Dilemma

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
allen

Re: Dilemma

Bericht door allen » 03 dec 2012, 12:16

Tom, je slaat een beetje door.
Die Renault is niets meer dan een sportieve gezinswagen. Leuk dat je daarnaast af en toe een paar rondjes op het circuit kunt meepakken op een trackday, maar dat is dan ook alles. Anders hadden ze de wagen gestript en met rolkooi geleverd. De wagen is eerder ontworpen voor de Franse papa die in het weekend lekker los wil gaan op de Franse bergpassen en geloof me, daar doet die wagen het verdomd goed.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 03 dec 2012, 13:57

allen schreef:Tom, je slaat een beetje door.
Die Renault is niets meer dan een sportieve gezinswagen. Leuk dat je daarnaast af en toe een paar rondjes op het circuit kunt meepakken op een trackday, maar dat is dan ook alles. Anders hadden ze de wagen gestript en met rolkooi geleverd. De wagen is eerder ontworpen voor de Franse papa die in het weekend lekker los wil gaan op de Franse bergpassen en geloof me, daar doet die wagen het verdomd goed.
Goede post Allen. :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 17:26

indobesar schreef:
allen schreef:Tom, je slaat een beetje door.
Goede post Allen. :thumbup:
Omdat er ineens dikgedrukt in een quote staat: Tom, je slaat een beetje door? WTF is jouw probleem? :?

Ontopic: een Megane RS met cup onderstel bestempelen als niets meer dan een sportieve gezinsbak slaat nergens op. Die cup onderstellen zijn echt snoeihard.

allen

Bericht door allen » 03 dec 2012, 19:30

Ik snap je post niet Tom. Omdat het onderstel naar jouw mening snoeihard is, is het ineens geen sportieve gezinsbak meer maar een racewagen? Ik noem het een goede uitwerking van een prachtig marketingconcept van Renault. Doel bereikt!

Petrolhead Tom schreef:Ik snap alleen niet zo goed waarom je als rustige rijder een hardcore hot hatch overweegt? Ik vind het een geniale auto maar ik zou er bijna dagelijks alles uit proberen te trappen wat er in zit. Als je er iedere dag rustig mee rijdt doe je de auto en jezelf te kort.
Dat dikgedrukte in m'n quote doet me aan skrd gedrag denken (ik wil het ook wel cursief maken als dat minder aanstoot geeft bij jou).
Verder zou ik toch wel serieus een uitleg willen wat jij bedoelt met het jezelf, en in mindere mate, de auto tekort doen. Zou iemand zichzelf tekort doen als hij niet iedere het maximale uit z'n Corvette, 911 of bijvoorbeeld Viper probeert te trappen?
Belooft een flinke teringzooi te worden zo samen met al die bijtellingsvriendelijke auto's. :bag:

Tim N

Bericht door Tim N » 03 dec 2012, 20:29

allen schreef: Dat dikgedrukte in m'n quote doet me aan skrd gedrag denken (ik wil het ook wel cursief maken als dat minder aanstoot geeft bij jou)
Doet het toch minder als je het mij vraagt..

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 20:46

allen schreef:Ik snap je post niet Tom. Omdat het onderstel naar jouw mening snoeihard is, is het ineens geen sportieve gezinsbak meer maar een racewagen? Ik noem het een goede uitwerking van een prachtig marketingconcept van Renault. Doel bereikt!

Petrolhead Tom schreef:Ik snap alleen niet zo goed waarom je als rustige rijder een hardcore hot hatch overweegt? Ik vind het een geniale auto maar ik zou er bijna dagelijks alles uit proberen te trappen wat er in zit. Als je er iedere dag rustig mee rijdt doe je de auto en jezelf te kort.
Dat dikgedrukte in m'n quote doet me aan skrd gedrag denken (ik wil het ook wel cursief maken als dat minder aanstoot geeft bij jou).
Verder zou ik toch wel serieus een uitleg willen wat jij bedoelt met het jezelf, en in mindere mate, de auto tekort doen. Zou iemand zichzelf tekort doen als hij niet iedere het maximale uit z'n Corvette, 911 of bijvoorbeeld Viper probeert te trappen?
Belooft een flinke teringzooi te worden zo samen met al die bijtellingsvriendelijke auto's. :bag:
Ik doelde niet op jou post Allen maar op die bijdehante Indobesar.

