Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- SteV6
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Wolfgang,
Het solidariteitsprincipe uit de zorg halen door deze inkomensafhankelijke premie met meer dan 2400% verschil, DAT is pas asociaal.
Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik het achterlijk vind. Aangezien het verhaal is dat het voor de begroting van de staat budgetneutraal is.
Je vaagt de middenklasse weg. Dat is pas fantastisch, je legt de interne economie totaal plat voor de komende 20 jaar ... Wie verzint dat???
Het solidariteitsprincipe uit de zorg halen door deze inkomensafhankelijke premie met meer dan 2400% verschil, DAT is pas asociaal.
Ik steek niet onder stoelen of banken dat ik het achterlijk vind. Aangezien het verhaal is dat het voor de begroting van de staat budgetneutraal is.
Je vaagt de middenklasse weg. Dat is pas fantastisch, je legt de interne economie totaal plat voor de komende 20 jaar ... Wie verzint dat???
- Petrolhead Tom
Het is toch ook echt werkelijk te zot voor woorden dat je als hard werkende burger maar moet betalen voor mensen die te lui zijn om ook maar een vinger uit te steken? Dat gaat er toch nooit in?
Nederland is nog lang niet klaar voor een democratie. Mark Rutte voorop die is gewoon in dat communistische web van Samsom gewandeld. De domme noot. De rest van links stemmend Nederland vind het fantastisch, de hele dag door, kan ook makkelijk als je geen baan hebt natuurlijk.
Ik denk dat er nog wel wat PVDA'ers zich achter de oren krabben wanneer ze straks 5 keer zoveel voor hun zorg moeten betalen als op dit moment het geval is. En waarom? Omdat dat eerlijker is. Nivelleren is een feest. Daar wordt iedereen beter van.........
Ik ben het geheel eens met Romo. Hoe heeft Rutte zo dom kunnen zijn om de bitch van Wouter Bos te worden? Een linkse leugenaar die moeiteloos staatsmiljarden tegen bespottelijk makkelijke voorwaarden aan de Nederlandse banken en verzekeraars overmaakte omdat zij het even moeilijk hadden na 50 jaar boven hun stand te hebben geleefd.
Het is gewoon belachelijk.
*nu weer verder op huizenjacht in Duitsland*
Nederland is nog lang niet klaar voor een democratie. Mark Rutte voorop die is gewoon in dat communistische web van Samsom gewandeld. De domme noot. De rest van links stemmend Nederland vind het fantastisch, de hele dag door, kan ook makkelijk als je geen baan hebt natuurlijk.
Ik denk dat er nog wel wat PVDA'ers zich achter de oren krabben wanneer ze straks 5 keer zoveel voor hun zorg moeten betalen als op dit moment het geval is. En waarom? Omdat dat eerlijker is. Nivelleren is een feest. Daar wordt iedereen beter van.........
Ik ben het geheel eens met Romo. Hoe heeft Rutte zo dom kunnen zijn om de bitch van Wouter Bos te worden? Een linkse leugenaar die moeiteloos staatsmiljarden tegen bespottelijk makkelijke voorwaarden aan de Nederlandse banken en verzekeraars overmaakte omdat zij het even moeilijk hadden na 50 jaar boven hun stand te hebben geleefd.
Het is gewoon belachelijk.
*nu weer verder op huizenjacht in Duitsland*
- Luco
Jij snapt er ook niks van he Tom.
Al die uitkeringstrekkers moeten juist gepamperd worden, want:
Ze zijn zielig
Ze willen wel maar kunnen niet
Ze krijgen geen kansen
Heel we wereld is tegen ze
Ze hebben het slecht
En natuurlijk niet vergeten, ze zijn de hoeksteen van onze samenleving.

Al die uitkeringstrekkers moeten juist gepamperd worden, want:
Ze zijn zielig
Ze willen wel maar kunnen niet
Ze krijgen geen kansen
Heel we wereld is tegen ze
Ze hebben het slecht
En natuurlijk niet vergeten, ze zijn de hoeksteen van onze samenleving.

-
Geen baan, niet stemmen.
Zal een boel zielepieterig gedoe ten einde maken.
Uitkering ? prima maar wel ouderen verzorgen, parken opruimen, etc.
Er is niet zoiets als gratis.
Mensen moeten eens trotser worden op hun land en er wat meer voor over hebben, maar zolang de geldzucht en het egoisme in de politiek aan de macht staat word het niet anders als het nu is.
Zal een boel zielepieterig gedoe ten einde maken.
Uitkering ? prima maar wel ouderen verzorgen, parken opruimen, etc.
Er is niet zoiets als gratis.
Mensen moeten eens trotser worden op hun land en er wat meer voor over hebben, maar zolang de geldzucht en het egoisme in de politiek aan de macht staat word het niet anders als het nu is.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Respect voor jou Luco. Weet ook dat jij door de economische omstandigheden ook niet erg florissant erbij zit maar je blijft tenminste wel gelijk qua mening, niet dat je nu ineens ook in zo'n SP/PvdA slachtofferrol gaat kruipen. Top. 

