BMW M135i
- RVV
Re: BMW M135i
Nou ik ben nu wel even klaar met dit M135i draadje.
- Petrolhead Tom
Relaas valt te rijmen met:RVV schreef:Robin nu moet je echt even ophouden.. ik ben gvd op dit hele forum nog geen seconde negatief over de M135i geweest. En ik heb GEEN LEES GEEN mening over het sturen/rijden/wegligging/onderstel/insturen/uitsturen/WHATEVER. Zolang ik er zelf niet in heb gereden.. verhalen van anderen neem ik ter kennisgeving aan.. MIJN reactie was op de mening op het sturen van Macboy. Ik kan niet rijmen dat zijn post overloopt van superlatieven, hemel op aarde etc... (snap ik ook wel als je er een wil hebben) maar dan zo makkelijk over het sturen heen stapt.. daar zal wel een stukje platheid van het internet in zitten snap ik.. Maar daardoor is Macboy zijn verslag wel heel erg gezien door een roze bril. Daar reageer ik op.. Dat lees jij ook wel.. Maar eigenlijk ook weer niet want eigenlijk wil jij lezen dat ik jouw keuze zit af te zeiken... nou dat valt me dan vies van je tegen want als ik wel iets niet doe/heb gedaan of wil doen is jouw keuze voor de M135i af zeiken. Man vat toch niet altijd alles zo persoonlijk op zeg. Jou keuze wees er blij mee..
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ja ik ook, even wat eten en 'n bak koffie, ben zo terug.
Tom, klopt helemaal hoor. Helemaal gelijk heb je.
Tom, klopt helemaal hoor. Helemaal gelijk heb je.
- Downforce Hans
Jeetje, ik ben er ff niet en dan dit.............rustig jongens 

-
OnlineLuco
Petrolhead Tom schreef:Relaas valt te rijmen met:RVV schreef:Robin nu moet je echt even ophouden.. ik ben gvd op dit hele forum nog geen seconde negatief over de M135i geweest. En ik heb GEEN LEES GEEN mening over het sturen/rijden/wegligging/onderstel/insturen/uitsturen/WHATEVER. Zolang ik er zelf niet in heb gereden.. verhalen van anderen neem ik ter kennisgeving aan.. MIJN reactie was op de mening op het sturen van Macboy. Ik kan niet rijmen dat zijn post overloopt van superlatieven, hemel op aarde etc... (snap ik ook wel als je er een wil hebben) maar dan zo makkelijk over het sturen heen stapt.. daar zal wel een stukje platheid van het internet in zitten snap ik.. Maar daardoor is Macboy zijn verslag wel heel erg gezien door een roze bril. Daar reageer ik op.. Dat lees jij ook wel.. Maar eigenlijk ook weer niet want eigenlijk wil jij lezen dat ik jouw keuze zit af te zeiken... nou dat valt me dan vies van je tegen want als ik wel iets niet doe/heb gedaan of wil doen is jouw keuze voor de M135i af zeiken. Man vat toch niet altijd alles zo persoonlijk op zeg. Jou keuze wees er blij mee..
Cognitieve dissonantie is een psychologische term voor de onaangename spanning die ontstaat bij het kennis nemen van feiten of opvattingen die strijdig zijn met een eigen overtuiging of mening, of bij gedrag dat strijdig is met de eigen overtuiging, waarden en normen. Het gaat met andere woorden om de perceptie van onverenigbaarheid tussen twee cognities, waarbij het woord cognitie kan slaan op kennis, houding, emotie, geloof of gedrag. Volgens de theorie voelen mensen een sterke drang om dissonanties te verkleinen door hun opvattingen of gedrag aan te passen of te rationaliseren.
En dat allemaal door zon boerenmestwagen

- Petrolhead Tom
Ik snap het niet zo goed Robin, sinds je bestelling van de M135i val je alles en iedereen aan die volgens jouw een andere mening is toegedaan of waarvan je denkt dat die persoon een andere mening is toegedaan. Je gaat helemaal los op Erik omdat hij een opmerking maakt over het aantal deuren. Als Rico een opmerking maakt over het (roze bril gekleurde) verslag van Macboy ga je daar serieus op in.
Doe rustig joh, het lijkt wel alsof je helemaal niet zeker bent van je keuze maar dat dit wel the next big thing MOET zijn wat de Bayers produceren.
Doe rustig joh, het lijkt wel alsof je helemaal niet zeker bent van je keuze maar dat dit wel the next big thing MOET zijn wat de Bayers produceren.
-
Net 'n telefoontje dat een proefrit binnenkort geregeld gaat worden.

