BMW M135i
- dvh
Re: BMW M135i
M135i , Luxe van binnen, mooi geluid en lekkere automaat flippers.. Dat is gewoon real life gamen man !
Ik zou hem verkiezen boven een 1M.
Puur omdat ik toch geen échte rijder ben, zal ik het uiterste bij lange na niet benutten. 1M kopen zou in mijn geval enkel status en emotie zijn ( tot zover dat meespeelt. ) Overigens haal ik het uiterste ook niet uit een M135i maar dat is gewoon een fijne compromis in mijn ogen.
Een M135i , 5deurs, lekker praktisch. Modern. Als je 80k stuk slaat op een 1M en het nieuwe model rijdt al rond.. Zou niet mijn voorkeur hebben.. Interieur is veel mooier en moderner ( subjectief ) qua technologie veel meer fun ( idrive + zooi eromheen ). De automaat + flippers vind ik gewoon heel erg gaaf. Zeker wanneer het snel en goed werkt is dat alleen al een erg leuk speeltje. Leuker dan een handbak, voor mij.
Een auto als dit zou een serieuze kanshebber zijn wanneer ik het geld ervoor ( over ) had.
Ik zou hem verkiezen boven een 1M.
Puur omdat ik toch geen échte rijder ben, zal ik het uiterste bij lange na niet benutten. 1M kopen zou in mijn geval enkel status en emotie zijn ( tot zover dat meespeelt. ) Overigens haal ik het uiterste ook niet uit een M135i maar dat is gewoon een fijne compromis in mijn ogen.
Een M135i , 5deurs, lekker praktisch. Modern. Als je 80k stuk slaat op een 1M en het nieuwe model rijdt al rond.. Zou niet mijn voorkeur hebben.. Interieur is veel mooier en moderner ( subjectief ) qua technologie veel meer fun ( idrive + zooi eromheen ). De automaat + flippers vind ik gewoon heel erg gaaf. Zeker wanneer het snel en goed werkt is dat alleen al een erg leuk speeltje. Leuker dan een handbak, voor mij.
Een auto als dit zou een serieuze kanshebber zijn wanneer ik het geld ervoor ( over ) had.
-
En dat allemaal is mooi klote voor de 1M rijder,
Want 9 vd 10 kiest nu een M135i ipv een second-hand-1M.
Ik ook.
Zoals Robin zegt, waarom zou je hetzelfde betalen, voor figuurlijk vrijwel hetzelfde produkt, maar dan 2 jaar ouder en 15-35 K op de klok? Juustem.
1M blijft dikker voor mij, maar ik zou dan ook altijd de M135i kopen....
Ik ook.
Zoals Robin zegt, waarom zou je hetzelfde betalen, voor figuurlijk vrijwel hetzelfde produkt, maar dan 2 jaar ouder en 15-35 K op de klok? Juustem.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Het hoeft niet te gaan tussen een 1M en 'n M135i.
Beide hebben ze hun charmes en (on)handigheden.
Het is meer dat de M135i nieuw totnutoe geen concurrentie heeft, ja 'n 328i met M pakketje of 'n kale 335i.
Toch verschillend imo.
Beide hebben ze hun charmes en (on)handigheden.
Het is meer dat de M135i nieuw totnutoe geen concurrentie heeft, ja 'n 328i met M pakketje of 'n kale 335i.
Toch verschillend imo.
-
Ik zeg +1 voor het verhaal van Rico.
De gigantische afschrijvingen zorgen bij mij er ook voor dat ik niet zo snel meer inruil en langer ga doorrijden. En zeker geen dikke ///M 3 en 5 en 7 series X series wil gaan rijden/afschrijven.
Als de 1M er niet was geweest had ik zeker een 3 deurs M135i gekocht met drexler sper. Maar nu ik de 1M al heb heb ik absoluut niet de drang om deze in te ruilen. Hij voldoet perfect elke keer is het weer een uitdaging om hem op de grens te rijden/driften.
Daarnaast als ik hem zou inuilen op een M135i 3deurs dan pink je een traantje weg als je ziet wat je hebt afgeschreven.
Voor mij hoeft de M2 nooit eerder te komen dan ergens in 2015. Rij heerlijk door met de 1M. En in 2015 zal de 1M een waarde hebben dat ie dan beter in de markt ligt om hem te verkopen. Over de jaren heen is de afschrijving dan misschien iets meer acceptabel. Key momenteel is gewoon lang blijven sturen niet te snel meer inruilen. Je moet je keus weloverwogen doen dat het je keus voor langere tijd word.
De gigantische afschrijvingen zorgen bij mij er ook voor dat ik niet zo snel meer inruil en langer ga doorrijden. En zeker geen dikke ///M 3 en 5 en 7 series X series wil gaan rijden/afschrijven.
