Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Rebel

Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa

Bericht door Rebel » 31 okt 2012, 12:23

Bert ///M3 schreef:
Rebel schreef:Ik ben al lang blij dat de zorg in dit land goed geregeld is. Er zijn landen waar je ten dode bent opgeschreven als je ernstig ziek wordt. Sommige dingen zijn niet met geld uit te drukken. Daarbij hebben sommige mensen geen idee wat de werkelijke kosten van de zorg zijn. Neem bijvoorbeeld, een nieuwe heup/knie. Enig idee, hoeveel dit kost? (inclusief alle bijkomende kosten) met 15K heb je het niet betaald.

En dan dat eeuwige gezeur dat veel mensen hun zakken vullen in de zorg. Dat zal best, maar dat zal echt niet snel veranderen. Laten we blij zijn dat we in Nederland wonen.
We moeten nu eenmaal bezuinigen, en het geld zal ergens vandaan moeten komen. Is het niet uit de breedte dan wel uit de lengte. En diegene die dit niet bevalt, kunnen/moeten hun koffers pakken en verhuizen naar het beloofde land. Wherever that may be......doei! En vergeet niet een een kaartje te sturen.
Als je meer als 50K loonbelasting per jaar aan de staat over maakt dan kan je daar een aardige private verzekering voor nemen in een ander land waar je geen of weinig belasting betaald. Bovendien is voor die bedragen de kwaliteit van de zorg dan vele malen beter als in Nederland, zaken als wachtlijsten etc daar heb je dan niet zo veel meer mee te maken.

Bert het gaat je goed! .... aufwiedersehen :D
Vergeet je niet zo nu en dan eens een kaartje te sturen.

Tristan

Bericht door Tristan » 31 okt 2012, 12:51

Hoef je niet tegen Bert te zeggen, die is het merendeel van het jaar niet in NL. :mrgreen:

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 12:58

Bert heeft ook 100% gelijk. De zorg is hier belabberd en bar en boos, heb ik bij m'n ma(RIP) meegemaakt. Het hardwerkend verplegend personeel ten spijt, prima mensen op hun manier, maar er is hier 'n onbalans en hoe verder bovenín 'n vorm van onwil, autoriteit en arrogantie .

Plus nog een keer amper medische know how tov de ons omringendelanden en zélfs wat wij noemen 'derde wereld landen'. Daar zijn ze veel verder, als je maar wil en kán betalen(en hier MOET je ook betalen voor 'weinig' kunde en animo)

Echt knudde hier voor de enorme bedragen die we als burger betalen. Je kunt ipv naar een huisarts vandaagdedag beter naar 'n fietsenmaker hiero bij wijze van.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 okt 2012, 13:24

Bert ///M3 schreef:
Rebel schreef:Ik ben al lang blij dat de zorg in dit land goed geregeld is. Er zijn landen waar je ten dode bent opgeschreven als je ernstig ziek wordt. Sommige dingen zijn niet met geld uit te drukken. Daarbij hebben sommige mensen geen idee wat de werkelijke kosten van de zorg zijn. Neem bijvoorbeeld, een nieuwe heup/knie. Enig idee, hoeveel dit kost? (inclusief alle bijkomende kosten) met 15K heb je het niet betaald.

En dan dat eeuwige gezeur dat veel mensen hun zakken vullen in de zorg. Dat zal best, maar dat zal echt niet snel veranderen. Laten we blij zijn dat we in Nederland wonen.
We moeten nu eenmaal bezuinigen, en het geld zal ergens vandaan moeten komen. Is het niet uit de breedte dan wel uit de lengte. En diegene die dit niet bevalt, kunnen/moeten hun koffers pakken en verhuizen naar het beloofde land. Wherever that may be......doei! En vergeet niet een een kaartje te sturen.
Als je meer als 50K loonbelasting per jaar aan de staat over maakt dan kan je daar een aardige private verzekering voor nemen in een ander land waar je geen of weinig belasting betaald. Bovendien is voor die bedragen de kwaliteit van de zorg dan vele malen beter als in Nederland, zaken als wachtlijsten etc daar heb je dan niet zo veel meer mee te maken.
Ik zat te wachten op een reactie als deze. Uberhaupt vraag ik me af hoe men er bij komt dat onze zorg de beste ter wereld is? Overall misschien, maar ik heb niet het gevoel dat je beter af bent wanneer je het vergelijkt met prive instituten. Meestal vertrekt men voor bijzondere ingrepen naar Belgie, Duitsland of desnoods de US. Nu met deze verhoogde premies is het ook al zeker niet goedkoper.

