Het regeerakkoord: Wat zijn de veranderingen?

Dit is ons algemene autoforum.
Luco

Re: Het regeerakkoord: Wat veranderd er voor de autoliefhebb

Bericht door Luco » 31 okt 2012, 11:27

Ik denk dat de pvda ook klappen gaat krijgen

Kijk die inkomensafhankelijke zorgpremie is leuk voor de pvda omdat de armsten minder gaan betalen, maar aan de andere kant zijn de echte grootverdieners klaar met 482 max, dat heeft de vvd dan weer voor elkaar, dus de grootste groep die ze pakken is modaal en net boven modaal dus dat gaat stemmen kosten de volgende keer.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 okt 2012, 11:57

In een kabinet van links en rechts zijn de concessies natuurlijk vele malen groter dan alleen links of alleen rechts. Zo simpel is het. Geert kan natuurlijk lekker schreeuwen vanaf de zijlijn dat Rutte zijn kiezers belazerd heeft maar als hij in de schoenen van de VVD had gestaan was het niet anders geweest. Samsom heeft ook toe moeten geven op vlakken waar hij dat liever niet zou doen.

Dat is een democratie.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 okt 2012, 12:12

zo is dat...
trouwens ik zag net en hoorde die D66 man (ja die creep) iets zeggen waarvan ik dacht :hmmm:
daar heb je niet goed over nagedacht.

ging over die eigen bijdrage zorg...iets van, sommige betalen veel meer (das duidelijk) en hij vond het belachelijk (zoiets) dat dan die minima en of uitkering mensen e.d. niet zwaarder belast worden, of oneerlijk zeg maar.

daNpy

Bericht door daNpy » 31 okt 2012, 12:14

De mensen die werken mogen meer betalen om anderen lekker op hun gat te laten zitten is wat hij eigenlijk zegt dus? :P

GTRene

Bericht door GTRene » 31 okt 2012, 12:19

daNpy schreef:De mensen die werken mogen meer betalen om anderen lekker op hun gat te laten zitten is wat hij eigenlijk zegt dus? :P
nee dat wordt niet gezegd, als je wat verder nadenkt weet je het vast wel ;-)

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 12:24

Petrolhead Tom schreef:In een kabinet van links en rechts zijn de concessies natuurlijk vele malen groter dan alleen links of alleen rechts. Zo simpel is het. Geert kan natuurlijk lekker schreeuwen vanaf de zijlijn dat Rutte zijn kiezers belazerd heeft maar als hij in de schoenen van de VVD had gestaan was het niet anders geweest. Samsom heeft ook toe moeten geven op vlakken waar hij dat liever niet zou doen.

Dat is een democratie.
Tom, dit is geen democratie maar waanzin.
Het gros van de mensen beseft nog niet helemaal wat het inhoud.
Maar deze bedragen zijn niet op te brengen voor de meesten.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 12:33

dvh schreef:
Petrolhead Tom schreef:In een kabinet van links en rechts zijn de concessies natuurlijk vele malen groter dan alleen links of alleen rechts. Zo simpel is het. Geert kan natuurlijk lekker schreeuwen vanaf de zijlijn dat Rutte zijn kiezers belazerd heeft maar als hij in de schoenen van de VVD had gestaan was het niet anders geweest. Samsom heeft ook toe moeten geven op vlakken waar hij dat liever niet zou doen.

Dat is een democratie.
Tom, dit is geen democratie maar waanzin.
Het gros van de mensen beseft nog niet helemaal wat het inhoud.
Maar deze bedragen zijn niet op te brengen voor de meesten.
+1, niks democratie. Doordrukdictatuur.

Ik die altijd pro VVD/Rutte was, ik vind 't verschrikkelijk wat ze nu willen. En da's n understatement. VVD , ik ben er klaar mee.
:coffee:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 okt 2012, 12:36

Dat is het niet. Het land heeft besloten dat ze vertrouwen hebben in de VVD en in de PVDA. Die moeten het samen gaan doen met het vertrouwen van de inwoners van Nederland Dat ze vervolgens met dit pakket op de proppen komen is daar een gevolg van. Nog steeds een democratisch besluit of je het er mee eens bent of niet.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 31 okt 2012, 12:38

Maarja, wat blijft er dan nog over? Mijn stem ging naar de VVD omdat ik het de minst slechte partij vond/vind.
Aan de andere kant, als Rutte z'n poot stijf had gehouden, de onderhandeling vast waren gelopen, en er dus een links kabinet met greenpeace aan kop werd gevormd. :goodnight:

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 12:41

Een hele grote vergissing noem ik het.
Laat er een referendum op los en het zou een keiharde nee zijn tegen het akkoord namens de Nederlandse bevolking.

