Seat Leon 3

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
dvh

Re: Seat Leon 3

Bericht door dvh » 01 aug 2012, 10:51

Daar is een 107 dan weer goed in. Dat is zowel basis als topmodel tegelijk :kikker:
Onmiskenbare identiteit......................

Een kale golf vind ik übersaai. Aangekleed is het wel een prettige omgeving om in te rijden.
Maar dat is dezelfde discussie als onlangs Erik met zijn volle UP , of kale Polo. Dan zou ik ook voor het eerste kiezen.

Als het motorisch toch al niet al te spannend is, dan het liefst zoveel mogelijk opties.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 aug 2012, 11:14

Of beide basis houden. Een aangekleed klein autootje schrijft ook weer harder af. Gewoon aircootje, leuk kleurtje en klaar.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 01 aug 2012, 12:28

Arthur schreef:Of beide basis houden. Een aangekleed klein autootje schrijft ook weer harder af. Gewoon aircootje, leuk kleurtje en klaar.

Auto rijden gaat toch niet alleen om wat je afschrijving is? De extra's maken hem toch vaak mooier of geven meer comfort? Dat is toch ook een soort DF? Ik vind bijna geen enkele kale auto mooi. Kale Golf niet, kale Leon niet, kale A5 niet, kale 3 serie of C klasse of wat dan ook, ziet er allemaal niet uit.

Arthur

Bericht door Arthur » 01 aug 2012, 12:56

Ook mee eens. Maar dan wordt het basis rijden niet echt goedkoper van. En dat is meestal de bedoeling van die kleine dingetjes die als 2e auto ingezet worden. En die bedoelde ik :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 01 aug 2012, 19:44

Arthur schreef: En het volgende hoofdstuk komt er al weer aan. Ik ga van het gehele DF concept af. Er komt hier een Mazda CX5, dus de volgende dimensie wordt toegevoegd
Mazda....goede keus! Daar ga jij heel erg tevreden mee zijn! :D
Even terzijde, waarom ben je niet bij BMW gebleven destijds? Qua rijeigenschappen een van de beste , en zelden problemen.. :bag:

Arthur

Bericht door Arthur » 02 aug 2012, 09:59

Een vrouw met rugproblemen. Twee keer geopereerd aan een hernia en ze heeft nu de derde... Dan moet je wel eens keuzes maken :wink:

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 02 aug 2012, 10:46

VAG is toch ook niet gek, en die zetten Seat toch gewoon naast VW, Audi & Skoda neer.
Als iemand geen VW of Audi wil of kan kopen dan kan ie altijd nog bij Seat & Skoda gaan kijken. Het blijft een win-win situatie voor de VAG groep.

Er zullen genoeg mensen zijn die een VW Golf of een Audi A3 niet mooi vinden en hun hele spaarrekening omkeren op de balie van de Seat dealer omdat ze de Seat Leon wel mooi vinden.

Vanaf het komende model zijn alle VAG modellen gebasseerd op exact hetzelfde onderstel, dus je weet dat je kwaliteit krijgt, of je nou Audi, VW, Skoda of Seat koop. De rest van de onderdelen is ook zo goed als 1-op-1 uitwisselbaar.. Dus waarom zou je geen Seat meer kopen als dat je smaak is?

Ik heb nu zo'n saai grijs Golfje, en ik vind de nieuwe Seat gewoon een mooie auto. Het saaie oudbollige kunststof interieur zou voor mij een reden zjn om hem niet te gaan rijden, maar ik wil het eerst weleens in het echt zien voor in de hele auto de grond in boor 'omdat het een Seat is'.

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2012, 16:32

Azo, begrijpelijk Arthur, dan is een dergelijke auto inderdaad de beste optie. Sja, we spreken hier hier vaker over auto's en andere poes-pas en een goede gezondheid vinden we vanzelfsprekend. Maar diegene die niks mankeren mogen zich gelukkig prijzen en moeten misschien toch eens af en toe stilstaan bij het feit dat alles maar redelijk betrekkelijk is in dit leven. Sterkte :?

@Barend, we kunnen hier wel wat lol maken over de Seat. Maar jij begrijpt net als mij dat de afwerking en de gebruikte materialen van een Seat echt niet in de buurt zullen komen van een veel duurdere A3. Ergens moet het verschil immers inzitten.
Dat een er een klein (zie verkoopcijfers) aantal mensen dan voor een goedkopere Seat kiezen, is niks mis mee.
Niet iedereen wilt hiervoor meer betalen, en sommige mensen voelen of merken niet eens het verschil tussen betere materialen.

De een kan intens genieten van een Ciabatta met Serannoham en 'n laagje Roomkaas.....en de andere duwt gewoon een boterham met pindakaas zijn keel af binnen 15 seconden.
Beide prima... Maar ga niet zeuren dat een Ciabatta "te duur" is of dat pindakaas de zelfde voedingswaarde heeft als Serranoham.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 aug 2012, 16:57

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2012, 17:12

LOL en maar rammen tegen Seat, maar wel met een Spaanse ham op de proppen komen in een vergelijk tot een broodje pindakaas :kikker:

WJ

Bericht door WJ » 02 aug 2012, 17:19

Die arme jongen probeert gewoon zijn te dure Seat goed te praten. ;)

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2012, 18:28

RVV schreef:LOL en maar rammen tegen Seat, maar wel met een Spaanse ham op de proppen komen in een vergelijk tot een broodje pindakaas :kikker:
LOL, scherp van je Rico :D

dvh

Bericht door dvh » 02 aug 2012, 18:31

Het interieur lijkt in ieder geval de grootste verbetering van de Leon !

