Het einde van Blik op de weg?
- Pescatore
Het einde van Blik op de weg?
Daar lijkt het volgens dit artikel wel op uit te lopen:
http://www.ad.nl/binnenland/article1252695.ece
Alsof ik Wegmisbruikers zou gaan kijken wanneer Bodw van de buis zou verdwijnen. Vind eerstgenoemde een waardeloos programma, te veel stemmingmakerij en zo ontzettend belerend. Na 5 minuten heb ik er wel genoeg van. Die André van der Toorn is maar een stigmatiserend spreekbuisje van Koos..
http://www.ad.nl/binnenland/article1252695.ece
Alsof ik Wegmisbruikers zou gaan kijken wanneer Bodw van de buis zou verdwijnen. Vind eerstgenoemde een waardeloos programma, te veel stemmingmakerij en zo ontzettend belerend. Na 5 minuten heb ik er wel genoeg van. Die André van der Toorn is maar een stigmatiserend spreekbuisje van Koos..
- Tristan
Ik vond Blik op de weg een zeer goed educatief programma. Niet zo Spee-zuigend als Wegmisbruikers, maar meer neutraal. Ze lieten de mensen ook zelf aan het woord.
de Haas is zelf ook niet zo scheinheilig, gewoon 280 km/u in zijn Ferrari 550 Maranello in NL. En hij heeft nog meer leuke speeltjes.
Erg jammer.
de Haas is zelf ook niet zo scheinheilig, gewoon 280 km/u in zijn Ferrari 550 Maranello in NL. En hij heeft nog meer leuke speeltjes.
Erg jammer.
- GTRene
Inderdaad, zodra je eerlijk bent en open pakken ze je op zoiets terwijl er nooit gevaar is geweest of bewezen immers er zijn geen doden gevallen en zijn Ferrari is heel, case closed...maar nee zo doen ze dat niet in een Nanny state, ja wel als je iemand in elkaar trapt of zijn/haar auto steelt of iemand vermoord, maar das niet zo erg schijnbaar? Nederland op z'n kop, huigelaars zijn het.
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
http://www.autoblog.nl/archive/2007/04/ ... stelevisie
Het is gewoon misselijkmakend. Zie mijn reactie onder bovenstaande link (onder de naam Klassiekerrally).
Het is gewoon misselijkmakend. Zie mijn reactie onder bovenstaande link (onder de naam Klassiekerrally).
- Dennis Cavallino
Wie??
Volgen jullie de politiek nog? Daar ben ik al een tijdje terug mee gestopt.
Ok, het mag niet, daar is Spee vrij principieel in en daar heb ik ook bewondering voor. Ik kan dat niet zolang volhouden. Maar het probleem in NL ligt niet bij de individuele automobilist die een overtreding maakt, maar bij de machtsmisbruikers (leuk programma idee :idea: ) zoals het CBR en het ministerie van V&W, met Spee als houterige majonettepop voorop.
Als mensen eens beter opgeleid zouden worden in dit land, dan komen we nog ergens, maar als je gemiddeld een half uur uit het raam tuurt naar voorbij rijdend verkeer en mensen die inparkeren, dan kun je al snel concluderen dat het bedroevend is dat de mensen die zich keurig aan de regels houden, nog geen veilige weggebruikers zijn.
Spee gebruikt wegmisbruikers vooral om de mensen die de regels te buiten gaan af te schilderen als 'snelheidsduivels/maniakken'. Maar hij zou alle automobilisten als 'potentieel gevaarlijk' moeten bestempelen. Toen ik gisteravond met 200+ een rondje NL deed, heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Wel was ik erg op mijn hoede voor flitsers.
Toen ik daarvoor echter met 80 - 120 km/u in het pre-pasen fileverkeer reed heb ik tientallen bijna ongelukken gezien, zag ik mensen de meest vreemde (maar legitieme) capriolen uithalen en constateerde ik dat het meerendeel van de weggebruikers het linker deel van de rijstroken misbruiken. Allemaal onveilig gedrag, waar geen reet aan wordt gedaan. Nee de files zijn weg, en opeens staan daar de dure Subaru's achter de vangrails, 'boeven' te vangen. Ik ben er klaar mee, stuur die rekeningen maar door als ik langs rijd, ik heb het gehad. Ik betaal het wel vanuit mijn post 'onkundige overheid'.
Leo de Haas moet blijven. Ook al ben ik geen vaste kijker, ik waardeer zijn programma wel. Hij maakt je zelfs als notoire hardrijder nog bewust van de gevolgen. Spee doet ook een poging, maar dat blijft niet hangen (ook al ben ik het niet altijd met hem oneens). Spee lult slap als moraalridder, De Haas niet.
