Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
DG

Re: Tom zijn eerste Ford Fiesta. P17

Bericht door DG » 19 nov 2012, 19:12

Je mag toch niet zomaar je airbag verwijderen in NL? Dat wordt dus voor iedere APK terugplaatsen en hopen dat je geen klapper maakt waarbij de verzekeringsmaatschappij moeilijk kan gaan doen.
Laatst gewijzigd door DG op 19 nov 2012, 19:43, 2 keer totaal gewijzigd.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 nov 2012, 19:42

Nou de Fiesta is weer thuis. Vanmiddag kwam de berger hem brengen. Ik heb direct de oude gasklep er weer opgezet en dat bleek het euvel. De oude gasklep nog even geprobeerd maar alle ellende kwam direct weer terug. die is dus overleden lijkt het.

Maar hij doet het weer! Dan maar met iets minder vermogen en iets minder geluid rondrijden. Ik vind het belangrijker dat ik elke dag op mijn auto kan vertrouwen.
DG schreef:Je mag toch niet zomaar je airbag verwijderen in NL? Dat wordt dus voor iedere APK terugplaatsen en hopen dat je geen klapper maakt waarbij de verzekeringsmaatschappij moeilijk kan gaan doen.
Bron?

DG

Bericht door DG » 19 nov 2012, 19:44

Petrolhead Tom schreef: Bron?
http://www.rdw.nl/SiteCollectionDocumen ... 4-2012.pdf
Bij personenauto’s en bedrijfsauto’s, in gebruik genomen na 31 december 2003 waarbij van fabriekswege airbags gemonteerd zijn, moet het airbagsysteem goed functioneren. Het airbagsysteem moet zijn voorzien van een waarschuwingsinrichting die in werking treedt zodra het systeem faalt, het waarschuwingsinrichting moet goed functioneren.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 nov 2012, 19:47

Thanks! Iets om rekening mee te houden dus. :thumbup:

DG

Bericht door DG » 19 nov 2012, 19:48

Petrolhead Tom schreef:Thanks! Iets om rekening mee te houden dus. :thumbup:
Weet niet of het meteen APK afkeur is maar in ieder geval een aantekening

Robertdj

Bericht door Robertdj » 19 nov 2012, 19:51

Bij mij was het in ieder geval geen afkeur, ook geen notitie.

Peter

Bericht door Peter » 19 nov 2012, 19:55

Jammer dat je een circuitdag door de neus is geboord door zo'n mod... Was dit te verwachten? Komt het vaker voor of is het echt gewoon dikke pech?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 nov 2012, 20:07

Peter schreef:Jammer dat je een circuitdag door de neus is geboord door zo'n mod... Was dit te verwachten? Komt het vaker voor of is het echt gewoon dikke pech?
Ik heb nog niet eerder gelezen dat een gasklephuis binnen 600 kilometer de geest geeft. Ook niet iets dat je verwacht van een nieuw onderdeel. Ik heb de verkoper al gemaild en ik weet zeker dat we hier samen uit gaan komen.

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 19 nov 2012, 20:52

Normaalgesproken krijg je geen EML door grotere gasklep. Mn 328i was destijds voorzien van een grotere gaskkep, niks geen problemen. Ook mn oude MG was voorzien van een grotere gasklep. Ook die gaf geen meldingen.

Ben wel benieuwd wat het nu geweest is.

PD power

Bericht door PD power » 19 nov 2012, 20:57

Petrolhead Tom schreef:Nou de Fiesta is weer thuis. Vanmiddag kwam de berger hem brengen. Ik heb direct de oude gasklep er weer opgezet en dat bleek het euvel. De oude gasklep nog even geprobeerd maar alle ellende kwam direct weer terug. die is dus overleden lijkt het.

Maar hij doet het weer! Dan maar met iets minder vermogen en iets minder geluid rondrijden. Ik vind het belangrijker dat ik elke dag op mijn auto kan vertrouwen.
DG schreef:Je mag toch niet zomaar je airbag verwijderen in NL? Dat wordt dus voor iedere APK terugplaatsen en hopen dat je geen klapper maakt waarbij de verzekeringsmaatschappij moeilijk kan gaan doen.
Bron?
Misschien heb ik het gemist, maar moet of heb je de nieuwe gasklep ook ingeleerd?

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 nov 2012, 21:21

PD power schreef:
Petrolhead Tom schreef:Nou de Fiesta is weer thuis. Vanmiddag kwam de berger hem brengen. Ik heb direct de oude gasklep er weer opgezet en dat bleek het euvel. De oude gasklep nog even geprobeerd maar alle ellende kwam direct weer terug. die is dus overleden lijkt het.

Bron?
Misschien heb ik het gemist, maar moet of heb je de nieuwe gasklep ook ingeleerd?
Volgens de bronnen dien je het gasklephuis in te leren door de accu pool een tijdje los te laten. Het gasklephuis leert zichzelf dan in. Tenminste dat is de theorie. In de praktijk bleek het tot 500 kilometer goed te gaan en daarna was het afgelopen.

Wordt vervolgd.

KevinK

Bericht door KevinK » 19 nov 2012, 21:45

Betreft de airbag, nu zal het airbaglampje brandden? Dan is het een AC code (vermelding op het rapport). Heb je een weerstand geplaatst die het systeem laat denken dat de airbag nog aanwezig is, dan brandt het lampje niet. Dan is dit ook goedkeur, en zonder vermeldingspunt.

