Wilwood brakes: iemand bekend hiermee ?
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Wilwood brakes: iemand bekend hiermee ?
Ben een beetje aan het kijken voor een brake upgrade voor de M5...want dat standaard gedoe is maar niks...
- Iemand bekend met Wilwood ?
- ...verdere alternatieven ?
- Iemand bekend met Wilwood ?
- ...verdere alternatieven ?
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
Vaak zit het probleem idd gewoon in de standaard remblokken. Voor op de openbare weg ben je met een setje goede remblokken meestal wel voldoende op de goede weg. Rijd je echter vaak op circuits dan zou een echte brake update echt zin hebben.Elmar schreef:Zoveel mensen, zoveel meningen...
Heb je al eens andere/betere remblokken geprobeerd?
En de naam Wilwood zegt mij wel iets, maar ik ben er niet bekend mee.
- Nutkees
- Berichten: 4293
- Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
- Auto: Dodge Viper
- Locatie: Middenmeer
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
Hawk HP plus...is dat wat?
Zijn wel te krijgen: http://www.bimmerworld.com/html/hawk-hp ... e-pads.htm
Zijn wel te krijgen: http://www.bimmerworld.com/html/hawk-hp ... e-pads.htm
- GarreTT
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 17 mar 2007, 13:02
- Locatie: Beetsterzwaag
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Crap, de movit´s die ik gebruik weten de auto in kwestie prima af te remmen zonder veel remstof af te geven. Sterker nog, de (standaard)remblokken aan de achterkant geven meer remstof af.GarreTT schreef:Hawk is zeker wat. Ik ben tenminste tevreden mee. Ze geven wel veel remstof af maar dat is inherent aan blokken die echt remmen.
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Nee, dat is idd gewoon geen stelregel Gerrit, bij mij werden de velgen ook pikzwart na een paar dagen met standaard blokken. De ds2500 geeft gewoon minder af. Wel is het zo dat het stof van de Ferodo wat meer aan de velg hecht, maar nog steeds niet in problematische mate. Volgens mij bijt Hawk al een stuk meer in de velg.
Over het merk Wilwood, op EM zijn 2 mensen die er zo'n set van op de Sub hebben/hadden en die zijn volgens mij redelijk tevreden over Wilwood. Topicje van 1 van de Wilwood eigenaren: http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... ht=wilwood
Als ik de prijzen zo zie van die setjes is dat een leuke overweging.
Over het merk Wilwood, op EM zijn 2 mensen die er zo'n set van op de Sub hebben/hadden en die zijn volgens mij redelijk tevreden over Wilwood. Topicje van 1 van de Wilwood eigenaren: http://www.extreme-machines.nl/forum/vi ... ht=wilwood
Als ik de prijzen zo zie van die setjes is dat een leuke overweging.
- G Kolkman
- Berichten: 2636
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 11:40
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
- Locatie: Eindhoven
In de kitcar-wereld zijn wilwood klauwen volgens mij redelijk vaak toegepast spul, mede vanwege de prijs en anderzijds van het lage gewicht. De echte kwaliteit is echter een beetje moeilijk in te schatten omdat dat spul itt jouw beemer hooguit 600 kg weegt. 330mm-jetsers word onder dat spul bv. nooit fatsoenlijk warm. Zal m'n studiegenoot die wat meer in dat spul 'ns vragen.
- Wim te Riet
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 21 feb 2007, 22:04
- Auto: Saab 9-3
- Locatie: Winterswijk
Een kennis van me heeft ze onder zijn Giulia racer:
http://www.classicalfaparts.com/pics/li ... ID~166.asp
Maar hij heeft er nog niet mee gereden, dus ik weet niet hoe ze presteren.
Hij heeft ze voor zover ik weet o.a. op basis van het gewicht gekozen.
Alle foto's van het project:
http://www.classicalfaparts.com/pics/li ... +Prins.asp
http://www.classicalfaparts.com/pics/li ... ID~166.asp
Maar hij heeft er nog niet mee gereden, dus ik weet niet hoe ze presteren.
Hij heeft ze voor zover ik weet o.a. op basis van het gewicht gekozen.
Alle foto's van het project:
http://www.classicalfaparts.com/pics/li ... +Prins.asp
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
De E39 M5 is een vervelende auto als het om remmen ombouw gaat. Het fusee is op een BMW waardige wijze in elkaar geschroefd en zodoende vrij zwak. Is na de E39 ook niet meer op gelijke wijze door BMW toegepast. Mov'it heeft de echt serieuze installties voor de E39 uit het programma genomen omdat het fusee te zwak is. De 342 x 34mm met 4 zuigers is de grootste installatie die ik nog kan aanbieden.
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Downforce Hans
- Berichten: 12608
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten