Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
RVV

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door RVV » 09 nov 2012, 13:59

Ik denk dat werkgevers niet zozeer bang zijn voor eventuele aanpassingen, maar wel bang zijn voor eventueel opnieuw uitval van een werknemer met een "vlekje". Doet niks af aan de motivatie, en ziekte zal wel nooit voorkomen maar een werkgever zal vinden dat die minder zekerheid heeft... en in deze tijden willen werkgevers vooral zekerheid. Overigens kuddo's voor werkgevers die juist wel kiezen voor werknemers met een "vlekje".

Luco

Bericht door Luco » 09 nov 2012, 14:17

RVV schreef:Ik denk dat werkgevers niet zozeer bang zijn voor eventuele aanpassingen, maar wel bang zijn voor eventueel opnieuw uitval van een werknemer met een "vlekje". Doet niks af aan de motivatie, en ziekte zal wel nooit voorkomen maar een werkgever zal vinden dat die minder zekerheid heeft... en in deze tijden willen werkgevers vooral zekerheid. Overigens kuddo's voor werkgevers die juist wel kiezen voor werknemers met een "vlekje".
Gedeeltelijk mee eens, maar dat is evt ook te compenseren, en niet iedereen met een "vlekje" is ziek of heeft meer kans op uitval.
Maar goed het zal in pamperland nederland wel nooit gebeuren, helaas wat mij betreft.

Wat mij betreft mogen ze ook zeggen, zo jij hebt een uitkering, goed dan gaan wij nu bepalen wat je daarvoor gaat doen.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 09 nov 2012, 14:19

Werkgevers krijgen vaak behoorlijke subsidies om bijvoorbeeld gehandicapten aan het werk te houden, vaak zelfs dusdanig veel dat het onder de streep geld oplevert voor de werkgever. Familielid vertelde dat eens, die runt een eigen doe het zelf zaak en dat dat de enige reden is dat hij een gehandicapte aan het werk heeft.

Peric

Bericht door Peric » 09 nov 2012, 15:00

Toen wij in 2009 weer terugkwamen in NL heb ik de eerste paar weken aan de lopende band gestaan bij een kaasfabriek. Dubbele-en nachtdiensten gedraaid. Want ik had geen zin in een uitkering aan te vragen.
Van daaruit op zoek gegaan naar een andere baan.

Werk is er zat, als je maar wilt. En dáár zit de crux..
Denk inderdaad dat die regels 's wat aangescherpt moeten worden. Daar wordt al even over gepraat, maar tot nu toe blijft het bij praten.

dvh

Bericht door dvh » 09 nov 2012, 18:16

Mwa, hoeveel geld zou er bespaard worden door de uitkeringen stop te zetten ?
Iedereen betaald premie en de overheid sluist het door.
Je krijgt volgens mij alleen maar meer schuld in NL.

Waarom ?
Huizen die niet meer betaald worden.
TV's op afbetaling, wat niet meer betaald wordt
Auto's op credit, wat niet meer betaald wordt.
Telefoonabbo's die niet meer betaald worden.

En dan valt de volgende piramide weer om.
Want wie vangt de mensen op die werken bij telefoonwinkels, autobedrijven , electronicazaken , en noem het maar op.
Er moet wel werk zijn om geld te kunnen verdienen.
Ik bedoel. Als er opeens nog een keer 10% wegvalt aan consumenten, wat dan ? Nog meer bedrijven failliet.
Ze kunnen niet allemaal aan de lopende band gaan staan.

dvh

Bericht door dvh » 09 nov 2012, 19:27

Wouter81 schreef:Ben benieuwd wat ervoor terug komt. Inkomstenbelasting naar 60%?

Bukken zullen we.....
Het heeft niet lang geduurd :)
http://www.nu.nl/politiek/2954913/alter ... elekt.html

Luco

Bericht door Luco » 09 nov 2012, 19:34

En weer worden de normale werkenden genaaid :kotsen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 09 nov 2012, 20:15

De onrust neemt nog verder toe.........................

