Omdat je toch snel gewend raakt aan het vermogen die een 2.0i levert ben ik recent men zoektocht begonnen naar een 2.5i blok om deze om te bouwen.
De 2.0i blok is een M50 blok zonder vanos met momenteel 150k op de teller.
Zijn er dingen waar ik zeker op moet letten bij men zoektocht en bij de ombouw?
Want zowel voor mij als voor de mechanieker die me gaat helpen is het de eerste keer en we willen natuurlijk alles vanaf de eerste keer goed doen.
Want als ik op het internet lees heb je volgens sommige de ECU/lucthmassameter/key chip etc ook nodig terwijl andere weer zeggen dat je enkel de motor moet overbouwen en de rest over te bouwen is.
Graag had ik jullie advies gekregen en van zodra we er aan beginnen zal ik de voortgang delen met de nodige foto,s.
E36 320i > 325i
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 23 mar 2009, 20:20
- Locatie: Antwerpen
E36 320i > 325i
- Bijlagen
-
- wagen waar het om gaat ;)
- Beamer.jpg (101.29 KiB) 1099 keer bekeken
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: E36 320i > 325i
Motor is 1 op 1 over te bouwen. Wel moet je de luchtmassa meter en ECU vervangen. Dit is wel plug and play.
Twijfel wel of de 320i bak er zo achter past.
PS check even je PM
Twijfel wel of de 320i bak er zo achter past.
PS check even je PM
- Friso
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 sep 2008, 23:49
- Locatie: niet zover van groningen
Re: E36 320i > 325i
Waarom niet gelijk een M52b28.
Ik heb er nog een liggen.helemaal compleet incl. versnellingsbak,radiateur,schrick inlaat spruitstuk,M3 uitlaatspruitstuk en eventueel met oem inlaat en uitlaatspruitstuk.
Ik heb er nog een liggen.helemaal compleet incl. versnellingsbak,radiateur,schrick inlaat spruitstuk,M3 uitlaatspruitstuk en eventueel met oem inlaat en uitlaatspruitstuk.
-
- Berichten: 60
- Lid geworden op: 23 mar 2009, 20:20
- Locatie: Antwerpen
Re: E36 320i > 325i
Heb al rondgehoord en meeste mensen zeggen dat een M50B25 veel vertrouwbaarder is dan een M52B28 vandaar de keuze voor een 2.5
-
- Berichten: 337
- Lid geworden op: 26 aug 2007, 18:48
- Locatie: Fryslân
Re: E36 320i > 325i
B2theJ schreef:Heb al rondgehoord en meeste mensen zeggen dat een M50B25 veel vertrouwbaarder is dan een M52B28 vandaar de keuze voor een 2.5
Is maar net hoe je er zelf mee omgaat..?
Heb zelf ook een M52(323i) en die krijgt geregeld op z'n lazer.
Afgelopen 70.000km op orginele(!) waterpomp na nooit problemen gehad!
En met M50 inlaat loopt dat ding als een malle...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten