Wielrennen naar de klote ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Luco » 23 okt 2012, 19:52

:lol: Maus

Wij gingen vanochtend met de hond naar het bos, zat een wielrenner lijkbleek tegen een boom en de ziekenwagen kwam al aanrijden, ik heb niet gevraagd of het door de doping kwam. :lol:

Rebel

Bericht door Rebel » 23 okt 2012, 21:57

Lance is de schuld van de ondergang van de wielersport. Lance is de schuldige van de verloedering en absurde bedragen in de sport. Lance is er schuldig aan dat gigantische bedragen en belangen spelen in iedere sport. Lance is ook indirect mede schuldig aan de wereldwijde financiele crisis. Lance is er ook schuldig aan dat de mensen geen vertrouwen meer hebben in deze wereld. Lance verdient gevangenisstraf. Lance verdient levenslang! Nee, de doodstraf voor Lance. Ja laten we hem lynchen! Hang hem op!!

Zo, dat lucht op....
Heerlijk, met zijn allen natrapppen als iemand op de grond ligt. Dan hoeven we tenminste niet na te denken over onze eigen fouten en tekortkomingen.

allen

Bericht door allen » 23 okt 2012, 23:14

+ Veel!
Laat een ervan de megazondebok zijn, zodat de aandacht vooral niet gevestigd wordt op de rest.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 23 okt 2012, 23:33

Rebel schreef:Nogmaals ik hoop dat hij zijn verlies neemt en zich niet verlaagt tot het niveau van zijn achterbakse ploegmaten.
Armstrong bljft een uniek persoon, ongeacht hoe ze hem nu kapot maken. Armstrong staat voor het overwinnen van de gevreesde ziekte. Een vechter, die overwon en daarna het leven met twee handen beet nam.
Dat hele wielrennen heeft mij nooit kunnen boeien en die touroverwinningen nog minder, voor mijn part was hij bergbeklimmer geworden.
Rebel schreef:Lance is de schuld van de ondergang van de wielersport. Lance is de schuldige van de verloedering en absurde bedragen in de sport. Lance is er schuldig aan dat gigantische bedragen en belangen spelen in iedere sport. Lance is ook indirect mede schuldig aan de wereldwijde financiele crisis. Lance is er ook schuldig aan dat de mensen geen vertrouwen meer hebben in deze wereld. Lance verdient gevangenisstraf. Lance verdient levenslang! Nee, de doodstraf voor Lance. Ja laten we hem lynchen! Hang hem op!!

Zo, dat lucht op....
Heerlijk, met zijn allen natrapppen als iemand op de grond ligt. Dan hoeven we tenminste niet na te denken over onze eigen fouten en tekortkomingen.
Zo, je hebt mij verbaas Rob. Goede postings.

Het is overigens idioot dat een oordeel gebaseerd wordt op getuigenverklaringen. Juist het uit 'harde' bewijs, bloedmonster, urinestalen, etc, is tot op heden geen aanleiding gevonden tot het schorsen van Lance.

Overigens heeft Lance zelf onder ede verklaard onschuldig te zijn. Dat wordt gezien als meineed....
Dat kan ook toegepast worden op de verklaringen van (ex)teamgenoten....De straf wordt tenslotte aanzienlijk verminderd. Is dat juist niet stimulans op meineed...?!

De meeste gecontroleerde wielrenner, echter niets gevonden. USADA zit het blijkbaar in de maag dat geen enkel resultaat is geboekt...
Wat is de verjaringstermijn op positieve testen? In hoeverre kan een onderzoek worden toegepast op resultaten uit het verleden?

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 23 okt 2012, 23:35

Shakes schreef:Lance een held en een unieke wielrenner?

Het is gewoon een leugenaar en een valsspeler. Dat is niet heel erg want dat zijn ze in de wieler/top sport allemaal maar kom er dan gewoon voor uit. Zeker nu.