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2012, 18:39

dvh schreef:Het interieur lijkt in ieder geval de grootste verbetering van de Leon !
Dat is nu juist datgene waar een Seat-rijder geen zak om geeft... LOL

RVV

Bericht door RVV » 02 aug 2012, 19:03

Luco, kom er maar in !

Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 02 aug 2012, 22:46

Luco heeft ff geen tijd, die zit te sleutelen.............aan zijn Seat

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 02 aug 2012, 23:00

Rebel schreef:Luco heeft ff geen tijd, die zit te sleutelen.............aan zijn Seat
Misschien druk aan het proberen om een Audi of Golf interieur in een Leon te bouwen, dan lijkt het nog wat. :)

Luco

Bericht door Luco » 02 aug 2012, 23:39

RVV schreef:Luco, kom er maar in !

Afbeelding

Was een mooie hobbyplek, en heb nooit geen rammeltje gehoord.
Hoorde wel eens grote klappen, maar dat waren meestal beamers die dan in de vangrail bonkten :tong:

Arthur

Bericht door Arthur » 03 aug 2012, 10:06

"Nooit geen..." :clown:

PD power

Bericht door PD power » 05 aug 2012, 15:23

Rebel schreef:A3 met sportonderstel sprak ik over, die heeft mijn vrouw namelijk 3 jaar gereden. Verder kun je niet spreken over gelijkwaardige onderstellen, want ieder merk heeft zijn eigen uitvoeringen met aangepast onderstel. Een A3 Ambiente rijdt compleet anders dan een Ambition. Ge-loel in de ruimte.
Dat ik geen verstand van sleutelen heb? Dat klopt, ik rij namelijk Audi, daar hoef je niet aan te sleutelen. En tegen de tijd dat je wel moet gaan sleutelen koop ik weer een nieuwe Audi.

Mijn Leon-ervaring bestaat louter uit kraakjes, rammeltjes en gezeur van de eigenaren, dat het een strontbak is. (een kennis heeft zo'n ding gehad) En bij de atletiekvereniging rijden er ook 2 rond in een Seat. Bagger-auto's, zeker tweedehands moet je er met een grote boog omheen lopen.

Maar kan iemand me uitleggen waarom een handjevol mensen hier op DF zo slim zijn en waarom de rest van Nederland zo olie-dom is?
Waarom worden er ieder jaar weer zoveel Golfjes, A3's,Polo's op kenteken gezet, in verhouding tot het kleine aantal Leon's en Ibiza's?
Omdat de meerderheid van Nederland graag teveel betaald en zo dom is als het achterste van een varken?
Of omdat die Seat's zo goed rijden, duurzaam zijn, en een goede restwaarde hebben?

Get outta here......Grapjassen :D
We hebben hier 2 seats en 1 posche, Heb in de Leon 1P nog nooit een rammeltje gehoort, in de ibiza 6L wel maar dat heeft puur met het hardere onderstel te maken, ooit een brilhouder uit een golf IV in gemonteerd, die had bij m'n maat nog nooit gerammeld, en in de Ibiza rammelde het chrome biesje meteen.

Maar ik nodig je uit om in een "ouwe seat" diesel te komen sturen, met 170k op de teller.

De lease markt bepaalt voor een groot deel het aantal verkochte auto's, daarnaast zijn er idd heel veel mensen, die zich van alles wijs laten maken of zichzelf wijsmaken, zoals jij Rebel, maar dat geeft niet, kijk eens in ETKA of ETOS, dan kun je mooi zien welke onderdelen waar zitten, en wat er gedeelt wordt, reageer dan nog eens.

Juist de automarkt maakt gebruik van deze emotie, die emotie heeft ons doen besluiten een posche te kopen :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 06 aug 2012, 10:49

Wanner komt VAG eindelijk eens met de 2 liter twin-turbo TDI 180+ pk 400+ nm voor personenwagens? (dacht dat er eens een artikel was waarop ze suggereerden dat ze in personenwagens die motor ook wilden lepelen, met meer dan 200 pk's).

In de Transporter / Multivan zit dat blok en ik vind het een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk blok, lijkt net een elastiekje hoe dat ding ervandoor gaat. Ook boven de 4000 rpm trekt dat ding als een gek. Laat staan over de tuningmogelijkheden want ik denk dat 250 pk en meer dan 500 nm mogelijk moet zijn.

En wat ik ook zeer jammer vind is dat Volkswagen, Seat en Skoda geen grote dieselmotoren meer hebben, dat is alleen voortbestemd voor Audi. Een Jetta/Passat met 3 liter TDI motor zou echt gaaf zijn imho.

Het lijkt wel alsof het stilstaat qua dieseltechniek bij VAG. :(

WJ

Bericht door WJ » 02 nov 2012, 14:42

Afbeelding

Afbeelding

Ziet er best 'ok' uit, niet teveel fratsen.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 nov 2012, 15:15

Ik krijg het Saab-gevoel bij dit dashboard.

Shakes

Bericht door Shakes » 02 nov 2012, 15:19

Vier ringen op het stuur en het had een Audi kunnen zijn...

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 02 nov 2012, 16:15

Shakes schreef:Vier ringen op het stuur en het had een Audi kunnen zijn...
+ 10 maar seat is natuurlijk niet blitz tegenover de buren.

Plaats reactie