Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Nieuwe BMW 3-serie (2012) - Eerste foto's @ p.6
Nou..... nee. Een E60 vind ik nog steeds spuuglelijk. Is echt een mislukt design IMO. Ben niet zo van oude auto's maar een E46 en E39 vind ik wel erg mooi, nog steeds.
E90 heeft me ook nooit veel gezegd. Nette auto maar geen beauty. De nieuwe designreeks van de laatste jaren (zoals de F10 en F30) spreken me wel enorm aan. Duidelijk weer op de goede weg daar!
E90 heeft me ook nooit veel gezegd. Nette auto maar geen beauty. De nieuwe designreeks van de laatste jaren (zoals de F10 en F30) spreken me wel enorm aan. Duidelijk weer op de goede weg daar!
- dvh
Ik heb de E90 nooit lelijk gevonden.
Ja de facelift is mooier. Maar toen de E90 net in het straatbeeld verscheen was het een frisse verschijning !
Zelfs dat grilletje vond ik toen leuk. Alleen de achterlichten, dat was even wennen. Bij de facelift hebben ze dat prima opgelost en vind ik het zelfs ( erg ) mooi.
Maar zoals Rico hem heeft, in die kleur en uitvoering, super !
Ja de facelift is mooier. Maar toen de E90 net in het straatbeeld verscheen was het een frisse verschijning !
Zelfs dat grilletje vond ik toen leuk. Alleen de achterlichten, dat was even wennen. Bij de facelift hebben ze dat prima opgelost en vind ik het zelfs ( erg ) mooi.
Maar zoals Rico hem heeft, in die kleur en uitvoering, super !
- GTRene
E60 vind ik een "moeilijke" auto
wellicht modern of te?
de achterkant vind ik trouwens wel mooi, daar ziet ie er wel dik uit, doch voor een heel stuk minder wat hoofdzakelijk door de lijn van de koplampen komt, zo ook bij de Z4 mk1 ook daar de koplampen
huidige 3 serie ook ff wennen die koplampen...doch heb een paar uitvoeringen gezien waar het niet zo opviel en dan is ie best te pruimen.

wellicht modern of te?
de achterkant vind ik trouwens wel mooi, daar ziet ie er wel dik uit, doch voor een heel stuk minder wat hoofdzakelijk door de lijn van de koplampen komt, zo ook bij de Z4 mk1 ook daar de koplampen

huidige 3 serie ook ff wennen die koplampen...doch heb een paar uitvoeringen gezien waar het niet zo opviel en dan is ie best te pruimen.
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Inderdaad, zo zie ik 'm ook.GTRene schreef:E60 vind ik een "moeilijke" auto![]()
wellicht modern of te?
Ik herinner me de E34 5 serie als oogstrelend ontwerp(nog steeds), toen kwam in '95 de E39. Ronder, vriendelijker moderner. Pa had 'n 525tds toendertijd. En toch had ik er niet veel mee(buiten 'n M5), aardig en dat was't.
MAAR helemaal raar was 't toen ik op 'n maandagmorgen in 2003(?) naar m'n dealer reed voor 'n bak koffie en toevallig de nieuwe E60 5 serie demo buiten zag staan.
Ik dacht nog onverschillig : Oh ja dat ding is ook uit net. Tja. Heb wel ff gereden.
Slagschip(evenals opvolger F10, maar F10 vind ik 100x luxer/mooier/eleganter) en dat was de E60 5 serie voor mij...
Ik vind dus alleen die achterkant mooi(nog steeds) , maar van voren en vooral en profil 'n aanfluiting voor zo'n premium Duitser. OK M5 is dan weer wel wat speciaals, maar ja.
- Macboy
Bij welk ander merk uit dit segment kunnen dit soort draadjes bestaan ? Ik zie iemand zeggen dat hij nou heel warm wordt van een oude A6. Mercedes heeft dit wel met de W124 maar dat is ook meer een klassieker. E46 blijft gaaf E90 blijft gaaf E60 blijft gaaf. Geen van de auto's doet heel verouderd aan vind ik.
-
Macboy schreef:Bij welk ander merk uit dit segment kunnen dit soort draadjes bestaan ? Ik zie iemand zeggen dat hij nou heel warm wordt van een oude A6. Mercedes heeft dit wel met de W124 maar dat is ook meer een klassieker. E46 blijft gaaf E90 blijft gaaf E60 blijft gaaf. Geen van de auto's doet heel verouderd aan vind ik.
Dat zegt niks over de auto maar des te meer over de eigenaar.
BMW-rijders zijn nu eenmaal mensen die graag over hun auto c/q passie praten

