Luco schreef:En als inderdaad die paar tientjes het verschil maken heb je pech, het hele leven bestaat uit keuzes en dingen wel of niet doen vanwege je financiële situatie, of dit nu een oldtimer, vakantie, circuitrijden of wat dan ook is.
Even een citaat van mij in een ander draadje aanhalen
raymondw schreef:In principe zijn de belastingtarieven in NL veel hoger dan de ons omringende landen, buitensporig hoog, maar het is denk ik niet zozeer de MRB waar ik moeite mee heb, maar wel met het onder valse voorwendselen ingrijpen in de levensstijl van veel mensen waarbij het bijna onmogelijk wordt gemaakt om er een leuke collectie op na te houden, immers de naamgeving van de houder-schaps belasting zegt al wat over de definitie ervan en feitelijk is dat tegenstrijdig met het principe: "de gebruiker betaalt". Dat gezegd hebbende is het naar mijn mening redelijk dat een gebruiker naar ratio betaald voor het gebruik van openbare voorzieningen. Het is een open deur dat de huidige regeling daar niet in voorziet. Daar mag wat mij betreft best over nagedacht worden.......
Het betreft overigens
dit draadje
Het leven bestaat i.d.d uit keuzes maken; maar als dit door de geld-verslaving van onze overheid wordt ingegeven heeft dat daar niets mee te maken, immers we weten allemaal dat het door VVD/PVDA gehanteerde 'milieu' argument complete bull-shit is. Het gaat ze alleen maar om het binnenhalen van extra geld en dat doen ze door het op onbehoorlijke wijze inbreken in de persoonlijke levensstijl van veel mensen.
Natuurlijk begrijpt iedereen (en least of all me) dat we allen ons steentje bij moeten dragen aan de huidige malaise, maar daar waar onze overheid het begrip "bezuinigingen" noemt vertellen ze er niet bij bij wie. Het betreft hier een ordinaire lastenverzwaring die geen enkel economisch doel dient, anders dan de boel nog verder afremmen door het onder valse voorwendselen verwarren van de begrippen 'algemeen belang' en de 'publieke zaak'. Bezuinigingen moeten onze overheden niet afwentelen door het verzwaren van de lasten bij de burger, maar door het snijden in de eigen organisatie waaronder het verbeteren van de efficiency, het verminderen van spilzucht en het beëindigen van experimenten. Daarnaast kan door het ontwikkelen van een goede lange-termijn visie de beperkte middelen beter ingezet worden.
Onze overheid heeft daar totaal niets van laten zien, een recent voorbeeld is dat debacle bij die Amsterdamse scholen-gemeen-schap welke een politiek verantwoordelijke heeft die het controleren heeft nagelaten. Het is erg cru dat als iemand zijn hobby moet opgeven om het complete mismanagement, waar dit slechts een voorbeeld van is, binnen de publieke sector op te vangen. Dat heeft niets met keuzes maken te maken, immers die worden vrijwillig gemaakt en dat is hier niet het geval. Deze wordt opgedrongen.