Het kleine 130i (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Luco

Re: Het kleine 130i (occasion) draadje

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 10:53

Mijn moeder rijdt een deawoo/chevrolet matiz, die klaagt er ook niet over en ook voorzien van alle luxe, maar die komt hier toch echt de dam niet op :whistle:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2012, 10:55

Maargoed jochies die gaan beginnen over de auto van pappie en mammie op een manier van mijn vader is sterker dan jouw vader en mijn powerranger heeft extra front bite die gaan we natuurlijk helemaal niet serieus nemen.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 10:56

RVV schreef:Maargoed jochies die gaan beginnen over de auto van pappie en mammie op een manier van mijn vader is sterker dan jouw vader en mijn powerranger heeft extra front bite die gaan we natuurlijk helemaal niet serieus nemen.
Net als mensen met een bmw, die moet je ook niet serieus nemen, die hebben allemaal een blauwe bril op :blink:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 nov 2012, 10:57

RVV schreef:LOL@topic verloop. van godenauto naar een 130i bashdraadje.. na 7 jaar weten we nu wat we moeten hebben een 116i :lollerdelol:
114i :peace:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 nov 2012, 10:57

Luco schreef:
RVV schreef:Maargoed jochies die gaan beginnen over de auto van pappie en mammie op een manier van mijn vader is sterker dan jouw vader en mijn powerranger heeft extra front bite die gaan we natuurlijk helemaal niet serieus nemen.
Net als mensen met een bmw, die moet je ook niet serieus nemen, die hebben allemaal een blauwe bril op :blink:
Blauwe bil okay, maar blauwe bril? :tong:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 10:59

Blauwe bil?
Meer uitgescheurde anus van het bukken bij de dealer :whistle:

Rupie

Bericht door Rupie » 15 nov 2012, 11:01

Wij maken van uw sterretje graag een rondje :bro:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 nov 2012, 11:01

:roflol:

Ik meen dat Andre ook een 130i of vier heeft gehad. Waarschijnlijk omdat ie er zo ontevreden over was :tooth:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 nov 2012, 11:03

Niels schreef::roflol:

Ik meen dat Andre ook een 130i of vier heeft gehad. Waarschijnlijk omdat ie er zo ontevreden over was :tooth:
Begrijp ik ook wel weer, kon er niet eens normaal een bochtje mee nemen:

Kijk dat onderstuur toch eens.

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2012, 11:05

Ojee gaan we de champion van Andre weer oppoetsen :kikker:

DG

Bericht door DG » 15 nov 2012, 11:06

^ Driften op het vermogen/differentieel. Imposant hoor :D

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 11:06

Hij schaamde zich zo voor het model dat die hem niet had gewassen :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 11:07

DG schreef:^ Driften op het vermogen/differentieel. Imposant hoor :D
Hoe drift je met een echte sportwagen dan, niet op het vermogen :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2012, 11:11

Jjeuu.. dit lijkt op een revolutie.... een ware aanval op HET alfa mannetje van DF. Kontje keren er aan ruiken.. tanden ontbloten..

*pakt popcorn erbij* :popcorn:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 11:13

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Zet laptop op schoot
schreeuwt om koffie
blijft op f5 rammen

Robertdj

Bericht door Robertdj » 15 nov 2012, 11:13

Luco schreef:
Echte helden driften door van het gas af te gaan. :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 15 nov 2012, 11:15

Luco schreef::lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Zet laptop op schoot
schreeuwt om koffie
blijft op f5 rammen
Ik doe al de hele ochtend niets anders :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 11:18

Robertdj schreef:
Luco schreef:
Echte helden driften door van het gas af te gaan. :)
Juist, echte helden rijden fwd :popcorn:

DG

Bericht door DG » 15 nov 2012, 11:27

De definitie van een goed sturende auto is niet per direct gerelateerd aan het hebben van achterwielaandrijving of wel? Maar goed als je alleen maar BMW gereden hebt weet je natuurlijk niet beter.

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 11:28

:hosanna: :hosanna: :hosanna:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 15 nov 2012, 11:29

Tristan schreef:Stel: je staat bij de dealer en je ziet een 130i te koop staan of een 116i/118i/120i. En je hebt centen voor de 130i en je zegt tegen de dealer; "ik kies voor de 4-cil 1-serie, want die heeft een betere turn-in/front bite". :rolling:
:mrgreen: LOL

Ben het overigens wel met Ruben eens dat een (standaard) 130i enigszins door de mand valt bij sportief/circuitgebruik, maar dit zal bij een 4 cilinder niet anders zijn. Af fabriek voelt hij wat log, heeft hij te veel onderstuur, gaan de lastwisselingen niet heel mooi en heeft hij te veel last van spinnend binnenwiel of ingrijpende dsc afhankelijk van of je op het knopje geduwd hebt ;)

Voor normaal straatgebruik/licht sportief gebruik echter een fijnere auto dan menig concurrent.

Van de 130i kun je een zo veel leukere, andere auto maken dan hij af-fabriek is dat het bijna zonde is om hem standaard te laten. Mijn aanpassingen tot nu toe zijn:
- Drexler sper
- Bilstein B16 onderstel (op de ring moet deze wel bijna op z'n hardst, maar op straat nog prima comfort)
- H&R stabilisatoren (zonder deze stabis voelde de auto nog te log, te veel bodyroll, de stabi's hebben hier grotendeels een einde aan gemaakt)
- M3 draagarmen voor, voor meer camber
- Rondom 225 brede banden, dus niet vooraan de smallere banden zoals standaard. Zitten momenteel toyo r888's op
- Wat interieurdingetjes die verder niet interessant zijn voor het rijgedrag (alcantara, carbon, hondenrekje, ipodspul)
- Afneembare trekhaak om er een echte allrounder van te maken (de 130i is tevens mijn klusbus :))

Heerlijk all-round scheurijzer/hoekmachine/klusbus zo en na alle aanpassingen eindelijk naar mijn tevredenheid. Heb overigens niet meer met de m3 op de ring gereden sinds ik de 130i heb, dat lijkt me ook wel wat zeggen ;)

edit: pff zat nog op de vorige pagina toen ik dit tikte, kom opeens midden in een rel terecht haha
Laatst gewijzigd door Tom van H. op 15 nov 2012, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.