Hij heeft voor mij wel afgedaan, ook als overwinnaar van kanker. Dat hij anderen heeft geholpen pleit dan wel voor hem
Nander, prima mening, maar kijk je zo ook naar US sports als NBA, MLB, NHL? Als er sporten zijn waar veel wordt gebruikt, dan is het daar....?!

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 okt 2012, 11:04

indobesar schreef: Nander, prima mening, maar kijk je zo ook naar US sports als NBA, MLB, NHL? Als er sporten zijn waar veel wordt gebruikt, dan is het daar....?!
Juist, ik heb het de laatste tijd ook met mensen gehad over waarom er juist in het wielrennen zoveel aandacht is voor dopegebruik en ik ben er nog steeds niet achter. Bij mijn weten (of meer: aannames) wordt er in overige topsport net zo hard gespoten, gesnoven en geslikt. Wordt daar minder gecontroleerd? Worden er daar net zo veel gepakt, maar komt het minder in de media?
Ik denk alleen even snel aan het relaas met Barry Bonds...heel de US stond op z'n kop, terwijl ieder niet-naief mens weet dat de gehele MLB van de steroids aan elkaar hangt.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 25 okt 2012, 12:20

romo schreef:Armstrong ophangen heb ik geen moeite mee, maar het is me net een tikkie te makkelijk...........hij had het namelijk nooit in deze mate en op deze schaal kunnen doen zonder het medeweten op de hoogste niveaus, zijnde de UCI, in casu Hein Verbruggen en consorten, maar ook de sponsoren als Nike.

Kortom iedereen heeft en had er belang bij, enerzijds bij al zijn overwinningen en het aura dat dit met zich meebracht voor de gehele wielersport (lees; revenuen van sponsoren), anderzijds de top(Bobo`s) die zich aan deze successen konden laven waarbij inkomsten gegarandeerd bleven en daarmede baanbehoud met bonus gecontinueerd.

Dat Pat McQuaid nu mooie sier maakt is een beetje van de strekking "if you can`t beat them, join them" en met opruimen en het aanraden om Armstrong maar gewoon te vergeten dient alleen zijn, en zijn belang c.q. die van de UCI alleen. Eigen straatje schoonvegen en hopen dat het verder overwaait door alle aandacht nu naar een "schuldige" Armstrong te verleggen, nagenoeg het perfecte rookgordijn.

Armstrong inschattende, zeker gezien de welhaast maniakale en psychopathische manier van organisatie, uitvoering en controle aangaande onovertroffen doping programma, zal wellicht nog met een paar lijken uit de kast komen, waarbij de hele wielerwereld op haar grondvesten zal schudden incluis de bobo`s.................het zou me zwaar verbazen als dit niet het geval zou zijn.

Tadaaaaaaa;

http://www.cyclingnews.com/news/open-le ... esignation

///Joost

Bericht door ///Joost » 25 okt 2012, 12:23

:wave: Ik las het ook al. Die man verdient een (extra) lintje.

Heerlijke Backfire! :D :D Dit wordt nog leuk.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 25 okt 2012, 12:40

Ik hoop echt dat Lance e.a. hun kansen afwachten en ineens genadeloos toeslaan.

Natuurlijk is doping fout, maar machtsmisbruik en corruptie vind ik nog veel erger Afbeelding

Rebel

Bericht door Rebel » 25 okt 2012, 18:46

LOL @ verschillende en tegengestelde meningen op het forum omtrent Armstrong en consorte.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 okt 2012, 20:28

Afbeelding

Metchu op de derny????

///Joost

Bericht door ///Joost » 26 okt 2012, 08:30

Ze komen nu echt met bosjes...Goede zaak.
Exclusive: Bobby Julich doping confession

American apologizes, Sky releases him

On Thursday Team Sky released Bobby Julich from the team after he disclosed to them that he'd taken performance enhancing drugs during a period of his racing career. Below is Julich's confession that was exclusively sent to Cyclingnews.com

Dear Team Sky, family, friends, fans, and supporters of cycling,

I would like to preface this statement, by saying that while I don't expect all of you to believe some of the things that I am about to say, I don't want to insult anyone’s intelligence any longer and deny that I have never had anything to do with the shady past of professional cycling. This statement is about me and the decisions that I have made in the past.

