Nieuwe hype; de iPAD
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Nieuwe hype; de iPAD
Weet iemand een goed online adres met een leuke Ipad aanbieding? (de vrouw is bijna jarig..)
- Macboy
- WJ
- Hielke
Ik wil even een groot nadeel van de nieuwe hoge resolutie iPad's aankaarten.
En wel: de hoge resolutie in vergelijking met normale beeldschermen.
Als ik achter mijn PC ga zitten valt me de lage (1920-1200) resolutie van het "24 scherm iedere keer weer in negatieve zin op. En dan met name met tekst. Zo korrelig, zo grof. Foto en film is prima. M'n Dell beeldscherm is nog geen half jaar oud, maar omdat de PC al ruim vier jaar oud is begon ik met een scheef oog naar een nieuwe iMac te kijken. Die Dell raak ik zo weer kwijt. Vandaag naar de winkel geweest om de nieuwe platte "21,5 iMac te aanschouwen. Kansloze missie. Opnieuw die antieke resolutie. Ondanks de mooie kleuren van het IPS scherm (net als m'n Dell) valt me direct de pixel-grofheid weer op. Verschrikkelijk.
Had ik maar m'n iPad 1 gehouden
En wel: de hoge resolutie in vergelijking met normale beeldschermen.
Als ik achter mijn PC ga zitten valt me de lage (1920-1200) resolutie van het "24 scherm iedere keer weer in negatieve zin op. En dan met name met tekst. Zo korrelig, zo grof. Foto en film is prima. M'n Dell beeldscherm is nog geen half jaar oud, maar omdat de PC al ruim vier jaar oud is begon ik met een scheef oog naar een nieuwe iMac te kijken. Die Dell raak ik zo weer kwijt. Vandaag naar de winkel geweest om de nieuwe platte "21,5 iMac te aanschouwen. Kansloze missie. Opnieuw die antieke resolutie. Ondanks de mooie kleuren van het IPS scherm (net als m'n Dell) valt me direct de pixel-grofheid weer op. Verschrikkelijk.
Had ik maar m'n iPad 1 gehouden

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Daarom heb ik de Retina MacBook Pro. 
Die ik vervolgens weer aan een non-Retina 27" Thunderbolt Display koppel.

Die ik vervolgens weer aan een non-Retina 27" Thunderbolt Display koppel.

-
Zag vandaag de 15 inch MacBook pro met retina. Wel een toppertje imo. Ik moet het met de 13 inch doen.
- Hielke
Retina is mooi.
Maar voor die centen heb ik toch maar voor een oud MX-5-je gekozen
Maar voor die centen heb ik toch maar voor een oud MX-5-je gekozen

- dvh
Slaat hier net een mafkees heel de dixons kort en klein omdat deze ontevreden was over zijn Ipad....
( Dixons is de buurman )
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hij kon het aan/uit knopje niet vinden?
Die vent moet een groter Amperage van stoppen nemen...........dan slaan ze ook niet door..........
Die vent moet een groter Amperage van stoppen nemen...........dan slaan ze ook niet door..........
-
Kwaliteit van Apple is niet meer wat het geweest is 

-
dvh schreef:![]()
Politie-auto.....kentekenplaat al eens gestolen of kentekenpapieren kwijt geraakt?

- Paskal
- Auto: meerdere
Afgelopen weekend even met een Ipad mini zitten spelen en was eigenlijk best wel enthousiast: het apparaat is lekker licht en je kunt hem erg makkelijk in 1 hand houden. Zodra je hem in handen hebt denk je direct "Hey, dat ligt perfect in de hand". Hij heeft dan weliswaar geen Retina-scherm, maar doordat dezelfde resolutie van een grote (1024x768) nu in 7,9 inch is gestopt is hij veel scherper dan een grote. Heb hem nog ff naast een retina gehouden, maar vond het verschil echt minimaal. Geluid wat eruit komt is ook nog eens een stuk beter door de 2 speakertjes ipv 1. Enige wat me nu er nog van weerhoudt om hem te kopen is zijn snelheid: hij is even "snel" als een Ipad 2 en da's natuurljk een stukkie minder dan de huidige Ipad 4.
Ik denk dat ik nog maar even wacht totdat de volgende generatie Mini uitkomt met een snellere processor. Vind de mini eigenlijk fijner dan de grote Ipad. Al meer mensen hier met ervaringen?