Om even inhoudelijk te reageren: ik had van jou ook meer verwacht. Je hebt een Speedster gehad en rijdt in een Caterham (ooit) die koop je niet omdat je zo'n rustige rijder bent maar omdat je er van kunt genieten een auto in zijn puurste vorm te beleven. Ik wil niet zeggen dat je alleen van zo'n auto kunt genieten wanneer je hem op de limiet rijdt maar als je jezelf als een typische rustige rijder beschouwd zou ik niet snel in een track focussed hot hatch stappen. (dat is het wel degelijk, lees: BBK, Kuipen, loeihard onderstel) Wanneer je op zoek bent naar een sportieve of pure auto lijkt het mij een bijzonder uitdagende auto, kun je daar van genieten en neem je het loeiharde onderstel voor lief. Ben je een rustige rijder die uit een Audi A3 stapt en niet per sé vol voor iedere bocht wil gaan dan vraag ik me toch af of je dan als potentiële koper niet doorslaat in je keuze voor een opvolger.

Jezelf of de auto te kort doen vind ik wanneer je het prestatie potentieel van de auto niet benut. Waarom zou je dan zo'n auto kopen? Dat jij SKRD beelden bij zulke uitspraken krijgt kan ik ook niet helpen maar volgens mij weet je best wel wat ik er mee bedoel en trek je op deze manier de boel lekker uit zijn verband.

allen

Bericht door allen » 04 dec 2012, 10:00

Je zult me idd verkeerd ingeschat hebben Tom. Het pure van de Caterham zit niet alleen in het maximale uit de auto halen. Dag in dag uit.
Het gebrek aan gewicht, het directe sturen (net iets meer dan 360 graden volledig links naar rechts), wat je zonder dak van het weer mee maakt (zon,regen, sneeuw,etc), dat is voor mij het pure rijden. Sportief op de openbare weg? Vast wel. Het maximale uit mezelf en de auto proberen te halen? Vast wel, maar daarvoor ging ik naar de kleinere circuits. Lekker gooien en smijten, om daarna weer rustig naar huis te cruisen.
Ik hoef namelijk niet de hele rit dwars naar huis met het risico dat ik een fietser of wandelaar over het hoofd zie. Beide doe ik zelf ook graag. Al een paar keer fietsend bijna doodgereden door een jong broekie en ook 1 van m'n honden is pas samen met z'n baasje bijna in het ziekenhuis beland. Gezellig wandelen langs de akkers heet dat tegenwoordig. :?

Als iemand als Luca hersenen heeft om rustig te rijden weet hij gewoon wat z'n auto kan. Zo nu en dan rijdt hij wat sportiever en verder geniet hij wellicht gewoon van de vorm. Lijkt me geen enkel probleem. Zijn keuze. Iig veranderd hij daarmee niet in een rijdende kamikaze piloot.
Zullen we het verder vast nooit over eens worden, dus het is hierbij maar het laatste wat ik erover heb gezegd.

Rupie

Bericht door Rupie » 04 dec 2012, 10:12

Jonge hond versus middelbare hond :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 10:16

Het is natuurlijk wel makkelijk conclusies trekken. Iemand die aangeeft van sportief rijden te houden is direct een kamikaze piloot die op akkers honden en hun eigenaar bijna dood rijdt en iemand die al twee jaar een Caterham stil heeft staan in de schuur is iemand die van het pure onversneden autorijden houdt? Juist ja. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :?

Nieuw in het assortiment op df: moraalridder-fun.com. :kotsen:

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 10:18

Petrolhead Tom schreef:Het is natuurlijk wel makkelijk conclusies trekken. Iemand die aangeeft van sportief rijden te houden is direct een kamikaze piloot die op akkers honden en hun eigenaar bijna dood rijdt en iemand die al twee jaar een Caterham stil heeft staan in de schuur is iemand die van het pure onversneden autorijden houdt? Juist ja. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :?