DG

Bericht door DG » 15 nov 2012, 11:30

Ahaha, Luco geniet ervan. Speciaal voor jou Luco ;)

Luco

Bericht door Luco » 15 nov 2012, 11:32

Ja DG je schopt tegen heilige huisjes aan hier

BMW
Andre
130i

Heerlijk :lol:

RVV

Bericht door RVV » 15 nov 2012, 11:37

Kennertje :df:
Sinds 2010 weet Dave eigenlijk niet meer te stoppen met imponeren in de iRacing-scene. Het voorbije jaar won hij met verve het iRacing GT Championship Series Season 2 met zijn corvette C6R. Van de 23 races startte hij 19 keer op de polepositie en won hij er uiteindelijk twintig.

Dave, eerst en vooral bedankt om tijd voor ons vrij te maken. Kan je ons kort even vertellen wie je bent en wat je allemaal doet?

Wel, ik ben Dave en ik studeer Computerwetenschappen aan de Saxion University of Applied Sciences in Enschede. In mijn vrije tijd houd ik me bezig met mountainbiken en simracen.

Wanneer ben je begonnen met simracing?

Dat was eind jaren negentig met het spel Geoff Crammonds Grand Prix 2. Toen speelde ik nog met het toetsenbord en gebruikte je "a" om gas te geven, "z" om te remmen, "<" om naar links en ">" om naar rechts te sturen. Het spel beschikte over heel wat driver assists, zoals auto brake en dergelijke. Ik herinner me nog goed dat ik alle assists afzette om de beste rondetijd te kunnen neerzetten.

Wanneer ben je begonnen met multiplayer simracing?

Met het spel F1 Challenge 99-02. Deze game speelde ik met een gamepad met analoge throttle en brake. Nadien heb ik diverse mods geprobeerd, waaronder RH2004. Nog later ben ik dan overgeschakeld naar GTR, GTL, GTR2, rFactor om uiteindelijk bij iRacing te belanden.

Sinds wanneer ben je dan bezig met iRacing?

Sinds mei 2009. Onlangs heb ik wel mijn Pro-license behaald. Hierdoor kan ik deelnemen aan de komende Pro Series. Dit is nodig om me te kwalificeren voor het Drivers World Championship van volgend jaar, want hiervoor moet je in de top 25 van de Pro Series eindigen. Het Drivers World Championship is wel het beste van het beste, waarbij simracers het tegen elkaar opnemen voor een prijzenpot van 10.000 dollar.

Hoogtepunten uit het voorbije seizoen

- 2010S2 - GT Championship, 1ste plaats

- 2010S3 - GT Championship, 1ste plaats

- 2010S3 - GT Championship Fixed, 1ste plaats

- 2010S3 - Mustang Cup, 1ste plaats

- 2011S1 - Grand Touring Cup, Mazda MX5, 1ste plaats

- 2011S1 - Grand Prix Series, gekwalificeerd voor PRO

Hosted/League

- 2011 - SSCA 2.4h van Spa, 2e plaats

Vanaf nu maak je deel uit van het LowLandLions-team. Hoe voelt dat?

Ik ben zeer verheugd. Dit is mijn eerste simracing team!

Samen met Rudy, Thomas, Vincent en Wouter vormen jullie ongetwijfeld het beste team van de Benelux, en mogelijk zelfs van Europa. Wat zijn jouw verwachtingen en doelstellingen bij LowLandLions?

Ik ben een grote fan van GT en endurance racing. In de toekomst zou ik graag deelnemen aan meer endurance-events, waaronder het SSCA 2.4H van Spa. iRacing heeft trouwens besloten om driver swaps toe te laten in de nabije toekomst. Dat betekent dat we langere endurances kunnen houden door te werken als team. Daarnaast zou ik ook graag in de DWC trachten te geraken.

Aan welke evenementen neem je momenteel deel en waar zal je binnenkort te zien zijn? En hoe hoog schat je jouw kansen in?

Momenteel ben ik actief in de Grand-Am Sports Car Premier Series en de Thrustmaster Mustang Challenge. Ik moet zeggen dat ik in beide tornooien veel kans maak om te winnen. In de Grand-Am Premier Series heb ik namelijk een grote voorsprong op mijn eerste achtervolger. Als alles dus goed gaat zal ik het prijzengeld van 1000 dollar mogen ontvangen, samen met de VIP-tickets voor een Grand-Am-race in Mid-Ohio. In de Thrustmaster Mustang Challenge strijden we voor een Thrustmaster T500RS-stuur. Voorlopig sta ik aan de leiding, maar het is een pittige strijd met onder meer Jon Tanko (de winnaar van Ferrari Virtual Academy). In de toekomst zal ik deelnemen aan de ISRA World Endurance Championship, de iRacing.com Pro Series en het iRacing.com Drivers World Championship.

Dave, bedankt voor het gesprek en veel succes met LowLandLions. Wil je zelf nog iets kwijt?

Bedankt om simracing gamers in de kijker te zetten.

Tristan

Bericht door Tristan » 15 nov 2012, 11:40

SIm-racing, the real deal....

Plaats reactie