Martijn's Coopertje

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2012, 18:22

En dat dan in combinatie met een FMIC? Anders ben je haast gebonden aan een Cooper S motorkap ofniet?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2012, 18:31

FMIC levert nogal wat meer lag op, en biedt nauwelijks voordeel tov een goede topmount, dus dan zal er idd een andere kap op moeten.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 28 nov 2012, 18:33

Sowieso de single side exhaust behouden. Dat staat dik! :tooth:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2012, 18:38

Ja, dat blijft gewoon zo, net als de Cooper-tekst achterop! ;)

Woppa
Berichten: 328
Lid geworden op: 25 mei 2012, 14:08
Auto: AR 3.0BIT/ A4 1.8TQ/ GTE

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Woppa » 28 nov 2012, 18:50

De tabel van de getrag bak ziet er prima uit, een goeie upgrade inderdaad.

voor wat betreft de FMIC, een beetje vind ik altijd wel leuk, handig is het niet maar het gevoel wat komt als hij dan gaat opspoelen :devil:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 28 nov 2012, 19:26

Op een 1.6 met compressor win je er vrijwel niets mee, hooguit iets aan inlaattemperatuur bij intensief circuitgebruik.

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 30 nov 2012, 14:45

Zo, weer wat spulletjes binnen. Goodridge staalomvlochten remleidingen + ATE Racing Blue vloeistof had ik al, nu ook instelbare endlinks voor vóór en achter, om de stabistangen weer netjes horizontaal te zetten na het verlagen:

Afbeelding
Brakes + Endlinks by MartijnKoevoets, on Flickr

Nu nog wachten op een paar lagers en dan maar eens ff monteren. :cool:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 30 nov 2012, 18:04

Lagers voor de schroefset zijn er ook al:
Afbeelding
Thrust Bearing Kit by MartijnKoevoets, on Flickr

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Joopieboy » 30 nov 2012, 21:37

Weer goed bezig, leuk spul allemaal!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Arthur » 01 dec 2012, 03:31

:duh: Hoe ver ga je eigenlijk? Als er zelfs een S blokje in de planning ligt? Waarom niet gaan (of gegaan) voor een Cooper S dan, deze heeft ook "al" 150kkm gelopen toch?
Wel leuk wat je doet hoor, ik deed het niet, maar goed. Wel een serieuze vraag naar je beweegredenen :wink:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 01 dec 2012, 10:58

S-blokje kost minder dan het prijsverschil tussen een Cooper een een Cooper S, alle andere mods had ik dan alsnog gedaan... Het plan is om deze zo lang mogelijk te houden, en dat is m'n vriendin gelukkig met me eens. :tong: Daarnaast: maken > kopen.

Ik vind de weg er naartoe haast nog leuker dan het resultaat. Uren kan ik doorbrengen op fora, Ebay, etc... Leuke mensen leren kennen en inmiddels al meer zelf gedaan dan ik zelf voor mogelijk had gehouden. M'n schoonpa vraagt zelf al wanneer we weer iets kunnen sleutelen. Van mijn vorige hobby (fotograferen/filmen) heb ik m'n beroep gemaakt, die leegte vul ik nu hier een beetje mee op. Economisch verantwoord gaat zoiets natuurlijk nooit worden, ik vind het gewoon heerlijk om ermee bezig te zijn en een hobby mag best wat kosten natuurlijk.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 01 dec 2012, 11:02

:thumbup:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 01 dec 2012, 11:12

Behalve sleutelen vind ik trouwens ook rijden erg leuk, al is dat in Noord-Nederland wat lastiger boeiend te maken. In 2013 willen m'n vriendin en ik wat meer gaan rondtoeren, het tripje naar München is wat dat betreft erg goed bevallen. Schotland staat voor komend jaar iig op de planning, omdat haar broertje daar nu studeert en verwacht om in mei z'n diploma te gaan halen.

