BMW E46 328i touring
- Knot
Re: BMW E46 328i touring [Rijhoogte aanpassen]
Ik heb alleen t idee dat het er stuk van gaat, dan je de boek incl spruitstukken uit elkaar trekt als het schaaft maar dat valt dus wel mee?
- Jan-Willem
Daar hoef je echt niet bang voor te zijn, de uitlaat lijn kan aardig wat hebben.
Weet je zeker dat alle ophangpunten van de uitlaat goed zijn incl de rubbers?
Toch kan zoon 1,5cm rondom behoorlijk wat schelen, ik zou gewoon voor origineel M-tech gaan toch iets lager maar nog niet teveel problemen.
Weet je zeker dat alle ophangpunten van de uitlaat goed zijn incl de rubbers?
Toch kan zoon 1,5cm rondom behoorlijk wat schelen, ik zou gewoon voor origineel M-tech gaan toch iets lager maar nog niet teveel problemen.
- Knot
Ik zal eens een foto posten vanaf de sideskirts genomen kan je zien dat de middendemper er een klein beetje onderuit steekt als bolletje.
Mtech veren eronder zal misschien ook nieuwe dempers betekenen als het ingekorte gele koni's zijn omdat er nu de eibach pro-kit veren op zitten.
dempers en veren en montage en uitlijnen wordt dan wel een duur grapje...
Mtech veren eronder zal misschien ook nieuwe dempers betekenen als het ingekorte gele koni's zijn omdat er nu de eibach pro-kit veren op zitten.
dempers en veren en montage en uitlijnen wordt dan wel een duur grapje...
- MartijnGizmo
Gebruikt setje zelf monteren + uitlijnen voor €60 lijkt me wel te doen toch?
-
OnlineMartijn_bmw
+1 gebruikt setje kopen en deze set verkopen als je dat een beetje handig doet heb je alleen een beetje kosten voor montage+uitlijnen
bijv. setje dempers: http://link.marktplaats.nl/587412372 dan nog een setje veren er bij zoeken en je eigen setje weer voor 250EUR op MP zetten
bijv. setje dempers: http://link.marktplaats.nl/587412372 dan nog een setje veren er bij zoeken en je eigen setje weer voor 250EUR op MP zetten

- Knot
Is een optie maar Monroe is toch ook niet alles?
-
OnlineMartijn_bmw
Ik heb ze eens onder een e30 gehad en vond het fijne dempers 

- Stefan van Elst
Ik denk dat je met die dikke veerhouders en de uitlaat iets hoger hangen (ik weet niet in hoeverre dat mogelijk is?) al een heel eind komt, denk je niet?
- Joy
Het probleem zit 'm toch ook in de dempers. Ik heb ook een set van Koni gehad op de M3 en die gaf op de ingaande slag gewoon te weinig demping. Op een welvend stuk weg bereikte je dan het einde van het veerbereik en raakte de bodem het wegdek.
- Niels
- Auto: Prius+
Die set dempte op de ingaande slag achter 0,0. Daar ben je nog eens mee terug geweest naar Bas herinner ik me. Daardoor was er ook mega veel grip achter, je kon er gewoon niet mee driften...
- Stefan van Elst
Ik heb op verschillende auto's Koni Geel gehad en ik heb er nooit problemen mee gehad.
Is het in dit geval gewoon slijtage of ligt het aan de ongelukkig gekozen valving in de demper?
Is het in dit geval gewoon slijtage of ligt het aan de ongelukkig gekozen valving in de demper?
- Knot
Slijtage lijkt me niet, er staat 265.000km op en als je een origineel onderstel vervangt omdat het versleten is doe je dat vaak ergens rond de 2 ton.
Heb er net nog even naast gelegen maar de middendemper zit wel goed hoor, omdat je schuin kijkt vanaf de grond lijkt hij lager te liggen onder de auto maar het ligt vrijwel in 1 lijn... dus probleem is gewoon de hoogte van de auto.
Wellicht dat ik dat 9mm trucje nog kan proberen achter op de veerschotel, zonder uitlijnen puur montage, dat moet voor een leuk bedrag kunnen en is toch weer een centimeter.
Heb er net nog even naast gelegen maar de middendemper zit wel goed hoor, omdat je schuin kijkt vanaf de grond lijkt hij lager te liggen onder de auto maar het ligt vrijwel in 1 lijn... dus probleem is gewoon de hoogte van de auto.
Wellicht dat ik dat 9mm trucje nog kan proberen achter op de veerschotel, zonder uitlijnen puur montage, dat moet voor een leuk bedrag kunnen en is toch weer een centimeter.
- Knot
Net de touring weer opgehaald bij Bas. Hij heeft zelf wat gemaakt voor op de veerpoot en in de schaal achter, auto is rondom 20mm omhoog en staat m niet slecht, niet eens te hoog maar minder sjonnie, hopelijk kan ie nu gewoon parkeergarages in en uit.
De dempers zijn trouwens Koni FSD en veren een pro-kit set van Eibach. Karakter blijft zo behouden en hij is net wat hoger. Je merkt wel dat de dempers beter hun werk kunnen doen nu hij iets hoger staat.
De dempers zijn trouwens Koni FSD en veren een pro-kit set van Eibach. Karakter blijft zo behouden en hij is net wat hoger. Je merkt wel dat de dempers beter hun werk kunnen doen nu hij iets hoger staat.
-
OnlineMartijn_bmw
mooi! fotootje 

