Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Bericht door dvh » 03 dec 2012, 23:07

Nou is deze man overleden door het opstootje.
Maar ruzie en gevechten zijn eerder regel dan uitzondering bij amateurvoetbal.
Zowel bij de voetballers zelf en de toeschouwers.

Ik zal voetbal zoveel mogelijk weghouden bij mijn kinderen.
Leuk spelletje, klote community.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 23:27

Ruben je hebt helemaal gelijk hoor de oplossing van Allen is een stuk humaner en beschaafder maar er is wel een gezin naar de kloten. Een vader die nooit meer thuis komt omdat hij de maatschappij een dienst wilde bewijzen om het amateurvoetbal mede mogelijk te maken. Allemaal vrijwilligerswerk. Echt te walgelijk voor woorden.

WJ

Bericht door WJ » 03 dec 2012, 23:28

Niet alleen dat tuig moet keihard worden aangepakt. Ook de hele vereniging, alle divisies, moet geschorst worden. Club ook echt hard aanpakken, misschien dat de sociale controle op en rond het veld dan wat beter word..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 dec 2012, 23:30

Of ik heb alleen maar gevoetbald in een nette omgeving of het was zo "vroeger" dat dit allemaal niet gebeurde, maar ik heb echt nog nooit zoiets mee gemaakt. Een klein opstootje op het veld was het meeste in 'the heat of the game'...

Wat ik hierboven lees dat het allemaal kut is verbaasd me wel eigenlijk.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 03 dec 2012, 23:49

Gewoon dat hele voetbal op doeken. :strong:

Rupie

Bericht door Rupie » 03 dec 2012, 23:49

WJ schreef:Niet alleen dat tuig moet keihard worden aangepakt. Ook de hele vereniging, alle divisies, moet geschorst worden. Club ook echt hard aanpakken, misschien dat de sociale controle op en rond het veld dan wat beter word..
+1 :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 23:53

Robin Hartog schreef:Of ik heb alleen maar gevoetbald in een nette omgeving of het was zo "vroeger" dat dit allemaal niet gebeurde, maar ik heb echt nog nooit zoiets mee gemaakt. Een klein opstootje op het veld was het meeste in 'the heat of the game'...

Wat ik hierboven lees dat het allemaal kut is verbaasd me wel eigenlijk.
De hele maatschappij verhard, met name in de onderlagen van de bevolking (niet denigrerend bedoelt)
En het huidige voetbal is daar gewoon een afspiegeling van, want daar zitten ook de meest laag opgeleiden en steuntrekkers.

RVV

Bericht door RVV » 03 dec 2012, 23:55

Ik las ergens dat die jochies in dat team allemaal namens i/o van de vereniging op kickbox les zaten. Dat zaligmakende plan zal wel een of andere multiculturele jojo vandaan zijn gekomen... Onder het mom van geënt de kansarmen een kans...

Zag ergens op facebook een lijst met de leden van het elftal voorbij komen... Stonden 2 kaaskop namen tussen... Maargoed dat zal er wel niks mee te maken hebben. Want kaaskoppen zijn ook voetbal tuig.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 dec 2012, 00:08

Tuig vindt je overal Rico, dat heeft inderdaad niets met etniciteit te maken.

De onderlaag van de maatschappij verhard en past vaak fysiek geweld toe, de bovenlaag pakt het 'slimmer' aan en doet meer en meer aan zelfverrijking (Amarantis, Vestia etc).

Kortom, overal heb je rotte appels, beide categorieën zijn even verwerpelijk.

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 00:11

Sorry hoor, maar iemand doodschoppen vind ik persoonlijk toch een tandje erger dan bv jezelf verrijken.

Niet dat dat door de beugel kan, maar vind het geen vergelijk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 dec 2012, 00:16

Dat weet ik zo net nog niet.

Iemand doodschoppen levert minimaal 2 kapotte families op, die van het slachtoffer en de dader, met in de directe omgeving natuurlijk meer mensen die er iets van meekrijgen.

Jezelf verrijken ten koste van anderen/overheid dupeert vaak duizenden anderen/de maatschappij. Het klinkt misschien minder erg, maar is dat het wel?

