Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Dit is ons algemene autoforum.
///Joost

Re: Het regeerakkoord: Wat veranderd er voor de autoliefhebb

Bericht door ///Joost » 01 nov 2012, 09:50

Ruben schreef:
wjn schreef: Ik denk dat als je gaat rekenen als twee verdieners met kinderen, dat je evenveel achteruit gaat / inlevert als één van beiden stopt met werken. Minder zorgpremie, geen kinderopvang betalen, diverse subsidies binnen handbereik.
Dan ga je alsnog achteruit, maar dan wel met voordelen voor jezelf / je gezin.
Ik vind het niet eens zo'n slecht idee.
+1, dit is ook gewoon de realiteit.

dvh

Bericht door dvh » 01 nov 2012, 09:53

wjn schreef:
Ik denk dat als je gaat rekenen als twee verdieners met kinderen, dat je evenveel achteruit gaat / inlevert als één van beiden stopt met werken. Minder zorgpremie, geen kinderopvang betalen, diverse subsidies binnen handbereik.
Dan ga je alsnog achteruit, maar dan wel met voordelen voor jezelf / je gezin.
Dat was voor ons al een enkel jaar terug zo. En dus leeft mijn vriendin een vrij bestaan en kan ze er gewoon voor de kinderen zijn. Zien wij als een voordeel. Geen gestress, geen gedoe, ect. Eten staat klaar als je thuis komt.
Lekker ouderwets.. Maar boeit mij het.. ik vind het prima zo.

Tristan

Bericht door Tristan » 01 nov 2012, 09:57

Ene kant natuurlijk fout. Politiek wil dat er meer vrouwen die hoger opgeleid zijn in de top komen of een goede functie hebben. Gaat op deze manier natuurlijk niet lukken.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 01 nov 2012, 09:59

En dat is voor de kids ook best fijn. Mijn moeder was ook vrijwel altijd in huis als ik tussen de middag thuis kwam om te eten (anders af en toe "overblijven", wat geweldig was want dan kon er langer gespeeld worden :D) en 's middags was ze ook altijd in huis.

Nu klink ik misschien wat sentimenteel, maar achteraf was dat meer waard dan altijd maar het nieuwste speelgoed hebben en opgescheept zitten met een oppas oid.

Maargoed, dan moet je het als ouders zijnde wel kunnen trekken natuurlijk ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 01 nov 2012, 10:41

Of je moet met minder genoegen kunnen nemen. Net zoals de generaties van vroeger.

Rekensom gaat niet op met de vergrijzing. Vrouwen die de meest moderne huishoudelijke snufjes hebben en slechts 2 koters om op te voeden en dan mooi thuis zitten om voor manlief de kant en klaar maaltijd neer te zetten, dit terwijl er in de zorg steeds meer mensen aan het bed nodig zijn. Dat gaat niet goed. In dergelijke gevallen kan de staat makkelijk fiscaal sturen. Door bijv. éénverdieners in de hoogste belastingschaal te zetten, ongeacht het lage inkomen.

Spastische reacties op de huidige kabinetsplannen. Per saldo gaan de hogere middeninkomens er volgens PvdA/VVD slechts 0,6% op achteruit in koopkracht. Peanuts natuurlijk gezien de crisis. Mocht die rekensom niet kloppen (volgens het gros van de Telegraaflezers alhier) dan wordt het plan opnieuw doorgerekend en aangepast.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 nov 2012, 11:08

Maar hoe zit dat nu met die zorgpremie? Is dat per persoon inkomensafhankelijk of wordt er opgeteld? Maw, zit je alleen al boven die bovengrens betaal je dan ook voor je partner die 482,- ongeacht of ze werkt of niet? En wat bij inwonende kinderen vanaf 18 jaar. Daarvoor moet je nu ook betalen vanaf hun 18e.

En het kan allemaal wel zo wezen dat dit subliem etc is. Maar juist die inkomens die net aan die bovengrens komen zijn behoorlijk genaaid. Daar zitten vast veel mensen tussen die in de hoogtij dagen ook fijn een hypotheek hebben afgsesloten voor een aantal keer hun jaarsalaris, gebaseerd op de HRA. Daar heb je dan wel zelf bij gezeten maar het kon allemaal. Als die gasten er een honderdje of 6-7 op achteruit gaan per maand hebben ze wel een probleem. Beperking HRA niet meegerekend. Want die zakt gelijk mee met het dalen van de hoogste belastingschijf naar 49%. Verkopen van hun huis lukt ook niet echt in deze tijd want de overwaarde is ook al verdampt... :) Vergeet ook de kinderbijslag niet die verlaagd wordt. Zijn weliswaar tientjes maar elk tientje is er 1...

