Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
-
85 kilo meer, maar wel een bak power erbij en een dosis wegligging erbij..... tov de oude M3.
Nee doe mij maar een oude M3......die is veel "mooier" ROFL
Denk dat deze M3 qua tijden weer nieuwe maatstaven gaat zetten, iets dat BMW wel toevertrouwd is.
Volgens mij is hij in het echt nog vele malen indrukwekkender dan op een foto. Iets dat de nieuwe M5 destijds ook had.
Nee doe mij maar een oude M3......die is veel "mooier" ROFL
Denk dat deze M3 qua tijden weer nieuwe maatstaven gaat zetten, iets dat BMW wel toevertrouwd is.
Volgens mij is hij in het echt nog vele malen indrukwekkender dan op een foto. Iets dat de nieuwe M5 destijds ook had.
- Macboy
[img:528:303]http://www.bmw.de/aktuell/automobile/20 ... 528303.jpg[/img]
- Macboy
- Macboy
Van M3forum:
"Must say; I do not like the speedo meter this way. Off course it`s the same in the M5 and M6; but 2 years ago I did not like it either. More brands are doing this, they are looking too much to each other; now BMW shouldn`t do that, they used to make the best interior, but indeed, this is a long time ago
It is weird IMO; It should be symetrical, like the speedometer off the E46 M3, witch IMO is as good as it gets."
ik denk YES, zal het Romo laten lezen !!!
hahahahaha blijkt het een post van Romo te zijn

"Must say; I do not like the speedo meter this way. Off course it`s the same in the M5 and M6; but 2 years ago I did not like it either. More brands are doing this, they are looking too much to each other; now BMW shouldn`t do that, they used to make the best interior, but indeed, this is a long time ago
It is weird IMO; It should be symetrical, like the speedometer off the E46 M3, witch IMO is as good as it gets."
hahahahaha blijkt het een post van Romo te zijn

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Macboy schreef:Van M3forum:
hahahahaha blijkt het een post van Romo te zijn![]()
whoeeehaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Waar of niet Macboy? Op interieur gebied zitten wij wel op 1 lijn dacht ik zo

