Ringmazda schreef:Niet verkeerd als dat lukt
NB; Een Audi RS6 deed het in 2006 in de Sportautosupertest omgerekend naar BtG in 7.56, een RS4 in 2006 in 7.45, een Corvette C6 in 2008 in 7.52 en een Audi RS5 in 2012 in 7.35
Edit; tijd RS5 gewijzigd van 7.36 naar 7.35
Volgens mij gaat dat lukken. Ga de driftbox logging posten in het Firebird topic, dus het falen/slagen is gewoon openbaar. Time will tell
Opmerkelijk, want de C6 Z06 met Jim Mero deed dat in 7:22 ipv 7:52, maw: de bestuurder van de C6 bij de sportautosupertest had het blijkbaar niet naar z'n zin in de auto want dat verschil is wel heel erg groot: 30 seconden... Zelfs Magnussen (geen Ring specialist) deed het in 7:42 met de C6. Of het was een standaard C6 met 350PK vermoedelijk.
De RS5 heeft 450PK op een gewicht van 1690 kilo = 3,7 PK/kilo (rondje: 7:35)
De Z06 heeft 512 PK op een gewicht van 1394 kilo = 2,7 PK/kilo (rondje 7:22)
Ter vergelijking:
De Z01 heeft 647PK op een gewicht van 1530 kilo = 2,4 PK/kilo (rondje 7;19)
Een Porsche 911 GT3 RS 4.0 heeft 500PK op een gewicht van 1360 kilo = 2,7 PK/kilo (rondje 7:27)
==> Zelfde PK/gewichtsverhouding als de Z06 dus zelfs sneller dan de über 911 RS4.0
Een Porsche 911 GT2 RS heeft 620PK op 1370 kilo = 2,2 PK/kilo (rondje 7:18)
(door Sabine omschreven als 'bestialisch' om mee te rijden (maar wel heel erg leuk

))
Horst is niet echt een topper in USA auto's (7:38 is een dramatijd met de zr1...), meerdere tijden van hem met dergelijke auto's zijn niet best. Het moet je ook een beetje liggen. Tim Schrick is juist weer heel goed met dergelijke, bullige, auto's. Het is ook een kwestie van smaak/rijstijl.