Ducati 916notSP => via Bimota naar wederom een 916 Strada!
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ducati 916SP
Proficiat !
Dat wordt dan weer een fantastische DF-Motoren voorjaar meeting 2013.......
Dat wordt dan weer een fantastische DF-Motoren voorjaar meeting 2013.......
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Ducati 916SP
Prachtig verhaal zeg !
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Ducati 916SP
Inderdaad, prachtig verhaal Niels!!
Veel plezier ermee!
Maar ehm... ik kan me nog iets herinneren dat je een twin eigenlijk niet prettig vond rijden?
Nu kun je deze fiets ook kopen om er alleen maar naar te kijken, maar dat zal denk ik niet de opzet zijn geweest.
Veel plezier ermee!
Maar ehm... ik kan me nog iets herinneren dat je een twin eigenlijk niet prettig vond rijden?
Nu kun je deze fiets ook kopen om er alleen maar naar te kijken, maar dat zal denk ik niet de opzet zijn geweest.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Ducati 916SP
Leuk om te lezen idd, maar goeie keuze! Prachtige fiets.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Niels de komende tijd
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
Re: Ducati 916SP
Leuk verhaal, prachtig apparaat
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Ha ha, prachtig WJN!
Ik verwacht wel een beter totaal dan de TL1000S die me niet echt beviel maar verder moet ik niet willen gooien en smijten met een dikke V-Twin, dat werkt niet voor me. Met die bedoeling heb ik de SP ook niet gekocht, veel meer dan 1500km per jaar zal ik er niet op maken. Die kilometers komen er niet full-attack op maar alleen met mooi weer, lekker (lange) bochten pakken, genieten van karakter en de dikke desmo klappen
Dat klopt inderdaad Mark. Een 1000+cc twin werkt voor mij niet als straat motor om lekker mee te spelen. Ik zou dan ook altijd de kleine versie nemen als het om een modernere motor gaat denk dan aan bv de 749 en 848 (wat alweer bijna 916 grootte is). Mijn voorkeur ging ook qua rijden naar een 748SP/R maar de 916SP spreekt wel weer meer tot de verbeelding natuurlijk. Daarbij de staat en history van deze.... Verder kijken had geen zin Daarbij werd er vanuit Duitsland gebeld met een andere verkoper terwijl ik net het koop contract had ondertekend. Ik wist dat ik die middag gewoon meteen moest beslissenmark m schreef: Maar ehm... ik kan me nog iets herinneren dat je een twin eigenlijk niet prettig vond rijden?
Nu kun je deze fiets ook kopen om er alleen maar naar te kijken, maar dat zal denk ik niet de opzet zijn geweest.
Ik verwacht wel een beter totaal dan de TL1000S die me niet echt beviel maar verder moet ik niet willen gooien en smijten met een dikke V-Twin, dat werkt niet voor me. Met die bedoeling heb ik de SP ook niet gekocht, veel meer dan 1500km per jaar zal ik er niet op maken. Die kilometers komen er niet full-attack op maar alleen met mooi weer, lekker (lange) bochten pakken, genieten van karakter en de dikke desmo klappen
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Verleidelijk......zeer verleidelijk Maar zoals ik er nu tegenaan kijk moet dat maar nietWouter81 schreef:Veel plezier. Kun je mooi meedoen met de Ducati Clubraces volgend jaar.
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Gooien en smijten moet je ook helemaal niet willen met een 916(SP).
(Ik heb beide gehad.)
Je moet (erg) veel tegenstuur gebruiken als je dat wilt, dan gaat het wel. Op de 916 zaten later magnesium Marchesini's, daarmee ging het wel stukken beter.
Voor "lange" doordraaiers echter, ik heb eigenlijk nog nooit een motor gehad die zo stabiel bleef als de SP.
(Oké, ik mag niet liegen, de D16RR is minstens even stabiel, mag ook wel voor een modernere motor. Maar tevens veel gevoeliger voor gasreacties.)
(Ik heb beide gehad.)
Je moet (erg) veel tegenstuur gebruiken als je dat wilt, dan gaat het wel. Op de 916 zaten later magnesium Marchesini's, daarmee ging het wel stukken beter.
Voor "lange" doordraaiers echter, ik heb eigenlijk nog nooit een motor gehad die zo stabiel bleef als de SP.
(Oké, ik mag niet liegen, de D16RR is minstens even stabiel, mag ook wel voor een modernere motor. Maar tevens veel gevoeliger voor gasreacties.)
-
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:25
- Locatie: Meppel
Re: Ducati 916SP
Niels schreef: [Die kilometers komen er niet full-attack op maar alleen met mooi weer, lekker (lange) bochten pakken, genieten van karakter en de dikke desmo klappen
Dat gaat zeker lukken!
Je hebt echt een fantastische machine gekocht
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Ducati 916SP
Dacht juist dat het stuurmotoren zijn?wjn schreef:Gooien en smijten moet je ook helemaal niet willen met een 916(SP).
