Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Joy

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Joy » 29 nov 2012, 20:03

For what it's worth, er zijn tegels uit het perron meegenomen voor onderzoek ivm de mogelijkheid dat de kogel is afgeketst bij het richten op kniehoogte.

Shakes

Bericht door Shakes » 29 nov 2012, 20:12

Bij mijn weten is er een tegel meegenomen omdat er een dreigende tekst richting politie opstond.

Joy

Bericht door Joy » 29 nov 2012, 20:20

PD power

Bericht door PD power » 29 nov 2012, 21:11

Shakes, dat jezelf niet bij de politie zit, als je het zo goed weet.........

Tis gewoon heel simpel, als dat joch echt zo lief was , als er nu gesuggereerd wordt, was er geen schietpartij, geen discussie en zat ie gewoon lekker op school, iets met oorzaak en gevolg, dat noem ik ik relativeren.

HansD

Bericht door HansD » 29 nov 2012, 21:31

Verklaring ooggetuige
In shock
Volgens Anna werd er door agenten geroepen dat Rishi zijn handen omhoog moest doen. De jongen stond volgens haar stil en vervolgens draaide de Hagenaar zich om, deed zijn handen omhoog en werd direct neergeschoten, vertelde zij aan Omroep West. 'Die jongen was in shock, toen bleek dat er politie achter hem aan zat. Terwijl hij gewoon daarvoor aan het lopen was op het perron, hij zag er helemaal niet verdacht uit. Ze riepen 'Politie! Politie!' En 'blijf staan!'. Maar nog voordat Rishi zich had omgedraaid en kort nadat hij zijn handen in de lucht had gedaan, werd er al geschoten.'
Staan ook camera's zat op dat station dus dat onderzoek zal niet zo lang hoeven duren. Ben benieuwd wat eruit komt.
Tis gewoon heel simpel, als dat joch echt zo lief was , als er nu gesuggereerd wordt, was er geen schietpartij, geen discussie en zat ie gewoon lekker op school, iets met oorzaak en gevolg, dat noem ik ik relativeren.
Volgens mij is het nog helemaal niet bekend of hij überhaupt wel de persoon was die ze moesten hebben. Een donkere jongen bij Hollands Spoor/Schilderswijk, daar lopen er meer van.,
Zijn geschiedenis wordt er nu bijgehaald maar was op dat moment helemaal niet bekend bij die agenten.

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2012, 01:01

Nee, wel dat een andere ooggetuige diegene die ze zochten met een pistool hadden zien zwaaien, dan gaan de helden hier er natuurlijk gewoon een praatje mee maken en zijn helemaal niet alert, want ja een 17 jarige schiet toch niet.

Maar helaas is dat ook een droom.

Overigens wordt de getuigenis van deze Anna als bezijden de waarheid getypeerd, dus ja wat is er wel en niet waar, dat weten we geen van allen.

Wat ik wel uit de berichtgeving haal is dat het geen lieverdje was, maar ja over de doden niks dan goeds toch :swinging:

Shakes

Bericht door Shakes » 30 nov 2012, 07:45

LOL

Ja de politie en ik gaan goed samen. Maar je hebt een makkelijk leven zo zwart/wit niet?

Een schietpartij? Volgens mij gaat dat tussen twee mensen met wapens en dat is hier niet het geval. Jochie had een verleden en dan is het ok om hem af te knallen. Leg me nog eens uit hoe de agent/en van zijn verleden wisten en dit geheel begrijpelijk maakt.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 nov 2012, 08:19

De waarheid zal wel weer in het midden liggen.

Feit is wel dat de politie het nooit goed doet blijkbaar.....

Ik zeg, opgeruimd staat netjes...

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2012, 14:48

Leg me nog eens uit hoe de agent/en van zijn verleden wisten en dit geheel begrijpelijk maakt.
Ik vind dat Nandor hier wel een ijzersterk punt heeft.

Het verleden van die gozer speelt helemaal geen rol in dit in mijn ogen afknallen van een jonge vent. Dat verleden is er achteraf door de pers bij de haren bijgesleept. En uit welke dossiers haalt de pers die informatie? De jongen was minderjarig dan is de informatie overr zijn (crimineel) verleden ook niet openbaar.. goh wie lekt dan zulke informatie?

En de ooggetuigen die hem met een wapen zagen zwaaien? Tja van mijn duim en mijn vinger kan ik ook een vuurwapen model maken.... in het donker op afstand... wie zal het zeggen...

Zal me niks verbazen dat dit een doofpotje gaat worden.

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2012, 14:53

Ow dus als de politie een melding krijgt dat er een of ander figuur met een vuurwapen loopt te zwaaien moeten ze er maar vanuit gaan dat diegene het niet goed gezien heeft, lekker makkelijk zeg.

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2012, 15:00

Uhmmm... als ik nu 112 opbel en zegt dat er bij jou in en rondom het huis een gek met een vuurwapen rondloopt...

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2012, 15:08

RVV schreef:Uhmmm... als ik nu 112 opbel en zegt dat er bij jou in en rondom het huis een gek met een vuurwapen rondloopt...