I have recently made a full confession to Team Sky senior management about my doping history and understand that by doing so I will no longer be able to work for a dream team performing my dream job. I also understand that by doing this, I will have to face some more important consequences in the real world and with the people that matter the most to me.

I knew before I headed to our team meeting in London last week that we would all be asked about our past. I knew that this was going to be a pivotal point in my life and I decided to come clean not only to Team Sky but also to the sport and people that I love.

Lately, much has been said about purging the past before being able to rebuild and finally putting these dark days behind us. If we are going to purge, then we should do it for the right reasons. I hope we can learn from the past and look toward the present and future generations so that they will not have to confront the same issues.

I made the decision to use EPO several times from August 1996 until July of 1998. Those days were very different from today, but it was not a decision that I reached easily. I knew that it was wrong, but over those two years, the attitude surrounding the use of EPO in the peloton was so casual and accepted that I personally lost perspective of the gravity of the situation.

During the 1998 Tour, my fiancé (now wife) found out what was going on from another rider's wife. She confronted me on it and it was one of the most dreadful experiences of my life. She was never a part of this and I put her in a very difficult situation. She told me right then and there that if it ever happened again, our relationship would be over. That was motivation enough and I knew I had to stop.

The Festina Affair changed everything for me. It reaffirmed for me that this was not only wrong and bad for my health, but also illegal with heavy consequences. In a strange way, I was relieved that the Festina Affair happened and was personally convinced doping would stop and that this problem would be over. I quickly realised how wrong I was.

From that moment on, I tried to shield young riders from the temptations that were out there. The following years my own resolve with doping may have wavered but it did not break. There were times that I was tempted to return to the dark side, but after some difficult years, I stopped thinking about what others were doing and focused on my own performance and enjoyment in the sport. Most importantly, I proved to myself that it is possible to compete clean and I came back with solid, clean results that I am extremely proud of.

My return to the top level of the sport coincided with signing at Team CSC in 2004 and I want to briefly explain my side of the story. I know that much has been said about what allegedly happened there and about the man that is the figure head of that team. I am not going to defend him as a person but rather as an organisation and what it did for me personally.

This organisation gave me two things that no illegal substance could ever truly provide. It gave me back my self-respect and my self-confidence. That was all that I needed to perform at the highest level. This was my personal experience. At no time was I offered or did I receive any sort of blood manipulation nor did I witness any systematic doping within the team. I found that I could compete without it and my results during that period were achieved clean. That being said, what happened before the 2006 Tour de France changed my outlook into what we all thought we were buying into when we joined that team.

When I began working for Team Sky in 2011, the real selling point for me was their clear commitment to running a clean team and I wanted to be a part of it. I hope that everyone understands that this team is special. Dave Brailsford had never competed in the sport at the highest level, and he set out to do things differently. I am extremely honored to have been a member of this team and a small part of the success that they achieved during this period.

I apologise to everyone, especially those associated with Team Sky for my past indiscretions. I made some poor decisions and have paid and will pay a huge price. I am taking responsibility, at the expense of not being able to finish what I started, with some of the best people that I have ever been associated with.

To this new generation of young riders; I hope that you will learn from the past and avoid the mistakes many of us have made. It is up to your generation to insure that the issues of the past do not affect your future. I am truly sorry that you all are dealing with something that you had no part in creating.

I know I cannot change my past, however, I do wish to remain in the sport of cycling in some capacity. I love it with all my heart and I hope that even though I made some poor decisions a long time ago, that I can continue to help contribute to the positive changes in this sport. I believe that it is a sport worth saving.