Als de 1M er niet was geweest had ik zeker een 3 deurs M135i gekocht met drexler sper. Maar nu ik de 1M al heb heb ik absoluut niet de drang om deze in te ruilen. Hij voldoet perfect elke keer is het weer een uitdaging om hem op de grens te rijden/driften.
Daarnaast als ik hem zou inuilen op een M135i 3deurs dan pink je een traantje weg als je ziet wat je hebt afgeschreven.
Voor mij hoeft de M2 nooit eerder te komen dan ergens in 2015. Rij heerlijk door met de 1M. En in 2015 zal de 1M een waarde hebben dat ie dan beter in de markt ligt om hem te verkopen. Over de jaren heen is de afschrijving dan misschien iets meer acceptabel. Key momenteel is gewoon lang blijven sturen niet te snel meer inruilen. Je moet je keus weloverwogen doen dat het je keus voor langere tijd word.
-
Jup, 2015 denk ik dat de restwaarde dan wel weer beter uitvalt tov. de M135,
Dan begint het speciale weer mee te wegen! :strong:
Dan begint het speciale weer mee te wegen! :strong:
-
Speciaal is zoals Rico zegt ook relatief. Kijk naar die speciale M3 GTS bij m'n dealer. Speciaal spul is leuk en aardig, maar dan wel met 'n goed laag CO2 label.
Hoe speciaal is speciaal als je maar 1 seizoen max per jaar van je auto kunt genieten die de hoofdprijs kost? Dan nog daarbij komend copmagnetisme en kif/jaloezie etc.
Neh. Danke schön.
Bruikbaarheid en compromis is toch ook wel erg belangrijk imo.
Wat heb ik NU aan 'n Radical als ik niet op Assen/Zandvoort zit?
Hoe speciaal is speciaal als je maar 1 seizoen max per jaar van je auto kunt genieten die de hoofdprijs kost? Dan nog daarbij komend copmagnetisme en kif/jaloezie etc.
Neh. Danke schön.
Bruikbaarheid en compromis is toch ook wel erg belangrijk imo.
Wat heb ik NU aan 'n Radical als ik niet op Assen/Zandvoort zit?
- RVV
Sperdy defineer het begrip miskoop.. In 2005 zat ik samen met Andre bij een dealerpresentatie van de Beier in het voetbalstadion van Heerenveen in de toen splinternieuwe e60 M5. Toen zei ik, ooit wil ik nog een keertje zo'n auto rijden. Die mogelijkheid kreeg ik in 2009 door toen een 130i en 330i in te ruilen op een M5. Met ongeveer 1000 euro bijbetaling. Vond ik een deal die ik wel naar mezelf toe kon verantwoorden. De M5 was een auto met supercar potentieel. Een monster van een auto. Zo snel had ik het nog niet meegemaakt. Maar ik kreeg ook al snel het idee dat Nederland gewoon veel te klein is voor auto's met zulk extreem potentieel. 200 rijden op landweggetjes waar 60 is toegestaan.. dat doe je een paar keer omdat het zo gaaf is, maar gelijktijdig weet je dat het op het criminele af is. Ik wil me geen crimineel voelen als ik belachelijke snelheden rij op plekkken waar het eigenlijk niet kan, maar ook weer wel omdat eigenlijk niemand er last van heeft..... totdat....ja totdat je wel een meisje met haar hondje tegenkomt en bijna over het hoofd ziet (is niet gebeurd, maar even als voorbeeld). Daarnaast een verbruik van 200 euro aan benzine in de week... ja in dat opzicht een miskoop... maar verder by fare de beste auto die ik heb gehad. Ik heb het een keer meegemaakt.. vond het gaaf, was ook blij toen die weer ging.. Kleinere BMW's zeker niet groter dan een 3 serie zijn gewoon meer mijn ding.
De opmerking van jou was, wat is het emotioneel waard. Daar op zeg ik MIJ (LEES IK) is het emotioneel niet meer waard. Dat een ander het emotioneel wel waard is, snap ik wel. Maar emoties zijn niets meer en minder dan moment opnames. Bij elke emotionele aankoop/aanschaf of keuze tot aankoop/aanschaf komt een moment dat het speciale er van af is. Dan vraag je je af was dit het nou? Afhankelijk van het bedrag wat je daarvoor hebt moeten bloeden in de vorm van afschrijving bij aanschaf van een volgende auto ga je relativeren.
Er is 1 persoon op dit forum die ik al een jaar of 12 ken die het in mijn ogen het slimste doet. Namelijk Markk. Die koopt een auto en doet hem gewoon niet meer weg. Dan voel je inderdaad ook geen afschrijving meer.