Mijn idee is dus ook om de auto nog wat meer geschikt te maken voor dat soort tripjes:
- puntjes op de i qua onderstel (zie bovenstaande)
- remwerking nog iets verbeteren (wederom, zie boven)
- versnellingsbak vervangen (de Midlands-5 is een notoire achilleshiel, voor de ombouw naar Getrag-6 verwacht ik hetzelfde kwijt te zijn als voor het reviseren van de Midlands bij een MINI-specialist)
- lichte 15" wielen (dat rijdt gewoon zoveel leuker merk ik nu wel weer)

Zo'n Cooper-S-blok komt op een later punt wel eens, maar dat is goed te doen als de versnellingsbak er al in zit. Deze auto is nog net oud genoeg dat je zoiets gewoon in een weekend om kunt hangen met een paar vrienden. Herkeuring bij de RDW is ook geen probleem, op de locatie van de accu na zijn een Cooper en een Cooper S technisch gelijk. Zelfs de remmen zijn standaard hetzelfde! :lezen:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 01 dec 2012, 11:17

Ik zou hem voor tripjes waarbij actief gereden gaat worden wel iets hoger zetten. Maar dan kun je hem na die tijd zo weer wat lager schroeven mocht je dat willen. Je wilt niet midden in Schotland met een gescheurde uitlaat rondrijden omdat hij te laag stond denk ik? ;)

Mooie plannen Martijn! :D

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 01 dec 2012, 11:21

Gelukkig heeft de MINI een bodem waarbij er niets uitsteekt. De hele uitlaat hangt hoger dan de bodem van de auto, idem voor het carter en het subframe. Ook in Schotland rijden er genoeg rond op deze hoogte (of zelfs lager) die ik ken via een Engels MINI-forum zonder noemenswaardige problemen. Daar zijn trouwens al plannen om een "run" te organiseren als ik er ben... :)

Enige plek waar ik met de bodem de grond raak is bij in-/uitrijden van m'n stalling, maar ik ontvang net een brief dat ze de ingang daarvan ruimer gaan maken! :cool:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 01 dec 2012, 11:27

Nice! :wave:

Ik wil volgend jaar ook met de Fiesta naar Schotland. Dat moet gewoon nog een keer gebeuren.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43240
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Arthur » 01 dec 2012, 11:40

Duidelijk, Martijn :thumbup: Vooral zo doorgaan :wink:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 01 dec 2012, 11:41

Een keer een trackday dan Martijn? Die twee uurtjes op Zandvoort houd je Mini toch ook makkelijk vol? :df:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13006
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door MartijnGizmo » 01 dec 2012, 11:42

Ja, ach, misschien. Dat trekt mij dan weer wat minder eigenlijk...
Petrolhead Tom schreef:Nice! :wave:

Ik wil volgend jaar ook met de Fiesta naar Schotland. Dat moet gewoon nog een keer gebeuren.
Wij moeten dan naar Aberdeen, dit is daar bijv. in de buurt (A93):

Afbeelding

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Petrolhead Tom » 01 dec 2012, 11:44

Pure wegporno! :df:

Online
Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3668
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Martijn M » 01 dec 2012, 14:00

Afbeelding

:wave:

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28661
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2012, 16:10

Gaaf Schotland! Wij gaan er misschien van de zomer ook op vakantie.

Super mooi land en heerlijke wegen om te rijden :df:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40285
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Knot » 01 dec 2012, 17:17

Lijkt me een prachtige omgeving om lekker te gaan sturen daar.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door dvh » 01 dec 2012, 17:19

Zodra de kinderen wat ouder zijn is dat het eerste wat op de planning staat.
Engeland-Schotland-Ierland

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28661
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Martijn's Coopertje

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2012, 17:24

Ja 2 jaar terug noordkaap gedaan (en dus Noorwegen, Finland, Zweden) en dat was super!!

Engeland, Schotland en Ierland lijkt een beetje vergelijkbaar dus dat wil ik zeker eens doen en waarschijnlijk a.s. Zomer

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], BMWDennis, Fabian, Fedmas, Gijzert, GRzep, jvb, KoenM, mark123, maurizio, Sabberjoch en 12 gasten