Doe mij maar zo'n private verzekering in bijv. de US voor 250 euro per maand :) Topkwaliteit zorg en een uitgebreide dekking. POEH wat duur zeg! Nog even los van de lagere inkomstenbelastingtarieven....

Verder heb ik trouwens weinig moeite met deze kabinetsplannen. Dat we moesten gaan inleveren wisten we al wel. Een begrotingstekort van 16 miljard per jaar is niet uhm.... gezond. En dat gemiep over die huizenmarkt snap ik al helemaal niet. Waarom is het zo belangrijk dat er veel huizen gekocht en verkocht worden? Voor wie is dat eigenlijk belangrijk? Kan iemand dat uitleggen?

Peric

Bericht door Peric » 31 okt 2012, 13:36

Onze zorg zo goed?? Mwoah.....
Onze dokter(s) bijvoorbeeld. Ga je daarheen zit de man gewoon te googlen. En als je dan zegt dat je dat zelf ook al had gevonden vraagt 'ie wat je dan daar doet.

Mijn vriendin heeft de Helico-bacterie. Daar is ze in Roemenië toen we daar waren voor behandeld, antibioticakuur. Die heeft helaas niet geholpen, dus ze is nog steeds heel erg opgeblazen en de hele dag gas. Tevens is de kans op een maagzweer erg groot als je die bacterie hebt.
Mijn vriendin dus weer naar onze dokter, bloed getest(de beste man was ook nog even vergeten aan te geven dat er op Helico getest moest worden :shock: ), waar dus uitkwam dat ze het nog heeft.
Dokter opgebeld voor het resultaat, 'ja, u heeft de bacterie nog'. Mijn vriendin vroeg dus wat er dan aan gedaan kan worden. 'Heeft u pijn?'. Nee, dat niet, maar erg fijn is het niet om met een buik rond te lopen waarvan het lijkt alsof je 4-5 maanden zwanger bent, en het gas de hele dag is ook niet fijn. 'Als u geen pijn heeft kan(ga) ik u niet helpen.. WTF??!!??!!
Das 1 voorbeeld.. :?

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 13:47

Het PVDA ' eerlijk ' argument gaat ook niet op.
Want als ondernemer kun je zo ontzettend schuiven/sjoemelen met het inkomen.

Als je een vrouw/vriendin hebt die niet werkt kun je deze op de loonlijst zetten voor het jaarlijkse minimunloon om zo aan de toeslag te ontsnappen. Je kan je eigen inkomen daardoor weer laten dalen om minder premie te betalen. En in je BV ga je natuurlijk zoveel mogelijk zitten morren om maandelijkse kosten te verhalen onder het nom ' zakelijke aftrekpost' . Maakt niet uit of je daar nu een naheffing over krijgt of niet. Zolang het maar niet als inkomsten geld.

Alleen de werkende man/vrouw voor de baas is gewoon de pineut.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 14:00

@Peric, ik snap je verhaal 1000% . Mijn vrouw heeft ook d'r kwaaltjes, maar ze wordt niet gehoord.

Misschien (serieus) volgend jaar naar Cuba paar weken waar de (TOP)zorg etc. 'gratis' is(enige goeie aan dat systeem) een van d'r vriendinnen hier daar een dochter van is daar arts...

Dan maar zo.

Rebel

Bericht door Rebel » 31 okt 2012, 14:07

Maurice waar lees jij dat wij in Nederland de beste "zorg" ter wereld hebben??

