Porsche begint waar BMW ophoud
- Tristan
Mijn meningen:
- BMW X5 beter dan Cayenne (weggedrag en uiterlijk)
- 996/997 is beter dan E46 M3 (hoewel de nieuwe E90 M3 waarschijnlijk beter gaat worden)
- GT3 is beter dan M3 CSL (verschil is klein, maar nieuwe GT3 wordt véél beter)
- Z4 is gelijk aan Boxter
- Z4 coupe is gelijk aan Cayman (M coupe is wel beter)
- BMW X5 beter dan Cayenne (weggedrag en uiterlijk)
- 996/997 is beter dan E46 M3 (hoewel de nieuwe E90 M3 waarschijnlijk beter gaat worden)
- GT3 is beter dan M3 CSL (verschil is klein, maar nieuwe GT3 wordt véél beter)
- Z4 is gelijk aan Boxter
- Z4 coupe is gelijk aan Cayman (M coupe is wel beter)
- Erik
- Auto: BMW ///M
Om de poll te beantwoorden:
Een GT3 gaat zeker verder waar een CSL ophoudt.
Ik denk dat het qua uitdaging verder wel klopt, ze zijn lastiger te rijden, maar juist gestuurd op de limiet gewoon een maat te groot voor de propellor. Alleen is dat op de limiet rijden een tikkie lastiger (spreek helaas nog niet uit eigen ervaring).
E
Een GT3 gaat zeker verder waar een CSL ophoudt.
Ik denk dat het qua uitdaging verder wel klopt, ze zijn lastiger te rijden, maar juist gestuurd op de limiet gewoon een maat te groot voor de propellor. Alleen is dat op de limiet rijden een tikkie lastiger (spreek helaas nog niet uit eigen ervaring).
E
- Stéphane
Laten we dat wel even een beetje exclusief houden. Anders rijdt straks half Nederland in die dingen. Ik doe mijn best al om al die dingen nu op te kopenAndre schreef:Klopt
Allemaal aan de smart roadster met batavus pks

Maar even zonder dollen, heb je wel eens met zo'n ding gereden? Je zou voor de grap straks eens gewoon een keer moeten proberen met die zwarte van mij. Hoef daar verder geen bevestiging van, maar ik weet dat ik het in ieder geval leuk vind.
Over Porsche en BMW. Ze maken beide leuke auto's, maar ook mindere. Stelling is gedeeltelijk waar, maar dat hangt weer af van wat je bedoelt met het 'gaat verder'. Dat is ook op allerlei manieren uit te leggen.
- Ruud Hulsegge
- Ruud Hulsegge
- RVV
- Ruud Hulsegge
RicoRico v Velzen schreef:Porsche kun je natuurlijk slecht mee voorrijden. Of je het daar mee eens bent of niet.
"Alleen al de zin of je het daar mee eens bent of niet" doet mij al een jeukerig gevoel geven. Dat is dus precies wat ik bedoel. Als iemand zich van a naar b moet vervoeren en het leuk vind om dat met een porsche te doen EN het zich kan veroorloven?
Dan steek je in Nederland met je kop boven het maaiveld uit! En dat mag niet! Dus stickertjes plakken met: Patser of crimineel (zal wel in drugs handelen) of weet ik veel wat. Het grote publiek bepaalt en dat vind ik walgelijk. Van mij mag iedereen in elke auto voor komen rijden waarin hij wil. Als hij zakelijk of als persoon maar wat te vertellen heeft.
Ik hou van knallen met een snelle auto, maar geniet ook van rustige ritten van kwaliteiten die dan ook met kop en schouders boven het gemiddeld uitsteekt.
- Stéphane
Dat ga je niet halen, althans niet betrouwbaar. In Oostenrijk reed er een kerel met 150+pk aan de wielen (dyno) rond, totdat zijn blok plofte. Maar ik ga tevreden zijn met zo'n 110-120pk op 790kg 8) Vandaag iemand gesproken in Engeland die dat betrouwbaar gebruikte, met zo'n 1500-2000km per week. Elise ga je in die zin ook niet benaderen omdat je met de vertraging in de versnellingsbak blijft zitten. Maar dat is off-topic, ik zal nu maar eens een topic openen in het andere forum.Erik schreef:ik vond een gewone smart al tering gaaf laat staan dat bruut ogende zwarte monster van je.
enige wat ie nodig heeft ie 180-200pk..........
dan heb je een soort van kleine elise.
E
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Heb nooit met een Porsche gereden, dus daar kan ik niets over zeggen. Maar er 1 kopen zou ik ook niet zo snel;
1 te opvallend, een magneet voor vandalen,heb ik dus niets mee
2 onpraktisch
3 naar verhouding onevenredige kostenstijging, voor mischien het zelfde rijplezier ( daar bedoel ik mee dat ik er als chauffeur toch niet meer uit kan halen dan mijn eigen rijkwaliteiten toestaan, maw als je een duurdere auto rijdt, levert dan dat praktisch wat op? Voor mij denk ik niet. Voor Andre zeer waarschijnlijk wel, nou ja, ik ken mijn beperkingen
Dus voor mij gaat die stelling ook niet op.
1 te opvallend, een magneet voor vandalen,heb ik dus niets mee
2 onpraktisch
3 naar verhouding onevenredige kostenstijging, voor mischien het zelfde rijplezier ( daar bedoel ik mee dat ik er als chauffeur toch niet meer uit kan halen dan mijn eigen rijkwaliteiten toestaan, maw als je een duurdere auto rijdt, levert dan dat praktisch wat op? Voor mij denk ik niet. Voor Andre zeer waarschijnlijk wel, nou ja, ik ken mijn beperkingen