- Femme
- RVV
Rob dat je elke week zoveel M3's ziet op de ring wil nog niet zeggen dat die auto zich daar ook lekker in hun vel voelt. Natuurlijk kun je wel af en toe de ring pakken of een keer of wat een circuitdag, maar heb vooral niet de verkeerde pretenties.Rebel schreef:
Verder vind ik de uitspraak van Rico: " dat je met een M3 niks te zoeken hebt op een circuit" een beetje vreemd.
Op de Nordschleife rijden iedere weekend wel 50 M3's minimaal.
BMW is juist een merk met een sportief imago, een merk met passie voor autosport. De M3 mag dan geen race-auto zijn, waar je meteen kunt instappen en raceklasse's mee kunt rijden, maar dat hij een leuke trackcar is dat denk ik toch wel zeker.
Als een M3 al niet deugd voor op het circuit, wat dan wel? Een Corvette??? En lotus Elise??? We hebben het over auto's die je ook nog dagelijks kunt gebruiken, zoals jij doet, maar ook Andre heeft gedaan.
Vanwaar dat een M3 nu ineens niet deugd voor een aantal keren per jaar, jezelf te verwennen op pure adrenaline-kick's?
Tot slot,
Ik vind het niet objectief om aan een eigenaar die zojuist een jonge M3CS gekocht heeft te vragen wat hij van de nieuwe M3 vindt... (sorry Rico)
Stel dat ik verleden jaar een nieuwe TThad gekocht en dat een half jaar later de nieuwe TT in de showroom staat. Vrij grote kans dat ik die niet mooier zal vinden dan de mijne.
Feit dat de auto door velen bejubeld wordt, en door de autopers als "geslaagd" betiteld wordt zegt veel meer.
..
Om nog even op die 130i terug te komen, die voelde na 10 rondjes fitter aan dan de M3 na 5 rondjes. Ik zeg dit niet om een 130i op te hemelen of de M3 af te kraken, maar het feit dat de M3 zoveel vermogen heeft in combinatie met verhoogde massa zorgt ervoor dat de auto heel zwaar voor zijn kiezen krijgt. Ik zou liever schrijven dat de M3 alles overheersend is op een circuit, maar ik ben wel zo eerlijk om te zeggen dat dit niet zo is. Op de straat is het weer een ander verhaal, zolang je een M3 op 90% van zijn kunnen rijd, en dan ben je nog steeds vlotter dan 98% van het wagenpark, dan is het een heerlijke machine, maar ga je die laatste 10% er willens en wetens uit persen, en op een circuit gebeurt dat al snel dan voel je gewoon aan alle kanten dat de techniek onder zware druk zet. Na het versnellen en dat gaat met een M3 komt het vertragen, iedere bocht moet je weer in de ankers, en omdat je door zoveel power zo snel bent op de rechte stukken, moet je die snelheid extreem terugschroeven. De 130i bv, heeft dat veel minder omdat de absolute snelheid lager ligt en de auto minder massa heeft. Op een circuit zou inderdaad een lotus achtige auto zoals een exige het beste tot zijn recht komen.
Met dit verhaal en het feit dat de nieuwe M3 mog meer vermogen heeft en nog meer massa moet meeslepen dus de auto het nog zwaarder krijgt tijdens het vertragen kun je gewoon niet verwachten dat de e92 een lekkere circuitauto zal worden. Maar dat hoeft ook niet want het is ook geen circuitauto maar een supersnelle straatauto net zoals alle M3's vanaf de e30 zijn geweest.
De lekkerste circuitkilometers zijn altijd in een lichte auto.
Dan het verhaal net een CS dus daarom niet positief over de nieuwe M3, tja alleen maar een diepe zucht.. lees mijn post uit 2005 hierboven nog eens door. Toen had ik nog niet eens een M3 en was die ook niet in zicht.
De e92 M3 is helemaal geen groot geheim geweest ofzo, alle ingredienten waren al jaren bekend, nu is het recept klaar en is het nog maar de vraag of het smaakt. Voor velen smaakt ie al perfect terwijl ze hem nog niet hebben geproefd, ik blijf voor mezelf gewoon kritisch.
En Rob zeg nou zelf ? heb je 420pk nodig om plezier te hebben ? Nee toch, Dat je het lekker vind of kickt op de peekaas, snap ik maar al te goed, maar een auto word er niks beter van.
Nogmaals mijn kritieken op het het huidige concept M3 heeft niks met zijn voorganger te maken maar alles met de filosofie van BMW die mij in het model niet aanspreekt.
En 85 kilo erbij alsof het allemaal niks is. pphfff
- Bert ///M3
Nou ja een beetje nuanceren is ook op zijn plaats natuurlijk. Als jij met je verse E92 M3 niet gehinderd door enige kennis van zaken op een circuit gaat rijden dan schiet dat idd niet op nee. Wat simpele dingen als een beter setje remblokken als dat halvords spul moet je wel hebben voor wat rondjes ter eigen vermaak.
Natuurlijk werkt gewicht niet in je voordeel. Maar dat maakt hem voor wat rondjes over de ring of whatever niet persee ongeschikt. De E60 M5 ringtaxi doet dat dagelijks bijvoorbeeld.
Natuurlijk werkt gewicht niet in je voordeel. Maar dat maakt hem voor wat rondjes over de ring of whatever niet persee ongeschikt. De E60 M5 ringtaxi doet dat dagelijks bijvoorbeeld.
- RVV
Bert zie jij die kersverse e92 M3 rijder die net eentje gekocht heeft voor 100K plus zelf zijn remblokjes vervangen voordat richting ring afdwaalt ?
Zelfs ik doe dat niet, maar stel me daar qua rijden wel in vervolg op in, want anders heb je net als ik de laatse keer al na 2 rondjes je remmen compleet in de fik staan....Er waren erbij die zelfs dachten dat de auto in de fik stond
Derde en volgende rondjes met meer reserve gereden, dan maar iets minder hard, maar rijden met een brandende BBQ is het ook net niet
Die 130i 0,0 remproblemen na 10 rondjes.
Zelfs ik doe dat niet, maar stel me daar qua rijden wel in vervolg op in, want anders heb je net als ik de laatse keer al na 2 rondjes je remmen compleet in de fik staan....Er waren erbij die zelfs dachten dat de auto in de fik stond

Derde en volgende rondjes met meer reserve gereden, dan maar iets minder hard, maar rijden met een brandende BBQ is het ook net niet

