Bah!!! Bestolen.
- Luco
Re: Bah!!! Bestolen.
Ja als je inderdaad zon kar huurt en het filmpje op diverse plaatsen afspeelt wil ik dat bekkie van die dief wel eens zien.
Lullig voorval natuurlijk maar zou wel fantastisch zijn als je dit deed.
Eigenlijk zou je een soort stichting op moeten richten die dit voor meer slachtoffers op deze manier aanpakt, als het ook zo duidelijk is als het in dit geval is, maar waar het slachtoffer de wegen niet kent en de middelen niet heeft om het zo te doen.
Politie hoef je niks van te verwachten.
Lullig voorval natuurlijk maar zou wel fantastisch zijn als je dit deed.
Eigenlijk zou je een soort stichting op moeten richten die dit voor meer slachtoffers op deze manier aanpakt, als het ook zo duidelijk is als het in dit geval is, maar waar het slachtoffer de wegen niet kent en de middelen niet heeft om het zo te doen.
Politie hoef je niks van te verwachten.
- Knot
Toch zou ik het nog een keer proberen.... de media online etc is leuk maar dan weet je zeker dat je niks meer van de inhoud terug gaat zien.
- RVV
Die inhoud is sowieso allang gewist. Dat is welgeteld 1 simpele handeling.
- Riceaux
En de optie alle inhoud op dit toestel wissen na 10 mislukte pogingen aanvinken.Bert ///M3 schreef:Overigens tip in deze: Je iPad, iPhone of ander soort smartphone of tablet altijd voorzien van een passcode oid als het scherm aan gaat. Bij diefstal en als je je telefoon verliest oid kom je er niet zomaar in. Het is echt onvoorstelbaar hoeveel data er tegenwoordig op zo'n apparaat staat zoals JWD al zegt. Je hebt zomaar ineens toegang tot alles, email, facebook accounts, whatsapp gesprekken etc etc. Bij diefstal heb je dan je data nog niet terug maar het blijft wel op zijn minst prive. Kan namelijk zijn dat er wat tijd overheen gaat voor je de mogelijkheid hebt om ze op afstand te wissen.
Ik verbaas me er eerlijk gezegd altijd een beetje over hoe onvoorzichtig mensen met die dingen om gaan.
- dvh
Heb het destijds gehad met mn iphone3 die ze gejat hebben.
Die iphone kon me niet zoveel schelden. Maar die 1000 privefoto's van de kinderen en fam.. Zat me niet lekker.
Persoonlijke en zakelijke emails en notities.
Geen beveiliging uiteraard..
Is echt klote.
Die iphone kon me niet zoveel schelden. Maar die 1000 privefoto's van de kinderen en fam.. Zat me niet lekker.
Persoonlijke en zakelijke emails en notities.
Geen beveiliging uiteraard..
Is echt klote.
- frank de jonge
Gewoon die beelden op groot scherm voor zn bedrijf afspelen. Als dat niet werkt hem taggen op FB met die beelden en dan zoveel mogelijk delen met anderen.
Dan bereik je zo'n groot publiek dat diegene gewoon geen kant meer op kan.
Tis toch van de zotte dat dit nog gebeurt. Vraag me dan ook gelijk af wat voor figuren het zijn.
Eerlijke zakenpartners of nieuwe klanten zouden dit nooit in hun hoofd halen.
Dan bereik je zo'n groot publiek dat diegene gewoon geen kant meer op kan.
Tis toch van de zotte dat dit nog gebeurt. Vraag me dan ook gelijk af wat voor figuren het zijn.
Eerlijke zakenpartners of nieuwe klanten zouden dit nooit in hun hoofd halen.
- Luco
Ze zeggen wel eens
De gelegenheid maakt de dief
Niet dat het daarmee goed te praten is, maar misschien heeft die een moment van verstandsverbijstering gehad, maar ja als je dan gesnapt wordt zou je toch wakker moeten worden en op je knieen moeten dat het slachtoffer het netjes op wil lossen.