Dit is niet waar ik als VVD of PVDA stemmer mijn stem voor heb gegeven.

Jaren soebatten over HRA afschaffen. Dan hebben we het over tientjes per maand voor degene met een bestaande hypotheek. Dat is een hele issue.

Nu worden het honderden euro's per maand !
Ik kan er met mijn pet niet bij.
Laatst gewijzigd door dvh op 31 okt 2012, 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 12:42

Petrolhead Tom schreef:Dat is het niet. Het land heeft besloten dat ze vertrouwen hebben in de VVD en in de PVDA. Die moeten het samen gaan doen met het vertrouwen van de inwoners van Nederland Dat ze vervolgens met dit pakket op de proppen komen is daar een gevolg van. Nog steeds een democratisch besluit of je het er mee eens bent of niet.
De meerderheid ja, maar IK bijvoorbeeld niet...En zo zijn er nog wel 'n paar(...) die NIET op de VVD of PvdA hebben gestemd. Dat is de ellende met dit systeem.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 31 okt 2012, 12:54

Ik denk dat ik nog steeds het meest blij ben met deze combinatie hoor, VVD/PvdA, de rest zijn helemaal no-no partijen dus ja.

Ik laat het even afhangen van de komende 4 jaar in hoeverre het slechter wordt of misschien wel beter. Maar de kans is zeer groot dat ik de volgende verkiezingsronde niet meer ga stemmen of alleen op een partij als de Piratenpartij ofzo. Ik heb er geen vertrouwen meer in. Als je geen verwachtingen hebt, kan het alleen maar meevallen denk ik dan. Beide partijen hebben dingen beloofd en beide partijen doen exact het tegenovergestelde. Zoals het er nu uitziet wordt het gewoon slecht; we moeten meer betalen. Geld dat we dus niet kunnen uitgeven en dus de koopkracht laat afnemen. De overheid moet op dit soort momenten juist investeren in de bevolking en niet graaien graaien graaien om alleen maar dat begrotingstekort te dichten.

Overigens vind ik het wel top dat ze een paar miljard hebben bezuinigd op ontwikkelingshulp.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 31 okt 2012, 13:07

Robin_NL schreef:
Petrolhead Tom schreef:Dat is het niet. Het land heeft besloten dat ze vertrouwen hebben in de VVD en in de PVDA. Die moeten het samen gaan doen met het vertrouwen van de inwoners van Nederland Dat ze vervolgens met dit pakket op de proppen komen is daar een gevolg van. Nog steeds een democratisch besluit of je het er mee eens bent of niet.
De meerderheid ja, maar IK bijvoorbeeld niet...En zo zijn er nog wel 'n paar(...) die NIET op de VVD of PvdA hebben gestemd. Dat is de ellende met dit systeem.
Dat kan wel zijn Robin maar je woont in een democratisch land. Meerderheid beslist of je het nu leuk vind of niet.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 31 okt 2012, 13:09

Tja, welke partij had het wel goed gedaan?

Maatregelen zijn nodig door aan de ene kant te bezuinigen en aan de andere kant de inkomsten verhogen bij de overheid. Daar ontkomen we niet aan.

Is allemaal niet fijn natuurlijk, maar ik hoop in godsnaam dat deze regering nu eens 4 jaar blijft zitten en er verbetering in de zaak komt. Dan is het het wat mij betreft wel waard (maargoed, moet je het wel kunnen betalen natuurlijk :bag: )

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 13:19

Petrolhead Tom schreef:
Robin_NL schreef:
Dat kan wel zijn Robin maar je woont in een democratisch land. Meerderheid beslist of je het nu leuk vind of niet.
Doh, maar daarom klaag ik wel. Want IK heb (dit keer) niet op die gasten gestemd en kijk hun plannen/regeeraccoord. Daar lusten de honden geen brood van in dit avondland.