Straks verlangt men weer naar de rust van Wilders........ :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 09 nov 2012, 20:37

Als ze dan toch willen nivelleren, neem dan van iedereen zijn inkomsten af en deel zakgeld uit :please:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 09 nov 2012, 22:47

Luco schreef:Als ze dan toch willen nivelleren, neem dan van iedereen zijn inkomsten af en deel zakgeld uit :please:
Juist...of nog beter: voedselbonnen!

Oh wacht.... godwin :bag:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 nov 2012, 21:48

Wat is die Rutte een pisvlek zeg! Walgelijk! Alles waar de VVD voor staat wordt aan de kant geschoven om gezellig onnodig met de PVDA te gaan nivelleren. Nederland heeft op de Scandinavische landen na de laagste inkomensongelijkheid van de wereld. Dat de PVDA nivelleren het einde vind is hun goed recht. Daar staan ze voor. Prima. Maar dat Rutte, die daar lijnrecht tegenover zou moeten staan, zomaar mee gaat in dat hele nivelleringsproces snap ik echt niet.

Waarom? Jas die toch al kwakkelende economie nog wat verder het slop in. Wat een incompetente sukkels in Den Haag! Dit is niet de reden dat ik VVD heb gestemd.

Geert kom er maar in!

Luco

Bericht door Luco » 12 nov 2012, 22:00

Hoorde net op het nieuws, was wel mosterd na de maaltijd, maar het nibud had de zorgpremie even doorgerekend, het viel allemaal wel mee werd er gezegd, in het ergste geval ging men er 16% op achteruit.

Noem dat gvd maar meevallen, stelletje hersenlozen daar.

Bij 3000 netto wil dat zeggen 480 euro minder, nee joh dat valt mee :dood:

dvh

Bericht door dvh » 12 nov 2012, 22:01

Petrolhead Tom schreef:Wat is die Rutte een pisvlek zeg! Walgelijk! Alles waar de VVD voor staat wordt aan de kant geschoven om gezellig onnodig met de PVDA te gaan nivelleren. Nederland heeft op de Scandinavische landen na de laagste inkomensongelijkheid van de wereld. Dat de PVDA nivelleren het einde vind is hun goed recht. Daar staan ze voor. Prima. Maar dat Rutte, die daar lijnrecht tegenover zou moeten staan, zomaar mee gaat in dat hele nivelleringsproces snap ik echt niet.

Waarom? Jas die toch al kwakkelende economie nog wat verder het slop in. Wat een incompetente sukkels in Den Haag! Dit is niet de reden dat ik VVD heb gestemd.

Geert kom er maar in!
Afbeelding

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 nov 2012, 22:22

Een column naar mijn hart, kan me er volledig in vinden.