De gelegenheid maakt de dief
Niet dat het daarmee goed te praten is, maar misschien heeft die een moment van verstandsverbijstering gehad, maar ja als je dan gesnapt wordt zou je toch wakker moeten worden en op je knieen moeten dat het slachtoffer het netjes op wil lossen.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Bizar verhaal, zou denk ik toch al lang op de stoep gestaan hebben, hoe duidelijk kan het zijn, joh kijk even mee en geef dat ding nou maar terug...
Ben
Ben
- Geert.
Wat een vervelende en vooral frustrerende situatie ! .. we staan in ieder geval klaar om je media actie via FB te steunen indien nodig 

- Hans
Filmpje naar geen stijl sturen, en al zijn facebook vrienden inlichten. Verder met een paar duistere figuren naar zijn huis gaan en dat ding terug eisen, geen ipad, dan zijn tv van de muur halen en zijn pc /laptop meenemen. Dit soort lui hebben duidelijk schijt aan jou en je film die je van ze hebt. Hard terug slaan dus. Als die lui zo een ipad mee jatten zullen ze vast nog wel meer zaken doen die het daglicht niet kunnen verdragen.
- Knot
De vraag is alleen wat je eigen gezin daarna te wachten staat, dus zou wel een beetje nadenken 

-
Dit.Booooh schreef:Bizar verhaal, zou denk ik toch al lang op de stoep gestaan hebben, hoe duidelijk kan het zijn, joh kijk even mee en geef dat ding nou maar terug...
Ben
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik zou er bij die man ook op aandringen om het ding zonder gevolgen netjes, met inhoud, terug te brengen.
Zo niet, dan het hele internet/vrienden/familie/kennissen/zakelijke netwerk plat spammen met al het bewijs wat er is.
Het mag dan wel maar een iPad zijn van "maar" 300eu. Diefstal is diefstal, je blijft gewoon met je fikken van andermans spullen af. Zo niet, tja....
Zo niet, dan het hele internet/vrienden/familie/kennissen/zakelijke netwerk plat spammen met al het bewijs wat er is.
Het mag dan wel maar een iPad zijn van "maar" 300eu. Diefstal is diefstal, je blijft gewoon met je fikken van andermans spullen af. Zo niet, tja....
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Roy RS
De twee dingen waar ik meteen aan denk zie ik nog niet genoemd:
1. Niet die man uitnodigen, maar met een kopie van de beelden (op je nieuwe iPad, die ook nog eens 2x zo snel is) naar hem toe gaan en bij hem, op zijn zaak, een vriendelijk babbeltje maken. Hopelijk is het bedrijf zo groot dat er een receptie is en bij het melden zeg je dan "hallo, ik kom vragen of uw baas mijn gestolen iPad terug wil geven". Face to face werkt altijd beter, agressie heb je alleen jezelf mee.
2. Als dat niet werkt, is ineens die nieuwe iPad (met haarscherp retina scherm) ook gepikt en heeft iemand de content met deze diefstal ineens op Dumpert/ Geenstijl gezet...moet je natuurlijk nooit zelf doen. Of er heeft iemand op je draadloze netwerk lopen hobbyen en de content gevonden en naar geenstijl gestuurd.
Namelijk als optie 1 niet werkt, krijg je de iPad toch niet meer terug en de politie gaat je hier heus niet mee helpen, een advocaat klinkt allemaal prachtig, maar je bent de waarde van de iPad sneller kwijt dan je de telefoon op kunt pakken om er 1 te bellen. (of DF-legal moet een briefje willen maken)
Je data is nu eenmaal weg, die komt niet meer terug, ook niet als de iPad terug komt.
Als hij van optie 2 ook niet onder de indruk is...dan is spam de enige manier om de man nog een beetje te jennen...ik weet nog wel wat sites waar je hem aan kunt melden voor leuke "nieuwsbrieven" die bovengemiddeld vaak langskomen.