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 13:42

Richardt. schreef:Tja, welke partij had het wel goed gedaan?

Maatregelen zijn nodig door aan de ene kant te bezuinigen en aan de andere kant de inkomsten verhogen bij de overheid. Daar ontkomen we niet aan.
Kosten moeten verlaagd worden bij de overheid. En inkomsten van burgers moeten stijgen.
Wat er niet gebeurd met de zorgpremie is dat de overheid er niet meer geld door bij krijgt, maar het 70% van de werkende bevolking wel geld gaat kosten. En niet zo'n beetje ook.

Zitten ze te miepen over oldtimer MRB, tientjes werk. Deze zorgpremietoestand gaat honderden euro's kosten per werkend gezinslid. En dan hebben ze het over oldtimers... lol..
Ik denk dat een hoop hun main daily drive straks niet meer kunnen bekostigen..
Kunnen ze op de fiets. En op zondag in hun oldtimer...

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 31 okt 2012, 13:48

Denk dat een deel van de frustratie ook komt omdat dit regeerakkoord in de verste verte niet lijkt op het verkiezingsprogramma van de VVD. Lijkt nu wel alsof er 2 linkse partijen een regering aan het vormen zijn. Lijkt me dat een hoop VVD kiezers zich keihard bedrogen voelen. Bij de PvdA weet je wel dat ze met jaloezietaxen komen bij bovenmodaal verdienenden dus dat is niet zo verrassend. Maar de VVD.....

Luco

Bericht door Luco » 31 okt 2012, 13:49

ik blijf lekker werkloos, ben ik klaar voor 20 euro en dan heel de week naar dokter enzo :lol:

Xave30

Bericht door Xave30 » 31 okt 2012, 13:50

"Er komt een Luco bij de dokter"

dvh

Bericht door dvh » 31 okt 2012, 13:53

Als dit écht doorgaat dan zorg ik dan mijn inkomsten per 2014 een stuk lager zijn.
Vriendin op de loonlijst tegen minimumloon, zodat de premie 20,- blijft.
En dan zie ik wel wat ik met de rest doe.. op de BV oppotten en zelf je hypotheek financieren ofzo.

Een ding is zeker, ik ga hier niet aan meedoen.
Maar zolang er geen meerderheid is in de 1ekamer.. kan dit gezien de tegenwind van alle andere partijen niet doorkomen in deze vorm.
Laten we hopen dat dat zo blijft..............
Laatst gewijzigd door dvh op 31 okt 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin_NL

Bericht door Robin_NL » 31 okt 2012, 13:57

Wouter81 schreef:Denk dat een deel van de frustratie ook komt omdat dit regeerakkoord in de verste verte niet lijkt op het verkiezingsprogramma van de VVD. Lijkt nu wel alsof er 2 linkse partijen een regering aan het vormen zijn. Lijkt me dat een hoop VVD kiezers zich keihard bedrogen voelen. Bij de PvdA weet je wel dat ze met jaloezietaxen komen bij bovenmodaal verdienenden dus dat is niet zo verrassend. Maar de VVD.....
Dit.

+1

Luco

Bericht door Luco » 31 okt 2012, 14:00

Xave30 schreef:"Er komt een Luco bij de dokter"
:lol: :tooth:

Tim N

Bericht door Tim N » 31 okt 2012, 14:09

Xave30 schreef:"Er komt een Luco bij de dokter"
Moet de dokter alles opruimen

Luco

Bericht door Luco » 31 okt 2012, 14:12

Lekker gebruik maken van het "systeem"

///Joost

Bericht door ///Joost » 31 okt 2012, 14:34

Buiten het feit dat dit akkoord inderdaad om te huilen is, vraag ik me af wat er waar is van de berichten van PvdA/VVD dat de berekeningen van RTL/NOS niet zouden kloppen. Gezamenlijk inkomen >75.000 zou er slechts 50 euro per maand op achteruit gaan???

Bron: http://www.blikopnieuws.nl/bericht/1514 ... ebben.html

Plaats reactie