Windows 8
- WJ
Re: Windows 8
Hij word vd week geloof ik pas gereleased, ik heb er nog niet mee gespeeld. Volgensmij is het gewoon goed, alleen wennen aan de nieuwe interface. Tweakers besteed er wat aandacht aan, hier bv een videoreview;
http://tweakers.net/video/6547/windows- ... ptops.html
http://tweakers.net/video/6547/windows- ... ptops.html
- GTRene
is die 30,-euro alleen upgrade van 7 naar 8 of ist ook gewoon een losse 8
ik zit nog op XP en die explorer 8 updaten ze al een tijd niet meer dus zit met google chrome...doch dan een klote favorieten opslag (vind ik)
en 8 zie ik wel zitten op den duur (als de eerste bugs er uit zijn...als die er zijn ofcorse)
doch als je die zou downloaden, krijg je dan geen CD met die uitvoering toegestuurd? als zeg back up?
en moet je dan alle oude troep eraf gooien (dus zeg XP?)
ik zit nog op XP en die explorer 8 updaten ze al een tijd niet meer dus zit met google chrome...doch dan een klote favorieten opslag (vind ik)
en 8 zie ik wel zitten op den duur (als de eerste bugs er uit zijn...als die er zijn ofcorse)
doch als je die zou downloaden, krijg je dan geen CD met die uitvoering toegestuurd? als zeg back up?
en moet je dan alle oude troep eraf gooien (dus zeg XP?)
- Hielke
Die 30 euro is voor een downloadbare upgrade naar windows 8 pro. Werkt vanuit XP, Vista en Win 7. Alleen vanuit windows 7 worden nagenoeg alle prgramma's ook in stand gelaten.
Over ieder knopje op een iPhone wordt ontzettend hijgerig gedaan, en nu win 95 en alle afgeleiden (erfdragers van het pc tijdperk) de nek worden omgedraaid is er relatieve rust. Ok, win 8 draait op de engine van 7, maar wil ik wel tegen die domme tegels aankijken?
Over ieder knopje op een iPhone wordt ontzettend hijgerig gedaan, en nu win 95 en alle afgeleiden (erfdragers van het pc tijdperk) de nek worden omgedraaid is er relatieve rust. Ok, win 8 draait op de engine van 7, maar wil ik wel tegen die domme tegels aankijken?
-
Het is allemaal lood om oud ijzer.
Je gebruikt heel veel programma's niet, dus waarom die niet als tegels op je "bureaublad" ?
Ergens is het allemaal makkelijk, maar wel duidelijk te merken dat het voor touchscreen is gemaakt en niet voor de muis. Met de muis zijn een aantal dingen toch wat onhandig.
Gebruiksvriendelijkheid , als je er eenmaal aangewend bent, vind ik best ok. Tenzij je een geek/nerd bent en ieder moment van de dag instellingen wil veranderen, dan is het misschien niks.
Veel nieuwe combinaties met de windows toets, dat is best handig. ( windowstoets + i )
Je gebruikt heel veel programma's niet, dus waarom die niet als tegels op je "bureaublad" ?
Ergens is het allemaal makkelijk, maar wel duidelijk te merken dat het voor touchscreen is gemaakt en niet voor de muis. Met de muis zijn een aantal dingen toch wat onhandig.
Gebruiksvriendelijkheid , als je er eenmaal aangewend bent, vind ik best ok. Tenzij je een geek/nerd bent en ieder moment van de dag instellingen wil veranderen, dan is het misschien niks.
Veel nieuwe combinaties met de windows toets, dat is best handig. ( windowstoets + i )
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
Ik werk nu een maandje met W8 RTM. En dat werkt gewoon prima. De interface is even wennen, daar moet je wel even doorheen. Heel soms zit ik nog wel eens te zoeken naar iets.
Wat me het beste bevalt is de performance. Het voelt weer een stuk sneller aan dan Windows 7. De opstart tijd (met ssd en i5) is gewoon echt snel, denk zo'n 6 seconden met mijn laptop.
Is het noodzakelijk om een upgrade te doen, nee dat niet. Wil je weer eens wat nieuws zou ik het zeker doen. Zeker onderhuids is er meer veranderd en verbeterd dan het lijkt, aangezien iedereen het alleen maar over die nieuwe interface heeft. Ik zit er ook sterk aan te denken om volgend jaar een W7 Pro tab aan te schaffen, bye bye ipad
Wat me het beste bevalt is de performance. Het voelt weer een stuk sneller aan dan Windows 7. De opstart tijd (met ssd en i5) is gewoon echt snel, denk zo'n 6 seconden met mijn laptop.
