Goed om discussie uit te lokken prima, maar dit is veel te simpel, veel te makkelijk.....zoals gezegd, het bekt zo lekker; Sjohnie&Anita vs Floris&Fleur.............
Nederland gaat naar de haaien
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Nederland gaat naar de haaien
De column is veel te kort door de bocht, een beetje socioloog maakt er gehakt van.........(en die niet alleen, waarvan akte
)
Goed om discussie uit te lokken prima, maar dit is veel te simpel, veel te makkelijk.....zoals gezegd, het bekt zo lekker; Sjohnie&Anita vs Floris&Fleur.............
- HansD
Volgens mij ouwehoeren we een beetje langs elkaar heen. Ja die column is gesimplificeerd en makkelijk -zoals columns wel vaker zijn- maar het gaat om de onderliggende gedachte.
- 350 Z
Een monteur, timmerman of loodgieter bij een baas zit rond de 1600-1800 netto/mnd en een hele goede rond de 2000 netto/mnd (Ik ken veel mensen uit dit vak die dat salaris krijgen). Nee vakmanschap betaald slecht in dit land. Je kunt beter een type miep zijn en je krijgt hetzelfde. Je leeft langer en gezonder en bent fitter op oudere leeftijd (algemeen genomen).
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- PD power
Hoezo in hokjes denken en stigmatiseren.....HansD schreef:http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... tste.dhtml
Schijnbaar is het de ene keer politiek correct of prikkelend, de andere keer ben je racist, fout of dom........tja
Ik snap de boodschap wel, heb er ook geen moeite mee, maar als het artikel in de telegraaf had gestaan, met een wat andere groepsindeling was het oordeel over het stuk door bepaalde mensen heel anders, zo zie je maar, we denken in principe hetzelfde,
Dus laten we nu eens de dingen bij de naam noemen........oh nee dat kan niet altijd, want bepaalde groepen kunnen daar niet tegen.........
Kruipt weer in z'n hokje "boerenpummel" heerlijk
- GTRene
lol...idd 15 jaar of 4 dagenRobin schreef:http://www.nugeld.nl/portemonnee/294142 ... ing--.html
Vooral het laatste deel van de laatste zin.
-
Robin
René, er zijn 2 vaststaande gegevens in dit leven:
Belasting betalen en doodgaan.
De slavernij is afgeschaft, maar we hebben de Belastingen er voor in de plaats gekregen.
We leven hier in 'n open inrichting.
95% van de mensheid is dom, en die andere 5% moeten ze direct oppakken!
En de bekende Bijbeltekst:
Gij zult niet stelen, want de overheid duldt geen concurrentie.
Nu eerst 'n bak leut.

Belasting betalen en doodgaan.
De slavernij is afgeschaft, maar we hebben de Belastingen er voor in de plaats gekregen.
We leven hier in 'n open inrichting.
95% van de mensheid is dom, en die andere 5% moeten ze direct oppakken!
En de bekende Bijbeltekst:
Gij zult niet stelen, want de overheid duldt geen concurrentie.
Nu eerst 'n bak leut.
- Bert ///M3
Hehe.
Je kan je elke dag van de week druk maken over geld en belastingen maar uiteindelijk is het ook maar een getal op papier.
Wel is het meestal zo dat er vooral hard gebruld word als er belasting betaald moet worden maar aan de andere kant word er ook vrolijk van geprofiteerd en daar hoor je niemand over.
De kunst is dus ook om dat getal op papier zo groot mogelijk te maken en of dat nou met of zonder belasting is maakt ook niet zo veel uit
Over de kloof van meningsverschillen tussen de hoog opgeleiden / laag opgeleiden / haves / havenots of wat je het ook noemt. Dat heb ik ook wel vaker meegemaakt maar wat mij dan weer wel altijd opvalt is dat beide kampen ongeveer net zo wereldvreemd zijn en vaak echt werkelijk waar geen idee hebben wat er verder in de wereld speelt op welk vlak dan ook of het nou over politiek of financieën of noem het allemaal maar op gaat. Dit is dan ook wel generaliserend maar het is me wel vaker opgevallen als je op gelegenheden bent waar beide groepen aanwezig zijn.
Je kan je elke dag van de week druk maken over geld en belastingen maar uiteindelijk is het ook maar een getal op papier.
Wel is het meestal zo dat er vooral hard gebruld word als er belasting betaald moet worden maar aan de andere kant word er ook vrolijk van geprofiteerd en daar hoor je niemand over.