-
Onlinetomgtr
Rebel schreef:Macboy schreef:Bij welk ander merk uit dit segment kunnen dit soort draadjes bestaan ? Ik zie iemand zeggen dat hij nou heel warm wordt van een oude A6. Mercedes heeft dit wel met de W124 maar dat is ook meer een klassieker. E46 blijft gaaf E90 blijft gaaf E60 blijft gaaf. Geen van de auto's doet heel verouderd aan vind ik.
Dat zegt niks over de auto maar des te meer over de eigenaar.
BMW-rijders zijn nu eenmaal mensen die graag over hun auto c/q passie praten
En anderen praten graag over zichzelf................
- Arthur
- Auto: Nr.51
Dat zie ik juist compleet andersom. Komt er een nieuwe BMW uit dan rijd je gelijk "voor joker" in het oude model. Tel daarbij op waar (personen/lieden
) doorgaans de oude modellen terecht komen en je snapt wat ik bedoel. Ik vind ze dus juist wel gedateerd overkomen. BMW is niet de enige die daar last van heeft hoor, voordat de hele goegemeente weer over me heen valt

Macboy schreef:Van BMW vind ik juist dat oude modellen niet gedateerd aan doen vanwege het expliciete design van nieuwe modellen. De E60 is daarvan het beste voorbeeld. Toen die uitkwam zo lelijk als de nacht mensen moesten enorm wennen en door de jaren heen vond iedereen hem opeens prachtig. Nu met de nieuwe F10 blijft een E60 nooit gedateerd aanvoelen juist omdat ze dus totaal niet op elkaar lijken.
- Tim N
Dan zit ik dus goed in de E36 ;-P
-
Arthur schreef:Dat zie ik juist compleet andersom. Komt er een nieuwe BMW uit dan rijd je gelijk "voor joker" in het oude model. Tel daarbij op waar (personen/lieden) doorgaans de oude modellen terecht komen en je snapt wat ik bedoel. Ik vind ze dus juist wel gedateerd overkomen. BMW is niet de enige die daar last van heeft hoor, voordat de hele goegemeente weer over me heen valt
Macboy schreef:Van BMW vind ik juist dat oude modellen niet gedateerd aan doen vanwege het expliciete design van nieuwe modellen. De E60 is daarvan het beste voorbeeld. Toen die uitkwam zo lelijk als de nacht mensen moesten enorm wennen en door de jaren heen vond iedereen hem opeens prachtig. Nu met de nieuwe F10 blijft een E60 nooit gedateerd aanvoelen juist omdat ze dus totaal niet op elkaar lijken.
Ondanks dat je in sommige BMW-modellen voor "joker" rijdt, houden ze toch nog goed hun waarde.
Dit in tegenstelling tot japanse meuk...
Niet ieder merk heeft overigens last van de nieuwe modellen. Saab is een goed voorbeeld waarbij het niet zo is.
- dvh
Vind je het gek ? Die werden alleen maar lelijker 

- Arthur
Japanse meuk is ook gelijk gedateerd
Volvo vind ik ook zo'n merk waarvan je gerust een ouder model kunt rijden, al wordt dat tegenwoordig ook al wat minder.