Voor mezelf ben ik er nog niet ingedoken en het duurt nog een jaar voordat het in zou moeten gaan. Maar ik hoop dat er binnenkort eens ergens een 1 of ander tooltje wordt gemaakt om eens uit te kunnen rekenen wat je in de toekomst kwijt bent. Want dan kan het idd wel eens zo zijn dat de vrouw beter kan stoppen met werken (en dan maak ik niet eens gebruik van kinderoppas...) en natuurlijk de decadente 2e auto de deur uit. Maar ja, als je dit hier roept heb je het al te goed en moet je niet zeuren en word je Telegraaflezer genoemd. Alsof de anderen de wijsheid in pacht hebben :?
Maar een teruggang van een honderdje of 6-7 gaat hier ook wel erg moeilijk worden, vrees ik.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 01 nov 2012, 11:18

Ik ga ook spaarzamer leven. Waar ik vroeger elke financiële meevaller direct consumeerde zet ik nu het nodige opzij. Tesamen met de monsterbesparing op mijn auto zit ik zo in de bovenste belastingschijf. :tong:

Arthur

Bericht door Arthur » 01 nov 2012, 11:23

:tooth:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 nov 2012, 11:24

Net de Apple online store maar weer een nieuwe bestelling gegund. Die hebben het economisch ook zo zwaar :kikker: , maar weer wat euro's gedoneerd. Moet toch iemand die economie op gang houden. :ongeveer als:

Joy

Bericht door Joy » 01 nov 2012, 11:25

Die zorgpremie gaat berekend worden over het bruto-salaris lees ik. Hoe zit dat bij ondernemers? Ik neem aan dat het dan over het belastbaar inkomen berekend zal worden? Of moet je het daar ook bruto zien dus exclusief zelfstandigenaftrek etc.?

Fernando

Bericht door Fernando » 01 nov 2012, 11:34

Ze hebben toch geen meerderheid in de 1e kamer voor dit plan? Waar maken we ons dan zo druk om? :tooth:

daNpy

Bericht door daNpy » 01 nov 2012, 11:37

Arthur schreef:Voor mezelf ben ik er nog niet ingedoken en het duurt nog een jaar voordat het in zou moeten gaan. Maar ik hoop dat er binnenkort eens ergens een 1 of ander tooltje wordt gemaakt om eens uit te kunnen rekenen wat je in de toekomst kwijt bent.
Heb je hier wat aan:
http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering/
?

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 nov 2012, 11:45

daNpy schreef:
Arthur schreef:Voor mezelf ben ik er nog niet ingedoken en het duurt nog een jaar voordat het in zou moeten gaan. Maar ik hoop dat er binnenkort eens ergens een 1 of ander tooltje wordt gemaakt om eens uit te kunnen rekenen wat je in de toekomst kwijt bent.
Heb je hier wat aan:
http://www.verzekeringssite.nl/zorgverzekering/
?
Of dit:

http://www.eenvandaag.nl/gezondheid/417 ... zorgpremie

wjn

Bericht door wjn » 01 nov 2012, 11:52

Hielke schreef:Spastische reacties op de huidige kabinetsplannen. Per saldo gaan de hogere middeninkomens er volgens PvdA/VVD slechts 0,6% op achteruit in koopkracht. Peanuts natuurlijk gezien de crisis. Mocht die rekensom niet kloppen (volgens het gros van de Telegraaflezers alhier) dan wordt het plan opnieuw doorgerekend en aangepast.
Dubbel modaal gaat er veel meer op achteruit, geschat 5-10%.

Die hogere middeninkomens en 0,6%, dat is pas vanaf een ton € of zo.

Hé toevallig, wat verdienen kamerleden en ministers ook alweer??

Arthur

Bericht door Arthur » 01 nov 2012, 11:54

Die van Robin is idd wel wat. Nu nog ff uitvogelen of er naar het inkomen per persoon wordt gekeken of bij elkaar opgeteld.
Volgens die tool zou m'n vrouw niks meer hoeven te betalen... (-1). Win ik 135,- mee maar moet zelf wel 200,- extra gaan betalen (+320). Kost me dan 70,- p/m. Dat kan ik wel opbrengen... :wink:
Dit is na belasting, heffingskorting en arbeidskorting. Mocht dit doorgaan natuurlijk....

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 nov 2012, 12:06

Volgens die berekening ga ik 419 minder betalen; dat is dan wel weer gunstig. ;)

Arthur

Bericht door Arthur » 01 nov 2012, 13:03

Weet iemand dit ook? Dat kan ik eigenlijk nog niet vinden...