De kunst is dus ook om dat getal op papier zo groot mogelijk te maken en of dat nou met of zonder belasting is maakt ook niet zo veel uit
Over de kloof van meningsverschillen tussen de hoog opgeleiden / laag opgeleiden / haves / havenots of wat je het ook noemt. Dat heb ik ook wel vaker meegemaakt maar wat mij dan weer wel altijd opvalt is dat beide kampen ongeveer net zo wereldvreemd zijn en vaak echt werkelijk waar geen idee hebben wat er verder in de wereld speelt op welk vlak dan ook of het nou over politiek of financieën of noem het allemaal maar op gaat. Dit is dan ook wel generaliserend maar het is me wel vaker opgevallen als je op gelegenheden bent waar beide groepen aanwezig zijn.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Hier maar even;
113 Teletekst zo 28 okt
Hedwigepolder komt onder water
` De Hedwigepolder wordt onder water
gezet.Dat is een van de afspraken in
het concept-regeerakkoord van VVD en
PvdA.Daarin staat dat uitvoering wordt
gegeven aan de afspraken die daarover
met Vlaanderen zijn gemaakt.
Met de Vlaamse regering is Nederland
overeengekomen dat de Schelde wordt
uitgediept om de haven van Antwerpen
beter bereikbaar te maken voor grote
schepen.Omdat daarmee natuurgebied
verloren gaat,zou ter compensatie de
polder onder water worden gezet.
Na Zeeuws verzet zag het eerste kabinet
Rutte daar van af,tot woede van de EU
en Vlaanderen.
Beetje verzachtend; heel de EU staat toch al onderwater.........kan dit er ook nog wel bij.....
Daar wordt slecht geslapen vannacht denk ik zo..........
113 Teletekst zo 28 okt
Hedwigepolder komt onder water
` De Hedwigepolder wordt onder water
gezet.Dat is een van de afspraken in
het concept-regeerakkoord van VVD en
PvdA.Daarin staat dat uitvoering wordt
gegeven aan de afspraken die daarover
met Vlaanderen zijn gemaakt.
Met de Vlaamse regering is Nederland
overeengekomen dat de Schelde wordt
uitgediept om de haven van Antwerpen
beter bereikbaar te maken voor grote
schepen.Omdat daarmee natuurgebied
verloren gaat,zou ter compensatie de
polder onder water worden gezet.
Na Zeeuws verzet zag het eerste kabinet
Rutte daar van af,tot woede van de EU
en Vlaanderen.
Beetje verzachtend; heel de EU staat toch al onderwater.........kan dit er ook nog wel bij.....
Daar wordt slecht geslapen vannacht denk ik zo..........
- GTRene
dat lijkt mij ook...
je zou er maar prettig wonen e.d. je zou er stress van krijgen dat dan weer wel en dan niet en...
opstand straks daar? of wonen er te weinig...
je zou er maar prettig wonen e.d. je zou er stress van krijgen dat dan weer wel en dan niet en...
opstand straks daar? of wonen er te weinig...
- romo
Probeer een beetje de regeringsverklaring te volgen................en dat valt met het amateurisme van de nieuwe kamervoorzitter nog al tegen............
Daar waar gedebatteerd moet worden met het spreekwoordelijke schuim op de mond, wordt iedere vorm van discussie monddood gemaakt...............prelude wellicht voor echt slechte tijden........~~Befehl ist Bef.....
Wat een gebrek aan competenties dat mens....................maar ja, met nepotisme is het zelden anders;
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/13/kij ... nacht-nog/
110 Teletekst di 13 nov
Van Miltenburg irriteert oppositie
` Kamervoorzitter Van Miltenburg heeft
bij de oppositie irritatie gewekt met
pogingen de interrupties te beperken in
het debat over de regeringsverklaring.
Ze greep meermalen in toen de oppositie
de fractieleiders Zijlstra en Samsom
onderbrak.Volgens haar wilde ze alleen
voorkomen dat het debat duurt tot 3 uur
vannacht,maar de oppositie verweet haar
het debat dood te maken.Onder meer
Pechtold,Buma en Slob vonden dat ze te
weinig tijd kregen.Ze kregen daarbij
steun van Samsom.
Thieme ging zelfs woedend verhaal halen
bij het presidium toen ze door Van
Miltenburg werd afgekapt.
Daar waar gedebatteerd moet worden met het spreekwoordelijke schuim op de mond, wordt iedere vorm van discussie monddood gemaakt...............prelude wellicht voor echt slechte tijden........~~Befehl ist Bef.....