- Luco
Bedankt Wouter, is een keuze die je maakt en daar moet je ook als het wat minder gaat de consequenties van dragen.Wouter81 schreef:Respect voor jou Luco. Weet ook dat jij door de economische omstandigheden ook niet erg florissant erbij zit maar je blijft tenminste wel gelijk qua mening, niet dat je nu ineens ook in zo'n SP/PvdA slachtofferrol gaat kruipen. Top.
Ik hou dan ook mijn klauw niet op, dat weiger ik pertinent.
- Robin_NL
Inderdaad dat viel mij ook al op. Kudos Luco, serieus. 

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Komt een man in de hemel en gaat op bezoek bij Petrus. Eenmaal daar aangekomen ziet hij een gigantische muur vól met klokken. 'Zeg Petrus, waar zijn al die klokken voor?' 'Nou,' zegt Petrus, 'iedereen die ook maar iets betekenen heeft of heeft gehad, heeft hier een klok hangen. Elke keer als zo'n persoon liegt gaat diens klok een uur vooruit.' De man is helemaal verwonderd over dit ingenieuze idee en gaat de muur bij langs. 'Kijk, hier hangt moeder Theresa, die heeft nog nooit gelogen, dus haar wijzer staat nog bovenaan. En hier iets verderop hangt Abraham Lincoln, die heeft slechts twee leugens verteld, dus die staat op twee uur' legt Petrus verder uit. 'Maar Petrus, ik kan Mark Rutte niet vinden.' Petrus zucht en antwoord: 'Die hing hier wel tussen, maar tegenwoordig gebruik ik die op mijn kantoor als ventilator.
-
Henk komt bij Petrus.
"Nou u heeft geluk" zegt Petrus "U mag vanwege het hard werken tot uw pensioen, kijken in zowel de Hemel als in de Hel voordat u een keuze maakt waar u heen wil"
Henk is helemaal gelukkig en kijkt door de raampjes onder zijn voeten. Tot zijn verbazing zag hij in de hel een groot feest gaande. Henk zegt tegen Petrus "Als de Hel al een feestje is, dan wil ik de Hemel wel zien"
Zogezegd zogedaan, Petrus brengt Henk naar de Hemel.
Eenmaal aangekomen zit Henk een paar keurig geklede vrouwen harp spelen, wat mannen die bessensap drinken, eigenlijk maar een saaie bedoeling.
Na een paar uur komt Petrus terug om Henk op te halen. "Petrus, Ik wil toch graag in de hel kijken nog"
Binnen een flits staat Henk in de Hel.
Naakte vrouwen, vlees op de bbq, de geur van sex, alcohol in overvloed, geweldige muziek.
Wederom na een paar uur word Henk opgehaald door Petrus.
"Petrus ik wil echt naar de Hel, het is zo saai in de Hemel. De hel is 1 groot feest"
Petrus vraagt om bevestiging van Henk en na een akkoord word Henk naar de hel gebracht.
Eenmaal aangekomen word Henk direct in de boeien geslagen, zijn kleding van zijn lijf verbrand, de zweep over zijn rug geslagen en aan de slaven arbeid gezet in de zinderende hitte.
Na een paar weken krijgt Henk de kans om de Duivel te spreken.
"Meneer de Duivel, Ik kwam hier kijken en het was 1 groot feest, en nu word ik te werk gesteld in deze bijzonder slechte omstandigheden"
"Ja" zegt de Duivel luid lachend " Maar dat waren de verkiezingen"
"Nou u heeft geluk" zegt Petrus "U mag vanwege het hard werken tot uw pensioen, kijken in zowel de Hemel als in de Hel voordat u een keuze maakt waar u heen wil"
Henk is helemaal gelukkig en kijkt door de raampjes onder zijn voeten. Tot zijn verbazing zag hij in de hel een groot feest gaande. Henk zegt tegen Petrus "Als de Hel al een feestje is, dan wil ik de Hemel wel zien"
Zogezegd zogedaan, Petrus brengt Henk naar de Hemel.
Eenmaal aangekomen zit Henk een paar keurig geklede vrouwen harp spelen, wat mannen die bessensap drinken, eigenlijk maar een saaie bedoeling.
Na een paar uur komt Petrus terug om Henk op te halen. "Petrus, Ik wil toch graag in de hel kijken nog"
Binnen een flits staat Henk in de Hel.
Naakte vrouwen, vlees op de bbq, de geur van sex, alcohol in overvloed, geweldige muziek.
Wederom na een paar uur word Henk opgehaald door Petrus.
"Petrus ik wil echt naar de Hel, het is zo saai in de Hemel. De hel is 1 groot feest"
Petrus vraagt om bevestiging van Henk en na een akkoord word Henk naar de hel gebracht.
Eenmaal aangekomen word Henk direct in de boeien geslagen, zijn kleding van zijn lijf verbrand, de zweep over zijn rug geslagen en aan de slaven arbeid gezet in de zinderende hitte.
Na een paar weken krijgt Henk de kans om de Duivel te spreken.
"Meneer de Duivel, Ik kwam hier kijken en het was 1 groot feest, en nu word ik te werk gesteld in deze bijzonder slechte omstandigheden"
"Ja" zegt de Duivel luid lachend " Maar dat waren de verkiezingen"
-
romo schreef:Komt een man in de hemel en gaat op bezoek bij Petrus. Eenmaal daar aangekomen ziet hij een gigantische muur vól met klokken. 'Zeg Petrus, waar zijn al die klokken voor?' 'Nou,' zegt Petrus, 'iedereen die ook maar iets betekenen heeft of heeft gehad, heeft hier een klok hangen. Elke keer als zo'n persoon liegt gaat diens klok een uur vooruit.' De man is helemaal verwonderd over dit ingenieuze idee en gaat de muur bij langs. 'Kijk, hier hangt moeder Theresa, die heeft nog nooit gelogen, dus haar wijzer staat nog bovenaan. En hier iets verderop hangt Abraham Lincoln, die heeft slechts twee leugens verteld, dus die staat op twee uur' legt Petrus verder uit. 'Maar Petrus, ik kan Mark Rutte niet vinden.' Petrus zucht en antwoord: 'Die hing hier wel tussen, maar tegenwoordig gebruik ik die op mijn kantoor als ventilator.