Is het noodzakelijk om een upgrade te doen, nee dat niet. Wil je weer eens wat nieuws zou ik het zeker doen. Zeker onderhuids is er meer veranderd en verbeterd dan het lijkt, aangezien iedereen het alleen maar over die nieuwe interface heeft. Ik zit er ook sterk aan te denken om volgend jaar een W7 Pro tab aan te schaffen, bye bye ipad

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- ///Joost
Ik zag dat je ook gewoon een oud-model bureaublad kunt instellen als je de tegels niet wil, dus voor de mensen die dit vervelend vinden is er nog hoop.
- WJ
Ik ga denk ik wel over op 8, kan er maar vast aan wennen.
Zit er ook aan te denken om mijn ipad3 te verkopen en een windows tablet te nemen.
Zit er ook aan te denken om mijn ipad3 te verkopen en een windows tablet te nemen.
- Hielke
WJ schreef:Ik ga denk ik wel over op 8, kan er maar vast aan wennen.
Zolang concurrerende pads de beeldresolutie van de iPad3 niet benaderen pieker ik er niet over om naar iets anders over te stappen
Sowieso vind ik het inmiddels al minder prettig om teksten op normale computerbeeldschermen te lezen. Naast de iPad3 is het allemaal ontzettend grof en korzelig. Overwoog naar een nieuw model iMac over te stappen maar ook de nieuw 21,5 inch heeft weer een non retina display. Dat pruim ik niet. Blijf daarom voor m'n pc maar mooi even bij windows.
Als je voor die 3 tientjes de upgrade naar Windows 8 download, krijg je dan een bestand dat je later weer kunt gebruiken om een eventuele nieuwe installatie van win 7 opnieuw te upgraden?
- dvh
Ipad is echt een nutteloos ding imho.
- Robin_NL
Dienblad.dvh schreef:Ipad is echt een nutteloos ding imho.
-
Wat ik er zo over lees/zie ben ik niet onder de indruk en zie ik een product dat niet af is. En ze denken blijkbaar nog steeds dat een tablet een pc moet zijn (klik wat door en je komt op schermen uit die niet met je vingers te bedienen zijn), en een pc met muis rusten ze weer uit met een touch interface.
http://ozar.me/2012/10/why-im-returning ... urface-rt/
E.e.a. is wel met software updates te verhelpen maar de Windows Phone bleek onderhuids ook verouderde (Windows CE) meuk te zijn.. die kopers (telefoons van nog geen jaar oud) krijgen al geen updates meer en tot overmaat van ramp kan software die voor de nieuwe versie is gemaakt niet draaien op de huidige versie. Kortom: de ontwikkelaars die al voor Windows ontwikkelen richten zich straks op de nieuwe Windows Phone. En als die oude Windows Phone versie nou een volle app store had was dat niet zo erg, maar ook dat is drama. Krijg sterk het idee dat het een spoedklus is geweest omdat het marktaandeel wel heel rap af nam.
http://ozar.me/2012/10/why-im-returning ... urface-rt/
E.e.a. is wel met software updates te verhelpen maar de Windows Phone bleek onderhuids ook verouderde (Windows CE) meuk te zijn.. die kopers (telefoons van nog geen jaar oud) krijgen al geen updates meer en tot overmaat van ramp kan software die voor de nieuwe versie is gemaakt niet draaien op de huidige versie. Kortom: de ontwikkelaars die al voor Windows ontwikkelen richten zich straks op de nieuwe Windows Phone. En als die oude Windows Phone versie nou een volle app store had was dat niet zo erg, maar ook dat is drama. Krijg sterk het idee dat het een spoedklus is geweest omdat het marktaandeel wel heel rap af nam.
- Joy
Een wat ouder iemand die kennis maakt met Windows 8
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4boTbv9_nU#!

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... 4boTbv9_nU#!
- GTRene
ik zie het al...voor mijn kop te ingewikkeld vrees ik...
zie deze video, 7 is wel wat voor mij als ooit update voor men XP
maar voorlopig blijf ik nog ff op het oude "vertrouwde"
zie deze video, 7 is wel wat voor mij als ooit update voor men XP
maar voorlopig blijf ik nog ff op het oude "vertrouwde"