E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 sec)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door 1995 M3 » 02 dec 2012, 23:37

Ender schreef:
Wat gebeurd er allemaal met je klokkenteller??
Gevarenlicht? Brandstofreservoire meter?
DSC staat uit, brandstofmeter staat ingesteld als turbodrukmeter en de alarmlichten wat je ziet staan ingesteld als shift light bij 6400rpm meen ik.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door 1995 M3 » 02 dec 2012, 23:41

GTRene schreef:wow...dat zijn supercar tijden :D

iets van 8.4 sec? das rap...

hoeveel vermogen heeft ie dan? lijkt me meer dan 400
Zal denk ik rond de 8.5 sec zijn...moeilijk te zeggen zonder V-box ;)
Binnekort eens op map 7 zetten....denk dat er dan nog een kleine seconde af kan aangezien de druk dan stijgt met 2.5 a 3 psi.

Ook qua vermogen heb ik geen idee....maar het lijkt mij ook meer dan 400pk. Zou me iig verbazen als ik deze tijden haal met minder dan 400 maar je weet maar nooit. Hij blijft ook op hoge snelheden alsmaar sleuren...280 zit je in no time op. Topsnelheid heb ik geen idee van aangezien de teller bij 280 stopt.
Laatst gewijzigd door 1995 M3 op 03 dec 2012, 15:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door Walter » 03 dec 2012, 10:36

1995 M3 schreef:Ook qua vermogen heb ik geen idee....maar het lijkt mij ook meer dan 400pk. Zou me iig verbazen als ik deze tijden haal met minder dan 400 maar je weet maar nooit. Hij blijft ook op hoge snelheden alsmaar sleuren...280 zit je in no time op. Topsnelheid heb ik geen idee van aangezien de teller bij 280 stopt.
Dat gaat echt rap..

Dus als ik een snellere auto wil, kan ik gewoon mijn huidige upgraden, goed om te weten.

Heb je alleen sotwareaanpassingen of is er nog meer veranderd? En wat voor effect heeft het op de levensduur van de motor? Oh ja, en wat kost zoiets ongeveer?

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door 1995 M3 » 03 dec 2012, 11:07

Alleen software en dual cone intakes. Kosten hiervoor zijn ongeveer 650 dollar incl verzendkosten uit USA. Is dus echt een no-brainer....geen geld want het veranderd je ''tamme'' 335i voor iets meer als 500 euro in een auto die het supercars lastig kan maken. Het verschil in prestatie is echt abnormaal, moet je zelf ervaren.

Moet hier wel bijzeggen dat ik nu rijd op een mix van 70% 102 octaan en 30% E85 (bio-ethanol). Het verschil met een ''normale'' tank euro 98 is ook hier weer enorm. Ik durf te zeggen dat het zomaar +50pk kan schelen.

Qua levensduur kan ik je niks garanderen, maar aangezien er probleemloos duizenden (zoniet tienduizenden) gebruikers rijden met aangepaste software zal het allemaal wel meevallen. Met de software die ik heb kan je hem zelf aan de laptop hangen waarna hij alles weergeeft wat je wilt weten zoals AFR, Trims, druk, fuel pressure, etc etc. De logjes zagen er met de 70% 102 / 30% E85 perfect uit, vele malen beter als met alleen euro 98.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 12:04

Meer foto's en filmpjes van de upgrades A.U.B. :wave:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door MartijnGizmo » 03 dec 2012, 12:13

Damn, dat sleurt erover zeg... :duh:

Walter
Berichten: 2316
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door Walter » 03 dec 2012, 12:29

1995 M3 schreef:Alleen software en dual cone intakes. Kosten hiervoor zijn ongeveer 650 dollar incl verzendkosten uit USA. Is dus echt een no-brainer....geen geld want het veranderd je ''tamme'' 335i voor iets meer als 500 euro in een auto die het supercars lastig kan maken. Het verschil in prestatie is echt abnormaal, moet je zelf ervaren.
Inderdaad geen geld voor zoveel vermogen! :hangloose:
1995 M3 schreef:Moet hier wel bijzeggen dat ik nu rijd op een mix van 70% 102 octaan en 30% E85 (bio-ethanol). Het verschil met een ''normale'' tank euro 98 is ook hier weer enorm. Ik durf te zeggen dat het zomaar +50pk kan schelen.
Kun je dat hier ergens krijgen in Nederland? Ik heb al moeite genoeg met 98.. En een mix? Als in: zelf mixen?! (sorry ben hier helemaal niet in thuis) :duck:

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door 1995 M3 » 03 dec 2012, 12:43

Ik zal binnenkort nog wel wat meer filmpjes maken. Vooral het geluid moet je horen met de Performance uitlaat. Vraag me niet hoe het kan, maar vooral met deze brandstofmix klinkt hij echt zo agressief van buitenaf. Knallen, ploffen en zelfs regelmatig vlammen uit de uitlaat :devil: Rij zelfs nu het bijna vriest regelmatig met het raampje open haha.