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 00:19

Geld is maar geld.

Een leven is niet in geld uit te drukken.
Heb liever dat ze een ton van me stelen dan dat ze mijn vrouw doodschoppen.

Om maar iets te noemen.

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2012, 00:30

Maar goed even los gezien van dit nieuwe dieptepunt, kortgeleden hadden we nog een voetballer die een 72 jarige man in het publiek indirect doodtrapte.. Er heerst zoveel negatieve ellende rondom deze op zich prima sport voor de jonge jeugd dat ik ze als ouder ze gewoon niet aan die Tokkie taferelen wil blootstellen. Want het sluipt er in hè, bij de alle jongsten kinderen is er nog niet zoveel loos, maar als ze een jaartje meedraaien dan staan die Tokkie ouders mee te briesen en te blazen, te foeteren op die kut scheids. Die kiddos nemen dat gewoon over. Ook als jij als ouder met je goede gedrag niet wilt. Ik heb zelf altijd op hoog niveau in mijn jeugd aan basketball gedaan, nooit maar dan ook nooit Tokkie gedrag meegemaakt. Nu zitten mijn kinderen op korfbal, ben zelf vaak aanwezig ook bij wedstrijden waar oudere jeugd speelt. Ook 0,0 Tokkie gedrag van de publieke kant laat staan onder de spelers. Het cultuur rondom voetbal is gewoon doodziek. Al jaren zo dan zijn dit soort uitwassen de zaken die de pers halen, maar het zit veel dieper... En om die reden gaan mijn kinderen nooit op voetbal. Best zonde want als kind heb ik ook een aantal jaartjes gevoetbald, en het was best leuk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 04 dec 2012, 01:38

In de discussies die ik gisteren en vandaag over dit onderwerp heb gehoord valt het mij op dat echt iedereen een mening heeft die gebaseerd is op 'normaal fatsoen'. Mensen die dat zeggen zouden mijns inziens moeten leren dat de term "normaal" te abstract is. De term "fatsoen" idem dito.

Iedereen zou moeten leren om om te gaan met mensen waar je geen respect voor hebt. Dus dit tuig had geleerd moeten worden hoe ze om moeten gaan met iemand die regels handhaaft waar ze het niet mee eens zijn. Dit tuig had geleerd moeten worden hoe ze om moet gaan met oneerlijke situaties. Dit tuig had geleerd moeten worden hoe ze hun mening zonder geweld kunnen uiten. Dit tuig had dat allemaal prima op voetballes of zelfs kickboxles kunnen leren. Dáár is sport voor bedoeld. Je leert daar omgaan met succes en tegenslag.

In de praktijk blijkt dat het vooral gaat om behoud van ledenaantallen, inkomsten en een positieve balans voor het bestuur van sportclubs. Het draait om prestaties, in plaats van "sportiviteit". Daarom doen de idealen van een club of vereniging er minder toe. De idealen van de maatschappij, waaronder sport als educatie, raken ondergesneeuwd door onkunde, onwetendheid en teruglopende ledenaantallen en daardoor groeien ze uit tot een broeinest van ellende als je niet uitkijkt.

Ook ik heb tijdens een WK finale weleens een scheidsrechter uitgescholden terwijl we met tig man voetbal op een groot scherm keken. Of gewoon thuis met vrienden en familie. Pas nu realiseer ik mij dat zoiets compleet verkeerd over kan komen op jongeren en kinderen. Ik zou een scheids nooit iets doen, maar als je zoiets vaak genoeg zegt, gaan anderen het wel echt geloven als je roept dat de scheidsrechter een klap op z'n smoel moet krijgen!

De dood op deze grensrechter toont aan dat "normaal" en "fatsoen" in een groepje kan ombuigen tot erbij horen, meedoen, meelopen en medeplichtigheid. In die volgorde, of willekeurig. Elkaar opjutten is iets engs, want het is oncontroleerbaar en loopt dus snel uit de hand. Elkaar niet meer tegenhouden als de stoppen eruit knallen is iets dat in een split second kan gebeuren en blijkt regelmatig letterlijk levensgevaarlijk.