Die 130i 0,0 remproblemen na 10 rondjes.
- RVV
- RVV
Leergewicht (EU1): 1655 kg !!! Das ist das was mich endgültig enttäuscht hat, denn dieses Leergewicht ist für mich zuviel des Guten
Sorry M-Gmbh, da geht`s eindeutig in die falsche Richtung (und das mit Carbondach)
Ein Emmy sollte doch so leicht wie möglich sein, oder nicht Leute ?
Aber was die M-Gmbh da hinstellt kommt einem Panzer näher als einem leichtfüssigen Renner
Auch mit gutem Fahrwerk und Schnickschnack wie elektronisch verstellbaren Dämpfern....................die Physik bleibt. Wer wie ich, öfters Alpenpässe unsicher macht, oder auf Rennstrecken sein Unwesen treibt, weiss wovon ich spreche.
Schade, schade
Grüsse
surfer
-
Sorry Rico maar in mijn ogen sla je beetje door met een M3 af te vallen op deze wijze. En dit alleen om de nieuwe M3 te bestempelen als een zware logge auto voor het circuit?
Met 420pk kun je op de Ring meer dan goed uit de voeten, lijkt mij.
Moet jij eens achter de Ringtaxi rijden met je 130i...
Dat remmenverhaal is ook iets tezeer doorgetrokken.
Met andere woorden zonder andere remmen heb je met een nieuwe M3 geen fun op de Ring?
Die nieuwe M3 rijdt een M3-CS finaal los, puur op verbeterde wegligging en vermogen. En dan ben ik nog maar een leek.
De Ring is geen zandvoort of Zolder.
En de Ring is ook niet heilig, maar het is wel de maatstaaf in autoland....Daar worden auto's getest, daar worden BMW's en "M" modellen geboren.
En om dan een Exige erbij te halen is natuurlijk onzin.
Waarom niet meteen een Donkervoort of een GT3-RS ? Radical misschien?
We hebben het over een auto die je alledaags gebruikt en waarmee je ook het circuit op kan, zonder aanpassingen.
Ineens stelt M niks meer voor....?
Buiten een beetje hard rechtuitbranden op een autobaanmeeting?
Nogmaals, de tijden van deze nieuwe M3 zal de oude doen verbleken.
En dat is het enige wat telt. Tijden veranderen, auto's worden sneller, maar veel belangrijker ze sturen nog beter.
Denk je nu echt dat ze bij BMW al die jaren hebben gewerkt aan een auto die slechter zou zijn dan de vorige? Het uiterlijk is maar een klein onderdeel van het geheel.
Moderne auto's zijn steeds makkelijker door een grote groep mensen te besturen op een circuit.
Als ik de wegligging van de nieuwe TT vergelijk met de vorige als voorbeeld, dan kan ik sneller, en met meer vertrouwen door een bocht, en dit terwijl ik maar een groentje ben.
Zo zie ik dat ook met de nieuwe M3....
Ik snap niet dat je je gelijk zo ver wilt doorvoeren.
Rico dit is de "prijs" die bij auto's hoort en bij mensen die gevoelig zijn voor auto's. Vandaag heb je een schitterende auto, maar morgen is er weer een betere en mooiere uitvoering.
Je kunt dan zeggen dat JIJ hem niet mooi vindt, maar de massa zal de nieuwe meer waarderen, vanwege zijn nieuwere techniek en vanwege zijn bijdetijdse uiterlijk.
Met 420pk kun je op de Ring meer dan goed uit de voeten, lijkt mij.
Moet jij eens achter de Ringtaxi rijden met je 130i...
Dat remmenverhaal is ook iets tezeer doorgetrokken.
Met andere woorden zonder andere remmen heb je met een nieuwe M3 geen fun op de Ring?
Die nieuwe M3 rijdt een M3-CS finaal los, puur op verbeterde wegligging en vermogen. En dan ben ik nog maar een leek.
De Ring is geen zandvoort of Zolder.
En de Ring is ook niet heilig, maar het is wel de maatstaaf in autoland....Daar worden auto's getest, daar worden BMW's en "M" modellen geboren.
En om dan een Exige erbij te halen is natuurlijk onzin.
Waarom niet meteen een Donkervoort of een GT3-RS ? Radical misschien?
We hebben het over een auto die je alledaags gebruikt en waarmee je ook het circuit op kan, zonder aanpassingen.
Ineens stelt M niks meer voor....?
Buiten een beetje hard rechtuitbranden op een autobaanmeeting?
Nogmaals, de tijden van deze nieuwe M3 zal de oude doen verbleken.
En dat is het enige wat telt. Tijden veranderen, auto's worden sneller, maar veel belangrijker ze sturen nog beter.
Denk je nu echt dat ze bij BMW al die jaren hebben gewerkt aan een auto die slechter zou zijn dan de vorige? Het uiterlijk is maar een klein onderdeel van het geheel.
Moderne auto's zijn steeds makkelijker door een grote groep mensen te besturen op een circuit.
Als ik de wegligging van de nieuwe TT vergelijk met de vorige als voorbeeld, dan kan ik sneller, en met meer vertrouwen door een bocht, en dit terwijl ik maar een groentje ben.
Zo zie ik dat ook met de nieuwe M3....
Ik snap niet dat je je gelijk zo ver wilt doorvoeren.
Rico dit is de "prijs" die bij auto's hoort en bij mensen die gevoelig zijn voor auto's. Vandaag heb je een schitterende auto, maar morgen is er weer een betere en mooiere uitvoering.
Je kunt dan zeggen dat JIJ hem niet mooi vindt, maar de massa zal de nieuwe meer waarderen, vanwege zijn nieuwere techniek en vanwege zijn bijdetijdse uiterlijk.
Laatst gewijzigd door Rebel op 06 apr 2007, 01:46, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- RVV
Rob lees die reacties eens daarboven, 2 willekeurige M forums, moet ik er nog meer zoeken ? Je kunt wel vinden dat ik een roepende in de woestijn ben, maar de feiten liegen er domweg niet om.
Moet jij je eens een TT van 1655 kilo voorstellen, Rob je rent er gillend bij weg.
En remmen blijft gewoon kut en weet je waarom ? omdat BMW niet wil dat zijn klanten met dit soort auto's gaan circuit rijden,
Moet jij je eens een TT van 1655 kilo voorstellen, Rob je rent er gillend bij weg.
En remmen blijft gewoon kut en weet je waarom ? omdat BMW niet wil dat zijn klanten met dit soort auto's gaan circuit rijden,
-
Tuurlijk gooi er nog wat prijzen tegenaan om hem nog meer "belachelijk" te maken
Rico jij betaalde dat bedrag toch ook zonder blikken blozen voor een tweedehandse M3?
Mijn ouders zien het verschil niet eens tussen een coupe en een M3, laat staan tussen een M3 en een CS.
Maar toch zijn er massa's mensen die het bedrag ervoor over hebben.
Zo ook voor de nieuwe M3.
Is je al opgevallen hoeveel nieuwe GT3's op de Ring rijden?

