MR2 Turbo `91

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gorsche
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2012, 13:27

MR2 Turbo `91

Bericht door Gorsche » 17 nov 2012, 15:14

Mijn 2tje, is nog steeds under construction en dat zal waarschijnlijk ook nog wel even zo blijven. Er komen toch regelmatig andere plannen bij.

Enkele specs;
Gen2 3sgte
550cc (supra)
ct20b turbo (gen3)
Hydra Nemesis EMS
3" Fujitsubo
3" Downpipe
Greddy style intercooler
Piperecross airintake
D2 schroefset
`94 remmen rond om
`94 Taillights
`98 spoiler met carbon blad
Carbon frunk
Bride gias low max seats
Bride 4 punt gordels
enz......

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door GTRene » 17 nov 2012, 17:03

ziet er goed uit, ook fraai te zien die airvents in de motorkap.

Gebruikersavatar
Ar
Berichten: 2625
Lid geworden op: 18 aug 2007, 22:00
Auto: Prius

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Ar » 17 nov 2012, 17:36

Ik heb er ook nog een gehad. Voor het geld is het een van de leukste auto's. Betrouwbaar, middenmotor, niet zwaar en veel vermogen.

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door frank de jonge » 19 nov 2012, 21:49

Mooi ding :D

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door daNpy » 19 nov 2012, 21:51

Mooie auto zo'n MR2 :)

Waarom is de voorbumper eigenlijk zilver? Was de oude kapot of beschadigd oid?

Gorsche
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2012, 13:27

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Gorsche » 22 nov 2012, 10:23

Ja de oude bumper was beschadigd en ik wilde de bumper hebben van het latere type sw20 van na `94 omdat deze een andere (in mijn ogen mooiere) lip heeft.

Op de eerste foto zie je iets van de kleine beschadiging die hij had.

markm
Berichten: 816
Lid geworden op: 23 nov 2009, 20:02

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door markm » 22 nov 2012, 16:45

Erg gaaf, lijkt me super leuk rijden
Alleen de wielen hadden van mij een maatje kleiner gemogen

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Emiel » 22 nov 2012, 17:01

140.000km met een SW20 gereden.
16" wielen zijn het snelste onder een eerder model zonder turbo. Scheelde echt aanzienlijk.
Altijd met 205/225 gereden. Super combinatie.


Leuk om te zien dat sommige modellen niet in Johnny handen vallen.

Gorsche
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2012, 13:27

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Gorsche » 23 nov 2012, 11:18

Erg gaaf, lijkt me super leuk rijden
Alleen de wielen hadden van mij een maatje kleiner gemogen
Het rijdt ook super!

Qua wielen helemaal mee eens er komt tzt ook nog een setje 17" onder ipv de huidige 18".
Naar 16" gaat niet meer lukken icm de BBK die er onderkomt, deze werkt met de schijven van een Supra TT (324mm) welke samen met de klauwen een 17" velg nodig hebben om te passen.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door daNpy » 23 nov 2012, 11:24

Gorsche schreef:Ja de oude bumper was beschadigd en ik wilde de bumper hebben van het latere type sw20 van na `94 omdat deze een andere (in mijn ogen mooiere) lip heeft.
Ik zie het verschil echt niet :X

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Petrolhead Tom » 23 nov 2012, 11:33

Liever een bumper met schade in kleur dan een nieuw type in een compleet andere kleur. Just my 2 cents. :?

Gorsche
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2012, 13:27

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Gorsche » 23 nov 2012, 14:18

Ik zie het verschil echt niet :X
Een voorbeeldfoto van voor `94

Afbeelding

Na `94

Afbeelding

De lip van de na `94 is dikker en uit èèn geheel. Verandering is subtiel maar als je dan toch een andere nodig hebt.......why not. :wink:

p.s. De kleur komt wel goed er staat nog een respray op het "to do lijstje". Maar wil eerst alle bodyparts op orde hebben. Heb nog wat andere carbon en poly delen liggen welke nog gemonteerd moeten worden voor dat dit kan/gaat gebeuren.

Gorsche
Berichten: 10
Lid geworden op: 16 nov 2012, 13:27

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Gorsche » 23 nov 2012, 14:42

Wat vinden jullie van deze engine lid?

http://www.carbenfibrecreations.co.uk/f ... glass.html

Afbeelding

Ik twijfel wat, heeft wel voordelen qua gewicht en koeling maar het uiterlijk......

ErikS
Berichten: 18930
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door ErikS » 23 nov 2012, 14:51

vies. :tong:

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Robin Hartog » 23 nov 2012, 14:51

Spuuglelijk..

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Emiel » 23 nov 2012, 15:52

Heeft wel wat weg van op de Lotus heb :p

Jeroen K.
Berichten: 1820
Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
Locatie: momenteel geen :/

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Jeroen K. » 23 nov 2012, 16:54

Wat is het doel van de auto? snelle trackday auto/time attacker of een daily.... voor een daily zeg ik nee, schijt irritant met achteruit rijden, voor een trackday/time attacker zeg ik ja, minder gewicht is dan altijd al een plus!

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3666
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: MR2 Turbo `91

Bericht door Martijn M » 23 nov 2012, 17:29

In het zwart ziet dat er stukken beter uit denk ik, dus ik ga voor ja. :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed, Joost H., Kadett, Opa, S-RS, Tristan en 14 gasten