Ik denk dat ik nog maar even wacht totdat de volgende generatie Mini uitkomt met een snellere processor. Vind de mini eigenlijk fijner dan de grote Ipad. Al meer mensen hier met ervaringen?
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Ik zou niet wachten, ligt er hier 1 onder de boom (voor m'n dochter) die ik even uitgeprobeerd heb, ligt inderdaad erg lekker in de hand en weegt maar de helft, upgraden kan altijd nog als je je echt irriteert aan de snelheid tzt, denk dat het ook wel even duurt voordat er een nieuwe versie komt van deze Mini ...
Ben
Ben
-
Nee ik vind het onbegrijpelijk dat men tablets juist kleiner wil en telefoons groter.
Sommige mensen lopen met joekeltelefoons rond... maar wel "een lekker groot scherm". Tja. En dan kopen ze een tablet, zo'n ding dat praktisch altijd op de bank ligt, en dan een klein scherm willen waarop je moet pinchen/zoomen om een linkje op een website aan te kunnen klikken.
Ik vond dat Steve het bij het rechte eind had.. die iPhone 4 is juiste formaat en de normale iPad ook. Enige nadeel van gewone iPad is gewicht.
Sommige mensen lopen met joekeltelefoons rond... maar wel "een lekker groot scherm". Tja. En dan kopen ze een tablet, zo'n ding dat praktisch altijd op de bank ligt, en dan een klein scherm willen waarop je moet pinchen/zoomen om een linkje op een website aan te kunnen klikken.
Ik vond dat Steve het bij het rechte eind had.. die iPhone 4 is juiste formaat en de normale iPad ook. Enige nadeel van gewone iPad is gewicht.
- Paskal
- Auto: meerdere
Ik was ook sceptisch en zag dat ding echt niet zitten. In theorie heb je gelijk, maar heb je de Mini al in real life in je handen gehad? Door zijn beperkte gewicht en handzame formaat ben ik in ieder geval overtuigd.... Die mensen met een halve koelkast aan hun oor sporen inderdaad niet. Zeggen ze van mij trouwens ook met mijn oldskool Nokia 6300 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Eens met Tom. iPad mini in handen gehad, scherm viel me nogal tegen. Pixels tellen!
-
Ik heb mijn iPad 4 nu een maand en moest mezelf toch wel overtuigen dat de 4 voor mij was en dat ik toch niet voor de mini had moeten gaan. Maar dat pixels tellen zag ik meteen al in de winkel. En als ik nu elke keer zie hoe blij ik met het retina scherm ben als ik dat ding oppak, denk ik dat ik toch de juiste keuze heb gemaakt.
Snellere processor ed is ook fijn. Hoef je niet over een jaar weer te upgraden
Snellere processor ed is ook fijn. Hoef je niet over een jaar weer te upgraden

- Arthur
- Auto: Nr.51
Vind zelfs dat de Ipad wel een iets groter scherm mag hebben
Zo'n mini hoeft van mij niet. Daar heb je weer zo'n smartphone voor 

-
Ja heb em in m'n handen gehad en gewicht is top en hij pakt fijner op, maar formaat vind ik te klein... en een tablet hoeft van mij niet kleiner.
-
Eens met Tom!
Van mij had de iPhone overigens best een mm dikker gemogen om er een grotere accu in kwijt te kunnen.
Van mij had de iPhone overigens best een mm dikker gemogen om er een grotere accu in kwijt te kunnen.
- 350 Z
Ik heb sinds kort na jaren de Ipad 2 te hebben gehad een Ipad 4.
Conclusie: top scherm en super snel.
Meteen http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &VIEW=Grid deze hoes erbij gekocht die echt super is.
Conclusie: top scherm en super snel.
Meteen http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &VIEW=Grid deze hoes erbij gekocht die echt super is.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
Heb zelf de Mini gekocht en ben daar dik tevreden over. Is heerlijk handzaam en kan ik makkelijker meenemen naar gesprekken bij klanten en of kandidaten.
Werkt daarvoor in mijn geval beter dan een gewone ipad.
Werkt daarvoor in mijn geval beter dan een gewone ipad.
- Bert ///M3
+1Tom schreef:Nee ik vind het onbegrijpelijk dat men tablets juist kleiner wil en telefoons groter.
Ik zou willen dat de betere tablets in iets ala 12" kwamen. Dan zou ik er 1 halen als vervanger voor mijn laptop. Samsung is er bijna met 10.1", even wachten nog dus

Krijg een Ipad gratis op mijn werk binnenkort dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat bevalt

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Collega (helemaal into Android) heeft een HTC met 4,7" scherm en een Google Nexus 7 tablet.
Tja
, welke van de 2 is dan overbodig? Zit qua formaat nog amper verschil tussen dus....
Eensch met Tom derhalve.
Tja

Eensch met Tom derhalve.
- RVV
Geen mening over de iPad mini, nog niet IRL bekeken. Maar de gewone iPad pak ik echt heel zelden. Mede vanwege het feit dat ik hem te groot vind. Met 1 hand vasthouden gaat simpelweg niet. Keuze iPhone of Ipad, is 95% van de situatie de iPhone. Ik zal binnenkort eens zo'n iPad mini bekijken. Feit dat die met 1 hand is vast te houden spreekt me wel aan.