- Knot
Volgens mij is het nu hoe een af fabriek M onderstel was, Eibach pro-kit is 35/30 verlaging en nu is dat rondom 20mm omhoog dus kom je op die 15mm t.o.v. origineel.
Dempers merk je echt goed, die konden met die verlaging bijna niet hun werk doen en zijn nu duidelijk actiever bezig.
- Tim N
Had die FSD's ook onder de 850R, echt een fijne all day setup.
Als ik de dempers onder de touring moest vervangen ging ik daar ook weer voor.
Als ik de dempers onder de touring moest vervangen ging ik daar ook weer voor.
- dvh
Blijft een fraaie touring ! 

- Knot
Ik dacht eerst Koni geel maar toen ik goed ging kijken ging er wel een lampje branden bij die bronzen kleur. Die FSD worden toch ook stugger als ze veel achter elkaar moeten dempen?
Toch apart, het is maar 20mm maar op een klaverblad voel je meteen dat je auto meer bodyroll heeft, reageert totaal anders. Op strakke stuggen weg is dit minder zo "verhoogd" maar zodra er iets oneffenheden zijn merk je duidelijk dat met die 35/30 verlaging de dempers geen werkgebied hadden, dat is echt 10x beter nu.
Op naar de 3 ton.
Toch apart, het is maar 20mm maar op een klaverblad voel je meteen dat je auto meer bodyroll heeft, reageert totaal anders. Op strakke stuggen weg is dit minder zo "verhoogd" maar zodra er iets oneffenheden zijn merk je duidelijk dat met die 35/30 verlaging de dempers geen werkgebied hadden, dat is echt 10x beter nu.
Op naar de 3 ton.
- MartijnGizmo
Maar wat is er nu veranderd dan? Met 20mm hoogtespacers verandert er niks aan de vering zelf, alleen aan de stand van de draagarmen etc.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ziet er netjes uit zo Rody! Te ver verlagen is ook niks, al helemaal niet voor parkeergarage's ed voor daily.
Door de veranderde geometrie van het onderstel dempt hij nu beter?
Door de veranderde geometrie van het onderstel dempt hij nu beter?
- Knot
Voor weet ik niet zeker of hij de schaal op de veer of op het toplager gezet heeft maar achter verhoog je natuurlijk de veer zelf en de demper is los dus die heeft 20mm meer ruimte gekregen.
-
OnlineMartijn_bmw
Dit is de originele niet verlaagde hoogte (mijn auto):

VS die van jou nu:

Lijkt inderdaad nu op standaard M-tech hoogte
Ik vind het beter staan! en ook wel lekker als je fatsoenlijk over drempels kan gaan en de garage in kan rijden
VS die van jou nu:
Lijkt inderdaad nu op standaard M-tech hoogte

Ik vind het beter staan! en ook wel lekker als je fatsoenlijk over drempels kan gaan en de garage in kan rijden

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik zie het ook meteen 

- Tim N
Ja wie niet.... (wie shopt er een familie Ethiopiërs in de wielkasten bij Martijn
)

-
OnlineMartijn_bmw
Tim N schreef:Ja wie niet.... (wie shopt er een familie Ethiopiërs in de wielkasten bij Martijn)

tja bij mij gaat driveability voor looks

en als je elke dag over veel teveel van die hoge kut