Volvo vind ik ook zo'n merk waarvan je gerust een ouder model kunt rijden, al wordt dat tegenwoordig ook al wat minder.
- RVV
Oud model, nieuw model.. ik ben blij dat ik me die gekte voor mezelf al jaren geleden heb los kunnen laten. Vind het veel belangrijker of ik het een mooi model vind. Wat anderen vinden boeit me dan eigenlijk weer niet.
- Arthur
Dat is zo en moet je ook gewoon doen. Dit hier zijn ook maar constateringen van een individu 

- JP
Zeer fraai nogmaals Rico.....RVV schreef:Vind je? Nu kijk ik elke dag hier tegen aan, niet omdat ik hem zelf heb, maar ik herken nou ook weer niks in het "verschrikkelijk" (ook al is het IMHO).romo schreef:Het was een pre-face-lift versie, dus met die hazetanden grille............verschrikkelijk IMHO
Disclaimer: de nieuwe F30 en ook de e90 facelift vind ik mooier

- Robin
Opgekalefaterde M Sport F30 en een M Sport F10.
http://www.f30post.com/forums/showthrea ... st12879900
http://www.f30post.com/forums/showthrea ... st12879900
-
Gezichtsbedrog? Of sluit die voorbumper nou zo slecht aan op het zijscherm

- Joop
Bumper is vrij slordig gemonteerd inderdaad...
- Robin
Aangezien ik bij m'n voorruit vanaf 'n 50-130 een soort windegeruis meen te hebben, wat dus ook in de cabine doordringt en 'n vleug oncomfort geeft (zal liggen aan 'n voorrruit eruit ofzo en dikkere raamrubbers ook bij (voor)portieren bren ik achter, maar d'r wordt werk van gemaakt) heb ik even in deze demo van Hv naar J gereden en terug.
Deze heeft (subjectief) minder geruis vanaf 50-120 zegmaar(ik heb 't niet over motor en bandengeruis! Dus niet reageren als je dat idee zou hebben.
) dus dat bij mij zal opgelost(moeten) worden.
320d EDE 163pk? Zo'n ding als Tristan in Luxury. Is wel loaded en heeft >60k gekost.
http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/3-se ... 20F30/5649
Wat viel me op pluspunten:
+ weggedrag met de 18" bijna ECO banden 225 rondom. Stuurt minstens zo strak in als die van mij, maar de mijne ligt vlakker en voelt meer auto.Maar ja beetje appel en peren bijna.
+1:20 zomaar ECO.
+ Ook zo op > 170 voor 'n 163(?) pk auto. Relatief dan he. Niet denken dat 't 'n M ofzo is.LOL
+ Turbo trap onderin toch voelt dan even heel snel 'n nanoseconde.
+8 trap auto bak bij normaal gebruik is prima als daily.
Minpuntjes:
-(koude) start en brom in interieur van diesel bij stadsritten.
-8 traps flipperbak is bij volgas(kickdown) neigend naar 1e versnelling of teveel terug naar lagere versnelling. Beet oncomfy, raar en voel niet lekker. Flipperend is 't al beter.
-Toch wel heel veel centen deze nieuw voor 'n 163pk 4 cylinder. Bijna alles zit erop, maar toch.
Kortom de fijnste 1:20 ECOkar/lage bijtelling by far waar nog 'n vleugje 'sportiviteit'in zit ook.
Uniek eigenlijk.
Deze heeft (subjectief) minder geruis vanaf 50-120 zegmaar(ik heb 't niet over motor en bandengeruis! Dus niet reageren als je dat idee zou hebben.