1. Niet die man uitnodigen, maar met een kopie van de beelden (op je nieuwe iPad, die ook nog eens 2x zo snel is) naar hem toe gaan en bij hem, op zijn zaak, een vriendelijk babbeltje maken. Hopelijk is het bedrijf zo groot dat er een receptie is en bij het melden zeg je dan "hallo, ik kom vragen of uw baas mijn gestolen iPad terug wil geven". Face to face werkt altijd beter, agressie heb je alleen jezelf mee.
2. Als dat niet werkt, is ineens die nieuwe iPad (met haarscherp retina scherm) ook gepikt en heeft iemand de content met deze diefstal ineens op Dumpert/ Geenstijl gezet...moet je natuurlijk nooit zelf doen. Of er heeft iemand op je draadloze netwerk lopen hobbyen en de content gevonden en naar geenstijl gestuurd.
Namelijk als optie 1 niet werkt, krijg je de iPad toch niet meer terug en de politie gaat je hier heus niet mee helpen, een advocaat klinkt allemaal prachtig, maar je bent de waarde van de iPad sneller kwijt dan je de telefoon op kunt pakken om er 1 te bellen. (of DF-legal moet een briefje willen maken)
Je data is nu eenmaal weg, die komt niet meer terug, ook niet als de iPad terug komt.
Als hij van optie 2 ook niet onder de indruk is...dan is spam de enige manier om de man nog een beetje te jennen...ik weet nog wel wat sites waar je hem aan kunt melden voor leuke "nieuwsbrieven" die bovengemiddeld vaak langskomen.
- Macboy
Jeetje wat een verhaal. Een advocaat kan toch echt weinig voor je doen. Rechtsbijstand en wetswinkels al helemaal niets die verwijzen natuurlijk meteen door naar de politie. Dus aangifte doen is iets dat je meteen moet doen op het bureau met de beelden erbij. Als je het meteen doet dan is het weliswaar niet meer op heterdaad maar kan de politie met een machtiging van de OvJ wel meteen bij die vent aankloppen. Hoe langer je wacht hoe kleiner die kans wordt.
Naar hem toe zou ik kenbaar maken dat als hij hem niet binnen 24 uur inlevert dat de beelden dan op Facebook worden geplaatst. Je hebt je ipad er niet mee terug maar dat boeit niet. Gaat om principe. Als iemand niet wil luisteren moet hij maar voelen.
Vervolgens kun je nog civiel wat claims indienen maar verwacht hier ook weinig van.
Naar hem toe zou ik kenbaar maken dat als hij hem niet binnen 24 uur inlevert dat de beelden dan op Facebook worden geplaatst. Je hebt je ipad er niet mee terug maar dat boeit niet. Gaat om principe. Als iemand niet wil luisteren moet hij maar voelen.
Vervolgens kun je nog civiel wat claims indienen maar verwacht hier ook weinig van.
- Petrolhead Tom
Gewoon op internet plempen. Facebook, autoblog, televaag de hele rattaplan. Fred's Teeven. Alles!
-
Zomaar een vraag Ilija. Kun je die beelden niet gewoon gelijk ongestraft vrijgeven? Persoonlijk zou me dat meer voldoening geven dan het terugkrijgen van de iPad.Macboy schreef:Jeetje wat een verhaal. Een advocaat kan toch echt weinig voor je doen. Rechtsbijstand en wetswinkels al helemaal niets die verwijzen natuurlijk meteen door naar de politie. Dus aangifte doen is iets dat je meteen moet doen op het bureau met de beelden erbij. Als je het meteen doet dan is het weliswaar niet meer op heterdaad maar kan de politie met een machtiging van de OvJ wel meteen bij die vent aankloppen. Hoe langer je wacht hoe kleiner die kans wordt.
- markk
Als ik je goed begrijp is jouw doel / belang de Ipad / prive gegevens terugkrijgen. Ik lees weinig van wraak / vergelding.
Met dan in het achterhoofd gewoon de druk stapje bij beetje opvoeren. Je hebt hem al geconfronteerd en verteld van de beelden. Je hebt hem al verteld dat je de Ipad met gegevens terugwil en verder geen actie zal ondernemen (aangifte).