Case closed.
Volgen jullie de politiek nog? Daar ben ik al een tijdje terug mee gestopt.
Die vent van wegmisbruikers heeft laatst zijn zoontje van 2 jaar laten rijden. Ik vind dat net zo 'erg' als Leo de Haas die 280 rijdt. Gaat allebei nergens over. Ik heb gisteravond ook diverse stukken vrij lang 220+ gereden, werd nota bene nog 2 keer ingehaald ook alsof ik stilstond.Verder zijn we niet gecharmeerd van de persoon Leo de Haas, omdat hij onder meer heeft aangegeven ooit met 280 kilometer per uur over de snelweg te hebben gereden. Daarom werken we liever samen met Wegmisbruikers.’’
Ok, het mag niet, daar is Spee vrij principieel in en daar heb ik ook bewondering voor. Ik kan dat niet zolang volhouden. Maar het probleem in NL ligt niet bij de individuele automobilist die een overtreding maakt, maar bij de machtsmisbruikers (leuk programma idee :idea: ) zoals het CBR en het ministerie van V&W, met Spee als houterige majonettepop voorop.
Als mensen eens beter opgeleid zouden worden in dit land, dan komen we nog ergens, maar als je gemiddeld een half uur uit het raam tuurt naar voorbij rijdend verkeer en mensen die inparkeren, dan kun je al snel concluderen dat het bedroevend is dat de mensen die zich keurig aan de regels houden, nog geen veilige weggebruikers zijn.
Spee gebruikt wegmisbruikers vooral om de mensen die de regels te buiten gaan af te schilderen als 'snelheidsduivels/maniakken'. Maar hij zou alle automobilisten als 'potentieel gevaarlijk' moeten bestempelen. Toen ik gisteravond met 200+ een rondje NL deed, heb ik me geen moment onveilig gevoeld. Wel was ik erg op mijn hoede voor flitsers.
Toen ik daarvoor echter met 80 - 120 km/u in het pre-pasen fileverkeer reed heb ik tientallen bijna ongelukken gezien, zag ik mensen de meest vreemde (maar legitieme) capriolen uithalen en constateerde ik dat het meerendeel van de weggebruikers het linker deel van de rijstroken misbruiken. Allemaal onveilig gedrag, waar geen reet aan wordt gedaan. Nee de files zijn weg, en opeens staan daar de dure Subaru's achter de vangrails, 'boeven' te vangen. Ik ben er klaar mee, stuur die rekeningen maar door als ik langs rijd, ik heb het gehad. Ik betaal het wel vanuit mijn post 'onkundige overheid'.
Leo de Haas moet blijven. Ook al ben ik geen vaste kijker, ik waardeer zijn programma wel. Hij maakt je zelfs als notoire hardrijder nog bewust van de gevolgen. Spee doet ook een poging, maar dat blijft niet hangen (ook al ben ik het niet altijd met hem oneens). Spee lult slap als moraalridder, De Haas niet.
Case closed.
- RVV
- Remy
Rebel doe nou eens niet zo gefrustreerd jongen. Staat je niet.
Maar on topic: Blik op de weg nokt er niet mee, ze krijgen geen medewerking van de politie in twente meer. Dat is heel iets anders.
Niet teveel gaan verdiepen in dit onderwerp trouwens, hypocritie ten top.
Wimwerf en ///M3 geven openlijk toe nu en dan te hard te rijden. Doet Leo de Haas hetzelfde is het ineens etisch onverantwoord.
Maar on topic: Blik op de weg nokt er niet mee, ze krijgen geen medewerking van de politie in twente meer. Dat is heel iets anders.
Niet teveel gaan verdiepen in dit onderwerp trouwens, hypocritie ten top.
Wimwerf en ///M3 geven openlijk toe nu en dan te hard te rijden. Doet Leo de Haas hetzelfde is het ineens etisch onverantwoord.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het is altijd weer het zelfde liedje in nederland; Als je beter bent dan de rest, je spreekwoordelijke kop weer boven het maaiveld uitsteekt, dan moet die hoe dan ook weer worden afgehakt; ergo, het einde van de Haas.
Typisch Nederlands, mekaar zoveel mogelijk dwarszitten, elkaar het succes misgunnen, over lijken mentaliteit; Nederland gaat kapot aan zich zelf
Typisch Nederlands, mekaar zoveel mogelijk dwarszitten, elkaar het succes misgunnen, over lijken mentaliteit; Nederland gaat kapot aan zich zelf