Rico jij betaalde dat bedrag toch ook zonder blikken blozen voor een tweedehandse M3?
Mijn ouders zien het verschil niet eens tussen een coupe en een M3, laat staan tussen een M3 en een CS.
Maar toch zijn er massa's mensen die het bedrag ervoor over hebben.
Zo ook voor de nieuwe M3.
Is je al opgevallen hoeveel nieuwe GT3's op de Ring rijden?
-
Rico de M3 is de meest voorkomende auto op de Ring.
En ja.... ook zonder aanpassingen.
Ik heb het niet over "race's" rijden maar over TF, waar je met een "normale" auto meer dan normaal fun kunt hebben.
Met alle respect maar ik kan me niet voorstellen dat jij ooit de grenzen van een M3 zijn remmen hebt bereikt op de Ring.
En ja.... ook zonder aanpassingen.
Ik heb het niet over "race's" rijden maar over TF, waar je met een "normale" auto meer dan normaal fun kunt hebben.
Met alle respect maar ik kan me niet voorstellen dat jij ooit de grenzen van een M3 zijn remmen hebt bereikt op de Ring.
- RVV
Rob weet je wat ik belachelijk vind ?
Nog niet eens die prijzen, ging het me niet om, maar dat BMW Rear, front en side camera's aanbied op de e92 M3 onder het motto drivers assistents..
Dit gaat g*dv*rd*mme toch helemaal nergens meer over
Om een beetje fatstoenlijk te kunnen rijden mot je dat ding vol met talpa camera's hangen.
Een M3 vol met camera's ik pleur zowat van mijn stoel af van verbazing.
Nog niet eens die prijzen, ging het me niet om, maar dat BMW Rear, front en side camera's aanbied op de e92 M3 onder het motto drivers assistents..
Dit gaat g*dv*rd*mme toch helemaal nergens meer over

Om een beetje fatstoenlijk te kunnen rijden mot je dat ding vol met talpa camera's hangen.
Een M3 vol met camera's ik pleur zowat van mijn stoel af van verbazing.
-
En ten tweede weiger ik te geloven dat ze een dergerlijke auto op de markt brengen en dat hij met te "goedkope" remmen is ontworpen.
Tuurlijk is het geen raceauto, maar jij en een hoop andere M3 eigenaren zijn ook geen coureurs.
Ik denk dat de beperkingen van de bestuurder veel eerder de limiet aangeven dan de standaard remmen.
Zeker op de Nordschleife..
Tuurlijk is het geen raceauto, maar jij en een hoop andere M3 eigenaren zijn ook geen coureurs.
Ik denk dat de beperkingen van de bestuurder veel eerder de limiet aangeven dan de standaard remmen.
Zeker op de Nordschleife..