-
OnlineLuco
Nou, als je echt een onbevoordeelde mening wilt hebben ben ik de aangewezen persoonRobin schreef:Net 'n telefoontje dat een proefrit binnenkort geregeld gaat worden.

- Mathieu
Een donderdagmiddag rel draadje
Is weer eens wat anders dan een vrijdagmiddag rel draadje

Is weer eens wat anders dan een vrijdagmiddag rel draadje
- Dennis Cavallino
Stap voor de gein eens in een E90 CRT, of E92 GTS. Die krengen zijn niet alleen puur, maar vooral ook veel leuker dan ik had verwacht op basis van mijn testrit in de E92 M3 Track Edition. Jammer dat ze zo zeldzaam en duur zijn. Ze kúnnen het dus wel, auto's bouwen die de rijder centraal stellen en die toch (in 't geval van de CRT vooral) allround inzetbaar zijn, maar extreem leuk zijn voor de fun. Misschien dat ze voor enkelen te groot zijn en dan was de 1M een kleiner alternatief, maar de M135i is dat in ieder geval niet.Petrolhead Tom schreef:Wat ik er zo van lees is de nieuwe generatie weer afstandelijker geworden en ben je als rijder weer minder bij het rijden betrokken. Ik begrijp hoe langer hoe meer waarom mensen een lotus kopen voor in het weekend of lekker in een hot hatch plaats nemen.
Als je van puur autorijden houdt kom je op dit moment volgens mij alleen bij Porsche aan je trekken. De rest is een verzameling auto's die prima zijn als daily maar nooit ingezet kunnen worden als pure fun auto. (lees dus: de nieuwe generatie 1-serie etc etc.)
Voor mij zou de keuze altijd de 1M zijn daarna de 130i. Uberdikke coupe versus fijne hot hatch.
Ik had verwacht dat de M135i was zoals de E28 M535i (met sper en dogleg). Of dat het een gat op zou vullen zoals de E30 320is dat deed tussen de E30 325i en de M3. Dat doet hij in beide gevallen niet. Ook is het niet zo'n leuke auto zoals bijvoorbeeld een E36 328i was. We leven in andere tijden. Terugkijken is leuk, maar je schiet er niets mee op. De M135i is bedoeld voor mensen die helemaal niet naar een 1M of M3 op zoek zijn. Ze zijn de Golf GTI ontgroeid, of wilden al lang een BMW, maar de 3 serie vinden ze te groot (of te duur?) en ze hoeven niet de maximale scherpte die ik zelf bij een BMW verwacht. Ze zijn blij met minder, maar in ruil daarvoor krijgen ze een bak snelheidspotentieel waar je U tegen zegt.
Ik verwacht dat de intrede van gewichtsbesparende maatregelen waar BMW afgelopen paar jaar al in heeft geïnvesteerd (overname/patententen/fabricage en toepassing op auto's zoals CRT) dankzij lagere productiekosten ook snel in de 'gewone' en betaalbare segment zichtbaar zal zijn. BMW is de weg dus niet kwijt, maar misschien zitten we nu in een overgangsfase. Daar hebben meer mensen last van zo te lezen.

- dvh
Ze lijken zo rustig en nuchter die noorlingen, maar ondertussen...
:banging:
- Petrolhead Tom
Ik hoop ook echt dat dit een overgangsfase is. *stapt weer in zijn redelijke lightweight pure FWD hot hatch* 

-
OnlineLuco
Nahhhhhh, inkoppertjeIk hoop ook echt dat dit een overgangsfase is.

-
Ik pik je wel op ergens bij Rijswijk als je wil. No worries. Lijkt me serieus leuk hoor.Luco schreef:Nou, als je echt een onbevoordeelde mening wilt hebben ben ik de aangewezen persoonRobin schreef:Net 'n telefoontje dat een proefrit binnenkort geregeld gaat worden.
Niet van dat nepgedoe en uitdetentlokkerij want kijken of ie hapt , gewoon met open vizier duidelijkheid bam . Dát is wel wat ik dan in jouw posts waardeer Luco.
-
OnlineLuco
Robin schreef:Ik pik je wel op ergens bij Rijswijk als je wil. No worries. Lijkt me serieus leuk hoor.Luco schreef:Nou, als je echt een onbevoordeelde mening wilt hebben ben ik de aangewezen persoonRobin schreef:Net 'n telefoontje dat een proefrit binnenkort geregeld gaat worden.
Niet van dat nepgedoe en uitdetentlokkerij want kijken of ie hapt , gewoon met open vizier duidelijkheid bam . Dát is wel wat ik dan in jouw postds waardeer Luco.
Ik ben er wel voor in hoor, wordt dan iig geen verslag met 23 roze brillen op

-
Verder zeg ik lekker niks!