- 350 Z
Ze zijn briljant 

- dvh
- Luco
Wat zijn het ook een prutsers he.
Eerst met droge ogen beweren dat het een goed plan is, vervolgens komt er een hoop gezeik en klapt de ruggegraat als een kaartenhuis in elkaar
Eerst met droge ogen beweren dat het een goed plan is, vervolgens komt er een hoop gezeik en klapt de ruggegraat als een kaartenhuis in elkaar

- Bert ///M3
Wacht eerst maar eens op de uitkomst, kijken wat het alternatief is.
- Luco
Per onmiddellijke ingang alle uitkeringen stoppen, en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaa:Bert ///M3 schreef:Wacht eerst maar eens op de uitkomst, kijken wat het alternatief is.
Weg begrotingstekort
Weg nivellering
Weg te klein verschil tussen werkenden en niet werkenden
Weg beloning om niks te doen
Bijkomend voordeel is dat er ook wat ambtenaren uit kunnen.
WIN/WIN dus.
-
Ben benieuwd wat ervoor terug komt. Inkomstenbelasting naar 60%?
Bukken zullen we.....
Bukken zullen we.....
- Bert ///M3
Je kan er natuurlijk donder op zeggen dat die reductie van 52% naar 49% in elk geval van de baan raakt als die inkomensafhankelijke premie ook van de baan raakt.
- Robin Hartog
Laten we idd de uitkeringen stoppen van werk ongeschikten. Top idee!Luco schreef:Per onmiddellijke ingang alle uitkeringen stoppen, en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaa:Bert ///M3 schreef:Wacht eerst maar eens op de uitkomst, kijken wat het alternatief is.
Weg begrotingstekort
Weg nivellering
WIN/WIN dus.