Ja het blijft natuurlijk lastig, maar als de politie zon melding krijgt ga ik er iig van uit dat ze kunnen beoordelen of het een reeel verhaal is en dus de agenten die erop af moeten weten dat het een serieuze melding was en ze er vanuit kunnen gaan dat de aanwezigheid van een wapen reel is, als dan de verdachte niet luistert, wat moeten ze dan?

Vind het allemaal weer makkelijk hoor, de agenten de schuld geven en het lieve jongetje als een onschuldige betitelen.En om het het dan maar AFSCHIETEN te noemen vind ik veel en veel te ver gaan.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 nov 2012, 15:38

RVV schreef:Uhmmm... als ik nu 112 opbel en zegt dat er bij jou in en rondom het huis een gek met een vuurwapen rondloopt...
En als er (laten we hopen van niet) weer zoiets gebeurd als toen in Alphen a/d Rijn. Moet de politie dan op hun dooie gemak ook maar een kijkje gaan nemen, omdat het waarschijnlijk toch allemaal wel meevalt.

Ik vind het wel goed dat de politie dit serieus oppakt en zoals eerder gezegd, de politie doet het nooit goed.

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2012, 15:40

Als het nu wel eens een heel lief jongetje was geweest... uit een voorbeeld gezin.. die nog nooit een vlieg kwaad had gedaan, netjes zijn krantwijkje deed...

Was het dan soms erger?

Ik snap best dat de omstandigheden aanleiding hebben gegeven om te schieten. Maar het ligt er hiero iets te dik boven op dat het maar zijn eigen schuld is..want hij was geen lieverdje....opgeruimd staat netjes.

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2012, 15:50

RVV schreef:Als het nu wel eens een heel lief jongetje was geweest... uit een voorbeeld gezin.. die nog nooit een vlieg kwaad had gedaan, netjes zijn krantwijkje deed...

Was het dan soms erger?
Dan was er vermoedelijk geen melding geweest.

HansD

Bericht door HansD » 30 nov 2012, 16:09

Wie zegt dat? Voorlopig is nog niet eens duidelijk of die melding wel over dezelfde persoon ging. Misschien ging hij wel net zijn kranten halen om zijn ronde te beginnen :D

Het zal best een lastige situatie geweest zijn maar het verhaal dat die agenten wisten wie ze voor zich hadden is gelul.

RVV

Bericht door RVV » 30 nov 2012, 16:12

Precies dat bedoel ik te zeggen,.. die melding is dan misschien wel gemaakt.. en misschien ook wel terecht.. maar of het deze gozer betrof dat is helemaal niet duidelijk. Dus nog steeds zijn eigen schuld als die op het verkeerde moment en op de verkeerde plaats was geweest?

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2012, 16:25

Al had die gewoon geluisterd was er niks aan de hand geweest, maar nogmaals, het zijn allemaal aannames,

Peric

Bericht door Peric » 30 nov 2012, 16:29

Tuurlijk wisten ze niet met wie ze te maken hadden. Er kwam een melding binnen over iemand die anderen bedreigt met een wat ze denken vuurwapen. Daar zit natuurlijk geen informatie bij wie dat zou kunnen zijn. Dus het is wel 100% zeker dat ze niet wisten met wie ze te maken hadden. Dat 'ie herkend is terwijl 'ie gesommeerd werd te stoppen en z'n handen omhoog te doen is wél mogelijk natuurlijk.

En die getuigenis van die Anna klopt natuurlijk van geen kanten. Ik ga er vanuit dat er geen enkele agent gaat schieten als iemand zijn handen omhoog doet als 'm dat verteld wordt.
Laatst gewijzigd door Peric op 30 nov 2012, 16:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 nov 2012, 16:38

En die laatste aanname doet het hem.......

Luco

Bericht door Luco » 30 nov 2012, 16:41

Vraag me af als die agent een familielid van je was geweest of je het dan nog AFSCHIETEN had genoemd, en dan durf je tegen een ander te zeggen dat zijn reactie DF onwaardig is, vreemd.

Peric

Bericht door Peric » 30 nov 2012, 16:41

Zou ons politieapparaat zo verrot zijn??

Shakes

Bericht door Shakes » 30 nov 2012, 16:50

Luco is de vraag voor mij? Het politieapparaat is zo verrot als de agent die voor je staat. Sander V, rings a bell?

HansD

Bericht door HansD » 30 nov 2012, 17:19

En die getuigenis van die Anna klopt natuurlijk van geen kanten.
Jij weet meer dan de rest van NL? Please share.
Ik ga er vanuit dat er geen enkele agent gaat schieten als iemand zijn handen omhoog doet als 'm dat verteld wordt.
Iets met stresssituatie en een chronisch gebrek aan (schiet)training.

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 23:33

Nou de eerste staatssecretaris van de PVDA is al opgestapt vanwege frauderen met bonnetjes.
Hoppaaaaaaaaaaaaaaa, het gaat lekker.

Plaats reactie