Tom zijn eerste Ford Fiesta. Te koop?

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gesloten
Petrolhead Tom

Re: Tom zijn eerste Ford Fiesta. P17

Bericht door Petrolhead Tom » 07 nov 2012, 23:30

Tim N schreef:LOL en dat voor de man die altijd zweert bij een std onderstel omdat hij anders moet kruipen over drempels.
Je spreekt jezelf vaak tegen de laatste weken Tom :wink:

Maar denk dat het probleem zich niet gaat voordoen op een drempel, eerder in een bocht waar je een kuil tegenkomt, beter voor jou zou zijn een setje erigineel metaal te halen zodat je ET weer normaal is.
Ik zeg niet dat ik het leuk vind ik zeg dat het bittere noodzaak is. Achterlijk laag zal nooit mijn ding worden. ;) Ik zal inderdaad marktplaats maar eens af gaan struinen naar het juiste lichtmetaal. Dat moet snel genoeg te vinden zijn.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 08 nov 2012, 21:26

Vandaag toch maar weer even de zomersloffen eronder gegooid. Morgen naar Berlijn. De weersvoorspellingen zitten rond de maxima van 10 graden dus ik zie geen bittere noodzaak voor winterbanden. Dit rijdt ook wel een stuk beter. Ik ga toch maar op zoek naar andere velgen als ik terug ben.

Het feestje trekt behoorlijk wat beter na het monteren van een cold air intake en het uitvoeren van een grote beurt. Ik ben benieuwd of de topsnelheid ook nog wat hoger ligt. Dat zal ik morgen even uitproberen.

///Joost

Bericht door ///Joost » 08 nov 2012, 21:34

Petrolhead Tom schreef:Vandaag toch maar weer even de zomersloffen eronder gegooid. Morgen naar Berlijn. De weersvoorspellingen zitten rond de maxima van 10 graden dus ik zie geen bittere noodzaak voor winterbanden. Dit rijdt ook wel een stuk beter. Ik ga toch maar op zoek naar andere velgen als ik terug ben.

Het feestje trekt behoorlijk wat beter na het monteren van een cold air intake en het uitvoeren van een grote beurt. Ik ben benieuwd of de topsnelheid ook nog wat hoger ligt. Dat zal ik morgen even uitproberen.
Mja, ik geef je geen ongelijk. Ik had misschien zelf ook wel even kunnen wachten met wisselen, al zijn de tijden waarin ik rijd ('s morgens naar de zaak) wel vaak rond de 3/4 graden.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 nov 2012, 10:27

Ik moet me ernstig inhouden om die laatste opmerking. Hebben we aparte draad van de (on)zin van winterbanden als er geen sneeuw ligt :)

Ben benieuwd naar de top Tom !

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 nov 2012, 16:17

De top ligt boven de 220. Ik had het er vrij snel op staan. Zodra ik een nieuwe GoPro heb zal ik eens een filmpje maken in Duitsland.

Net even de H4's van het dim- en grootlicht aan beide kanten vervangen. Die faalhazen van Ford laten je de hele koplamp eruit halen. Erg handig dus. Maarja daar zitten nu nieuwe in dus die kunnen er even tegenaan en tegelijkertijd ook maar even de "xenon-look" stadslichtjes vervangen.

Sinds dat de auto een grote beurt heeft gehad loopt hij een stuk mooier. Wel heb ik twee keer een foutcode gehad die ik met de handscanner vrij snel kon resetten en waarna hij weg blijft. Hij komt nu eens in de 600 kilometer terug dus dat moet ik even goed in de gaten houden. Volgens mij is het de lambda sensor die aan het overlijden is.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 14 nov 2012, 17:31

Da's lekker rap Tom! Wat faalhazen in relatie tot lampje vervangen betreft.....Bij BMW kunnen ze er ook wat van: bij de X5 moest ik de hele voorbumper (zit vast met 20 schroeven) demonteren om de lampjes van mijn knipperlichten te vervangen :evil:

Linc (Bas)

Bericht door Linc (Bas) » 14 nov 2012, 18:08

Je hoeft maar één lamp los te halen hoor, bij die andere kant kan je gewoon bij zonder de koplamp eruit te schroeven. Als je kleine handjes hebt lukt het bij beide lampen wel zonder ze helemaal los te schroeven.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 nov 2012, 18:15

Nou het is mij in ieder geval niet gelukt. Heb het ook eerst op die manier geprobeerd. Maar ja. De boel zit er weer in het was alles bij elkaar ook maar 45 minuten werk dus ik vond het niet zo erg.