- Luco
Werk ongeschikten?Robin Hartog schreef:Laten we idd de uitkeringen stoppen van werk ongeschikten. Top idee!Luco schreef:Per onmiddellijke ingang alle uitkeringen stoppen, en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaa:Bert ///M3 schreef:Wacht eerst maar eens op de uitkomst, kijken wat het alternatief is.
Weg begrotingstekort
Weg nivellering
WIN/WIN dus.
Die zijn er bijna niet hoor, 99% van de zogenaamde ongeschikten kunnen wel iets.
Ik ken een aantal mensen die je echt als ongeschikt zou kunnen noemen, eentje is bijna blind en de ander kan alleen met een rietje een pc besturen, maar ze werken allebei wel.
Ik wordt dus kotsziek van mensen die alleen maar schreeuwen dat ze niet kunnen werken, maar wel op alles en iedereen commentaar leveren en voor de rest alles doen wat een zogenaamde arbeidsgeschikte ook doet, behalve hun klauwen uitsteken om te gaan werken.
Als je dit daadwerkelijk zou doen is ineens meer dan 90% van de zogenaamde ongeschikten ineens weer geschikt, wedden?????
En die overige 10% kan ook gewoon aangepast werk verrichten met wat hulp/begeleiding/aanpassen werkplek.
- Bert ///M3
Het mes snijd alleen aan 2 kanten. Want als je dan toch geen uitkeringen meer kreeg zou ik daar als burger ook geen premies voor willen betalen. Dus dat lost je probleem ook niet op.
Ik weet niet of iemand hier wel eens geprobeerd heeft om zijn inkomen parteculier te verzekeren maar die premies daar word je serieus niet blij van al is het natuurlijk afhankelijk van je beroepsgroep.
Ik weet niet of iemand hier wel eens geprobeerd heeft om zijn inkomen parteculier te verzekeren maar die premies daar word je serieus niet blij van al is het natuurlijk afhankelijk van je beroepsgroep.
- Luco
Bert
Ik heb het dan niet over ww of ziektewet, dat vind ik een normaal vangnet waar je dus aan bijdraagt als je werkt.
Maar alles wat daarna komt kost klauwen vol met geld en het merendeel wat daarin terecht komt vind het wel best, want diegene die echt willen werken die komen echt wel aan de gang.
Dus vandaar dat 90% van de mensen die nu gebruik maken van deze regelingen zijn de zogenaamde niet willers.
Er is een groot verschil tussen niet kunnen en niet willen.
De meeste willen niet, waarom niet, omdat het allemaal wel makkelijk is en ze jarenlang door allerlei instanties gepamperd zijn en ze een slachtofferrol is aangepraat, zelfs zo erg dat het gros het zelf nog gelooft ook.
Ik heb het dan niet over ww of ziektewet, dat vind ik een normaal vangnet waar je dus aan bijdraagt als je werkt.
Maar alles wat daarna komt kost klauwen vol met geld en het merendeel wat daarin terecht komt vind het wel best, want diegene die echt willen werken die komen echt wel aan de gang.
Dus vandaar dat 90% van de mensen die nu gebruik maken van deze regelingen zijn de zogenaamde niet willers.
Er is een groot verschil tussen niet kunnen en niet willen.
De meeste willen niet, waarom niet, omdat het allemaal wel makkelijk is en ze jarenlang door allerlei instanties gepamperd zijn en ze een slachtofferrol is aangepraat, zelfs zo erg dat het gros het zelf nog gelooft ook.
- Robin_NL
Het winnen van land uit water(zoals Flevoland) heeft bloed, zweet en tranen gekost toendertijd.Luco schreef:Per onmiddellijke ingang alle uitkeringen stoppen, en hoppaaaaaaaaaaaaaaaaa:Bert ///M3 schreef:Wacht eerst maar eens op de uitkomst, kijken wat het alternatief is.
Weg begrotingstekort
Weg nivellering
WIN/WIN dus.
Nu volstaat het met tienduizenden ambtenaren het IJsselmeer in kieperen, zand erover. Klaar.

- Robin_NL
Ja Rutte en Samsom het is me wel 'n stelletje inderdaad.Luco schreef:eentje is bijna blind en de ander kan alleen met een rietje een pc besturen, maar ze werken allebei wel.

- RVV
Mee eens hoor, alleen welke werkgever wil deze mensen nog in dienst nemen anno 2012?Ik wordt dus kotsziek van mensen die alleen maar schreeuwen dat ze niet kunnen werken, maar wel op alles en iedereen commentaar leveren en voor de rest alles doen wat een zogenaamde arbeidsgeschikte ook doet, behalve hun klauwen uitsteken om te gaan werken.
Even afgezien van wel willen/kunnen zitten er de nodige haken en ogen aan voor een werkgever.
- Luco
Zoals het nu is zal geen werkgever ze willen hebben nee, omdat ze 0 motivatie hebben, geloof me die motivatie komt vanzelf als ze niks meer krijgen.RVV schreef:Mee eens hoor, alleen welke werkgever wil deze mensen nog in dienst nemen anno 2012?Ik wordt dus kotsziek van mensen die alleen maar schreeuwen dat ze niet kunnen werken, maar wel op alles en iedereen commentaar leveren en voor de rest alles doen wat een zogenaamde arbeidsgeschikte ook doet, behalve hun klauwen uitsteken om te gaan werken.
Even afgezien van wel willen/kunnen zitten er de nodige haken en ogen aan voor een werkgever.
Haken en ogen voor de werkgever (en ook werknemer) kunnen ook gewoon opgelost worden als de wil en motivatie er maar is.
Bij die twee mensen die ik ken is er voor die bijna blinde een speciale pc aangeschaft met speciale beeldschermen zodat ze gewoon kan werken.
Voor die andere waren er bijna geen aanpassingen nodig.
En het lijkt me dat dit toch best behoorlijke handicaps zijn, dus er is zoveel mogelijk, maar je moet dan natuurlijk wel willen als werknemer, en als dat duidelijk is zullen werkgevers ook veel meer open staan voor aanpassingen.