Wat een gebrek aan competenties dat mens....................maar ja, met nepotisme is het zelden anders;
http://www.nrc.nl/nieuws/2012/11/13/kij ... nacht-nog/
110 Teletekst di 13 nov
Van Miltenburg irriteert oppositie
` Kamervoorzitter Van Miltenburg heeft
bij de oppositie irritatie gewekt met
pogingen de interrupties te beperken in
het debat over de regeringsverklaring.
Ze greep meermalen in toen de oppositie
de fractieleiders Zijlstra en Samsom
onderbrak.Volgens haar wilde ze alleen
voorkomen dat het debat duurt tot 3 uur
vannacht,maar de oppositie verweet haar
het debat dood te maken.Onder meer
Pechtold,Buma en Slob vonden dat ze te
weinig tijd kregen.Ze kregen daarbij
steun van Samsom.
Thieme ging zelfs woedend verhaal halen
bij het presidium toen ze door Van
Miltenburg werd afgekapt.
- GTRene
ik heb lang niet alles gezien (video wel), maar vind die actie van Kamervoorzitter Van Miltenburg hartstikke goed
helemaal tegen Tieme
luisteren kinderen en wie niet luistert die lekker negeren
helemaal tegen Tieme
luisteren kinderen en wie niet luistert die lekker negeren
-
Rupie
Jij zou Tieme ook wel in een hoekje willen zetten hè 
- GTRene
die is niet voor de "poes"
nee, haar laat ik graag "schieten"
nee, haar laat ik graag "schieten"
- HansD
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Weten ... dommer.htm
En natuurlijk het geijkte rijtje voorspelbare reacties erbij.
En natuurlijk het geijkte rijtje voorspelbare reacties erbij.
-
Rupie
Geweldig.
-
Robin
Ik snap geen bál van dat hele verhaal. Uitleg aub. 
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Iemand gisteren nog Pauw & Witteman gezien?
Ik heb het stukje van die vrouw met haar zoon met stijgende verbazing gekeken. Is eerder ook al eens een stukje van voorbij gekomen op dit forum.
Zij en haar zoon eten alles rauw. Het eten bestaat alleen uit groente, fruit en noten op diverse manieren bereidt. Volgens een wetenschappelijk onderzoek heeft haar zoon een groot gebrek aan diverse voedings/bouwstoffen voor z'n lichaam en zal hij, zonder aanpassing van zijn voeding, een flink stuk kleiner blijven dan zijn leeftijdgenoten
Ze hamert er op dat het zijn eigen keuze is, maar als ik het jongetje zo hoor praten dan lijkt ie mij aardige gebrainwashed door z'n moeder. Maar goed, daar zou ik nog in kunnen komen.
Op het eind ging het nog verder. Hij gaat ook niet meer naar school, omdat hij anders teveel in de verleiding komt met slecht voedsel volgens z'n moeder. Ook hier is haar zoon het, terwijl hij amper iemand aan durft te kijken, het volledig mee eens. Gelukkig zit bureau jeugdzorg hier bovenop en als er niets veranderd wordt de beste jongen uit huis geplaats.
Echt, iedereen moet zelf weten hoe die eet. Vet en veel is ook niet bepaald gezond, maar dat wat ik gisterenavond zag is het andere uiterste.
Ik kan het zelf niet terugkijken, maar volgens mij is dit de link naar het interview: http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... fb38a47005
Ik heb het stukje van die vrouw met haar zoon met stijgende verbazing gekeken. Is eerder ook al eens een stukje van voorbij gekomen op dit forum.
Zij en haar zoon eten alles rauw. Het eten bestaat alleen uit groente, fruit en noten op diverse manieren bereidt. Volgens een wetenschappelijk onderzoek heeft haar zoon een groot gebrek aan diverse voedings/bouwstoffen voor z'n lichaam en zal hij, zonder aanpassing van zijn voeding, een flink stuk kleiner blijven dan zijn leeftijdgenoten
Ze hamert er op dat het zijn eigen keuze is, maar als ik het jongetje zo hoor praten dan lijkt ie mij aardige gebrainwashed door z'n moeder. Maar goed, daar zou ik nog in kunnen komen.
Op het eind ging het nog verder. Hij gaat ook niet meer naar school, omdat hij anders teveel in de verleiding komt met slecht voedsel volgens z'n moeder. Ook hier is haar zoon het, terwijl hij amper iemand aan durft te kijken, het volledig mee eens. Gelukkig zit bureau jeugdzorg hier bovenop en als er niets veranderd wordt de beste jongen uit huis geplaats.
