Vorig week vrijdag was dus eindelijk m'n beest weer thuis! Gelijk maar even winterbanden laten monteren...
Het probleem was als volgt: Tijdens mijn sprintje op de A28 richting Assen had 1 van de inlaat kleppen het begeven. Deze had hoogst waarschijnlijk een fabricage fout waardoor deze in stukken klapte. Hierdoor de kleppen, de kop, zuiger en cilinderwand beschadigt. De schade was aardig gek kwa euro's. Uiteindelijk heeft Ducati wel de beschadigde/kapotte onderdelen vergoed uit coulance.
De manuren waren wel voor eigen rekening... Maja nog altijd beter dan alles op je eigen bord.
Biggelaar heeft gelijk het hele blok nagelopen en wat dingen beter afgesteld/verbeterd.
Vorige week was het niet het beste weer en de motor moet de eerste 500 km even rustig bereden worden. Maar god o god wat merkte ik al een verschil in het gas respons en de rust in het blok, voor heen was het meer stoten en bokken onderin (hier was al het eea aan aagepast, wat ik toen al super vond), nu lijkt het wel een 4cilinder
Kort samen gevat, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat
Gevolg en oorzaak