das een leuke lichtgewicht, ik kan alleen nog niet de aandrijf soort vinden??Volkswagen noemt de Taigun een compacte SUV. Het conceptmodel is 3,859 mm lang, 1,728 mm breed en 1,570 mm hoog. De wielbasis bedraagt 2.470 mm. Vrijwel dezelfde afmetingen als de Nissan Extrem Concept dus. De vierzits Taigun maakt gebruik van een nieuwe 110 pk sterke 1,0 liter TSI-driecilinder. De motor levert 175 Nm koppel. Dankzij het gewicht van 985 kilogram gaat de compacte SUV nog aardig van zijn plek. Accelereren van 0 naar 100 km/h neemt slechts 9,2 tellen in beslag en de topsnelheid bedraagt 186 km/h. Het gemiddelde verbruik van de Taigun bedraagt 4,5 l/km.
lijkt me een leuk karretje, het lijkt zo een mooi compact en best stoer modelletje, kun je een leuke motor conversie mee doen, wellicht een 2.0 TFSI oid wat past? 250<>350pk lijkt me lache in zo'n ding.
http://www.autospies.com/news/Does-Volk ... ket-73067/
edit...zo te zien lijkt het een FWD...dat zou een beetje zonde zijn (als je gaat tunen)the Taigun is small on the outside – at just 3.86 metres long and 1.73 metres wide – but big on the inside, thanks to a generous 2.47 metre wheelbase. These dimensions give the Taigun short overhangs (708 mm front and 681 mm rear) and purposeful proportions,
yep>>
doch als het op een Golf platform is kunnen ze eventueel ook in AWD geleverd worden tegen die tijd als ie zou komen...(neem ik aan)the Tiguan is based on the Golf V platform and uses VW’s “New Small Family” front-wheel-drive system,