(Ik heb beide gehad.)
Je moet (erg) veel tegenstuur gebruiken als je dat wilt, dan gaat het wel. Op de 916 zaten later magnesium Marchesini's, daarmee ging het wel stukken beter.
Voor "lange" doordraaiers echter, ik heb eigenlijk nog nooit een motor gehad die zo stabiel bleef als de SP.
(Oké, ik mag niet liegen, de D16RR is minstens even stabiel, mag ook wel voor een modernere motor. Maar tevens veel gevoeliger voor gasreacties.)
En er zitten Marchesini's onder toch?
Maar ik zou zo'n machine ook niet willen misbruiken. Inderdaad zo nu en dan lekker toeren en zo af en toe even vol op het gas.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27989
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Ducati 916SP
Erg mooie fiets
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Hoe definieer je een stuurmotor? Een 916 stuurt super, maar heeft (veel) kracht nodig om in te sturen. Even snel een chicane pakken kan een modernere motor(fiets) veel beter, vandaar "geen gooi en smijt" motor.Peric schreef:Dacht juist dat het stuurmotoren zijn?
En er zitten Marchesini's onder toch?
Bij de 916 kun je wel makkelijk de achterkant wat hoger zetten, dat stuurt dan beter.
Marchesini's heb je in gesmeed aluminium en magnesium, magnesium is nog stukken lichter. Ik gok dat er bij Niels aluminium onder zitten ?
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Ik heb geen idee of het alu of magnesium is. Waar is het aan het herkennen? Niet dat ik de motor al in de garage heb, controleren kan ik het dus sowieso niet
Gisteren het nodige carbon op ebay gescoord w.o. een teller plaatje en distributie kappen. Verder oude Kicxstart's van voor 2000 van de zolder gehaald. O.a. in een test van een 748SPS in 1999 wordt Ducati geroemd om de afwerking.......not.
Gisteren het nodige carbon op ebay gescoord w.o. een teller plaatje en distributie kappen. Verder oude Kicxstart's van voor 2000 van de zolder gehaald. O.a. in een test van een 748SPS in 1999 wordt Ducati geroemd om de afwerking.......not.
De 916SP heeft het niet anders....Bij het bedrijf waar ik de motor gekocht heb dacht de poetser dat de motor schade had gehad en al die jaren commentaar heeft geen invloed gehad om zaken te verbeteren. Echt een karakter merkOf het spuitwerk dat in slordigheid slechts overtroffen wordt door de manier waarop de bruinige biesjes rondom de de witte vlakken op het kontje zitten vastgescheten
- dvh
- Berichten: 17192
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Ducati 916SP
Mooi Niels !
Heb Ducati's altijd gaaf gevonden.. En het geluid is heerlijk !
Heb Ducati's altijd gaaf gevonden.. En het geluid is heerlijk !
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: Ducati 916SP
Porno, porno, porno!!
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Ik vond nog een foto, waarop je mooi kunt zien wat ik bedoelde met gietijzeren remschijven.
Ik heb volgens mij ook nog een blauwe omlijnde koppelingsleiding liggen voor een 916SP, iets voor jou?
Ik heb volgens mij ook nog een blauwe omlijnde koppelingsleiding liggen voor een 916SP, iets voor jou?
- Bijlagen
-
- x1pyOKpfgDESZ4pbBaofRlRIX1nG-DTH1To6x3fFCPWjzMfNjPoeLndrIAHemo9jvUQv_hakuyTmYxluyE2YYb8ybZL3D7HlZjKQhP7OWsSXOs8xEZzYJbeMhM8xUe4hn7kVHnoHoo0chg.jpg (54.96 KiB) 7483 keer bekeken
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Mijn schijven hebben ook een grijs hart dus het zullen wel geen gietijzeren zijn. Remt wel goed dat gietijzer behalve in de regen is het wat verraderlijk. Als er geen stalen koppeling leiding op zit dan heb ik er wel belang bij
Gaf die carbon airbox ook nog een andere/mooiere klank of leek het alleen maar mooi? Ze kosten wel wat namelijk
Gaf die carbon airbox ook nog een andere/mooiere klank of leek het alleen maar mooi? Ze kosten wel wat namelijk
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916SP
Dat carbon is voor de looks (die paar gram gewicht zal het verschil ook niet maken).
En ook hier geldt dat die er bij mijn SP op zat.
Je kunt trouwens ook mooi de Öhlins achter zien.
Ik moet zeggen dat ik de 916 weer mooier begin te vinden. Toen de 1198 uitkwam, leek de 916 gedateerd. Nu de 1199 er is, lijken dat (de 1198 & 1199) steeds meer (slechte, mijn mening ) kopiën.
En ook hier geldt dat die er bij mijn SP op zat.
Je kunt trouwens ook mooi de Öhlins achter zien.
Ik moet zeggen dat ik de 916 weer mooier begin te vinden. Toen de 1198 uitkwam, leek de 916 gedateerd. Nu de 1199 er is, lijken dat (de 1198 & 1199) steeds meer (slechte, mijn mening ) kopiën.
