Welke aansluiting turbo. T3 of T25/28
-
Welke aansluiting turbo. T3 of T25/28
Het uitlaat spruitstuk wat ik evt. ga bestellen kan met 1 van de 2 geleverd worden.
2 liter motor welke in eerste fase 220 wiel pk's gaat duwen met standaard motor.
2e fase met opnieuw opgebouwde motor met gesmede onderdelen moet het een 350 a 400 pk gaan drukken op de weg.
Van wat ik lees spoelt de T25 sneller maar geeft de T3 hogere vermogens ?
Welke aansluiting is verstandiger te kopen ?
Is er nog een prijs verschil tussen T3 en T25/28 turbo ?
Welke aansluiting is nieuwer ?
2 liter motor welke in eerste fase 220 wiel pk's gaat duwen met standaard motor.
2e fase met opnieuw opgebouwde motor met gesmede onderdelen moet het een 350 a 400 pk gaan drukken op de weg.
Van wat ik lees spoelt de T25 sneller maar geeft de T3 hogere vermogens ?
Welke aansluiting is verstandiger te kopen ?
Is er nog een prijs verschil tussen T3 en T25/28 turbo ?
Welke aansluiting is nieuwer ?
-
OnlineLuco
Re: Welke aansluiting turbo. T3 of T25/28
Heeft niks met nieuwer te maken maar met de vorm en grootte van de aansluiting.
Ik zou altijd voor de grotere gaan als je meer vermogen wilt gaan draaien later.
Mocht je vinden dat de grotere turbo te laat opspoelt laat je gewoon een turbo samenstellen die eerder opspoelt.
T3

T25 naar T3 verloop

Ik zou altijd voor de grotere gaan als je meer vermogen wilt gaan draaien later.
Mocht je vinden dat de grotere turbo te laat opspoelt laat je gewoon een turbo samenstellen die eerder opspoelt.
T3
T25 naar T3 verloop
-
Luco,
Maat had ik inderdaad gevonden, thanks. Wat zitten lezen op forum waar mijn motorblok type gebruikt word en daar is men duidelijk dat de T25 inderdaad beter zal spoelen maar de T3 vermogen geeft.
Ben wat dyno charts aan het vergelijken en kijken wat wijsheid is.
Meende ook te lezen dat T3 nieuwer is en daar nieuwere/betere ontwikkelingen voor zijn......
Ik snap hoe het werkt en hoe ik het moet gaan bouwen en mappen maar de nieuwste technieken ben ik totaal niet in thuis.
Interessant leesvoer wel.
Maat had ik inderdaad gevonden, thanks. Wat zitten lezen op forum waar mijn motorblok type gebruikt word en daar is men duidelijk dat de T25 inderdaad beter zal spoelen maar de T3 vermogen geeft.
Ben wat dyno charts aan het vergelijken en kijken wat wijsheid is.
Meende ook te lezen dat T3 nieuwer is en daar nieuwere/betere ontwikkelingen voor zijn......
Ik snap hoe het werkt en hoe ik het moet gaan bouwen en mappen maar de nieuwste technieken ben ik totaal niet in thuis.
Interessant leesvoer wel.
-
OnlineLuco
Je kan met in en uitlaathuis spelen zodat een T3 wat eerder opspoelt dan normaal, dan krijg je een hybride turbo zoals ze dat noemen.
Samenstelling en lagering naar wens.
Samenstelling en lagering naar wens.
-
Was net aan het lezen over dat Hybride en dual ball bearing
Als ik het allemaal door zet.....
Dan zou het ideaal zijn als ik powerband heb tussen 3000 en 6500 toeren. Dus volledig druk tussen die toeren tallen.
Als ik dan een halve tot hele bar kan hebben op 2750 toeren en dat "netjes" in kan laten komen met een goede boostcontroller moet de auto goed rijd baar zijn.
Te laag te veel koppel vind het blok vast niet leuk op langere termijn en hoog in toeren ( 7500 toeren ) nog even door blazen ook niet echt. Wat terughoudend zijn met afstellen dat het rijdbaar blijft en heel blijft.
Als ik het allemaal door zet.....
Dan zou het ideaal zijn als ik powerband heb tussen 3000 en 6500 toeren. Dus volledig druk tussen die toeren tallen.
Als ik dan een halve tot hele bar kan hebben op 2750 toeren en dat "netjes" in kan laten komen met een goede boostcontroller moet de auto goed rijd baar zijn.
Te laag te veel koppel vind het blok vast niet leuk op langere termijn en hoog in toeren ( 7500 toeren ) nog even door blazen ook niet echt. Wat terughoudend zijn met afstellen dat het rijdbaar blijft en heel blijft.
-
OnlineLuco
-
-
Mooie avatar Emiel 

-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Als je het beste van beide wilt, dus vroeg opspoelen en lang doorgaan, dan zou je voor een Variabele Geometrie Turbo kunnen gaan of een spruitstuk met gescheiden runners zodat je een twin scroll turbo kan gebruiken.
- Oscar29
BorgWarner EFR.
/thread.
/thread.
-
Er is mooi spul te krijgen inderdaad.
Winter 2013 ga ik knoop doorhakken. Eerst nog jaar rijden en afwegingen maken.
Winter 2013 ga ik knoop doorhakken. Eerst nog jaar rijden en afwegingen maken.