Verder is het natuulijk een beetje hautaine om te sugeren dat afschrijving met dubbele vorken geschreven allemaal maar zo normaal is. Maargoed zoals iedereen praat ik ook na mijn eigen situatie en ervaringen.
Voor mezelf heb ik wel een mooie balans gevonden. Een leuke speelwagentje, juiste specs/uitvoering/prestaties..voor relatief weining geld tov nieuwprijzen van BMW's en consorten.. Gezinswagen idem dito.. nieuw is ook allemaal zo tijdelijk.. het uitzoeken, aanvinken van de optielijst is kicken..kun je uren mee bezig zijn.. maar na levering.. een jaartje rijden en je nieuwe auto is gewoon net zo als iedere andere 2e hands auto. Namelijk 2e hands..
En je weet wat je moet doen met een 2e hands auto? Flink bukken iig.
De opmerking van jou was, wat is het emotioneel waard. Daar op zeg ik MIJ (LEES IK) is het emotioneel niet meer waard. Dat een ander het emotioneel wel waard is, snap ik wel. Maar emoties zijn niets meer en minder dan moment opnames. Bij elke emotionele aankoop/aanschaf of keuze tot aankoop/aanschaf komt een moment dat het speciale er van af is. Dan vraag je je af was dit het nou? Afhankelijk van het bedrag wat je daarvoor hebt moeten bloeden in de vorm van afschrijving bij aanschaf van een volgende auto ga je relativeren.
Er is 1 persoon op dit forum die ik al een jaar of 12 ken die het in mijn ogen het slimste doet. Namelijk Markk. Die koopt een auto en doet hem gewoon niet meer weg. Dan voel je inderdaad ook geen afschrijving meer.
Verder is het natuulijk een beetje hautaine om te sugeren dat afschrijving met dubbele vorken geschreven allemaal maar zo normaal is. Maargoed zoals iedereen praat ik ook na mijn eigen situatie en ervaringen.
Voor mezelf heb ik wel een mooie balans gevonden. Een leuke speelwagentje, juiste specs/uitvoering/prestaties..voor relatief weining geld tov nieuwprijzen van BMW's en consorten.. Gezinswagen idem dito.. nieuw is ook allemaal zo tijdelijk.. het uitzoeken, aanvinken van de optielijst is kicken..kun je uren mee bezig zijn.. maar na levering.. een jaartje rijden en je nieuwe auto is gewoon net zo als iedere andere 2e hands auto. Namelijk 2e hands..
En je weet wat je moet doen met een 2e hands auto? Flink bukken iig.
-
Leuke is dat je een dagelijkse auto hebt waar je ook genoeg fun uit kan halen. Die m3 GTS of GT3 is leuk als je veel trackdays rijdt en niet zelf een trackday special kunt of wil bouwen.
- Petrolhead Tom
Tevens zou je nog een flinke klap geld kunnen besparen door een auto te kopen waar de eerste 15k kilometers al op staan. Dat scheelt ook aardig in de afschrijving.Andre schreef:Ik zeg +1 voor het verhaal van Rico.
- Hielke
135i oude model is een hele lekkere auto. Nieuwe M135i zal minstens zo goed zijn.ErikS schreef:En dat allemaal is mooi klote voor de 1M rijder,
Ik ook.
Maar als je voor om de 55k ook een net ingereden M1 kunt halen dan altijd de M1. Qua beleving is dat een andere orde. En over 3 jaar levert die nu nieuwe M135i minder op dan de 1M.
- RVV
Had je al in M135i gereden dan Hielke?
-
Dat deed ik met de E90 M3 ook, en had ik ook kunnen doen met de 1M, maar nieuw is nieuw en als 't geen Porsche bedragen zijn ga ik die uitdaging wel aan.Petrolhead Tom schreef:Tevens zou je nog een flinke klap geld kunnen besparen door een auto te kopen waar de eerste 15k kilometers al op staan. Dat scheelt ook aardig in de afschrijving.Andre schreef:Ik zeg +1 voor het verhaal van Rico.
-
Hielke, de 1M kost 65k en geen 55k en wordt 1 januari 2 bouwjaren oud.
Het verhaal van de bijtelling had ik al genoemd. Bij dezen.
En dat de M135i na 3 jaar minder oplevert dan een 1M is DOH, want hij heeft ook beduidend minder gekost nieuw.....
80 nieuw, 40 na 3 jaar= 40 afschrijving(maar theoretisch)
60 nieuw 30 na 3 jaar= 30 afschrijving(maar theoretisch)
Maar het 1M vs M135i gedoe is nu wel duidelijk. Altijd de 1M nieuw. Die zijn er niet.
GOTO M135i.
Het verhaal van de bijtelling had ik al genoemd. Bij dezen.
En dat de M135i na 3 jaar minder oplevert dan een 1M is DOH, want hij heeft ook beduidend minder gekost nieuw.....