Hoe zit dat nu met die zorgpremie? Is dat per persoon inkomensafhankelijk of wordt er opgeteld? Maw, zit je alleen al boven die bovengrens betaal je dan ook voor je partner die 482,- ongeacht of ze werkt of niet? En wat bij inwonende kinderen vanaf 18 jaar. Daarvoor moet je nu ook betalen vanaf hun 18e.

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 13:10

Arthur schreef:Weet iemand dit ook? Dat kan ik eigenlijk nog niet vinden...

Hoe zit dat nu met die zorgpremie? Is dat per persoon inkomensafhankelijk of wordt er opgeteld? Maw, zit je alleen al boven die bovengrens betaal je dan ook voor je partner die 482,- ongeacht of ze werkt of niet? En wat bij inwonende kinderen vanaf 18 jaar. Daarvoor moet je nu ook betalen vanaf hun 18e.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=6550

FDD

Bericht door FDD » 01 nov 2012, 13:12

Zag op een andere website wat een vergelijking per inkomen wat je moet gaan betalen.....

Nu betaal ik rond de 134 euro als die plannen doorgaan betaal ik straks meer dan de huur van mijn huurwoning waar hebben we het GVD nog over :devil: :devil: :devil:

En zie ik dan veel mijn huisarts................................nee heb 3 weken voor het eerst in 12 jaar kennis gemaakt met mijn huisarts, nog steeds niet vrijwillig, maar mijn werk verplichte me om langs te gaan toen ik wat bloed ophoeste.

Je hebt ook van die mensen die voor elke scheet die dwars zit of elk pijntje naar de huisarts gaan, dit word vast ergens geregistreerd laat deze mensen maar even meer betalen, hun gebruiken de huisarts ook veel meer........

Groeten,
Eric

ErikS

Bericht door ErikS » 01 nov 2012, 13:17

Nu betaal ik rond de 134 euro als die plannen doorgaan betaal ik straks meer dan de huur van mijn huurwoning
What the fuck...... En dat is? :tong: :tong:

Echt klote, deze regeling.

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 13:20

ErikS schreef:
Nu betaal ik rond de 134 euro als die plannen doorgaan betaal ik straks meer dan de huur van mijn huurwoning
What the fuck...... En dat is? :tong: :tong:

Echt klote, deze regeling.
Als je zoveel moet gaan betalen hoor je ook niet in zon goedkoop huurhuis te zitten, mompelt iets over scheefwonen :tooth:

Arthur

Bericht door Arthur » 01 nov 2012, 13:27

Heb anderhalve week niet ingelogd (heb het ook wel eens druk :) ) en lig wat achter dus... Maar zoals ik het lees is het per persoon op inkomen. Dat valt dan weer mee :? Voor zover je over meevallen kunt spreken... :?
Luco schreef:
Arthur schreef:Weet iemand dit ook? Dat kan ik eigenlijk nog niet vinden...

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... start=6550

FDD

Bericht door FDD » 01 nov 2012, 16:35

Luco,

Niet zo kort door de bocht redeneren even voor jouw inforomatie:

Ik woonde hier al voor mijn huidige werk. voor mijn huidige werk ben ik tussen de 280 en 300 dagen per jaar in het buitenland. Dus alsik meer ga verdienen moet ik maar gaan verhuizen waar ik me rot betaal aan huur en niet eens thuis ben????

Beter dan om in dit appartementje teblijven lijkt mij, be my guest als je 12.000 euro per jaar weg wilt brengen, maar ik pas daar gewoon vor.....

Groeten,
Eric

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2012, 16:41

FDD schreef:Luco,

Niet zo kort door de bocht redeneren even voor jouw inforomatie:

Ik woonde hier al voor mijn huidige werk. voor mijn huidige werk ben ik tussen de 280 en 300 dagen per jaar in het buitenland. Dus alsik meer ga verdienen moet ik maar gaan verhuizen waar ik me rot betaal aan huur en niet eens thuis ben????

Beter dan om in dit appartementje teblijven lijkt mij, be my guest als je 12.000 euro per jaar weg wilt brengen, maar ik pas daar gewoon vor.....

Groeten,
Eric
Er stond een smiley achter Eric, het zal mij me reet roesten hoe iemand woont, maar je kan erop wachten dat scheefwonen ook aangepakt gaat worden, zijn ze al druk mee bezig, en als jij zoveel verdient dan woon je volgens de regeltjes scheef

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 01 nov 2012, 19:44

[zeurmodus]
Even iets heel anders, mag de titel aub veranderd worden naar "Het regeerakkoord: wat verandert er voor de autoliefhebber?"

Tnx. :D
[/zeurmodus]

Plaats reactie