Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
- dvh
-
Onlinetomgtr
Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
Moet zeggen dat onze X3 35i koud ook niet echt klinkt. als je dat ding start lijkt het wel een 6cyl met een astma aanval. Na een paar minuten klinkt hij ok. Is dat normaal voor 35i motoren?Robin schreef: -(koude) start en brom in interieur van diesel bij stadsritten.
-
OnlineTristan
Heleboel moderne motoren klinken bij koude start of stationair beroerd. Maar dat komt omdat ze zo efficiënt zijn afgesteld dat ze maar net aan kunnen lopen met het brandstof wat ze krijgen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Mijn N55 335i in de F30 klinkt koud bij starten de eerste 30(?) seconden als 'n halve nascar(positief), maar dat ligt aan de uitlaat. Verder draait hij stationair arm(qua mengsel) en dan krijg je getik en metalerige geluiden, klepstoters etc. .(ook warm) stationair dus. Echt niet 6 in lijn waardig inderdaad, maar we zijn anno 2012. En dan met alle respect klinkt 'n 4 cylinder turbodiesel, ook al is ie van 's werelds beste dieselbouwer, nog minder leuk , maar ja logisch.
335i: Als je gas geeft is 't over.
335i: Als je gas geeft is 't over.

-
Onlinetomgtr
Ja als je gas geeft is het over. M'n GTR start (door een slordigheidje van m'n mapper) op 2000 toeren. De rest van de straat hoeft z'n wekker niet echt te zetten zeg maar.
- Robin
@Tom, een startende GTR ofzo is dan wel weer muziek in mijn oren, zoiets als Hingis vroeger op Wimbledon te meppen maar dan zonder de beelden graag. Eigenlijk spant Azarenka de kroon en velen houden niet van dat gesteun en geschreeuw. Meer 'n analogie...
De mindere goden qua motoren klinken bij koude start meer als Mien Dobbelsteen die schreeuwt dat de rapen gaar benne.
De mindere goden qua motoren klinken bij koude start meer als Mien Dobbelsteen die schreeuwt dat de rapen gaar benne.

- Snipe
Ik zat me laatst af te vragen of zijn vrouw misschien vreemd is gegaan met de BMW-dealer.FreudeamFahren schreef:Joh, als Ferdinand zijn pilletjes niet neemt, zijn zijn reacties gewoon puur Pavlov. Leest hij F30, typt hij Superb. Leest hij F20, typt hij Broer Konijn.
- MartijnGizmo
- Sperdy
O jee, gevoelige snaar?Robin schreef:..Gewoon te flauw om in dit geval 'n F30 EDE zo af te vlammen terwijl er hier 'n aantal zijn die zo'n ding rijden, en hij dat ding afdoet als boeie en 't is niks etc. etc.
Eigenlijk als ik 't zo bekijk de meest waardeloze post van Ferdinand sinds dat ie z'n Porsche heeft. Dat geeft te denken...
Jammer.

Robin, ik vlam die BMW helemaal niet af, ik zeg alleen, ik heb het geld er niet meer voor over, omdat je voor dat doel waarom je zo'n auto koopt echt veel beter kunt sjoppen bij alternatieven die meer bieden voor minder geld. Joh, dat weet de massa toch ook wel. Maar merken zoals BMW, Mercedes, Audi. Porsche etc. bestaan vooral bij de gratie van hun imago - naast dat het goede produkten zijn.
Voorbeeld: Ik zou ook anytime direct een Skoda Superb Greenline adviseren boven een Porsche Panorama, als je de emotie buiten beschouwing laat. Kom op, ik vertel toch niets nieuws, of wel dan? Misschien dat de Dacia Logan wel de auto is, zou zo maar kunnen.
@tristan
Over vermogen, en dat je met een "105pk dieseltje echt een probleem hebt" is natuurlijk ook onzin. Zelfs in de Tascaanse heuvels gaat dat prima. De massa rijdt daar Fiat Panda. 50pk en 3nm??

back on topic

-
Als je hier een punt van maakt moet je geen BMW kopen...Mark N schreef:Gezichtsbedrog? Of sluit die voorbumper nou zo slecht aan op het zijscherm
Geinig om te lezen hoe Spyderferdy het "aardse" is ontgroeid sinds hij een tweedehandse Porsche sleutelhanger heeft.