Waar ik werkzaam ben leren we altijd gaskleppen in met diagnose apparatuur. Als ik in de beun vreemde merken heb, leer ik ze ook in met de accupool manier. Neem aan dat dit goed is, anders rijd de auto er niet eerst 600 km goed op. Raar verhaal.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 19 nov 2012, 21:54

KevinK schreef:Betreft de airbag, nu zal het airbaglampje brandden? Dan is het een AC code (vermelding op het rapport). Heb je een weerstand geplaatst die het systeem laat denken dat de airbag nog aanwezig is, dan brandt het lampje niet. Dan is dit ook goedkeur, en zonder vermeldingspunt.

Waar ik werkzaam ben leren we altijd gaskleppen in met diagnose apparatuur. Als ik in de beun vreemde merken heb, leer ik ze ook in met de accupool manier. Neem aan dat dit goed is, anders rijd de auto er niet eerst 600 km goed op. Raar verhaal.
Precies. Dus moet de fout wel haast in het brein van de gasklep zitten. Want toen ik de oude terugzette was alles weer goed. En op het moment dat ik de grote gasklep weer monteerde was het weer mis.

Macboy

Bericht door Macboy » 19 nov 2012, 22:53

Wie heeft jou suede afgeraden ???????????

Martijn M

Bericht door Martijn M » 19 nov 2012, 23:20

Macboy schreef:Wie heeft jou suede afgeraden ???????????
Ik rij met suede als "daily" en vind het echt ideaal.

DG

Bericht door DG » 19 nov 2012, 23:55

Met suede ben je bijna verplicht aan handschoenen ala SKRD :devil:
Anders krijg je er snel een gore plakbende van :P

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 20 nov 2012, 00:09

Gelukkig kan het stuur eruit en kan je het "wassen"
Laatst ook bij die van de 205 gedaan

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 20 nov 2012, 07:58

Ik rij zomers de MX-5 bijna als daily en rij daarin ook met suède (het stuur op mijn foto). Ik vind het prettiger dan leer.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 08:27

Volgens Arnold zou het gaan afgeven en zou het inderdaad beter zijn om met handschoenen te gaan rijden. Dat zie ik niet zo zitten dus heb ik maar voor leer gekozen. Ik moet zeggen dat ik het leer ook erg mooi vind. Suede is bijna standaard, daar kiest iedereen al voor.

Geert.

Bericht door Geert. » 20 nov 2012, 09:09

Petrolhead Tom schreef:Volgens Arnold zou het gaan afgeven en zou het inderdaad beter zijn om met handschoenen te gaan rijden. Dat zie ik niet zo zitten dus heb ik maar voor leer gekozen. Ik moet zeggen dat ik het leer ook erg mooi vind. Suede is bijna standaard, daar kiest iedereen al voor.
Klopt omdat het mooier is kiest iedereen daar voor :lol:
Maar heb je auto even op Zandvoort gezien en vind het een leuk bakkie hoor, voordat je naar de poort van het circuit reed liep hij ook mooi :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 09:10

Geert. schreef:
Petrolhead Tom schreef:Volgens Arnold zou het gaan afgeven en zou het inderdaad beter zijn om met handschoenen te gaan rijden. Dat zie ik niet zo zitten dus heb ik maar voor leer gekozen. Ik moet zeggen dat ik het leer ook erg mooi vind. Suede is bijna standaard, daar kiest iedereen al voor.
Klopt omdat het mooier is kiest iedereen daar voor :lol:
Maar heb je auto even op Zandvoort gezien en vind het een leuk bakkie hoor, voordat je naar de poort van het circuit reed liep hij ook mooi :thumbup:
Toen nog wel. ;) inmiddels weer een kleine 100 kilometer gereden met de oude gasklep (ik blijf rond rijden met dit ding!) en alles is weer goed. Hij heeft wel merkbaar minder vermogen maar het is nu wel starten en lopen zonder rare foutmeldingen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 09:14

Jouw Z3 coupe ziet er trouwens ook fantastisch uit Geert. Al vind ik de uitlaat iets te ver uitsteken.

Geert.

Bericht door Geert. » 20 nov 2012, 11:37

Petrolhead Tom schreef:Jouw Z3 coupe ziet er trouwens ook fantastisch uit Geert. Al vind ik de uitlaat iets te ver uitsteken.
Nee dat hoort zo anders verbranden al die vlammen mijn achterkant :shakeit:
Jou auto schrok zeker toen hij de poort van het circuit zag :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 11:38

Geert. schreef:
Petrolhead Tom schreef:Jouw Z3 coupe ziet er trouwens ook fantastisch uit Geert. Al vind ik de uitlaat iets te ver uitsteken.
Nee dat hoort zo anders verbranden al die vlammen mijn achterkant :shakeit:
Jou auto schrok zeker toen hij de poort van het circuit zag :mrgreen:
Lol! Hij kreeg het in ieder geval goed benauwd! :lollerdelol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 21:25

Er zat al een tijdje een andere pookknop in maar de pookzak was nog niet binnen.

Vanavond kwam hij met de post dus dat project ook maar even afgerond. Betere foto's volgen.
Bijlagen
pook.JPG
pook.JPG (782.3 KiB) 1172 keer bekeken

Gesloten