Echt, iedereen moet zelf weten hoe die eet. Vet en veel is ook niet bepaald gezond, maar dat wat ik gisterenavond zag is het andere uiterste.
Ik kan het zelf niet terugkijken, maar volgens mij is dit de link naar het interview: http://pauwenwitteman.vara.nl/Fragment- ... fb38a47005
-
Rupie
Zolang iedereen in Nederland kinderen kan/mag krijgen blijf je dit houden. Of wou je bij ieder kind thuis iemand van jeugdzorg neer zetten. Nee, als je het wil aanpakken moet je het anders doen..
Rock on :banging:
Rock on :banging:
- GTRene
Man knock-out om broodje varkensvlees
kwam net dit tegen en dacht WTF...het moet toch niet gekker worden
http://www.spitsnieuws.nl/archives/binn ... rkensvleesMan knock-out om broodje varkensvlees
Een bejaarde man moest het eten van een broodje Mexicano met een aantal flinke klappen bekopen. De 72-jarige stond als toeschouwer te kijken bij een amateurvoetbalwedstrijd in Rotterdam, toen hij in het bijzijn van enkele moslims het broodje – waar varkensvlees in zit – verorberde.
Daarop werd de man uitgescholden, bespuugd en met een vuistslag van achteren knock-out geslagen. "Ik moest oprotten met mijn broodje varkensvlees, werd er gezegd. En ik had een varkenskop, waar ook nog een ernstige ziekte voor werd geplakt", zo vertelt slachtoffer Bram den Braber in de Telegraaf. De zeventiger is herstellende van een lichte beroerte.
De brute mishandeling vond plaats tijdens een wedstrijd tussen Neptunus-Schiebroek en Kocetepe, een club die bekendstaat om zijn vele moslimleden. Kocatepe stond met 4-2 achter. De al geïrriteerde supporters pikten het niet dat Den Braber, die al dertig jaar supporter van Neptunus-Schiebroek is, met een broodje Mexicano naast hen kwam staan. Ze gingen volledig door het lint en sloegen hem tegen de grond.
De politie is nog altijd op zoek naar de daders, die na de mishandeling op de vlucht sloegen. Het onderzoek wordt echter bemoeilijkt omdat de daders waarschijnlijk worden beschermd door mensen uit hun omgeving.
-
Rupie
Zijn gewoon hooligans René. Integratie noemen ze dat.
- RVV
Verhaal met die moeder en dat jochie heb ik erg dubbele gevoelens over. VInd dat ze best hele goede punten heeft. Maar ze draaft teveel door. Jochie heeft weinig in te brengen, maar om nou keihard te beweren zoals die arts doet dat het jochie ondervoed is. Moeilijk hoor. Familie bij ons in het dorp waarvan ik 100% weet dat de kinderen heel goed gevoed worden, kids zitten op school bij mijn kinderen, en op de korfbal. Eten meer dan genoeg. 4 kinderen hebben ze, 2 zijn echt veel te klein voor hun leeftijd. (eentje van 6 en 10) en 2 zijn normaal qua voor hun leeftijd (eentje van 8 en 12). Het is ook deels genetisch bepaald.
Verder vind ik dat jochie er echt niet uit zien als een ondervoed Afrikaans kindje.
Kind van school weghouden vind ik wel een erg slechte zaak. Je kind isoleren voor de maatschappij is uiterst onverstandig. Jochie gaat het sociaal maatschappelijk gezien later zeker nog zwaar krijgen.
Verder vind ik dat jochie er echt niet uit zien als een ondervoed Afrikaans kindje.
Kind van school weghouden vind ik wel een erg slechte zaak. Je kind isoleren voor de maatschappij is uiterst onverstandig. Jochie gaat het sociaal maatschappelijk gezien later zeker nog zwaar krijgen.
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Klopt, dat eten moeten ze echt zelf weten. Oke, misschien zal ie uiteindelijk wat minder groot zijn als z'n leeftijdsgenoten. Maar de een is sowieso wat langer dan de ander.
Het is te hopen dat z'n organen en hersenen ed. wel naar het juiste niveau groeien.
