Mwoah tegenvallen gaat te ver. Wat me wel tegenstond was het gewicht. Niet alleen in de wegenbelasting maar vooral met het rijden. Als je lekker stevig aan het rijden was op een achteraf weg had je altijd door met een best wel zware auto onderweg te zijn. Dat was ik met de sub-1000 kilo Panda niet gewend en dat lichtvoetige rijgedrag heb ik terug gevonden in de Fiesta. De kracht van die zes cilinder is gewoon niet te versmaden dat is echt een heerlijke motor, period.Martijn_bmw schreef:Leuk ding maar ik zou liever de 325ti hebben en qua runningcosts zullen ze elkaar weinig ontlopenkortom ik snap het ook niet zo... maargoed als JIJ er blij bent is het belangrijkste
veel plezier er mee!
ps.: of viel de BMW gewoon tegen en durf je dat op DF niet te melden?
Zo'n streetcar sessie op Zandvoort zag ik gewoon niet zitten met de compact. Je standaard remmen gaan er direct aan, je banden gaan er aan, de onderstelrubbers krijgen het gigantisch zwaar te verduren. Dat heb je met een auto die 400 kilo lichter is gewoon veel minder.
Als de Bmw een kilo of 3 a 400 lichter was geweest had ik hem niet weggedaan. Ik moet ook eerlijk toegeven dat ik me er totaal niet in verdiept heb op het moment van aanschaf.
De Fiesta viel me ook in positieve zin op op het moment dat ik er mee ging rijden. Het schakelt lekker, hij hangt lekker aan het gas en, volgens mij ben ik hier de enige in op DF, ik kan net zoveel lol uit een FWD auto halen als uit een RWD auto. De fun is voor mij weer terug. De compact en ik waren toch minder voor elkaar gemaakt dan ik in eerste instantie had gedacht.