Die massale stakingen, rellen en plunderingen in de knoflooklanden op de Europese Dag van Actie en Solidariteit, dat hadden Van Rompuy en Verhofstadt vast niet bedoeld met eenheid en betrokkenheid in Europa. Doch ondertussen in Nederland: de rust van het testbeeld dat Tweede Kamer heet. Op de tweede dag van de regeringsverklaring weet het wankelende Kabinet Rutte 2.1 veel te makkelijk overeind te blijven tegenover een ongeorganiseerde en verdeelde oppositie. De ene partij is met zachte G zeer geïrriteerd over het verlies van een paar duizend sociale werkplekken, de andere partij bidt braaf voor zorgboerderijen. Alexander Pechtold vingerwappert verder tegen Geert Wilders en Marianne Thieme richtte haar woede op de Kamervoorzitter. Van enige inhoudelijke controle op de regeringsmacht was geen sprake. Twee ideeënloze partijen hebben opzichtig elkaars standpunten uitgeruild, de rekening bij de laatste paar honderdduizend mensen in een solide welvaartssituatie neergelegd en zo de macht naar zich toe getrokken, en niemand geeft een pepernoot. Ja, de achterban van VVD én PvdA, maar burgertje moet z'n bek houden. Nederland kwakkelt verder onder Rutte 2.1 en ze komen er mee weg, want niet alleen de oppositie laat het afweten. Ook het maatschappelijk bestuur van Nederland ligt in stukjes rottende sociaaldemocratie uiteen en het volk zelf is willoos, futloos of volkomen murw.
De vakbonden mochten nog aanschuiven tijdens de formatiegesprekken, maar dat zijn archaïsch geprogrammeerde oudemannenclubjes die na een jarenlange ledenleegloop door onderlinge ruzies zijn verscheurd. De onderwijsbonden hebben het te druk met puinruimen na jaren van gefaalde onderwijshervormingen (bedankt, PvdA) om zich nog krachtig met de maatschappelijke discussie te kunnen bemoeien. Het personeel van ziekenschuren en bejaardenstallen waar zorgbehoevenden wegkwijnen durft niet in opstand te komen tegen onderbezetting, geld- en middelenverkwisting of de graaibestuurscultuur uit angst om hun eigen marginale modaalinkomen kwijt te raken. Maar kom aan het salaris van de zorgbaasjes, en ze komen je aanklagen. Het is een mentaliteit die Nederland in een houdgreep heeft. In de besturen van woningstichtingen, zorginstellingen, cultuurkamers, overleginstanties, pensioenclubs, natuurbeheerders, waterschappen en overige 'maatschappelijke' instellingen zit het ramvol met weggepromoveerde bestuurders die hun functie te danken hebben aan de PvdA-, VVD- of (vooruit) CDA baantjescarrousel en die geen enkele reden zien om hun eigen riante salarissen en dito cao's met gouden handdrukken en in marmer uitgehouwen pensioenvoorwaarden op het spel te zetten om het maatschappelijk belang te dienen. Ondertussen bestaan gemeentebesturen en provincies in het beste geval uit goed bedoelende amateurs, en in het slechtste geval zijn het afvoerputjes voor nevenfunctiejagers die onderling de baantjes verdelen [praktijkvoorbeeld: de maffiose VVD-driehoek Verver-Leemhuis-Franssen]. Potentiële klokkenluiders worden in Nederland zo hard kapot gemaakt dat ze zich wel twee keer bedenken alvorens ergens aan de bel te trekken.
Ondertussen, op het microniveau van de pleintjes, de lanen en de straten, is het bovenmodaal versus ondermodaal. Hockeymoeder versus voetbalvader. Rechtsgericht Nieuw Geld dat niet wil dokken voor pauperjs tegen Linksgericht Oud Geld dat de brede schouders ophaalt over nivellering. Oudere werknemers zich aan hun baan proberen vast te houden tegenover jongeren die überhaupt geen werk kunnen vinden. Kleine ondernemers & middenstanders versus bonusbankiers die weer cashen alsof het 2007 is. Babyboomers die zich in Henk Krol hebben verenigd omdat ze geen cent willen inleveren van de gouden bergen die zij in de topjaren van het sociale stelsel hebben kunnen oogsten tegenover jonge tweeverdienersgezinnen die geen vaste contracten kunnen krijgen en geen oudedagvoorziening kunnen opbouwen, omdat de pensioenbeheerders hun eigen dekkingsgraad vergokt hebben in IJsland, Amerika of Zuid-Europa. Eurofielen versus Eurofoben. De joods-christelijke huiskamer tegenover de moslimluchtjes in het portiek. Welstand tegen bijstand. Huisvrouwen versus carrièrevrouwen. De hardwerkende Nederlander tegen handophouders. Snackliefhebbers tegen Mexicanohaters. Zionisten versus Palisjaaltjes. Krakers tegen yuppen. Kunst tegenover het praktisch nut. Subsidieruivers tegen marktpredikers. Chronische fileforensen versus OV-fundamentalisten.
De media dan, als hoeders van de democratie? Haha. Het is NRC versus VK, oude media versus nieuwe media, NPO versus geplande bezuinigingen, Twitter versus De Telegraaf. Daarnaast strijden de bewakers van de morele censuur van de fatsoensgrens tegen de onderbuik van de cynische realisten. Maar Helemaal Niemand versus de dood van de democratie. VK Vonk, NRC Weekend, Pauw en Witteman of Nieuwsuur: het is allemaal zachtmoedige stervensbegeleiding in dure woorden door deftige mensen die met fluwelen handschoenen in hun katernen en talkshows kietelen, aaien en soms een beetje kriebelen, maar nooit jeuken, schuren of slopen.
De laatste rafels waarvan Nederland bij elkaar hangt, zijn die van het kapitalistisch consumentisme. De iPhones en de tablets, Albert Heijn en Hunkemöller, de feestjes en de festivals, de pretparken en de all inclusive vakanties naar de zon. Maar de banen raken op, de groei stagneert en de spaar- en pensioenreserves verdampen terwijl de overheid dieper in uw zakken graait dan ooit tevoren om haar eigen belastingverslaafde systeem (en het Brusselse luchtkasteel) te kunnen blijven voeden. In de Tweede Kamer vreest Alexander Pechtold namens alle vouwfietsforensen, Limburgse huisvrouwen die in de Randstad gaan shoppen, Borsato- & Toppersbezoekers en Spi!ts-lezende mbo'ers de NRC Next lezende confettigeneratie dat de weggestreepte 250 miljoen euro aan heromgeleide mobiliteitsfinanciering ten koste gaat van de voorziene investeringen in de progressieve uitbreidingsbenadering van het openbaar vervoersnetwerk, terwijl Marianne Thieme stampvoetend dreigt om de staat aan te klagen omdat de aarde tot 2020 niet meer dan twee graden op mag warmen. Mark Rutte grijnst in hun taal (doch niet de onze) zijn nietszeggende antwoorden. Zoek de totale desinteresse van de rest van de zaal op deze hoogresolutie (3MB) foto van de twitterende, wordfeudende, angry birds smijtende leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal en weet: Nederland is een leiderschapsloze tijdbom.
De echte crisis moet nog beginnen. 2013 komt hard deze winter.