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 14:26

Rebel schreef:Maurice waar lees jij dat wij in Nederland de beste "zorg" ter wereld hebben??
Misschien wel in jouw posts, Rob. :kikker:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 31 okt 2012, 15:10

Zorg behoort bij de beste ter wereld qua kennis, niet qua organisatie ...............

Net een mooi commentaar gelezen;

Die Rutte is toch wel slim zeg. Hij haalt de PvdA over met de inkomensafhankelijke zorgpremie (DE belangrijkste winst voor de PvdA ..) en vervolgens blijkt dat daar geen meerderheid voor is in de 1e Kamer. Dat plan wordt dus afgeschoten, maar dit wordt dan niet op het conto van de VVD geschoven. Weg is de winst voor de PvdA. Wat rest zijn alle andere maatregelen waar de PvdA concessies heeft gedaan.

Wat ik gisteren al zei; het laatste woord is er niet over gesproken, het is duidelijk dat dit plan in de huidige vorm nooit door de senaat komt..........

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 15:10

:wave:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 okt 2012, 15:12

romo schreef:
Die Rutte is toch wel slim zeg. Hij haalt de PvdA over met de inkomensafhankelijke zorgpremie (DE belangrijkste winst voor de PvdA ..) en vervolgens blijkt dat daar geen meerderheid voor is in de 1e Kamer. Dat plan wordt dus afgeschoten, maar dit wordt dan niet op het conto van de VVD geschoven. Weg is de winst voor de PvdA. Wat rest zijn alle andere maatregelen waar de PvdA concessies heeft gedaan.
Politiek is een mooi spel. :lol:

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 15:14

romo schreef:Zorg behoort bij de beste ter wereld qua kennis, niet qua organisatie ...............
Zelfs bij 'kennis' heb ik jammergenoeg door ervaring mijn twijfels Robert.... En zo ja dan bij de beste 20(...) landen ter wereld en niet in de top 3 of 5 ofzo.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 31 okt 2012, 15:19

Een mooie basis voor een innige 4 jaar durende samenwerking. :roflol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 31 okt 2012, 15:48

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 31 okt 2012, 16:03

Hij heeft al de bijnaam 'het lachebekkie'..

Maus335i

Bericht door Maus335i » 31 okt 2012, 16:06

romo schreef:Zorg behoort bij de beste ter wereld qua kennis, niet qua organisatie ...............

Net een mooi commentaar gelezen;
Wat ik gisteren al zei; het laatste woord is er niet over gesproken, het is duidelijk dat dit plan in de huidige vorm nooit door de senaat komt..........
Even los van het ethische verhaal zou dit wel een onwijs slimme move zijn zeg!

GTRene

Bericht door GTRene » 31 okt 2012, 16:12

lol @foto's Rutte :clown:

doet me wat denken aan die reclame van de oude Panda...
doch daar in lachte er 1 als laatste dacht ik.

kijk, blijft leuk, dit is Rutte achter het stuur>>

Rebel

Bericht door Rebel » 31 okt 2012, 17:42

Robin_NL schreef:
Rebel schreef:Maurice waar lees jij dat wij in Nederland de beste "zorg" ter wereld hebben??
Misschien wel in jouw posts, Rob. :kikker:

Hello Watchmaker, volgens mij heb je te lang gesleuteld vandaag. :D Ik heb dat niet geschreven. De zorg is in Nederland goed.Punt
Niet meer en niet minder. Uiteraard zullen er altijd mensen zijn, die pech hebben, door een verkeerde diagnose of 'n verkeerde behandeling.
Dat is elders niet anders. Maar over het algemeen hebben wij niet te klagen.