- Pescatore
Koos bakt ze buin:
http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp ... ht&id=5984 en dan het stukje over 'Flitsers'.

http://www.bnr.nl/ShowNieuwsArtikel.asp ... ht&id=5984 en dan het stukje over 'Flitsers'.
Voor de staatskas zul je bedoelen. Dat iemand een andere visie erop nahoudt vind ik prima, maar leg dit dan duidelijk uit. Pakkans verhogen dmv flitsen en dan concluderen dat dit beter is voor de veiligheid is te zwart-op-wit. Snel rijden is niet altijd onveilig. Camerawagens vind ik een beter alternatief, deze kunnen een beter beeld geven wat je aan het doen was. Wanneer de personen in een dergelijke wagen alleszins redelijk zijn, inzien dat er enkel wordt doorgereden en geen rare capriolen uitgehaald worden, dan kan dat nog wel eens een lagere/geen boete betekenen. In dat opzicht is het jammer dat Bodw de grond onder de voeten vandaan gehaald wordt."ik ben overigens helemaal niet zo onder de indruk van dat bellen over het flitsen hoor. Ik vind het ook niet zo prettig dat ik daar altijd na zit. Want ik vind dat ehh, dat snelheidscontroles goed werken als ehh vooral de pakkans verhoogd wordt, en eh dat is beter voor de veiligheid".

- Bert ///M3
Dat vind ik ook de reden dat ik BODW beter vind als wegmisbruikers.
Wegmisbruikers word gewoon eentonig, altijd de crimineel pakken die wel hele 30 km te hard rijd. Vervolgens een "opvoedend" praatje van de agent in kwestie.
BODW laat ook vaak zien als het mis gaat, bijvoorbeeld een 911 die ze niet bij kunnen houden met 220 op de snelweg en uiteindelijk een boete krijgt voor 80 rijden waar ie 60 mag op een zijweggetje en dat soort fratsen. Of een belg die lachend even naar huis rijd om 5 meier te dokken en dat soort dingen. Of het beroemde M5 filmpje enz.
Wegmisbruikers word gewoon eentonig, altijd de crimineel pakken die wel hele 30 km te hard rijd. Vervolgens een "opvoedend" praatje van de agent in kwestie.
BODW laat ook vaak zien als het mis gaat, bijvoorbeeld een 911 die ze niet bij kunnen houden met 220 op de snelweg en uiteindelijk een boete krijgt voor 80 rijden waar ie 60 mag op een zijweggetje en dat soort fratsen. Of een belg die lachend even naar huis rijd om 5 meier te dokken en dat soort dingen. Of het beroemde M5 filmpje enz.
- Elmar
Dus je bent het wel met Spee eens, ondaks dat ie slap lult...Dennis Cavallino schreef: Spee doet ook een poging, maar dat blijft niet hangen (ook al ben ik het niet altijd met hem oneens). Spee lult slap als moraalridder.

... maar als je gemiddeld een half uur uit het raam tuurt naar voorbij rijdend verkeer ...
Dat je daar tijd voor hebt. 8)
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Overigens stond van de week in de regionale krant ook de uitleg van de regio twente zelf: er word gewerkt aan een of andere nieuwe procedure vwb de medewerking toezeggen aan 'dingen' zoals blik op de weg. In afwachting dáárvan mochten ze niet filmen, maar er is een redelijke kans dat het binnenkort wel weer kan. Alleen dat van die eigen camera-auto was nog even een issue. Snap dat wel maar als je de beelden van BODW bekijkt snap je ook waarom men die eigen ride heeft: veel betere kwaliteit film dan die belabberde filmpjes afkomstig uit de normale politiewagens.
Final note: de Haas gaf aan dat 'men nog verrast zou zijn van de onuitgezonden anekdotes uit z'n archief
'.
De rest is wel gezegd, dat wegmisbruikers verveeld me, BODW niet.
Final note: de Haas gaf aan dat 'men nog verrast zou zijn van de onuitgezonden anekdotes uit z'n archief

De rest is wel gezegd, dat wegmisbruikers verveeld me, BODW niet.
- duifjes.com