Scnéne:
A12, Gouda richting Utrecht. Rond 15.00uur. 130kmh toegstaan. Ik in de Spyder. Lekker hoeken (je kent dat wel, zo snel mogelijk van de uiterst linkerbaan, naar de rechter). Reed niet harder dan pakweg teller 150kmh (piek). Maar wel lekker snel van 100 - 150 kmh. En lekker van links naar rechts. Alles veilig, knipperlicht etc.
En ja hoor: Vlak voor mij een politiebusje 'stop - volgen'.
Ik volgen op pakweg 5 meter afstand. We namen afslag van een BP Pomp. Na 150mtr of zo iets, stoppen. Komt oom agent naar de auto toe, half gebogen houding, hand op z'n 'gun'(!)

Ik doe in alle kalmte raampje open. Schreewt de diender: 'ja, je weet maar nooit wat voor figuren er in dit soort auto's zitten. Willen vaak niet volgen en willen ook niet luisteren naar gezag. Ja, dat is jullie soort niet gewend. Nou, ik zit 23 jaar in het vak en heb jullie door. Maar stoppen zullen jullie. Uiteindelijk ben ik altijd de baas. Ook voor jullie! Kenteken! en rijbewijs ..... "
Verbijstert was ik.
Meneer blauwpet controlleert de papieren. Alles goed. "u krijgt een officiële waarschuwing voor 'te abrupt van baan verwisselen en te abrupt accelereren. Meneer, ik kon u niet bijhouden, en ik ben veel gewend met 23 jaar ervaring!!.'
Dat was het ....
Ze zijn de weg kwijt