HansD

Bericht door HansD » 14 nov 2012, 22:44

Het Nederlandse volk is idd erg boos. Ik heb de menigte vandaag zien staan op het malieveld, het hele land op zijn kop.

HET VOLK PIKT HET NIET LANGER!!

Oh nee, het viel toch wel mee, er was geen hond. Als de reactiemogelijkheid op Telegraaf en Elsevier niet bestond hadden 'we' sowieso niet geweten boos een gedeelte van het NL volk schijnt te zijn.

PD power

Bericht door PD power » 14 nov 2012, 22:57

Gewoon lekker aan het werk en bezig houden met de dingen waar je wel invloed op hebt.

Ja, de knoflook landen... protesteren en staken tegen de werkeloosheid......... ja daar is de economie bij gebaad......... hoe slim kun je wezen, Ohja het is vooral de schuld van een ander.....

Luco

Bericht door Luco » 14 nov 2012, 23:06

PD power schreef:Gewoon lekker aan het werk en bezig houden met de dingen waar je wel invloed op hebt.

Ja, de knoflook landen... protesteren en staken tegen de werkeloosheid......... ja daar is de economie bij gebaad......... hoe slim kun je wezen, Ohja het is vooral de schuld van een ander.....

Haha, dat staken heb ik ook nooit begrepen, staken ze voor een half procent loonsverhoging, staken ze twee weken, uiteindelijk krijgen ze die halve procent, vervolgens moeten ze zes jaar lang die halve procent hebben om terug te verdienen wat die twee weken staken je heeft gekost :hammer:

en dan tevreden zijn met het resultaat :lollerdelol: :lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 nov 2012, 23:31

wat een column :shock:
goed omschreven heel veel herkenbaar, alles zo bij elkaar te lezen maakt het wel veul idd :gek:

achja...er komt nog heel wat denk ik, destijds toen de bergen niet hoog genoeg konden werden ook vele baantjes gecreëerd en soms absurde salarissen enz enz en veel uitgegeven ook en nu het meeste in kakt zal veel weer terug gedraaid moeten worden en of aangepast om het weer wat 'normaal" te maken.

en dan die ellende wat nog staat te gebeuren in het midden oosten...
nu Israël weer aardig onder vuur lag en ze terug gaan schieten e.d. en die beruchte Hamas leider hebben gedood en zoon e.d.,

gaan ze waarschijnlijk in een soort oorlog (niet dat er ooit helemaal vrede was)

waarschijnlijk (denk ik zelf) zijn die hamas lui geholpen door en via bv Iran en Syrië met veel wapens (raketten) om chaos te scheppen? en dus raken er aardig wat landen bij betrokken straks
en gaat het daar goed ontvlammen neem ik aan en dan ben je er nog niet zo van af.