320d EDE 163pk? Zo'n ding als Tristan in Luxury. Is wel loaded en heeft >60k gekost.
http://www.debeier.nl/bmw/auto/BMW/3-se ... 20F30/5649
Wat viel me op pluspunten:
+ weggedrag met de 18" bijna ECO banden 225 rondom. Stuurt minstens zo strak in als die van mij, maar de mijne ligt vlakker en voelt meer auto.Maar ja beetje appel en peren bijna.
+1:20 zomaar ECO.
+ Ook zo op > 170 voor 'n 163(?) pk auto. Relatief dan he. Niet denken dat 't 'n M ofzo is.LOL
+ Turbo trap onderin toch voelt dan even heel snel 'n nanoseconde.
+8 trap auto bak bij normaal gebruik is prima als daily.
Minpuntjes:
-(koude) start en brom in interieur van diesel bij stadsritten.
-8 traps flipperbak is bij volgas(kickdown) neigend naar 1e versnelling of teveel terug naar lagere versnelling. Beet oncomfy, raar en voel niet lekker. Flipperend is 't al beter.
-Toch wel heel veel centen deze nieuw voor 'n 163pk 4 cylinder. Bijna alles zit erop, maar toch.
Kortom de fijnste 1:20 ECOkar/lage bijtelling by far waar nog 'n vleugje 'sportiviteit'in zit ook.
Uniek eigenlijk.
- Sperdy
-1Robin schreef:... 320d EDE 163pk? ... Kortom de fijnste 1:20 ECOkar/lage bijtelling by far waar nog 'n vleugje 'sportiviteit'in zit ook.
Uniek eigenlijk.
Skoda Superb Greenline 1.6tdi :
- (veeeeel) groter
- zuiniger
- completer uitgerust
- als daily prima blok. Vermogen is lekker boeien
- net zo comfy en sporty voor dit soort burgerbakken
kortom 200% meer auto voor 50% van het geld.
Serieus Robin, ik ga nooit mee sjoppen voor een daily burgerbak bij een té duur merk.
Een auto hebben als leuke special (zoals de 135i ASC1 was en nu de Spyder*) is voor mij wat anders.
*Dat zou eigenlijk een 458 Italia moeten zijn uit eind 2011 (16k km), Scuderia Rosso en 20" Forge Daimond

- Tristan
1.6 TDI heeft net zoveel vermogen als de startmotor van mijn 320d. Heb met deze motor (A3 cabrio) in Toscane gereden. Inhalen was gevaarlijk. Nu wil ik dat helemaal niet meemaken in een Superb. Een slagschip met een invalidemotor.
- Robin
Ferdinand, ik snap je sarcasme, maar een Superb is never sporty. Bij 'n F30 zit 't in de genen. Period.
Als jij 'n F30 EDE met 'n Superb gaat vergelijken, ga ik jouw kar met de mijne vergelijken. Ben je met de mijne VEEL goedkoper uit. Net zo snel irl en ik ruimer bruikbaarder voor alledag ook in de herfst winter. OOk veel ergonomischer en functioneler...
Dus kappe met die ongein aub. :drieling:
Als jij 'n F30 EDE met 'n Superb gaat vergelijken, ga ik jouw kar met de mijne vergelijken. Ben je met de mijne VEEL goedkoper uit. Net zo snel irl en ik ruimer bruikbaarder voor alledag ook in de herfst winter. OOk veel ergonomischer en functioneler...
Dus kappe met die ongein aub. :drieling:
-
Tristan schreef:1.6 TDI heeft net zoveel vermogen als de startmotor van mijn 320d. .

- Robin
Tja. Ik heb 't idee dat bij die Porker van Ferdinand deze bijgeleverd werd.

Gewoon te flauw om in dit geval 'n F30 EDE zo af te vlammen terwijl er hier 'n aantal zijn die zo'n ding rijden, en hij dat ding afdoet als boeie en 't is niks etc. etc.
Eigenlijk als ik 't zo bekijk de meest waardeloze post van Ferdinand sinds dat ie z'n Porsche heeft. Dat geeft te denken...
Jammer.

Gewoon te flauw om in dit geval 'n F30 EDE zo af te vlammen terwijl er hier 'n aantal zijn die zo'n ding rijden, en hij dat ding afdoet als boeie en 't is niks etc. etc.
Eigenlijk als ik 't zo bekijk de meest waardeloze post van Ferdinand sinds dat ie z'n Porsche heeft. Dat geeft te denken...
Jammer.

- FreudeamFahren
Joh, als Ferdinand zijn pilletjes niet neemt, zijn zijn reacties gewoon puur Pavlov. Leest hij F30, typt hij Superb. Leest hij F20, typt hij Broer Konijn. Leest hij Spyder, typt hij hij minimaal 3x sport puf in zijn reactie "omdat dat zo'n grappig woord is". Wat mij betreft Jeroen K reacties: ik lees ze maar half, de kans dat ik iets mis is beperkt.