In de hoofden van dit soort tuig gaat een hoop om waar wij 'normale mensen' geen weet van (willen) hebben. Daarvoor hoeven ze niet eens onder de drugs te zitten. Ze leven in een andere wereld dan alle mensen die praten over 'normaal fatsoen', dus wat is voor hen "normaal"? Wat vinden zij fatsoenlijk?

En wat vindt soortgelijk tuig hiervan? Zouden ze er ooit van leren? Zouden anderen ervan leren?

Ik heb ervan geleerd dat ik nog wel even 3 keer nadenk voordat ik in de toekomst een partijdige/omgekochte/oneerlijke scheidsrechter op TV en publique ga uitschelden. Mijn hart kan ik ook op een andere manier luchten en ik vind voetbal eigenlijk totaal onbelangrijk, dus die heftige (negatieve) emoties ga ik voortaan proberen te onderdrukken. Wellicht geef ik dan wel het goede voorbeeld. Vingerwijzen kan altijd nog.

Wat doe jij?

Shakes

Bericht door Shakes » 04 dec 2012, 06:40

Sex @ 13...... geloof me echt wel.

Shakes

Bericht door Shakes » 04 dec 2012, 06:51

ooh ja en mijn zoon gaat zeker niet op voetbal. De sport is op zich nog wel ok maar de mensen eromheen.....brrrrrr

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 dec 2012, 07:37

RVV schreef:Ik las ergens dat die jochies in dat team allemaal namens i/o van de vereniging op kickbox les zaten. Dat zaligmakende plan zal wel een of andere multiculturele jojo vandaan zijn gekomen... Onder het mom van geënt de kansarmen een kans...

Zag ergens op facebook een lijst met de leden van het elftal voorbij komen... Stonden 2 kaaskop namen tussen... Maargoed dat zal er wel niks mee te maken hebben. Want kaaskoppen zijn ook voetbal tuig.
Gevangenis de Schie hier in Rotterdam zit voor ongeveer 15% vol met kaaskoppen, dat zegt mij genoeg..........

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 dec 2012, 07:46

partyondude schreef:Dat weet ik zo net nog niet.

Iemand doodschoppen levert minimaal 2 kapotte families op, die van het slachtoffer en de dader, met in de directe omgeving natuurlijk meer mensen die er iets van meekrijgen.

Jezelf verrijken ten koste van anderen/overheid dupeert vaak duizenden anderen/de maatschappij. Het klinkt misschien minder erg, maar is dat het wel?
Nou Bram het lijkt wel of ik nu iets lees uit een slechte cursus of zo..........en kan het eigenlijk niet anders dan eens zijn met Luco.
Een mensenleven staat natuurlijk hoger als wat witte boorden criminaliteit, ondanks dat er misschien meerdere families met het laatste gedupeerd worden.

JP

Bericht door JP » 04 dec 2012, 07:48

In en intriest dat een "spelletje" zo serieus genomen wordt en mensen niet tegen hun verlies kennen.

Echter vraag ik me achteraf af.....
Nieuwenhuizen werd bij de wedstrijd Nieuw Sloten B1 -Buitenboys B3 onder meer tegen zijn hoofd getrapt en is een paar uur hierna onwel geworden en naar het ziekenhuis afgevoerd.De toestand van de grensrechter van Buitenboys is sindsdien kritiek geweest. De verwondingen, waaronder ernstig hersenletsel, zijn hem uiteindelijk fataal te worden.
Wie is er na de mishandeling nog langs geweest? Dokter, ambu? Of heeft het slachtoffer zoiets gehad van het zalwel loslopen en de pijn gaat wel weg. Ik blijf erbij, bij pijn altijd of twijfel of het ernstig is of niet, amhu bellen of zeof langs de dokter of SEH in het ziekenhuis. Niet denken het waait wel over.........

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 dec 2012, 08:15

M'n zoon zit al jaren op voetbal (12)en als er wat schermutselingen zijn is 't meer de ouders die mekaar het leven zuur maken....te schreeuwen en moeilijk te doen. Daar begint 't al(Die SIRE reclame is geen geintje, zo gaat dat) Dat zal wel veranderen nu ze ouder en puber worden. Erger worden dus. Nu is die van mij 'n held op sokken en te netjes , maar dat kan tegen 'm gebruikt worden.