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Mee eens Ten tijde dat ik de Triumph bestelde heb ik nog naar een 848 gekeken maar in het echt viel die motor met toch tegen en qua rijden had de Daytona zoveel indruk gemaakt dat ik me niet verder met de 848 heb bezig gehouden. Het ontwerp van de 916 is nog altijd briljant. Daar waar de 1198 overdreven en overbodige details heeft (imho) is dat van de 916 doeltreffend, eigenlijk eenvoudig maar schitterend. Het enige probleem is dat het ontwerp "uitgemolken" is. Het is al te vaak gezien in de afgelopen jaren. Nevertheless kun je em op een verhoging zetten, spotjes erop richten en genieten
Ik moet zeggen dat ik de 1199 wel weer ontzettend mooi vind qua design, ook in het echt.
Ik moet zeggen dat ik de 1199 wel weer ontzettend mooi vind qua design, ook in het echt.
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Re: Ducati 916SP
Het enige wat ik jammer vind van de Panigale is het achterwiel vanuit sommige hoeken. Die staat dan zo "los", net alsof hij achter de motor zweeft.
De 1098/1198 vind ik trouwens ook prachtige motoren hoor...
De 1098/1198 vind ik trouwens ook prachtige motoren hoor...
- romo
- Berichten: 26922
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Ducati 916SP
Roy schreef:Het enige wat ik jammer vind van de Panigale is het achterwiel vanuit sommige hoeken. Die staat dan zo "los", net alsof hij achter de motor zweeft.
De 1098/1198 vind ik trouwens ook prachtige motoren hoor...
Panigale heeft voor mij 2 gezichten, zeker nu ik hem in het echt heb gezien.
-De fiets is echt klein, bij het iele/breekbare af.
-Rechterzijde fiets is prima, maar de linker met de vering van het achterwiel te veel naar buiten vind ik dan weer niets, er zijn ook al rijders die daar problemen mee hebben gehad/of nog hebben, dit ondanks het beschermkokertje, ook de hitte onder de edele delen blijkt over redelijke grenzen te gaan.
Buiten dat is het wel een design waar met bewondering naar gekeken kan worden.
-
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 06 nov 2006, 01:10
Re: Ducati 916SP
Gefeliciteerd met de aankoop van een fiets die vele mensen nog op het netvlies gegrift staat!
Erg mooi!
Erg mooi!
- Niels
- Berichten: 22277
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ducati 916SP
Goed, inmiddels is een mail de deur uit dat ik de koop wil ontbinden. Er blijkt meer niet dan wel te kloppen aan de 916.....
- Het is geen SP maar een hele vroege Strada met "S" framenummer en diverse SP onderdelen. Ook bekend in Ducati kringen als 916S of zoals in Duitsland 916SPO. Er zijn hiervan weliswaar slechts 199 geleverd maar dit rechtvaardigd de prijs imho niet. Met deze 199 "S"-en en 310 SP's kwamen ze op de benodigde 500 motoren voor de Superbikes.
- Meer dan de door het motor bedrijf beweerde aantal vorige eigenaren. Het zouden er twee zijn (aantoonbaar), 1 tot 1996, 2e vanaf 1996. De laatste eigenaar is pas sinds 2010 eigenaar..... Ik heb contact met de zoon van diegene die de motor had van 2001 tot 2010
- Motor zou onderhouden zijn door Star Twin maar is daar niet bekend en heeft waarschijnlijk bij aflevering in 2010 alleen onderhoud gehad.
+ Het is een gezonde, goed onderhouden en snelle 916 (sneller dan een RSV mille)
Kortom, ben d'r goed ziek van
- Het is geen SP maar een hele vroege Strada met "S" framenummer en diverse SP onderdelen. Ook bekend in Ducati kringen als 916S of zoals in Duitsland 916SPO. Er zijn hiervan weliswaar slechts 199 geleverd maar dit rechtvaardigd de prijs imho niet. Met deze 199 "S"-en en 310 SP's kwamen ze op de benodigde 500 motoren voor de Superbikes.
- Meer dan de door het motor bedrijf beweerde aantal vorige eigenaren. Het zouden er twee zijn (aantoonbaar), 1 tot 1996, 2e vanaf 1996. De laatste eigenaar is pas sinds 2010 eigenaar..... Ik heb contact met de zoon van diegene die de motor had van 2001 tot 2010
- Motor zou onderhouden zijn door Star Twin maar is daar niet bekend en heeft waarschijnlijk bij aflevering in 2010 alleen onderhoud gehad.
+ Het is een gezonde, goed onderhouden en snelle 916 (sneller dan een RSV mille)
Kortom, ben d'r goed ziek van
- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Re: Ducati 916notSP
Dan baal je idd. Jammer.
Wel per brief en aangetekend versturen, die email.
Wel per brief en aangetekend versturen, die email.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Harrie D en 0 gasten