Morgen weer nieuwe upgrades. Dat besparen gaat tot op heden geweldig! :strong: :beam:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 14 nov 2012, 18:36

Paskal schreef:Da's lekker rap Tom! Wat faalhazen in relatie tot lampje vervangen betreft.....Bij BMW kunnen ze er ook wat van: bij de X5 moest ik de hele voorbumper (zit vast met 20 schroeven) demonteren om de lampjes van mijn knipperlichten te vervangen :evil:
Geen klepje in je wielkuip zodat je daarlangs er bij kan?'

Bij de meeste andere BMWs die ik ken werkt dat zo....

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 14 nov 2012, 19:01

Paskal schreef:Da's lekker rap Tom! Wat faalhazen in relatie tot lampje vervangen betreft.....Bij BMW kunnen ze er ook wat van: bij de X5 moest ik de hele voorbumper (zit vast met 20 schroeven) demonteren om de lampjes van mijn knipperlichten te vervangen :evil:
Ach bij heel veel auto's is dat, mijn Volvo met halogeen kun je zo bij, maar bij Xenon moet de bumper ook los...

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 14 nov 2012, 19:18

Zitten die lampen niet met "pennen" vast? Pen los trekken en je trekt zo de lamp naar voren.
Zo had Volvo dat bij de V50 opgelost, koste wel een klein beetje moeite voordat de lamp ook echt los kwam maar heb ze zo wel gemakkelijk kunnen wisselen bij de V50 die ik had

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 14 nov 2012, 19:49

Nee helaas, er staat ook in de handleiding van de auto dat de lampen eruit moeten om ze te verwisselen. Ik vond het op zich niet zo erg het enige wat ik vervelend vond was dat het onderweg naar Amsterdam gebeurde terwijl het donker was en ik wist dat ik ook weer in het donker naar huis zou moeten rijden dus twee ritten van 160 km met een kapotte lamp.

Maarja het is wel goed gekomen. Gewoon een iets meer defensieve rijstijl hanteren.

Paskal

Bericht door Paskal » 15 nov 2012, 09:36

@Ferdi: de Xenon-lamp kun je dus wel gewoon vervangen, maar voor het knipperlicht moet de hele koplampunit eruit en dat kan bij een face-lift X5 alleen door de voorbumper eraf te halen. Bij de pre-face-lift zitten er stripjes onder de koplamp die je los kunt halen en zodoende kun je de koplamp eruit te pakken. Bij de face-lift hebben ze de bumper 1 geheel gemaakt en dus kom je aan het schroeven :)

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 15 nov 2012, 12:56

Ferdi Gielen schreef:Zitten die lampen niet met "pennen" vast? Pen los trekken en je trekt zo de lamp naar voren.
Zo had Volvo dat bij de V50 opgelost, koste wel een klein beetje moeite voordat de lamp ook echt los kwam maar heb ze zo wel gemakkelijk kunnen wisselen bij de V50 die ik had
Nee helaas dat is pas later gekomen idd, bij het 1e model S60/V70/S80 was dat ook zo een ramp...

