Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Bericht door RVV » 03 dec 2012, 20:38

Uitleg overbodig. In en in triest weer.

Martijn_bmw

Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Bericht door Martijn_bmw » 03 dec 2012, 20:40

Inderdaad wat een vreselijk bericht geen woorden voor :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 20:47

Te walgelijk voor woorden. :kotsen: Nederland is naar de kloten.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 03 dec 2012, 20:48

Diep triest, daders 15/16 jaar :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 20:50

Niels v/d burgh schreef:Diep triest, daders 15/16 jaar :bag:
Ik krijg echt het idee dat voor dit soort tuig niets anders helpt dan een enkele kogel tussen de ogen. Als je tot zoiets in staat bent heb je werkelijk niets te zoeken in deze maatschappij of welke maatschappij dan ook.

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 20:50

Heb ik wat gemist?

allen

Bericht door allen » 03 dec 2012, 20:52

Kortzichtig Rico. De fout ligt niet bij voetbal an sich, maar bij de ouders en de trainer imho. Eerstgenoemde kan beginnen het kind op te voeden en laatstgenoemde moet toch wel inzicht hebben dat een kind agressie vertoont en niet op het veld thuis hoort.

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 20:53

Voetbal is toch een afspiegeling van de maatschappij zeggen ze altijd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 dec 2012, 21:02

Luco schreef:Heb ik wat gemist?
Mishandelde grensrechter (41) overleden http://www.nu.nl/binnenland/2972986/mis ... leden.html

RVV

Bericht door RVV » 03 dec 2012, 21:05

Allen mijn dochters zitten op korfbal, voor en najaar spelen ze buiten. Speelveld is naast het veld van de plaatselijke voetbal vereniging. Als ik zie hoe het publiek reageert op het voetbal van jonge kinderen en hoe het publiek bij korfbal NIET regeert op jonge kinderen.... Het zal niet de sport ansich zijn, maar inderdaad de weerspiegeling van een rotte maatschappij..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 dec 2012, 21:11

Dit is inderdaad niet af te rekenen aan het voetbal hoor. Zelf 10 jaar gevoetbald en nog nooit zoiets meegemaakt. Bizar...

Luc B

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 21:13

Gewoon berechten volgens normale systeem. Niet als minderjarigen. Nu gaan ze 2 jaar zitten, beetje goed gedrag maakt er al een jaar van. Beetje tuintjes schoffelen en klaar. Gewoon volgens normaal systeem, ook als 15 jarige weet je dat dit niet kan.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 03 dec 2012, 21:14

Luc B schreef:Gewoon berechten volgens normale systeem. Niet als minderjarigen. Nu gaan ze 2 jaar zitten, beetje goed gedrag maakt er al een jaar van. Beetje tuintjes schoffelen en klaar. Gewoon volgens normaal systeem, ook als 15 jarige weet je dat dit niet kan.
Waarschijnlijk krijgen ze een paar uur schoffelen. Immers minderjarig en 'niemand weet natuurlijk wie de dodelijke schop heeft uitgedeeld'.... :cry:

Luc B

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 21:16

Robin Hartog schreef:
Luc B schreef:Gewoon berechten volgens normale systeem. Niet als minderjarigen. Nu gaan ze 2 jaar zitten, beetje goed gedrag maakt er al een jaar van. Beetje tuintjes schoffelen en klaar. Gewoon volgens normaal systeem, ook als 15 jarige weet je dat dit niet kan.
Waarschijnlijk krijgen ze een paar uur schoffelen. Immers minderjarig en 'niemand weet natuurlijk wie de dodelijke schop heeft uitgedeeld'.... :cry:
Daarom.. Gewoon als volwassenen berechten en waar er 3 geschopt hebben zijn 3 schuld. Dit is gewoon moord. Helemaal omdat ze nog eens achter hem aan gingen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 03 dec 2012, 21:24

Snap niet hoe het kan dat niemand die dwazen tegen hield, er staan tig mensen in het veld en langs de kant.

Agressie komt helaas voor bij wel meer sporten, ook na een gewonnen volleybal wedstrijd meegemaakt dat iemand v/d tegenstander mij aan wilde vliegen. Gelukkig hielden z'n teamgenoten hem tegen zodat het niet uit de klauwen liep.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 dec 2012, 21:34

Petrolhead Tom schreef:
Ik krijg echt het idee dat voor dit soort tuig niets anders helpt dan een enkele kogel tussen de ogen. Als je tot zoiets in staat bent heb je werkelijk niets te zoeken in deze maatschappij of welke maatschappij dan ook.
+1

Lager uitschot dan ongedierte, gewoon permanent opruimen.

