Wat is dan een sportwagen?DG schreef:^ Vandaar dat je dacht dat een 325ti een sportwagen was
Die definitie is voor iedereen anders. Voor de één is het 'n Scirocco, Calibra of 100NX, en voor de ander 'n Opel Manta 400 ofzo.
Ik kies de Opel.
Wat is dan een sportwagen?DG schreef:^ Vandaar dat je dacht dat een 325ti een sportwagen was
Neh, Hielke SinterklaaDG schreef:Hielke Kerstma?Hielke schreef:Ik ben jarenlang ook een diehard simracer geweest. En ik was ervan overtuigd dat een superieure simracer zonder RL track ervaring het automatisch ook in een echte auto erg goed zou doen. Daar ben ik 180 graden van terug gekomen.
Je hebt een lijstje van simracers geplaatst die in het echt zijn gaan racen. Kunnen ze daar wat potten breken of is het veldopvulling? Iedere jonge vent die gaat racen heeft tegenwoordig wel simervaring opgedaan. Dit zegt me niet zoveel dus.
Luco, je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat je echt alle BMW-liefhebbers over 1 kam scheert he? Ik heb zelf meer met BMW dan Mercedes of Audi om in hetzelfde straatje te blijven, maar ik was zelf ook kijken naar een 205 GTI..Luco schreef: Nogmaals, ik vind een vijfje en een alpine gewoon mooi, toevallig zijn het renaults, maar voor hetzelfde geld had er een kia logo op gestaan, ik val op bepaalde modellen, welk merk of welke aandrijving het dan heeft is dan niet van belang.
Want in tegenstelling tot de meesten hier heb ik al heel veel merken gereden.
E34M5 en inderdaad heb ik liever Alpine dan Harman Kardon.Luco schreef:Nogmaals, ik vind een vijfje en een alpine gewoon mooi
Adriana Lima en Doutzen Kroes.Luco schreef: ik val op bepaalde modellen
Idem dito.Luco schreef:Want in tegenstelling tot de meesten hier heb ik al heel veel merken gereden.
Heb ik ooit gezegd dat een 325ti een sportwagen is? Nee. Een Hothatch. Jazeker. Maar daar komt elke hatchback die moeiteloos 240 op de meter zet voor in aanmerking.DG schreef:^ Vandaar dat je dacht dat een 325ti een sportwagen was
Dat zei hij al, dat was voor hem 'n openbaring want normaal gesproken komt ie zichzelf altijd tegen, dagelijks.DG schreef:Volgens mij ben ik Hielke jaren geleden tegengekomen
Ik zeg ook, zo komt het vaak wel over, en ik zeg ook, de meesten, niet allemaal, natuurlijk rijden er een heleboel e36 trackday auto's, maar 90% daarvan heeft nog nooit in iets anders willen/durven rijden om ook eens een andere ervaring op te doen.Robin Hartog schreef:Luco, je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat je echt alle BMW-liefhebbers over 1 kam scheert he? Ik heb zelf meer met BMW dan Mercedes of Audi om in hetzelfde straatje te blijven, maar ik was zelf ook kijken naar een 205 GTI..Luco schreef: Nogmaals, ik vind een vijfje en een alpine gewoon mooi, toevallig zijn het renaults, maar voor hetzelfde geld had er een kia logo op gestaan, ik val op bepaalde modellen, welk merk of welke aandrijving het dan heeft is dan niet van belang.
Punt is dat een BMW (E36 neem ik dan even voor het gemak) een populaire trackday-auto is waar veel onderdelen en kennis voor beschikbaar is en daarom iedereen er hier eentje heeft en het geweldig vindt. Wil niet zeggen dat ze altijd tegen FWD of iets anders zijn.
Die andere ervaring heb ik jaarlijks bij de dealer.ROFLOLLuco schreef:Ik zeg ook, zo komt het vaak wel over, en ik zeg ook, de meesten, niet allemaal, natuurlijk rijden er een heleboel e36 trackday auto's, maar 90% daarvan heeft nog nooit in iets anders willen/durven rijden om ook eens een andere ervaring op te doen.Robin Hartog schreef:Luco, je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat je echt alle BMW-liefhebbers over 1 kam scheert he? Ik heb zelf meer met BMW dan Mercedes of Audi om in hetzelfde straatje te blijven, maar ik was zelf ook kijken naar een 205 GTI..Luco schreef: Nogmaals, ik vind een vijfje en een alpine gewoon mooi, toevallig zijn het renaults, maar voor hetzelfde geld had er een kia logo op gestaan, ik val op bepaalde modellen, welk merk of welke aandrijving het dan heeft is dan niet van belang.
Punt is dat een BMW (E36 neem ik dan even voor het gemak) een populaire trackday-auto is waar veel onderdelen en kennis voor beschikbaar is en daarom iedereen er hier eentje heeft en het geweldig vindt. Wil niet zeggen dat ze altijd tegen FWD of iets anders zijn.