Voetbal is volkssport Nr1 wereldwijd of je 't wil of niet en inderdaad zoals al gezegd is deze sport 'n afspiegeling van de maatschappij. Übertriest allemaal weer ook met die oude man paar maanden terug...

Maar hij blijft op voetbal. Mooiste normale sport die er is.
Wel heb ik 'm judo voorgesteld(z'n nichtje(9) is een toppertje bij de jeugd(Amsterdam, survival of the fittest, Shakes weet wel wat ik bedoel....) , die vloert gewoon 'n volwassen vent als ie even niet oplet) , maar misschien krijgt ie daar meer 'n agressieve houding van. Dat wil ik eigenlijk ook niet.....zelfverdediging in deze wereld.

En wat Luco en Hans hierboven zeggen inderdaad ja.

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 09:44

Hoor net dat dit al het vierde incident is dit jaar met dit elftal, met schorsingen en boetes tot gevolg, nou dat heeft indruk gemaakt hoor knvb, wordt het niet eens tijd voor andere maatregelen.

Als je de gehele club zou uitsluiten van deelname bij welk geweldsincident dan ook, dan zouden de clubs misschien wat meer verantwoording nemen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 dec 2012, 09:53

Goh, 3 Marokkanen, die jochies. Verrassend :sealed:

Ouders van dat tuig ook levenslang opsluiten wegens ernstig falen in de opvoeding.

CRZ

Bericht door CRZ » 04 dec 2012, 09:54

RVV schreef:Allen mijn dochters zitten op korfbal, voor en najaar spelen ze buiten. Speelveld is naast het veld van de plaatselijke voetbal vereniging. Als ik zie hoe het publiek reageert op het voetbal van jonge kinderen en hoe het publiek bij korfbal NIET regeert op jonge kinderen.... Het zal niet de sport ansich zijn, maar inderdaad de weerspiegeling van een rotte maatschappij..
Wacht maar tot ze landelijk spelen tegen de ploegen uit de Randstad.... :ken ik jou:

dvh

Bericht door dvh » 04 dec 2012, 09:56

Bijna al mijn vrienden zaten/zitten op voetbal. En zeker rond die tijd, toen ook ik 15-16 jaar was, was ruzie op of naast het voetbalveld eerder regel dan uitzondering.

Ik bedoel maar, ik sta niet te kijken van voetbalclubs waarbij het uit de hand loopt. Mijn indruk van destijds was dat het vrijwel altijd uit de hand liep. Er was altijd wel wat. De ene keer wat erger dan de andere keer. En een paar keer per jaar kwam de ambulance erbij. Want dan was er weer iemand knock-out geslagen/geschopt, ect.

Of achteraf elkaars kleedkamers bestormen waarbij iedereen tot pulp geslagen werd.
Man.. kan me zo tientallen situaties voor de geest halen.

Nu wordt deze situatie zo belicht alsof het een unicum is. Maar naar mijn mening gebeurd dit elke week wel rondom het land. Opstootjes, vechtpartijen , ruzies , noem het maar op, rondom voetbalwedstrijden.

Om nog maar niet te spreken over de mongolen die er soms om het voetbal heenhangen.

Edit: Betreft Marokkanen.
Destijds waren er geen Marokkanen , te ver van ons bed show. 'Nederlanders' waren de klootzakken.
Als er dan een keer een buitenlandse jongen meedeed met voetbal was het gelijk raak...
Nou dat soort gozers zijn gelijk voor een leven lang getekend. Want voor hen zijn wij vanaf toen gewoon kut Hollanders.

En zodra deze autochtoon op de middelbare school komt bij soortgenoten is het paybacktime en delft de Nederlander het onderspit.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 dec 2012, 10:23

Mooie toevoeging dat laatste David. De mensen die de behoefte hebben om een bevolkingsgroep bij hun afkomst te benoemen zou ik willen voorhouden dat het Nederlanders zijn. Deal with it. Je hebt geen keuze. Dus probeer er anders tegenaan te kijken als je het opgelost wil zien tzt. Dat werkt beter.

Plaats reactie