- Macboy
Geweldige foto ! De M135i krijgt van mij ook een dikke 9 !
@Rico: na mijn uitleg begrijp je toch waarom ik er zo makkelijk overheen stapte ?
@Rico: na mijn uitleg begrijp je toch waarom ik er zo makkelijk overheen stapte ?
- RVV
Zoek het toch uit vent.Niet van dat nepgedoe en uitdetentlokkerij want kijken of ie hapt
-
OnlineLuco
Ik eerlijk gezegd niet, want als je het echt zon bezwaar vind en je niet zeker weet of het went, lijkt het me nogal een risico om ff 60k af te tikken en erachter te komen dat het niet went.Macboy schreef:Geweldige foto ! De M135i krijgt van mij ook een dikke 9 !
- dvh
Bevoordeeld niet, benadeeld welLuco schreef:Nou, als je echt een onbevoordeelde mening wilt hebben ben ik de aangewezen persoonRobin schreef:Net 'n telefoontje dat een proefrit binnenkort geregeld gaat worden.

Maar goed, willen we het 1M draadje verslaan dan zal er wat lokvoer voor discussies nodig zijn.
Ik ben benieuwd.
Waar gaat het ook alweer over?
- Macboy
Luco ik kom er toch vandaag pas achter niet gisteren !
-
Robin lees al die verslagen eens goed.
Macboy word al geil van blauw stiksel en alcantara. Als er een lekker wijf aan de kant met cup C en paar harde nippen staat te zwaaien dan rijdt ie met de M135i er zo voorbij en rolt ie zijn ballen nog een keer over het alcantara heen.
Dan Dennis. Als ik zijn verhaal zo lees dan heeft ie bijna de VLN 24 uur winnend afgesloten. Instructeur bij de Ring, Porsches GTS maar gaat uiteindelijk voor een geblokt stofje met bakelieten helm op ze knar.
Macboy word al geil van blauw stiksel en alcantara. Als er een lekker wijf aan de kant met cup C en paar harde nippen staat te zwaaien dan rijdt ie met de M135i er zo voorbij en rolt ie zijn ballen nog een keer over het alcantara heen.
Dan Dennis. Als ik zijn verhaal zo lees dan heeft ie bijna de VLN 24 uur winnend afgesloten. Instructeur bij de Ring, Porsches GTS maar gaat uiteindelijk voor een geblokt stofje met bakelieten helm op ze knar.
Laatst gewijzigd door Andre op 29 nov 2012, 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Echt benadeeld ook niet hoor, ik heb niks met bmw en zie het dan ook niet door een roze bril, volgens mij ben ik heel eerlijk geweest over het rijden in de auto van Eric.dvh schreef:Bevoordeeld niet, benadeeld welLuco schreef:Nou, als je echt een onbevoordeelde mening wilt hebben ben ik de aangewezen persoonRobin schreef:Net 'n telefoontje dat een proefrit binnenkort geregeld gaat worden.
![]()
Maar goed, willen we het 1M draadje verslaan dan zal er wat lokvoer voor discussies nodig zijn.
Ik ben benieuwd.
Waar gaat het ook alweer over?
- Hielke
De twisten tussen schieringers en vetkopers waren slechts een voorbodedvh schreef:Ze lijken zo rustig en nuchter die noorlingen, maar ondertussen...

Komt zo'n ding naar hier? Mooi. Laat je niet teveel opfokken Robin. Een beetje wel graag, het moet hier wel wat spannend blijven

Verschillen tusen 130i, M135i en 1M zullen nuanceverschillen zijn. Voor de openbare weg en voor de dwarsigheid op industrieterreinen is de 1M top. Voor het circuit is ie te zwaar om leuk te zijn. Daar rijdt een 130i weer veel fijner. 135i coupé heeft een uitstekende mix van die twee. Kan me moeilijk voorstelllen dat een M135i weer een hele andere auto is. Afstandelijke besturing? BMW? Weinig aannemelijk. We shall see.
- Macboy
Ach uiteindelijk zal ik de auto er niet om laten staan denk ik. Gewoon kwestie van wennen denk ik.