Intercooler Audi S3
- HarryC
Intercooler Audi S3
Voor m'n S3 ben ik op zoek naar een intercooler.
Moet ong. 60cm breed zijn, mag tot 40 cm hoog zijn en moet een dikte hebben tussen de 7 en 10 cm, dit
omdat het vermogen rond de 600pk zal gaan bedragen.
Weet iemand wie deze op voorraad kan hebben?
Alvast bedankt,
Harry
Moet ong. 60cm breed zijn, mag tot 40 cm hoog zijn en moet een dikte hebben tussen de 7 en 10 cm, dit
omdat het vermogen rond de 600pk zal gaan bedragen.
Weet iemand wie deze op voorraad kan hebben?
Alvast bedankt,
Harry
- GTRene
Re: Intercooler Audi S3
misschien zit hier wat bij?
http://www.catchtank.eu/index.php?cPath ... cd23392f28
of hier, die hebben er veel...edit betere link gemaakt>>
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... talog=0013
http://www.catchtank.eu/index.php?cPath ... cd23392f28
of hier, die hebben er veel...edit betere link gemaakt>>
http://www.forgemotorsport.co.uk/conten ... talog=0013
Laatst gewijzigd door GTRene op 25 okt 2012, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- HarryC
Hoi Rene,
Had ik beide al gezien, niet echt kunnen vinden wat ik zoek.
heb net bij Biesheuvel wel wat gezien, maar gelijk zo focking duur...700 nog wat euri voor een intercooler is niet meer leuk..
heb net bij Biesheuvel wel wat gezien, maar gelijk zo focking duur...700 nog wat euri voor een intercooler is niet meer leuk..
- Luco
HarryC schreef:Hoi Rene,
Haha een speciale voor een s3 met dat vermogen is 700 nog goedkoop
die van de seat was 1100 euro
leverbaar door JD
xtreme
tvs
- HarryC
ja ik weet het alleen was deze niet gebudgetteerd
en dan is het al snel te duur he;)

- GTRene
zijn duur idd, helemaal wat jij wil...
doch deze man hanteert redelijke prijzen en levert mooi werk en houd van apart spul
is ook echt zo'n ambachtelijk bedrijfje verstopt in een smal straatje.
hij kan het maken zo jij wil voor een relatief mooie prijs, nog steeds een bak geld magoed je ziet de prijzen op het net die jij ook zag...dus een 100 of 7 ben je wel kwijt denk....en je zal een week? moeten wachten.
http://www.hartgers-radiateuren.nl/
doch deze man hanteert redelijke prijzen en levert mooi werk en houd van apart spul

is ook echt zo'n ambachtelijk bedrijfje verstopt in een smal straatje.
hij kan het maken zo jij wil voor een relatief mooie prijs, nog steeds een bak geld magoed je ziet de prijzen op het net die jij ook zag...dus een 100 of 7 ben je wel kwijt denk....en je zal een week? moeten wachten.
http://www.hartgers-radiateuren.nl/
- HarryC
De eerste die jij noemde "catchtank.eu" zit in Sevenum, ong 20 minuten bij mij vandaan en die maakt ook maatwerk maar zijn Cores zijn op en hij verwacht nieuwe over 2 weken, maar dan zit je ook rond de 1000 euro te kijken...
aan de andere kant heb ik geen haast en wil ik nu ook niet gaan bezuinigen, ben al meer dan een jaar bezig met de wagen en alles wat erop en aan zit is nieuw en van de beste kwaliteit dus ik wil nu niet voor een paar honderd euro fout bezuinigen.
aan de andere kant heb ik geen haast en wil ik nu ook niet gaan bezuinigen, ben al meer dan een jaar bezig met de wagen en alles wat erop en aan zit is nieuw en van de beste kwaliteit dus ik wil nu niet voor een paar honderd euro fout bezuinigen.
-
- GTRene
dat zijn nog eens leuke prijzen 

- HarryC
He das inderdaad nice
Morgen maar eens contact mee opnemen.
Tuner vertelde mij dat er veel kwaliteitsverschil in IC zit, kan iemand dit bevestigen, of liever nog ontkrachten:)
Want dit scheelt wel heel veel met een ander A merk IC.
Goedkoop duurkoop of flauwekul???

Morgen maar eens contact mee opnemen.
Tuner vertelde mij dat er veel kwaliteitsverschil in IC zit, kan iemand dit bevestigen, of liever nog ontkrachten:)
Want dit scheelt wel heel veel met een ander A merk IC.
Goedkoop duurkoop of flauwekul???
- Luco
Er zit heel veel verschil in intercoolers
grote van de mazen waar de lucht door de cooler gaat, zijn de randen bij de mazen mooi afgerond of niet
flow van de intercooler zelf inwendig, is het allemaal vloeiend of allemaal ruw en hoekig, er zit dus veel kwaliteitsverschil in, over het algemeen kan je inderdaad stellen dat de goedkopere types wat ruwer en hoekiger zijn en dat gaat dus ten koste van de flow en lucht.
Zeker als je cooler voor de radiateur zit is de lucht die erdoorheen komt erg belangrijk, anders loopt je watertemperatuur op.
grote van de mazen waar de lucht door de cooler gaat, zijn de randen bij de mazen mooi afgerond of niet
flow van de intercooler zelf inwendig, is het allemaal vloeiend of allemaal ruw en hoekig, er zit dus veel kwaliteitsverschil in, over het algemeen kan je inderdaad stellen dat de goedkopere types wat ruwer en hoekiger zijn en dat gaat dus ten koste van de flow en lucht.
Zeker als je cooler voor de radiateur zit is de lucht die erdoorheen komt erg belangrijk, anders loopt je watertemperatuur op.
- Bert ///M3
Klopt, maar over dat laatste als je IC geen lucht doorlaat dan koelt die ook voor geen meter. Dan onstaat er dus een hoge druk gebied voor je IC, komt er dus ook geen flow door je IC en dan is het niet meer als een stuk ballast. De crux is dus een zo hoog mogelijke flow door de IC icm een zo groot mogelijk oppervlak.
Hoe efficienter je IC hoe kleiner je hem uitvoeren kan en dat is weer beter voor oa minder turbo lag.
Hoe efficienter je IC hoe kleiner je hem uitvoeren kan en dat is weer beter voor oa minder turbo lag.
Als je zo'n IC zoekt, zijn ze voor de helft van die prijs(die 161 euro) te krijgen op Ebay.co.uk
- HarryC
Arnout, van Suprasport had er nog 1 liggen met een core van 600x300 en 76 dik die zou het moeten doen.
is wel gebruikt maar dan kan ik vooruit en kan ik m altijd later nog vervangen.
Iemand uit Eindhoven is nu daar en zo vriendelijk om hem vanavond mee naar t zuiden te nemen
Iemand van hier?
is wel gebruikt maar dan kan ik vooruit en kan ik m altijd later nog vervangen.
Iemand uit Eindhoven is nu daar en zo vriendelijk om hem vanavond mee naar t zuiden te nemen

Iemand van hier?