Dus voor mij gaat die stelling ook niet op.
-
vind van niet,ik als jong persoon(kugh kugh)zou eerst een sportieve tweezitter nemen(bv porsche) en later als er een familie en eventueel kids komen overstappen naar een sportieve gezins wagen(m5 touring)
verder vind ik bmw zeer nette en sportieve auto produceren.
niet dat ik porsche lelijk vind maar bmw heeft toch het meer practische van de 2
verder vind ik bmw zeer nette en sportieve auto produceren.
niet dat ik porsche lelijk vind maar bmw heeft toch het meer practische van de 2
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Omdat ze krap zitten en 2 deuren hebben zijn 't opeens sportauto'sCupra R schreef:BMW maakt sportieve auto's.
Porsche maakt sportauto's.
Dat is het verschil.

En de Cayenne, LOL.
9 van de 10 hedendaagse Porsches missen 't vermogen om die boot van mij zoek te rijden. Dus blijft er de GT3(en natuurlijk Turbo en GT2 straks) over.
Het is zo lullig als je uit de bocht geen grunt hebt om weer naar de andere bocht te rijden. Bochten worden namelijk door rechte stukken aan elkaar verbonden.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Sorry, vergat de Carrera GT.
De marketing/merkbeleving icm kwaliteit, rijeigenschappen die ok zijn heeft BMW 100%voor elkaar om daar 20/30% meer dan normaal voor te vragen, bij wijze van. Men koopt ze toch wel. Lifestyle etc. Trap ik ook elke keer in.
En dat zelfde verhaal heeft Porsche nog beter voor elkaar.(Indirecte geldklopperij met gebakken lucht).En daar trappen er hier ook een paar goed in.
Hence:Corvette Z06.
De marketing/merkbeleving icm kwaliteit, rijeigenschappen die ok zijn heeft BMW 100%voor elkaar om daar 20/30% meer dan normaal voor te vragen, bij wijze van. Men koopt ze toch wel. Lifestyle etc. Trap ik ook elke keer in.

En dat zelfde verhaal heeft Porsche nog beter voor elkaar.(Indirecte geldklopperij met gebakken lucht).En daar trappen er hier ook een paar goed in.
Hence:Corvette Z06.