Anderhalf jaar geleden stapte hij nog dagelijks in zo'n kleine klote lelijke 1 serie. Onee, dat mag ik niet zeggen, want dan voelen de 1-rijders zich weer aangesproken. 10 keer liever de F30 3-serie van Tristan dan de ex van Ferdy.
- dvh
Rebel schreef: Anderhalf jaar geleden stapte hij nog dagelijks in zo'n kleine klote lelijke 1 serie.
-
Jazeker wel, echter niet alle modellen. De 1-serie heb ik nooit mooi gevonden.
De F30 3 -serie daarentegen is prachtig. Mooie verhoudingen en prima ontwerp.
De F30 3 -serie daarentegen is prachtig. Mooie verhoudingen en prima ontwerp.
- dvh
Ja joh, zit ook maar wat te trollen.
Ik vind de nieuwe 1 ook niet fraai. al moet ik zeggen dat die M135i wel erg begeerlijk is.
Ondanks dat ik het ( zeker) niet de mooiste auto uit zijn klasse vind, heeft ie wel een erg lekker interieur. En als DF-wagen geloof ik graag dat het een heerlijke auto is.
De nieuwe 3 ben ik vanaf het begin duidelijk over geweest. Prachtig.
Ik vind de nieuwe 1 ook niet fraai. al moet ik zeggen dat die M135i wel erg begeerlijk is.
Ondanks dat ik het ( zeker) niet de mooiste auto uit zijn klasse vind, heeft ie wel een erg lekker interieur. En als DF-wagen geloof ik graag dat het een heerlijke auto is.
De nieuwe 3 ben ik vanaf het begin duidelijk over geweest. Prachtig.
- Maus335i
Is geen gezichtsbedrog, mijn 335i toen sloot ook niet netjes aan. Heb ik me niet echt aan gestoord, maar bijzonder vond ik het wel. Was nieuw destijds, gewoon uit de fabriek. De huidige 335i van Erik is ook niet 100% netjes aligned, toch best "apart" te noemen.Mark N schreef:Gezichtsbedrog? Of sluit die voorbumper nou zo slecht aan op het zijscherm
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Wat is, dat is..........dus zeggen waar het op staat;
Ik vind het het alle perken te buiten gaan voor een dergelijke "klasse" auto, en zich daar ook op voor laat staan !
Ik heb in het verleden wel eens eerder opmerkingen gemaakt over de naden en kieren bij de huidige generatie BMW`s, die is discutabel op zijn minst.
Bovenstaande is wederom een voorbeeld daarvan, het moet niet kunnen IMO!! Voor mij zeker niet acceptabel, en ik zou me de stierlijk aan ergeren eerlijk gezegd.
Ik vind het het alle perken te buiten gaan voor een dergelijke "klasse" auto, en zich daar ook op voor laat staan !
Ik heb in het verleden wel eens eerder opmerkingen gemaakt over de naden en kieren bij de huidige generatie BMW`s, die is discutabel op zijn minst.
Bovenstaande is wederom een voorbeeld daarvan, het moet niet kunnen IMO!! Voor mij zeker niet acceptabel, en ik zou me de stierlijk aan ergeren eerlijk gezegd.
-
Kierende naden, slechte aansluitingen, "appelsien"-effect in het spuitwerk. Dat zijn de laatste jaren allemaal terugkerende opmerkingen bij BMW. Fora vol met dit soort opmerkingen.
Maarja wat maakt het uit, een BMW koper koopt een BMW niet voor de perfecte afwerking maar omdat hij zo geweldig rijdt...
Daarom zei ik al eerder, als je dat stoort, moet je geen BMW aanschaffen.
Maarja wat maakt het uit, een BMW koper koopt een BMW niet voor de perfecte afwerking maar omdat hij zo geweldig rijdt...
Daarom zei ik al eerder, als je dat stoort, moet je geen BMW aanschaffen.
- GTRene
zal wellicht mede komen doordat er her en der (verschillende landen) bmw fabrieken zijn met wellicht ook andere controles/niveau's?
- Robin
Tja. De Rosslyn plant in South Africa staat bekend als de beste BMW fabriek qua kwaliteit. Tov Dingolfing en Regensburg en daar in de USA.GTRene schreef:zal wellicht mede komen doordat er her en der (verschillende landen) bmw fabrieken zijn met wellicht ook andere controles/niveau's?
Dit zal 'n Duitse F30 zijn...
-
Robin schreef:Tja. De Rosslyn plant in South Africa staat bekend als de beste BMW fabriek qua kwaliteit. Tov Dingolfing en Regensburg en daar in de USA.GTRene schreef:zal wellicht mede komen doordat er her en der (verschillende landen) bmw fabrieken zijn met wellicht ook andere controles/niveau's?
Dit zal 'n Duitse F30 zijn...

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Lijkt mij meer met de Franse slag................of is het nivellering op EU niveau? 

-
De Touring is echt geweldig. :strong:
- Robin_NL
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=763717
Allemaal mooi en aardig , deze heeft dus bandenmaat 245/35 19 vóór. Standaard is dus 225/40 19
Die bandenmaat verbreden lijkt me wel wat, maar bereken ik de maat dan kom ik qua cm totaal doorsnee bij de standaard 225/25 19 uit op 66,26cm en bij de 245/35 19 op 65,41cm, da's dus 'n verschil van 8,5mm bijna 'n cm. Toch wel 'veel'?
Ik reken toch niet verkeerd? Die doorsnee bepaalt de tellerafwijking. De 245er zou dus sneller moeten accellereren (all things being equal ook achter dan dit verschil natuurlijk) maar wel 'n tellerafwijking tov de OEM maat hebben.
Of ben ik nu in de war en zou 't niet veel uitmaken?

En deze dan. Als er op den duur bij mij een volgende F30 eventueel missschien komt dan misschien zo'n witte met M pakket en dit soort wielen. Wat 'n ding:
]
Allemaal mooi en aardig , deze heeft dus bandenmaat 245/35 19 vóór. Standaard is dus 225/40 19
Die bandenmaat verbreden lijkt me wel wat, maar bereken ik de maat dan kom ik qua cm totaal doorsnee bij de standaard 225/25 19 uit op 66,26cm en bij de 245/35 19 op 65,41cm, da's dus 'n verschil van 8,5mm bijna 'n cm. Toch wel 'veel'?
Ik reken toch niet verkeerd? Die doorsnee bepaalt de tellerafwijking. De 245er zou dus sneller moeten accellereren (all things being equal ook achter dan dit verschil natuurlijk) maar wel 'n tellerafwijking tov de OEM maat hebben.
Of ben ik nu in de war en zou 't niet veel uitmaken?

En deze dan. Als er op den duur bij mij een volgende F30 eventueel missschien komt dan misschien zo'n witte met M pakket en dit soort wielen. Wat 'n ding:
- GTRene
- romo
- Robin_NL
Prima verlaagd, maar witte wielen onder zo'n type auto? Neh.
Dit is ook geinig, je smartphone 'mirroren' met je iDrive scherm:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=740015
Dit is ook geinig, je smartphone 'mirroren' met je iDrive scherm:
http://www.f30post.com/forums/showthread.php?t=740015