80 nieuw, 40 na 3 jaar= 40 afschrijving(maar theoretisch)
60 nieuw 30 na 3 jaar= 30 afschrijving(maar theoretisch)
Maar het 1M vs M135i gedoe is nu wel duidelijk. Altijd de 1M nieuw. Die zijn er niet.
GOTO M135i.

- Hielke
Nee Rico, daarom zeg ik ook "zal minstens zo goed zijn". Ding is voor 95% hetzelfde.RVV schreef:Had je al in M135i gereden dan Hielke?
- Tim N
Zou al enkel voor het uiterlijk voor de 1M gaan ipv de M135i, blijf het geen schoonheid vinden met die koplampen.
Misschien moet ik maar eens een van jullie (roze) brillen lenen.
Misschien moet ik maar eens een van jullie (roze) brillen lenen.
- JP
Allemaal petjes die op zo'n 1M afkomen.........

-
@Tim, ik snap je, maar zet 'n 1M tegenover 'n E9x M3 welke kies je dan qua uiterlijk? Niet moeilijk toch?
Uiterlijk zegt weinig weet ik uit ervaring met de E90 M3 en jongstleden de F10 5 serie. Spijtig maar helaas.
En er zijn serieus volksstammen die de 1M een gedrocht blijven vinden, ook 'auitoliefhebbers'. En dat zal zo zijn en blijven bij de M135i voor velen en er zullen ook 'n aantal bijtrekkers zijn . Opportunisten zegmaar die 2 jaar geleden de 1M met veel bombarie en een soortement selectieve verontwaardiging tov ///M aan de electronische schandpaal nagelden.