Hoe ze eten moeten ze echt zelf weten. Het lijkt mij niet gezond, dat vind zij ongetwijfeld ook van mijn eetpatroon. Maar het kind een juiste opleiding te ontnemen en de daarbij behorende sociale contacten, vind ik wel erg slecht. Dan mis je gewoon wat in het leven in mijn ogen.
Wat me verder steekt is dat het kind helemaal niet zo oprecht antwoord en de belerende manier waarop z'n moeder hem toespreekt vind ik ook ver gaan. Ik denk dat hij net iets meer gepusht wordt dan dat ze voor de camera willen doen geloven. Dit laatste is ook een keuze, maar met name mijn tweede alinea vind ik gewoon veel te ver gaan.
Het is te hopen dat z'n organen en hersenen ed. wel naar het juiste niveau groeien.
Hoe ze eten moeten ze echt zelf weten. Het lijkt mij niet gezond, dat vind zij ongetwijfeld ook van mijn eetpatroon. Maar het kind een juiste opleiding te ontnemen en de daarbij behorende sociale contacten, vind ik wel erg slecht. Dan mis je gewoon wat in het leven in mijn ogen.
Wat me verder steekt is dat het kind helemaal niet zo oprecht antwoord en de belerende manier waarop z'n moeder hem toespreekt vind ik ook ver gaan. Ik denk dat hij net iets meer gepusht wordt dan dat ze voor de camera willen doen geloven. Dit laatste is ook een keuze, maar met name mijn tweede alinea vind ik gewoon veel te ver gaan.
- dvh
http://www.nu.nl/geldzaken/2967465/veer ... einig.htmlVeertig procent huishoudens spaart te weinig
AMSTERDAM - Veertig procent van de Nederlandse huishoudens heeft geen of te weinig financiële buffers. Dit blijkt uit berekeningen van het Nibud.
Volgens het instituut voor budgetvoorlichting zouden huishoudens tenminste 3550 euro aan spaargeld
moeten hebben als buffer voor onvoorziene uitgaven als het vervangen van televisie, koelkast of wasmachine. Heeft een huishouden ook een auto, dan is een nog grotere buffer nodig.
Het Nibud berekent dit bedrag voor eenpersoonshuishoudens.
Een echtpaar heeft volgens het instituut minstens 4000 euro nodig, een gezin
met twee kinderen 5000.
Veel huishoudens hebben dit geld echter niet achter de hand. Zo’n 20 procent van de
huishoudens heeft geen enkele financiële buffer en nog eens 20 procent heeft een buffer
van minder dan 2000 euro, blijkt uit het onderzoek dat het Nibud in samenwerking
met ING uitvoerde.
Sparen
Zo’n 15 procent van de huishoudens spaart niet, 12 procent heeft helemaal geen spaarrekening.
Het blijkt vooral voor lagere inkomens (tot 1700 euro netto) lastig om te sparen.
Ook voor alleenstaanden, laagopgeleiden, huurders en jongeren van 18-24 jaar is dit moeilijk.
Huishoudens met een koopwoning en een inkomen hoger dan 3000 netto
per maand lukt het wel om structureel te sparen. Ook paren zonder kinderen,
huishoudens met een koopwoning, vrouwen en ouderen boven de 65 jaar leggen
bovengemiddeld geld opzij.Een kwart spaart een vast bedrag per maand.
Deze vaste spaarders leggen gemiddeld 9 procent van het maandinkomen opzij.
De meeste huishoudens (40 procent) sparen echter onregelmatig.
Meer geld
Tegelijkertijd hebben de mensen die wel sparen,
meer spaargeld dan voor de crisis. In 2006 had de helft van de huizenbezitters
minstens 8500 euro op de spaarrekening staan. Dit bedrag is in 2011 gestegen naar
minstens 17000 euro.Het hebben van een buffer en om aan financiële verplichtingen te
kunnen voldoen is wel een van de belangrijkste motieven om te sparen.
Vaak sparen mensen ook voor hun kinderen en om iets na te kunnen laten.
Het kopen van een woning of een bedrijf opzetten zijn ook belangrijke motieven om te sparen.
Lage inkomsten sparen niet. Nee gek hè.. die krijgen alles
De rest heeft dus (spaar)geld zat.
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Dus nu wordt het nibud er al met de haren bijgesleept om extra cash naar de banken te krijgen.
Nederlanders zijn al hardstikke spaarzaam. Top 5 wereldwijd.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... m-volk.htm
Nederlanders zijn al hardstikke spaarzaam. Top 5 wereldwijd.
http://www.elsevier.nl/web/Nieuws/Econo ... m-volk.htm