dat graag doen.
Is dit ding de moeite waard? Anyone?
Of is het net zo'n potentiele ramp als ik tien jaar geleden dacht.
Ta.
.