Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Aernoudt

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Aernoudt » 25 nov 2012, 21:21

steve smith schreef:
Tristan schreef:Mooi dat je met een zelf opgebouwde M3 een (te dure) M3 GTS achter je kan laten. Rijdt ook erg strakke lijnen en zeker.

Ik zou overigens altijd voor het geld van een GTS zelf een M3 opbouwen. Dan ben je veel minder kwijt voor misschien wel de betere auto, m.u.v. de motor.
LOL. Die auto is een combi van GT4, GTS, en Pace Car delen, aangevuld met wat kleine aftermarket goodies. Het enige wat er goedkoop aan is zijn de wielen. Succes met dat goedkoop bouwen. Others have tried and failed.
Denk dat Tristan wel een punt heeft: een M3 met een e39M5 motor en de nodige aftermarket (goede spullen) zaken op gebied van motor + ondrstel kost minder dan een GTS en zal zeker sneller kunnen zijn. De M3 GTS V8 motor gaat het niet redden versus een e39 V8 met wat aanpassingen. juist ook als je eens van je lijn af moet wijken: verschil in koppel is te groot.

Leuk filmpje trouwens (bedankt voor de link Tom :thumbup: ); op 6:44 met een audi RS6 die zo heerlijk laat zien dat het echt snelwegbranders zijn: kijk eens naar de neus van de auto... :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 nov 2012, 22:06

Volgens mij komt Marius in het begin nog voorbij.

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 25 nov 2012, 22:32

Pingus schreef: op 6:44 met een audi RS6 die zo heerlijk laat zien dat het echt snelwegbranders zijn: kijk eens naar de neus van de auto... :mrgreen:
Dat jij niet moe wordt van jezelf.... :bag:

Luc B

Bericht door Luc B » 26 nov 2012, 00:17

René Kloeze schreef:
Pingus schreef: op 6:44 met een audi RS6 die zo heerlijk laat zien dat het echt snelwegbranders zijn: kijk eens naar de neus van de auto... :mrgreen:
Nee joh, ben jij gek ? We geloven toch gewoon klakkeloos wat een ander schreeuwt ?

dvh

Bericht door dvh » 26 nov 2012, 08:40

Zitten wel een paar lekkere drifts bij !

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 nov 2012, 08:47

René Kloeze schreef:
Tim Schrick noemt het zelfs een audi AS: "Autobahn Sport" :mrgreen: dus...
http://www.youtube.com/watch?v=0itvAMlk_T8 (op 5 min)
Nu rijd jij zelf een vag gebakje (kijkend naar je avatar) dus zijn dat niet de berichten die je graag wil horen (dat proces in je hoofd heet cognitieve dissonantie (http://www.viewzone.com/cognitivedissonance.html)), sorry daarvoor voor jouw persoon; probeer het eens uit een ander licht te bekijken, zie het meer als een waarschuwing aan mensen die nog auto keuzes moeten maken: om hun te behoeden voor de mogelijke aanschaf van zo'n drel van een vag auto. We leven in een vrij land, dus iedere ziel die op dit vlak te redden is, is er 1!

Zitten zeker fraaie drifts bij, en ook een 1M coupe (zwarte) met NL kenteken platen; Andre?
Laatst gewijzigd door Aernoudt op 26 nov 2012, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2012, 08:49

Pingus schreef:
René Kloeze schreef:
Tim Schrick noemt het zelfs een audi AS: "Autobahn Sport" :mrgreen: dus...
http://www.youtube.com/watch?v=0itvAMlk_T8 (op 5 min)
Nu rijd jij zelf een vag gebakje (kijkend naar je avatar) dus zijn dat niet de berichten die je graag wil horen (dat proces in je hoofd heet cognitieve dissonantie (http://www.viewzone.com/cognitivedissonance.html)), sorry daarvoor voor jouw persoon; probeer het ens uit een ander licht te bekijken, zie het meer als een waarschuwing aan mensen die nog auto keuzes moeten maken: om hun te behoeden voor de mogelijke aanschaf van zo'n drel van een vag auto. We leven in een vrij land, dus iedere ziel die op dit vlak te redden is, is er 1!

Zittenzeker fraaie drifts bij, en ook een 1M coupe (zwarte) met NL kenteken platen; Andre?
WAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: Aernoudt de alwijze heeft gesproken. Prachtig stukje proza. :thumbup:

Martijn M

Bericht door Martijn M » 26 nov 2012, 09:03

Toch mooi dat iemand VAG helemaal afzeikt en dan zelfs met zo'n plastic Amerikaans rechtuitrij barrel komt aanzetten. "Ja maar met modificaties.." bla bla. Kom eens van je roze wolk man.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 nov 2012, 09:08

Petrolhead Tom schreef:... :lollerdelol: Aernoudt de alwijze heeft gesproken. Prachtig stukje proza. :thumbup:
:wink: Zie het meer als Tim + Aernoudt :angel:

@Martijn M: heb jij wel eens met een Firebird met goed onderstel gereden? Of een Corvette? Maar we kunnen het binnenkort meemaken op een trackday: kijken of jouw 106 beter de bocht in gaat dan mijn Firebird :thumbup: Dus inschrijven maar met dat leeuwtje van je!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 26 nov 2012, 09:13

Wel eens met een RS6 gereden met goed onderstel? Je kan elke auto prepareren voor het circuit, als je er maar geld in pompt. Dus zo'n vergelijking is in mijn ogen waardeloos.

dvh

Bericht door dvh » 26 nov 2012, 09:17

Hap hap hap hap.
Het is weer maandag.