Bobby Julich
Bron: Cyclingnews.com

RobS

Bericht door RobS » 29 okt 2012, 10:18

Ik vraag me sterk af of iemand hier het Reasoned Decision document heeft gelezen.

http://d3epuodzu3wuis.cloudfront.net/Re ... cision.pdf

Dit is een samenvatting van het 1000+ pagina's tellende rapport, het is op een goede manier geschreven en je leest er makkelijk doorheen.

Hierin wordt duidelijk dat Lance, USPS en Bruyneel op een criminele manier te werk gingen, het gaat niet alleen om dopinggebruik maar om intimidatie, omkoping, corruptie etcetc, imho het grote verschil met andere renners/ploegen in het peleton destijds.

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2013, 08:38

Nou wat we eigenlijk al wisten.
Armstrong bekent.

Nu gaat er echt een beerput open.

Emiel

Bericht door Emiel » 15 jan 2013, 08:45

Is het echt nieuws ?

Iedereen weet het allang maar teveel mensen hebben hun ogen dicht.

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 jan 2013, 09:19

Emiel schreef:Is het echt nieuws ?

Iedereen weet het allang maar teveel mensen hebben hun ogen dicht.
Tuurlijk, maar in die zin is het nieuws dat Armstrong de enige is die ECHT een revolutie teweeg kan brengen door open kaart te spelen. Ik hoop dan ook dat ie bekent, want ontkennen heeft gewoon geen zin meer. Jammer is wel dat de interviewtijd waarschijnlijk te kort is om het gehele verhaal uit de doeken te doen, dus ik hoop dat ie echt de juiste slimme antwoorden geeft.
Nadeel is dat ie faillissement en strafvervolging riskeert, dus het zal mij benieuwen.

Emiel

Bericht door Emiel » 15 jan 2013, 09:29

Ik vermoed dat de kop in het zand word gestoken. Er gaat teveel geld in om.

Vele wielrenners een ban geven, opnieuw beginnen, tragere tijden komende jaren, langzaam aan sluipt het er weer in door bijv. gen doping, etc.

RobS

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 09:46

Volgens de NY Times gaat er het volgende gebeuren:
Armstrong, 41, is planning to testify against officials from the International Cycling Union, the worldwide governing body of cycling, about their involvement with doping in cycling, but he will not testify against other riders, according to the people familiar with his plans.
Hein Verbruggen kan dan z'n spullen wel inpakken.

///Joost

Bericht door ///Joost » 15 jan 2013, 09:53

RobS schreef:Volgens de NY Times gaat er het volgende gebeuren:
Armstrong, 41, is planning to testify against officials from the International Cycling Union, the worldwide governing body of cycling, about their involvement with doping in cycling, but he will not testify against other riders, according to the people familiar with his plans.
Het heeft denk ik ook weinig zin om tegen andere rijders te getuigen, je bereikt er weinig mee. De bron van alle ellende moet aangepakt worden en dat zijn de witte boord criminelen van de UCI, WADA en USADA. Hopelijk kan ie met gelijke munt terug betalen: Stafmindering, danwel ontslag van alle rechtsvervolging, in ruil voor getuigenis tegen de UCI.

Luco

Bericht door Luco » 15 jan 2013, 09:55

RobS schreef:Volgens de NY Times gaat er het volgende gebeuren:

Dat bedoelde ik met beerput.
Je maakt mij niet wijs dat je meer dan tien jaar doping kan gebruiken en 7 keer de tour kan winnen zonder dat ook diverse organisaties erbij betrokken zijn.

RobS

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 10:12

http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3 ... oprah.html
Voorgekauwd

Lance Lance Lance Lance Lancerdelancedelancerdelance; overal Lance. Lance regisseert, en wij kijken toe. Hij regisseerde zeven Tours, hij regisseerde in die Tours wie er mocht ontsnappen en wie niet, hij regisseerde welke journalisten hem mochten interviewen ("Senk joe!"), hij regisseerde zijn afscheid, hij regisseerde zijn comeback en nu regisseert hij zelfs zijn eigen ondergang. Het 'gesprek' met Oprah is doorgenomen, voorgekauwd, gerepeteerd, nog een keer gerepeteerd, afgewogen en tot op de laatste komma geacteerd. Lance regisseert ons.