Luc B

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 21:55

Robertdj schreef:Snap niet hoe het kan dat niemand die dwazen tegen hield, er staan tig mensen in het veld en langs de kant.
Schijnt dat het na de wedstrijd is gebeurt, dat ze hem opgezocht hebben net na de wedstrijd.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 03 dec 2012, 21:57

Het gaat weer echt nergens over, hoever kunnen kinderen (!!!) gaan bij een spel. Slaat toch echt op niks. Lijkt wel alsof de hele maatschappij fucked is, zo vaak hoor je dat...

Nu maar hopen dat ze ook gewoon fatsoenlijk berecht en bestraft worden, als volwassene, en niet met levenslang na 10 jaar weer buiten staan. Of als kind zijnde met een schouderklopje weer naar huis mogen... Bah.

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 22:00

Luc B schreef:
Robertdj schreef:Snap niet hoe het kan dat niemand die dwazen tegen hield, er staan tig mensen in het veld en langs de kant.
Schijnt dat het na de wedstrijd is gebeurt, dat ze hem opgezocht hebben net na de wedstrijd.
Dan is het moord met voorbedachte rade, levenslang opsluiten, of beter en goedkoper, droppen op een onbewoond eiland met een hek eromheen.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 03 dec 2012, 22:09

Luc B schreef:
:duh:

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 03 dec 2012, 22:19

Luc B schreef:
Robin Hartog schreef:
Daarom.. Gewoon als volwassenen berechten en waar er 3 geschopt hebben zijn 3 schuld. Dit is gewoon moord. Helemaal omdat ze nog eens achter hem aan gingen.
+1

Net als dat onkruid van de zogenaamde facebookmoord, wat kregen die ook alweer.....twee jaar of zoiets ?
Volwassenen recht mogen ze wel wat aanpassen op leeftijd.

Ze neuken ook al met 13 jaar.

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 22:23

Niels v/d burgh schreef:
Dan ben je al te laat hoor tegenwoordig.

Luc B

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 22:30

Niels v/d burgh schreef: Net als dat onkruid van de zogenaamde facebookmoord, wat kregen die ook alweer.....twee jaar of zoiets ?
Volwassenen recht mogen ze wel wat aanpassen op leeftijd.

Lol@13 jaar.

Twee jaar hebben ze gekregen ja. Bij goed gedrag kan je 1/3e strafvermindering krijgen. 16 maandjes cel en ze staan weer buiten.

Bij beide lijkt het me als familie nog wel het zwaarst, buiten dat iemand je een gezinslid om zoiets belachelijks ontneemt (Uberhaubt al , maargoed). Dat de dader er dan zo makkelijk vanaf komt.

Citaat Rijksoverheid:
De jeugddetentie kan alleen tijdelijk worden opgelegd. De duur van de jeugddetentie is afhankelijk van de leeftijd van de verdachte:

Voor een jongere die nog geen 16 jaar is, bedraagt de maximale jeugddetentie 12 maanden.
Voor een jongere die 16 of 17 jaar is, bedraagt de maximale jeugddetentie 24 maanden.
Die 2 van 15 kunnen dus max. 1 jaar krijgen?

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 03 dec 2012, 22:47

Bij de FB moord is het OM in hoger beroep gegaan, dus dat kan veranderen.

Verder prima punt van Allen. Mooie taak voor mij, als ik straks opgeleid maatschappijwetenschappen docent ben, om met dit soort casussen aan de slag te gaan.

Echt in en intriest dit.

Rupie

Bericht door Rupie » 03 dec 2012, 23:04

Petrolhead Tom schreef:Te walgelijk voor woorden. :kotsen: Nederland is naar de kloten.
Is naar de kloten ja.
Petrolhead Tom schreef:
Voor het tuig zelf maakt het niet zoveel uit, misschien zou de voorbeeld functie wel aardig zijn voor sommigen.
allen schreef:Kortzichtig Rico. De fout ligt niet bij voetbal an sich, maar bij de ouders en de trainer imho. Eerstgenoemde kan beginnen het kind op te voeden en laatstgenoemde moet toch wel inzicht hebben dat een kind agressie vertoont en niet op het veld thuis hoort.
Maar dit klinkt toch het redelijkst. Heel snel aanpakken dit soort misstanden in onze maatschappij én harder straffen.

Plaats reactie