Uiterlijk zegt weinig weet ik uit ervaring met de E90 M3 en jongstleden de F10 5 serie. Spijtig maar helaas.
En er zijn serieus volksstammen die de 1M een gedrocht blijven vinden, ook 'auitoliefhebbers'. En dat zal zo zijn en blijven bij de M135i voor velen en er zullen ook 'n aantal bijtrekkers zijn . Opportunisten zegmaar die 2 jaar geleden de 1M met veel bombarie en een soortement selectieve verontwaardiging tov ///M aan de electronische schandpaal nagelden.

-
Petjes worden vaak gedragen door kalende of grijze mannen. 

-
De dakspoiler waar we 't kortgeleden over hadden. Ik zie het esthetische nut even niet , ook al zal ie in de wagenkleur gespoten kunnen worden(?)

- RVV
aiii wat een misser die nieuwe dakspoiler.. nee laat maar zou ik zeggen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
De kar verveelt me geen moment, het is een serpent...........indien ongetemd.........
Net de winterbanden eronder, 18" stuurt duidelijk beter, de kar accelereert nog feller, tractie nog slechter..
Ik even in de showroom, dikke karren, maar te groot, te log, te zwaar, de neue 3er oogt voor mij reeds oud, oubollig, een oude wijven kar voor kalende mannen met toupet idd, het jeugdige, losbandige waar de 3er ooit voor stond is volstrekt verdwenen............kortom; Robin, je kon het niet beter doen. Sterker als ik nu voor de keuze stond tussen 1er en 3er dan koos ik zonder met de ogen te knipperen voor een 1er .....
Monteur even uitproberen of alles goed zat, dus hij scheurt even weg voor een blokkie om...........GVD wat een sound, dat hoor ik nu nooit als ik in de kar zit duh....
Stapt ie uit naar een wat langer proefrit...........zie ik daar een hele bekende smile, wat heet dubbel smile.
OT, die 135i is niet mooi, maar wel een heerlijk scheurijzer, voor mij is de discussie meer hatch vs coupe.....dan coupe for me anytime.........
2014-2015 als we economisch niet in de Grand Canyon geflikkerd zijn dan maar een 2er coupe, met of 4 of 6 cilinders.....

Net de winterbanden eronder, 18" stuurt duidelijk beter, de kar accelereert nog feller, tractie nog slechter..

Ik even in de showroom, dikke karren, maar te groot, te log, te zwaar, de neue 3er oogt voor mij reeds oud, oubollig, een oude wijven kar voor kalende mannen met toupet idd, het jeugdige, losbandige waar de 3er ooit voor stond is volstrekt verdwenen............kortom; Robin, je kon het niet beter doen. Sterker als ik nu voor de keuze stond tussen 1er en 3er dan koos ik zonder met de ogen te knipperen voor een 1er .....
Monteur even uitproberen of alles goed zat, dus hij scheurt even weg voor een blokkie om...........GVD wat een sound, dat hoor ik nu nooit als ik in de kar zit duh....

Stapt ie uit naar een wat langer proefrit...........zie ik daar een hele bekende smile, wat heet dubbel smile.
OT, die 135i is niet mooi, maar wel een heerlijk scheurijzer, voor mij is de discussie meer hatch vs coupe.....dan coupe for me anytime.........
2014-2015 als we economisch niet in de Grand Canyon geflikkerd zijn dan maar een 2er coupe, met of 4 of 6 cilinders.....
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dakspoiler is Honda Civic 1998.................laat maar
- Tristan
Niks mis met die spoiler.
- GTRene
ik denk? dat die wellicht voor minder lucht werveling zorgt zo'n dakspoilert?
- romo
It spoilert my day.....