Goed weekend gehad verder jongens ?

Rupie

Bericht door Rupie » 26 nov 2012, 09:30

Afbeelding

Dalai David :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2012, 09:30

Martijn M schreef:Wel eens met een RS6 gereden met goed onderstel? Je kan elke auto prepareren voor het circuit, als je er maar geld in pompt. Dus zo'n vergelijking is in mijn ogen waardeloos.
Dat is natuurlijk lariekoek. Je kunt elke auto beter een bocht om laten gaan door een beter onderstel te monteren of door gewicht te lozen. Maar als je basis de motor grotendeels voor de vooras heeft liggen zal het nooit een bochtenridder worden.

Ik snap de discussie trouwens niet zo goed want volgens mij heeft Audi nooit gepretendeerd dat de RS6 een circuit monster danwel een bochtenridder is.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 26 nov 2012, 09:31

Ik kan a.d.h. van het filmpje wel opmaken dat de Nordschleife niet de baan is om te gaan driften als je daarin niet helemaal vrij bent!

Wat een schade allemaal weer :(

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 26 nov 2012, 09:39

Leuk filmpje! :)

Die motorrijder die hem nog maar net overeind houdt had wel mazzel, die was anders goed hard ter aarde gestort!

Lekkere drifts zijn er vastgelegd, jammer van die paar crashes. :(

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 nov 2012, 09:44

Petrolhead Tom schreef:
Martijn M schreef:Wel eens met een RS6 gereden met goed onderstel? Je kan elke auto prepareren voor het circuit, als je er maar geld in pompt. Dus zo'n vergelijking is in mijn ogen waardeloos.
Dat is natuurlijk lariekoek. Je kunt elke auto beter een bocht om laten gaan door een beter onderstel te monteren of door gewicht te lozen. Maar als je basis de motor grotendeels voor de vooras heeft liggen zal het nooit een bochtenridder worden.

Ik snap de discussie trouwens niet zo goed want volgens mij heeft Audi nooit gepretendeerd dat de RS6 een circuit monster danwel een bochtenridder is.
Inderdaad. Toch wel; RS staat voor Renn Sport, dus dat is toch echt op het circuit gericht. Vandaar ook de nieuwe (zoals hij zelf al zei: meer passende) benaming van Tim: Autobahn Sport.

Die motorrijder die hem nog net overeind hield zal wel een pijnlijk middagje aan z'n edele delen gehad hebben...

Luc B

Bericht door Luc B » 26 nov 2012, 10:26

Pingus schreef: Nu rijd jij zelf een vag gebakje (kijkend naar je avatar) dus zijn dat niet de berichten die je graag wil horen (dat proces in je hoofd heet cognitieve dissonantie (http://www.viewzone.com/cognitivedissonance.html)), sorry daarvoor voor jouw persoon; probeer het eens uit een ander licht te bekijken, zie het meer als een waarschuwing aan mensen die nog auto keuzes moeten maken: om hun te behoeden voor de mogelijke aanschaf van zo'n drel van een vag auto. We leven in een vrij land, dus iedere ziel die op dit vlak te redden is, is er 1!
Wat een verschrikkelijk hypocriete reactie van iemand die niet verder kijkt als zijn eigen amerikaan..

Aangezien je zoveel waarde hecht aan rijtest begrijp ik absoluut niet hoe je Uberhaubt bij een amerikaan terecht hebt kunnen komen. Ja , ik heb uit gelijke bouwjaar met corvettes en chryslers gereden, je kan niet beweren dat ze een sportief onderstel hebben. Uberhaubt sportieve prestaties mogen heten bij sommige modellen. Ja rechtuit gaat het nog enigsinds. Maar laat het ding maar o geen bocht zien.

Dat je nu andere waarschuwt voor hun automotive keuze door slechts anderen na te blaten en totaal je eigen percepties buiten beschouwing laat. Klinkt een beetje als beste stuurlui staan aan wal. Begint een beetje Jeroen K gehalte te krijgen,.

On topic: Sommige nemen ook wel behoorlijk risico in dat filmpje ..

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 10:37

Luc B schreef:
Pingus schreef: Nu rijd jij zelf een vag gebakje (kijkend naar je avatar) dus zijn dat niet de berichten die je graag wil horen (dat proces in je hoofd heet cognitieve dissonantie (http://www.viewzone.com/cognitivedissonance.html)), sorry daarvoor voor jouw persoon; probeer het eens uit een ander licht te bekijken, zie het meer als een waarschuwing aan mensen die nog auto keuzes moeten maken: om hun te behoeden voor de mogelijke aanschaf van zo'n drel van een vag auto. We leven in een vrij land, dus iedere ziel die op dit vlak te redden is, is er 1!
Wat een verschrikkelijk hypocriete reactie van iemand die niet verder kijkt als zijn eigen amerikaan..

