Roest wielnaaf

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Bas

Roest wielnaaf

Bericht door Bas » 01 dec 2012, 09:45

Gisteren zijn de zomerbanden vervangen door een setje winterbanden + stalen velgen. Daarbij viel het op dat de wielnaaf sporen van roest vertoond. Afbeelding

Nu is de auto paar een paar maanden oud dus ik baal hier best wel een beetje van. Is dit iets wat te verwachten valt, of kan ik het beste naar de dealer om dit op te lossen? Of is het eenvoudig zelf op te lossen & te voorkomen? Ik las op internet uiteenlopende verhalen van opschuren en dan insmeren met kopervet tot mensen die zeggen dat je dat juist niet moet doen.

Iemand een tip?

EmielS60

Re: Roest wielnaaf

Bericht door EmielS60 » 01 dec 2012, 09:53

Wieldoppen erop, zie je er niks meer van. :thumbup:

Niks om je zorgen over te maken, het is wat opervlakkige vliegroest. Dat hebben heel veel naven, en dat komt door de materiaal keuze. Het is niet dat het door roest ofzo. Bij de wissel het centreergat een beetje opschuren en meer niet.

Bas

Bericht door Bas » 01 dec 2012, 10:02

Bedankt voor de reactie (-:

Dan maak ik me er niet druk over, ga er ter zijne tijd wel even overheen met een borstel om het schoon te maken als de zomervelgen er weer op gaan.

jarno1979

Bericht door jarno1979 » 01 dec 2012, 10:06

Bekijk ze na de winter nog maar een keer.
Dan zie je helemaal geen blank metaal meer.

Is geen probleem verder hoor,gewoon borsteltje erover of nu licht insprayen met iets vettigs.

greetz

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 dec 2012, 10:51

Inderdaad niet druk over maken. Ik ga er meestal met een staalborsteltje overheen en spray het in met zuurvrije vaseline.

Plaats reactie