PD power

Bericht door PD power » 14 nov 2012, 23:35

Precies Luco.

Ook ik ben overal niet even blij mee, maar er zullen nou eenmaal keuzes gemaakt moeten worden, we, ja we hebben gekozen voor VVD en PVDA, die gaan dan vervolgens regeren, we weten ook allemaal dat ze ver uit elkaar liggen zodat ze allebei flink water bij de wijn moeten doen, dit gebeurt, en iedereen staat in brand, sorry maar laten we blij zijn met mensen die verantwoording nemen, want lekker compromisloos op je punten blijven staan zal iig tot niks zinnigs leiden, dus ben blij dat de SP niet de grootste is geworden.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 nov 2012, 08:45

HansD schreef:Het Nederlandse volk is idd erg boos. Ik heb de menigte vandaag zien staan op het malieveld, het hele land op zijn kop.

HET VOLK PIKT HET NIET LANGER!!

Oh nee, het viel toch wel mee, er was geen hond. Als de reactiemogelijkheid op Telegraaf en Elsevier niet bestond hadden 'we' sowieso niet geweten boos een gedeelte van het NL volk schijnt te zijn.
+1

Kansloos dit. Ook hoe het nieuwe kabinet wordt aangevallen door de oppositie. Ik heb op een van de oppositiepartijen gestemd, maar als het kabinet zo door gaat kunnen ze op mijn stem rekenen in de toekomst. Dit voelt veel meer als doorpakken dan het gezeur van de oppositie. Kansloos gemekker, niet getuigende van enige intelligentie.

Tot zover mijn boze telegraaf reactie.

GTRene

Bericht door GTRene » 15 nov 2012, 10:20

Ruben schreef:
Kansloos dit. Ook hoe het nieuwe kabinet wordt aangevallen door de oppositie. Ik heb op een van de oppositiepartijen gestemd, maar als het kabinet zo door gaat kunnen ze op mijn stem rekenen in de toekomst. Dit voelt veel meer als doorpakken dan het gezeur van de oppositie. Kansloos gemekker, niet getuigende van enige intelligentie.

Tot zover mijn boze telegraaf reactie.
me included. dus +1

alt

Bericht door alt » 15 nov 2012, 10:50

Ook onze regenten en politici krijgen het ook moeilijk..
Zij kunnen niet meer de beroemde hollandse kleine economieën creëren.
Waar zij zich minder met lucratieve bestuurbanen en "subsidies" uit het bedrijfsleven kunnen verrijken

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 nov 2012, 11:11

PD power schreef:Precies Luco.

Ook ik ben overal niet even blij mee, maar er zullen nou eenmaal keuzes gemaakt moeten worden, we, ja we hebben gekozen voor VVD en PVDA, die gaan dan vervolgens regeren, we weten ook allemaal dat ze ver uit elkaar liggen zodat ze allebei flink water bij de wijn moeten doen, dit gebeurt, en iedereen staat in brand, sorry maar laten we blij zijn met mensen die verantwoording nemen, want lekker compromisloos op je punten blijven staan zal iig tot niks zinnigs leiden, dus ben blij dat de SP niet de grootste is geworden.
Ben het niet vaak met je eens Henno maar nu wel :wink: Je kunt zeggen wat je wilt maar sinds jaren probeert men imho weer "constructief" bezig te zijn. Dat daar nadelen (en misschien ook voordelen) aan zitten is een gegeven.

Ik moet wel zeggen dat de situatie in Europa me zorgen baart. Staat er nu iemand op als Hitler dan heb je een probleem...

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 15 nov 2012, 11:25

Ik zag Godwin ook juist opstaan in dit draadje.

:coffee:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 nov 2012, 11:45

Slotje dan maar dacht ik zo :tooth:

Plaats reactie