Aangezien je zoveel waarde hecht aan rijtest begrijp ik absoluut niet hoe je Uberhaubt bij een amerikaan terecht hebt kunnen komen. Ja , ik heb uit gelijke bouwjaar met corvettes en chryslers gereden, je kan niet beweren dat ze een sportief onderstel hebben. Uberhaubt sportieve prestaties mogen heten bij sommige modellen. Ja rechtuit gaat het nog enigsinds. Maar laat het ding maar o geen bocht zien.

Dat je nu andere waarschuwt voor hun automotive keuze door slechts anderen na te blaten en totaal je eigen percepties buiten beschouwing laat. Klinkt een beetje als beste stuurlui staan aan wal. Begint een beetje Jeroen K gehalte te krijgen,.

On topic: Sommige nemen ook wel behoorlijk risico in dat filmpje ..

Dat jullie iemand die een anti fwd site had/heeft uberhaupt nog serieus nemen.
Jammer dat er geen triestheidsprijs is voor toetsenbordridders, want dan had pinkeltje hem zeker verdiend.

Verder zie ik toch echt allemaal rwd-ers de vangrail verbouwen :headbang:
Laatst gewijzigd door Luco op 26 nov 2012, 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 26 nov 2012, 10:42

Luco, doe maar niet zo pro-FWD.

Voor iedereen die het nog niet wist: LUCO HEEFT GEWOON EEN RENAULT ALPINE IN DE SCHUUR STAAN.
En laat een Alpine nu toch z'n aandrijving op de achterwielen hebben :tong:

Tristan

Bericht door Tristan » 26 nov 2012, 10:42

steve smith schreef:
Tristan schreef:Mooi dat je met een zelf opgebouwde M3 een (te dure) M3 GTS achter je kan laten. Rijdt ook erg strakke lijnen en zeker.

Ik zou overigens altijd voor het geld van een GTS zelf een M3 opbouwen. Dan ben je veel minder kwijt voor misschien wel de betere auto, m.u.v. de motor.
LOL. Die auto is een combi van GT4, GTS, en Pace Car delen, aangevuld met wat kleine aftermarket goodies. Het enige wat er goedkoop aan is zijn de wielen. Succes met dat goedkoop bouwen. Others have tried and failed.
Lezen is ook een vak. Ik zeg dat voor het geld dat je uitgeeft aan de GTS, zelfs ook een M3 kan opbouwen. Nergens gezegd dat het goedkoop is. Maar een gebruikte M3 kan je in Dld. voor 30K al vinden.

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 10:48

Mathieu schreef:Luco, doe maar niet zo pro-FWD.

Voor iedereen die het nog niet wist: LUCO HEEFT GEWOON EEN RENAULT ALPINE IN DE SCHUUR STAAN.
En laat een Alpine nu toch z'n aandrijving op de achterwielen hebben :tong:

Allebei de concepten bieden voor en nadelen, ik vind de alpine prachtig met rwd, maar heb net zoveel plezier in sommige fwd aangedreven wagens.

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 26 nov 2012, 11:03

Luc B schreef:...

.....
Het is je blijkbaar ontgaan dat ik door de jaren heen nogal wat auto's gehad heb, en dat het grootste deel daarvan niet uit de US of A kwam ;)

Als een Corvette C5 / C6 daadwerkelijk zo slecht was, is het deste knapper dat ze er zoveel wedstrijden mee gewonnen hebben (ook in Europa dus, tegen europese auto fabrikanten) of tellen overwinningen op le mans etc. niet mee? Met een Corvette of een Firebird kun je ook op Zandvoort overigens best aaridg meekomen volgens mij (alleen even van het bas bij Bosuit ivm db meting :mrgreen: )

Firebird is zeker niet de best sturende auto, heb ik ook nergens beweerd, maar is wel fun vanwege de v8 + rwd. Hoe snel die precies straks de ring over gaat straks, zien we van zelf, maar dat zal zeker niet langzaam zijn. feit blijft dat er bij de USA V8 sportauto's geen > 1200 kilo op en zelfs voorbij de vooras ligt...

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 11:06

Tuurlijk die corvettes die le mans wonnen hadden natuurlijk het standaard onderstel er nog onder zitten :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 26 nov 2012, 11:07

Luco schreef:Tuurlijk die corvettes die le mans wonnen hadden natuurlijk het standaard onderstel er nog onder zitten :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Waar lees je dat?

Luco

Bericht door Luco » 26 nov 2012, 11:12

Petrolhead Tom schreef:
Luco schreef:Tuurlijk die corvettes die le mans wonnen hadden natuurlijk het standaard onderstel er nog onder zitten :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:
Waar lees je dat?
Er wordt weer geschreeuwd dat een vag onderstuurd is, met aanpassingen is dat heel makelijk op te lossen, maar nee dat mag niet want dan kan je elke auto beter maken.

Ow ja dat hebben ze met die le-mans corvettes ook gedaan, maar dan mag het natuurlijk wel :hmmm:

Plaats reactie