Ferdi

Bericht door Ferdi » 15 nov 2012, 15:25

Kleine misser dus.
Staat hier nog een 2001 S60 voor de deur en vind het qua ruimte wel te doen onder de kap. Bij de Ibiza heb ik meer moeite om de lampen te wisselen, heb bij het inbouwen van de xenonset wel even een aantal keren staan vloeken :P
Vooral bestuurderskant, moet je de handen van een Japanner voor heben omdat de accu daar met zijn bak zit
Paskal schreef:@Ferdi: de Xenon-lamp kun je dus wel gewoon vervangen, maar voor het knipperlicht moet de hele koplampunit eruit en dat kan bij een face-lift X5 alleen door de voorbumper eraf te halen. Bij de pre-face-lift zitten er stripjes onder de koplamp die je los kunt halen en zodoende kun je de koplamp eruit te pakken. Bij de face-lift hebben ze de bumper 1 geheel gemaakt en dus kom je aan het schroeven :)
Mijn reactie was vooral naar Joopieboy bedoeld :)
Maar bij BMW hebben ze er dus lekker over na gedacht, eerst een prima systeem voor een kapotte lamp en daarna maken ze het je ineens meoilijker

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2012, 15:27

Ferdi Gielen schreef:Kleine misser dus.
Staat hier nog een 2001 S60 voor de deur en vind het qua ruimte wel te doen onder de kap. Bij de Ibiza heb ik meer moeite om de lampen te wisselen, heb bij het inbouwen van de xenonset wel even een aantal keren staan vloeken :P
Vooral bestuurderskant, moet je de handen van een Japanner voor heben omdat de accu daar met zijn bak zit
Paskal schreef:@Ferdi: de Xenon-lamp kun je dus wel gewoon vervangen, maar voor het knipperlicht moet de hele koplampunit eruit en dat kan bij een face-lift X5 alleen door de voorbumper eraf te halen. Bij de pre-face-lift zitten er stripjes onder de koplamp die je los kunt halen en zodoende kun je de koplamp eruit te pakken. Bij de face-lift hebben ze de bumper 1 geheel gemaakt en dus kom je aan het schroeven :)
Maar bij BMW hebben ze er dus lekker over na gedacht, eerst een prima systeem voor een kapotte lamp en daarna maken ze het je ineens meoilijker
Uit onderzoek is gebleken dat BMW rijders toch nooit richting aangeven dus maakt het alsnog geen reet uit.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2012, 16:36

Nou fuck het besparen. Sinds ik deze auto heb ben ik weer verliefd op het autorijden zoals ik dat was als toen ik de Micra helemaal naar mijn zin had. Alleen de pest met die Ford is dat er zo verschrikkelijk veel voor te koop is.

Dusseh Arnold bedankt!
Bijlagen
foto 3-1.JPG
foto 3-1.JPG (611.11 KiB) 1245 keer bekeken

Tim N

Bericht door Tim N » 15 nov 2012, 16:37

En wel gewoon 3 punts gordels....

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 15 nov 2012, 16:40

Tim N schreef:En wel gewoon 3 punts gordels....
Nog wel dat is het volgende. Living on the edge.

Ferdi

Bericht door Ferdi » 15 nov 2012, 16:40

Nee man, achterbank eruit en voorin kuipstoelen met 4punts gordels :D

Mooi dat je het autorijden weer helemaal geweldig vind! :thumbup:
Petrolhead Tom schreef:
Ferdi Gielen schreef:Kleine misser dus.
Uit onderzoek is gebleken dat BMW rijders toch nooit richting aangeven dus maakt het alsnog geen reet uit.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Paskal

Bericht door Paskal » 15 nov 2012, 17:21

Goed bezig Tom :thumbup:

Heb beide richtingaanwijzerlampjes er inderdaad maar uitgehaald ;) Heb ze volgens sommigen toch niet nodige op mijn X5 :swinging:

Macboy

Bericht door Macboy » 15 nov 2012, 18:25

Vet stuurtje haha lekker besparend :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 16 nov 2012, 09:14

De DHL was mooi op tijd vanmorgen! Nog voor mijn werk had ik al een pakketje in mijn handen. En wat voor één! :wave:
Bijlagen
foto.JPG
foto.JPG (484.86 KiB) 1159 keer bekeken

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 16 nov 2012, 09:44

Grotere gasklep?

jerico

Bericht door jerico » 16 nov 2012, 09:50

Leuke upgrade!

60mm Gasklep i.p.v. 50mm.