De brandstof moet je gewoon mixen aan de pomp. Ik woon aan de grens met Duitsland dus voor mij is het een kleine 10 min rijden om 102 te tanken. E85 moet ik in Duitsland ongeveer 25 min voor rijden, maar die haal ik 1 keer per maand en dan vul ik 3 jerrycans van 25 liter. Je doet in feite ca 40 liter 102 tanken en dan afvullen met 20 liter E85. Heel simpel ;)

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40265
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Knot » 03 dec 2012, 17:06

Ding sleurt er behoorlijk aan... hoop wel dat t allemala heel blijft.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: Waardige opvolger v/d E39 M5.....E92 335i M-pakket, etc

Bericht door Marc R » 03 dec 2012, 18:37

Erik K. schreef:Denk ook dat Frank bedoeld stock 335i vs stock e39 M5, dan is de M5 de snellere, met de aangepaste software is de 335i een auto waar menig 911 of Ferrari rijder zich in kan vergissen :mrgreen:

CHeck!

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Marc R » 03 dec 2012, 18:39

*Gooit olie op het vuur*

Ik denk dat de mijne dit toch nog net ff sneller doet..Procede IS ook sneller dan de JB4.





































FF zonder gein, dit is de beste upgrade die je kan doen voor je 335i...period.

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door 1995 M3 » 03 dec 2012, 19:16

Zonder twijfel ja!

Kan je nagaan wat hij over een tijdje doet met andere DP's, grotere IC en grotere turbo's.
Dan kom je op tijden van onder de 7 sec van 100-200. Best wel ziek tot wat voor dingen de N54 in staat is voor relatief weinig geld.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Marc R » 03 dec 2012, 19:30

Ja dat zekers...t is ook een 3.0 he...

Audi haalde in 2000 al 380pk uit een 2.7TT productiewagen,dus bij BMW kan dat ook.

Inmiddels rijden er meerdere gewoon met 600 / 700pk...moet er wel aan toevoegen dat ze dan meestal overschakelen op 3.0 ombouw.

Ik heb ook de andere downpipes met 100 cells kats...en de performance uitlaat...supercombo.

Ik je vertellen dat je echt geen andere tubo's nodig hebt hoor.

Gebruikersavatar
Luc B
Berichten: 1404
Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 21:14

Ding sleurt er lekker aan! gaaf! !!

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door 1995 M3 » 03 dec 2012, 22:49

Er zijn idd ook al heel veel 335i die met 500-750pk rondrijden zonder problemen.
Kijk maar naar de jongens met de RB turbos....vermogens van 550-600pk zijn heel normaal. En ik heb nog nergens gelezen dat er bij eentje van die het blok de soep in is gelopen.

Als je echt ruim boven de 500pk wilt komen zul je toch echt de turbos moeten upgraden Mark. Maar voorlopig ben ik tevreden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door GTRene » 03 dec 2012, 23:40

kan je tot 500pk met die originele turbo's en verder ook geen veranderingen in het blok?
is de basis zo sterk?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Hielke » 03 dec 2012, 23:42

Dat ding is, als je het tellerfilmpje mag geloven, onbeschoft snel.

Zo'n auto zou ik qua rechtelijnacceleratie wel eens naast een 1M gezet zien willen worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door GTRene » 04 dec 2012, 00:06

maakt de 1M geen schijn van kans...

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door 1995 M3 » 04 dec 2012, 00:31

500pk zal wel mogelijk zijn met de standaard turbo...maar daar heb je dan sowieso alle "bolt ons" en een methanol kit voor nodig.

De basis is zover ik weet oersterk....zoek maar eens op RB turbo of Vishnu single turbo. Die laatste levert zelfs over de 700pk op het standaard blok. Zoals ik zei....heb nog geen enkel geploft blok gezien dus dat zegt imo wel wat.


Een standaard 1M maakt natuurlijk geen schijn van kans op een recht stuk....maar ook daar is de JB4 voor leverbaar ;)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 11:11

Echt een bizar filmpje. Maar hoe houdt zoiets zich wanneer je bijvoorbeeld een circuit opgaat? Kan de motor zijn hitte kwijt?

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Hielke » 04 dec 2012, 11:22

Petrolhead Tom schreef:Echt een bizar filmpje. Maar hoe houdt zoiets zich wanneer je bijvoorbeeld een circuit opgaat? Kan de motor zijn hitte kwijt?
Vast wel 2 rondjes.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 11:23

Hielke schreef:
Petrolhead Tom schreef:Echt een bizar filmpje. Maar hoe houdt zoiets zich wanneer je bijvoorbeeld een circuit opgaat? Kan de motor zijn hitte kwijt?
Vast wel 2 rondjes.
Dat denk ik ook wel, maar wat meer algemeen, ik ben er wel benieuwd naar. Hoe houdt zo'n turbogeblazen tor zich? Zijn er problemen mee bekend? Wordt er uberhaupt mee geraced?

1995 M3
Berichten: 454
Lid geworden op: 29 mar 2008, 17:44

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door 1995 M3 » 04 dec 2012, 11:34

Er wordt inderdaad ook mee geracet ja (voornamelijk 135i). Wil je hem ronde na ronde goed op temperatuur houden dan zul je wel een grotere intercooler moeten monteren.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11639
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Hielke » 04 dec 2012, 11:40

Oliekoeler bedoel je denk.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: E92 335i M-pakket, etc (PAG 2 filmpje 100-200kmh ~8.5 se

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 11:46

Ik denk dat je, om de boel in de zomer een beetje op temperatuur te kunnen houden vooral op moet letten dat de verschillende olies niet te warm worden. Intercooler lijkt me een must maar een olie-koeler een extra diff koeler en misschien ook wel een stuurbekrachtiging-koeler?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, Google [Bot], TurboClouseau, Zed240 en 6 gasten