Mogelijk denk ie dat je bluft. Stappen die ik zo nemen (met wachtperiodes van 1 dag)
- bellen + uitnodigen voor gesprek en beelden laten zien. Wederom jouw doelstelling uitleggen
- filmpje private online zetten + linkje mailen, opnieuw oproepen tot teruggave zonder consequenties
- aangifte
- anoniem het filmpje overal en nergens neerzetten, taggen, etc.
En vanaf het begin gewoon het hele stappenplan uitleggen. Als je dan gewoon consequent het plan volgt gaan mensen zich bij stap 2 of 3 zich realiseren dat je heel consequent gewoon het open, eerlijk en transparant gecommuniceerde plan afwerkt en als je dat bereikt hebt (besef) is er vaak een mogelijkheid tot opening / oplossing.
Mark.
Met dan in het achterhoofd gewoon de druk stapje bij beetje opvoeren. Je hebt hem al geconfronteerd en verteld van de beelden. Je hebt hem al verteld dat je de Ipad met gegevens terugwil en verder geen actie zal ondernemen (aangifte).
Mogelijk denk ie dat je bluft. Stappen die ik zo nemen (met wachtperiodes van 1 dag)
- bellen + uitnodigen voor gesprek en beelden laten zien. Wederom jouw doelstelling uitleggen
- filmpje private online zetten + linkje mailen, opnieuw oproepen tot teruggave zonder consequenties
- aangifte
- anoniem het filmpje overal en nergens neerzetten, taggen, etc.
En vanaf het begin gewoon het hele stappenplan uitleggen. Als je dan gewoon consequent het plan volgt gaan mensen zich bij stap 2 of 3 zich realiseren dat je heel consequent gewoon het open, eerlijk en transparant gecommuniceerde plan afwerkt en als je dat bereikt hebt (besef) is er vaak een mogelijkheid tot opening / oplossing.
Mark.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Eens.Ruben schreef:Dit.Booooh schreef:Bizar verhaal, zou denk ik toch al lang op de stoep gestaan hebben, hoe duidelijk kan het zijn, joh kijk even mee en geef dat ding nou maar terug...
Ben
"Kijk even mee" is ook onnodig. Heldere screenshot (A3 formaat) van het moment supreme uit het filmpje meenemen.
Kijk de goede man even recht in zijn murft, zodat duidelijk is dat het menens is, zonder complete als/dan scenario's.
-
Stuur gewoon een extra factuurtje op met de kosten vermeld en een screenprintje van de beelden.
factuur: de door u meegenomen ipad ad ... euro
factuur: de door u meegenomen ipad ad ... euro
-
OnlineWJ
En natuurlijk niet vergeten het hier te melden als de film campagne begint, want ik ontplof bijna vsn nieuwschierigheid. 
Anyway, succes iig. Hoop dat je de data terug krijgt.

Anyway, succes iig. Hoop dat je de data terug krijgt.
- Peric
Neem aan dat je z'n e-mailadres ook hebt?
Kun je 'm 't filmpje niet toesturen?
Hoeft geen tekst bij verder. Neem aan dat 'ie dan zelf wel begrijpt dat 'ie er rooskleurig opstaat.
En als 'ie dan nog niet mee wil werken het scenario door velen al aangegeven. Nail that sucker!
Kun je 'm 't filmpje niet toesturen?
Hoeft geen tekst bij verder. Neem aan dat 'ie dan zelf wel begrijpt dat 'ie er rooskleurig opstaat.
En als 'ie dan nog niet mee wil werken het scenario door velen al aangegeven. Nail that sucker!
- Luco
Ik zit ook al te wachten om het op wat fora en facebook te delen 

-
+1
Als er 30 DFers zijn die het delen op social media (stel gemiddeld 150 volgers/vrienden) is je bereik ontzettend groot. Laat staan als die mensen het weer delen.
Als er 30 DFers zijn die het delen op social media (stel gemiddeld 150 volgers/vrienden) is je bereik ontzettend groot. Laat staan als die mensen het weer delen.