We zijn gek aan het worden. We laten ons piepelen door een vent die doping zag als business, die jonge renners dwong om hetzelfde te doen als hij en die mensen kapot maakte omdat ze de waarheid spraken en die miljoenen verdient door zijn naam te verbinden aan een dodelijke ziekte. DJ Lance draait de muziek, en wij dansen erop. Keer op keer.

Ik denk dat ik donderdagnacht lekker in mijn bed blijf liggen.
Helemaal mee eens, niks meer aan toe te voegen.

RobS

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 10:15

Ik volg LA op Strava en daar is zijn onderschrift nog steeds:
According to my rivals, peers, and teammates I won the Tour de France 7 times.
Met deze avatar:

Afbeelding

http://app.strava.com/athletes/125154

allen

Bericht door allen » 15 jan 2013, 10:39

Ach ja, voor wie werkelijk dacht dat Armstrong geen doping gebruikte was het een held. Voor mij was hij best of the rest. Heisa om niets. Wil je geen doping in het wielrennen, mag je beginnen met het afschaffen van de Tour. Ik volg het nog altijd graag, met in het achterhoofd dat het me echt geen ruk scheelt dat die gasten met hun gezondheid spelen.

Rupie

Bericht door Rupie » 15 jan 2013, 11:17

RobS schreef:http://www.nusport.nl/thijs-zonneveld/3 ... oprah.html
Voorgekauwd

Lance Lance Lance Lance Lancerdelancedelancerdelance; overal Lance. Lance regisseert, en wij kijken toe. Hij regisseerde zeven Tours, hij regisseerde in die Tours wie er mocht ontsnappen en wie niet, hij regisseerde welke journalisten hem mochten interviewen ("Senk joe!"), hij regisseerde zijn afscheid, hij regisseerde zijn comeback en nu regisseert hij zelfs zijn eigen ondergang. Het 'gesprek' met Oprah is doorgenomen, voorgekauwd, gerepeteerd, nog een keer gerepeteerd, afgewogen en tot op de laatste komma geacteerd. Lance regisseert ons.

We zijn gek aan het worden. We laten ons piepelen door een vent die doping zag als business, die jonge renners dwong om hetzelfde te doen als hij en die mensen kapot maakte omdat ze de waarheid spraken en die miljoenen verdient door zijn naam te verbinden aan een dodelijke ziekte. DJ Lance draait de muziek, en wij dansen erop. Keer op keer.

Ik denk dat ik donderdagnacht lekker in mijn bed blijf liggen.
Helemaal mee eens, niks meer aan toe te voegen.
Toch knap dat veel mensen er elke keer weer intrappen.

RobS

Bericht door RobS » 15 jan 2013, 11:23

allen schreef:Ach ja, voor wie werkelijk dacht dat Armstrong geen doping gebruikte was het een held. Voor mij was hij best of the rest. Heisa om niets. Wil je geen doping in het wielrennen, mag je beginnen met het afschaffen van de Tour. Ik volg het nog altijd graag, met in het achterhoofd dat het me echt geen ruk scheelt dat die gasten met hun gezondheid spelen.
Ik ben van mening dat renners wel tegen zichzelf beschermd moeten worden. Als je het vrij gaat geven dan vallen er doden, net zoals in het tijdperk voor de controles.

De huidige regel dat je hematocrietwaarde 0,50 mag zijn moet minimaal gehandhaalfd blijven en beter zou het zijn als deze omlaag gaat. Om die 0,50 te behalen en te behouden voor 3 weken lang in de TdF kun je namelijk niet zonder doping. Ga je hoger dan 0,50 dan wordt je bloed erg dik met alle gevolgen van dien. Bv een hartstilstand tijdens je slaap (lage hartslag). Er zijn verhalen bekend van renners die niet durfde te slapen en 's nachts nog op de hometrainer zaten om het dikkere bloed rond te pompen.

Plaats reactie