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 18:45

Luco

Bericht door Luco » 31 okt 2012, 18:51

dvh schreef:Rekenvoorbeelden Stef Blok:
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... eelden.xml

mooi voor de ondernemers, lekker de vrouw op meewerken zetten voor 30k, zelf op 40k en je bent klaar

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 18:53

Precies.. Dat is mijn 'plan'... mocht het alsnog doorgaan in deze vorm en er geen stokje voor mijn plannetje gestoken wordt :devil:

Sander

Bericht door Sander » 31 okt 2012, 20:05

Maus335i schreef: En dat gemiep over die huizenmarkt snap ik al helemaal niet. Waarom is het zo belangrijk dat er veel huizen gekocht en verkocht worden? Voor wie is dat eigenlijk belangrijk? Kan iemand dat uitleggen?
De verkoop van woningen is natuurlijk goed voor de hele markt inclusief de staat i.v.m overdrachtsbelasting.
Elk huis dat nu niet verkocht word kost geld, het verlagen van de overdrachtsbelasting (tijdelijk 2% i.p.v 6%) heeft ze helaas ook niet geholpen en daar mist de staat natuurlijk veel geld.

Daarnaast zit natuurlijk alles aan elkaar vast, aannemers, bouwbedrijven, woninginrichting (keukens, bedden, bankstellen, bedenk het maar), banken, verzekeringen, makelaars, notarissen alles komt door de woningmarkt weer bij elkaar. En doordat er weinig verkocht word zitten veel bedrijven in moeilijke tijden, dus iedereen heeft er baat bij dat de woningmarkt weer op gang komt.

Ik merk het zelf ook, huis staat nu een jaar te koop en ik ga pas iets anders kopen als deze tent verkocht is. Alle meubels voor het nieuwe huis hebben we al uitgezocht, we weten wat we willen en waar we het willen kopen, maar we wachten daarmee tot we de handtekening gezet hebben.
En aangezien iedereen die houding heeft gebeurd er niks..totdat er vertrouwen is en er weer volop verkocht/gekocht gaat worden.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 nov 2012, 05:48

Rebel schreef:
Bert ///M3 schreef:

Bert het gaat je goed! .... aufwiedersehen :D
Vergeet je niet zo nu en dan eens een kaartje te sturen.
Afbeelding

:mrgreen:

Zoals Tristan al zegt zit ik het grootste deel van het jaar al niet meer in NL en als het een beetje mee zit kom ik er de komende jaren alleen nog maar voor vakantie.

wjn

Bericht door wjn » 01 nov 2012, 07:19

Martijn_bmw schreef:
Luco schreef:wat ik begreep is het max die 482

Maar wel raar verdiend je vriendin/vrouw niks dan betaal je 2 x die 482 of heb ik dat verkeerd?
verdiend je vriendin een klein beetje dan moet ze haar eigen premie ophoesten van zeg 20 euro?
of begrijp ik het verkeerd?

Nou dan maar 4 uur op de loonlijst of als meewerkend neerzetten voor het maximum dat ze maar 20 euro hoeft te betalen.

die 482 is max inderdaad en per persoon/inkomen

dus als jij 70K verdiend en je vrouw/vriendin 15K met een paar uurtjes dan is het 1x 482 en 1 x 20 ;)
Dat was me nu idd duidelijk geworden, plafond is die 70k€/jaar.

Dus als je bijv. 120k€ verdient is het nog steeds 482/mnd, maar heb je veel meer belastingvoordeel.

Dus directeuren van mulitinationals en andere grote bedrijven komen er goed vanaf. Verdienen nog meer en hebben door de belastingverlaging dus meer voordeel. En hadden sowieso al afspraken met de belastingdienst (bedrijven ook voor omzetbelasting) anders vertrekken ze even gemakkelijk uit NL.

Ook Samson en companen komen er relatief ongeschonden vanaf met deze zogenaamde inkomensafhankelijke zorgpremie, je zou maar in moeten leveren!!

Als ze geen plafond hadden ingesteld, had het percentage lager kunnen uitvallen dan die 11,1% en had het er wellicht wel kostenneutraal uitgezien. (Doorrekenen is voor de rekenkamer.)

Ikzelf heb er niet zoveel problemen mee wat er in 2014 aan zit te komen, werk voor meer dan 50% van de tijd in het buitenland en dan zijn er fiscaal mogelijkheden zat.

Plaats reactie