Als het allemaal meuk is, wat doe je dan nog hier??DG schreef:Volgens mij ben ik Hielke jaren geleden tegengekomen en hij heeft me toen gevraagd of ik al lid was van Driving FunHeb me pas veel later geregistreerd maar ik las wel eens die meuk van jullie op het forum
SarcasmePeric schreef:Als het allemaal meuk is, wat doe je dan nog hier??DG schreef:Volgens mij ben ik Hielke jaren geleden tegengekomen en hij heeft me toen gevraagd of ik al lid was van Driving FunHeb me pas veel later geregistreerd maar ik las wel eens die meuk van jullie op het forum
Dan ga je toch lekker je joysticktijden posten op http://www.wijhoudenvansimracing.nl
Luco schreef:Ik zeg ook, zo komt het vaak wel over, en ik zeg ook, de meesten, niet allemaal, natuurlijk rijden er een heleboel e36 trackday auto's, maar 90% daarvan heeft nog nooit in iets anders willen/durven rijden om ook eens een andere ervaring op te doen.Robin Hartog schreef:Luco, je ziet toch zelf hopelijk ook wel dat je echt alle BMW-liefhebbers over 1 kam scheert he? Ik heb zelf meer met BMW dan Mercedes of Audi om in hetzelfde straatje te blijven, maar ik was zelf ook kijken naar een 205 GTI..Luco schreef: Nogmaals, ik vind een vijfje en een alpine gewoon mooi, toevallig zijn het renaults, maar voor hetzelfde geld had er een kia logo op gestaan, ik val op bepaalde modellen, welk merk of welke aandrijving het dan heeft is dan niet van belang.
Nee? Vertel...DG schreef:Heb je ook gezien hoe dat is gebeurd?Snipe schreef:Maar dan moet je ook eerlijk zijn en toegeven dat racing god SKRD ook zomaar zonder reden een persoonlijke aanval inzette op de vangrails van de Nürburgring!
Jij hebt het sim-racing onderwerp zelf aangehaald en ik verdedig me dan maar anders word je hier persoonlijk helemaal afgebrand. Dat is de gang van zaken hier.RVV schreef:Of simracen nou wel of niet een "computer" spelletjes is... ondanks het hoge calimero gehalte bij de simracers (vaak dan)... ik zeg het voordeel van de twijfel... maar mijn god hou alsjeblieft op de indruk te wekken dat je IRL dezelfde kunstjes met dezelfde IRL auto's kunt uithalen.
Maargoed on topic met deze wetenschap afgeven op een 130i ... ik zeg, kruip lekker weer achter je plastic computerstuurtje.
Dat zeg ik toch niet?RVV schreef:LOL ik heb 2 130i's (en een 120d) gehad. Dus geen idee waar ik over praat, te grappig dit
Hielke Kerstma is Sinterklaa dus we moeten wat Pieten hebben, RVV verricht dus prima werk.DG schreef:[de indruk dat je totaal niet weet waar je het over hebt en puur uit bent om andere mensen zwart te maken.
wat ben je vaak goed/leuk/scherp met woordspelingenRobin schreef:Hielke Kerstma is Sinterklaa dus we moeten wat Pieten hebben, RVV verricht dus prima werk.DG schreef:[de indruk dat je totaal niet weet waar je het over hebt en puur uit bent om andere mensen zwart te maken.
Ben blij dat IK straks van MIJN stoomboot af ben.
Tom van H. schreef:Tristan schreef:Stel: je staat bij de dealer en je ziet een 130i te koop staan of een 116i/118i/120i. En je hebt centen voor de 130i en je zegt tegen de dealer; "ik kies voor de 4-cil 1-serie, want die heeft een betere turn-in/front bite".LOL
Ben het overigens wel met Ruben eens dat een (standaard) 130i enigszins door de mand valt bij sportief/circuitgebruik, maar dit zal bij een 4 cilinder niet anders zijn. Af fabriek voelt hij wat log, heeft hij te veel onderstuur, gaan de lastwisselingen niet heel mooi en heeft hij te veel last van spinnend binnenwiel of ingrijpende dsc afhankelijk van of je op het knopje geduwd hebt
Voor normaal straatgebruik/licht sportief gebruik echter een fijnere auto dan menig concurrent.
Van de 130i kun je een zo veel leukere, andere auto maken dan hij af-fabriek is dat het bijna zonde is om hem standaard te laten. Mijn aanpassingen tot nu toe zijn:
- Drexler sper
- Bilstein B16 onderstel (op de ring moet deze wel bijna op z'n hardst, maar op straat nog prima comfort)
- H&R stabilisatoren (zonder deze stabis voelde de auto nog te log, te veel bodyroll, de stabi's hebben hier grotendeels een einde aan gemaakt)
- M3 draagarmen voor, voor meer camber
- Rondom 225 brede banden, dus niet vooraan de smallere banden zoals standaard. Zitten momenteel toyo r888's op
- Wat interieurdingetjes die verder niet interessant zijn voor het rijgedrag (alcantara, carbon, hondenrekje, ipodspul)
- Afneembare trekhaak om er een echte allrounder van te maken (de 130i is tevens mijn klusbus)
Heerlijk all-round scheurijzer/hoekmachine/klusbus zo en na alle aanpassingen eindelijk naar mijn tevredenheid. Heb overigens niet meer met de m3 op de ring gereden sinds ik de 130i heb, dat lijkt me ook wel wat zeggen
edit: pff zat nog op de vorige pagina toen ik dit tikte, kom opeens midden in een rel terecht haha
GTRene schreef:wat ben je vaak goed/leuk/scherp met woordspelingenRobin schreef:Hielke Kerstma is Sinterklaa dus we moeten wat Pieten hebben, RVV verricht dus prima werk.DG schreef:[de indruk dat je totaal niet weet waar je het over hebt en puur uit bent om andere mensen zwart te maken.
Ben blij dat IK straks van MIJN stoomboot af ben.
Gebruikers op dit forum: Marcelvv en 9 gasten