En wie trekt het hele verhaal nu uit zijn verband :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 10:25

Ik niet hoor. Want volgens Allen is iemand die van sportief rijden houdt iemand die als een hersenloze idioot langs akkers rijdt en fietsers van de weg afbeukt. Ik laat hier ook maar bij. Volgens mij zijn dit soort discussies niet te voeren door de platheid van het internet. Volgens mij bedoelen wij niet eens zulke verschillende dingen. :wink:

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 10:37

ik zou er bijna dagelijks alles uit proberen te trappen wat er in zit.

Hoe zou dit op jouw overkomen als een ander dit schreef?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 04 dec 2012, 10:39

Mooi dan kunnen we nu weer on topic.

Als ik het zo lees is een dikke sedan/coupé met flink wat vermogen een betere keuze dan een hot hatch in dit geval.

Ik vind de keuze tussen een S60 T3 en Megane RS dan ook ietwat vreemd. Ik heb het idee dat een S60 de lading niet gaat dekken qua prestaties, maar is qua kilometers en de hoeveelheid snelweg wel de beste optie denk ik.

Ik zou voor een auto uit hetzelfde segment als de S60 gaan, maar dan met wat meer pit dan 150pk ;)

2000USA

Bericht door 2000USA » 04 dec 2012, 10:42

Richardt. schreef:Mooi dan kunnen we nu weer on topic.

Als ik het zo lees is een dikke sedan/coupé met flink wat vermogen een betere keuze dan een hot hatch in dit geval.

Ik vind de keuze tussen een S60 T3 en Megane RS dan ook ietwat vreemd. Ik heb het idee dat een S60 de lading niet gaat dekken qua prestaties, maar is qua kilometers en de hoeveelheid snelweg wel de beste optie denk ik.

Ik zou voor een auto uit hetzelfde segment als de S60 gaan, maar dan met wat meer pit dan 150pk ;)
+1

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 10:48

Aangezien dit DF is zeg ik: 328i of een potente einser? :strong:

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 10:51

Petrolhead Tom schreef:Aangezien dit DF is zeg ik: 328i of een potente einser? :strong:
Met stoelverwarming :clown:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 10:52

Luco schreef:
Petrolhead Tom schreef:Aangezien dit DF is zeg ik: 328i of een potente einser? :strong:
Met stoelverwarming :clown:
Alleen indien het een nieuwe zal betreffen. :hosanna:

JP

Bericht door JP » 04 dec 2012, 10:56

Aangezien dit DF is zeg ik: minimaal een atmo 6pitter ipv een ge-Nilfisk'de 4cylinder......

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 04 dec 2012, 11:49

Luco schreef:
Petrolhead Tom schreef:Het is natuurlijk wel makkelijk conclusies trekken. Iemand die aangeeft van sportief rijden te houden is direct een kamikaze piloot die op akkers honden en hun eigenaar bijna dood rijdt en iemand die al twee jaar een Caterham stil heeft staan in de schuur is iemand die van het pure onversneden autorijden houdt? Juist ja. :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :?

En wie trekt het hele verhaal nu uit zijn verband :bag:
Zo gek was mijn vorige post dus nog niet... :cool:

RVV

Bericht door RVV » 04 dec 2012, 12:34

Luca ik zou zeggen, ga eens een uitgebreide proefrit maken met de Megane. Geen blokje om, maar een kilometer of 50.. snelweg, binnendoor. verschillende soorten wegdek.. etc.. kijk dan of de auto je ook bevalt.

De Volvo vind ik persoonlijk best een mooie auto, geen idee hoe het rijd.. maar daarvoor hetzelfde verhaal.

Luca

Bericht door Luca » 04 dec 2012, 15:06

Gekocht!!!

Zou effe wat foto's plaatsen bij "mijn auto"

Gesloten