Folie Frozen black ?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
David R.

Folie Frozen black ?

Bericht door David R. » 24 okt 2012, 11:41

Ik wil de raceauto volgend jaar eigenlijk een ander kleurtje geven. Ik zat te denken om hem te foliën in Frozen Black. Is er een folie die hier bij in de buurt komt en hoe zit het met schoonmaken. Nu verwijder ik de strepen na een dag circuit met remmenreiniger of ontvetter. Kan dit op deze folie ook nog steeds ?

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Re: Folie Frozen black ?

Bericht door maarten22 » 24 okt 2012, 11:44

Geef JD Customs een belletje, of PM kenneth. Die zit hier ook op het forum. Remreiniger op de lak is al niet echt aan te raden, op een wrap is dat helemaal een no go. Milde ontvetter moet gewoon kunnen. Laatst een wrap schoongemaakt met CIF zonder problemen, dus op zich kan een wrap wel wat hebben.

JWD

Bericht door JWD » 24 okt 2012, 14:15

3M heeft sinds kort een Satin Black in het assortiment, deze heeft een hele lichte satijnglans wat in de buurt komt van Frozen Black.
Het is echter geen exacte match want het is iets matter.

Ik weet niet hoe sterk de remmen reiniger is die je gebruikt maar ik zou het niet aanraden, in feite is afspuiten met een beetje sop al voldoende, strepen van band resten zijn met een beetje schrobben ook wel weg te krijgen.

Het ligt er ook aan wat je toepassing is, ga je er een jaar mee racen en doe je daarna iets anders dan kan je het redelijk misbruiken, wil je het 3 jaar in topstaat laten zitten dan moet je wat meer opletten :).

Daarnaast is een motorkap binnen een uur te plakken dus mocht het helemaal fout gaan..... :cool:

Cif op zwart zou ik niet snel doen maar op mat wit gebruiken wij het weleens, wat een crime is het om die kleur schoon te houden zeg!

maarten22
Auto: Porsche 911 964 C2

Bericht door maarten22 » 24 okt 2012, 14:26

Dankzij de tip van Kenneth Cif geprobeerd samen met een magic eraser, en dit werkte best aardig. Kreeg het verder met niks schoon.
Afbeelding

JWD

Bericht door JWD » 24 okt 2012, 14:33

maarten22 schreef:Dankzij de tip van Kenneth Cif geprobeerd samen met een magic eraser, en dit werkte best aardig. Kreeg het verder met niks schoon.
Afbeelding
Haha dat wist ik niet, wij raden klanten ook aan om vooral geen matwit te nemen maar soms willen ze het persé ;)

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 25 okt 2012, 11:47

Rubberstrepen kan je wel met remmenreiniger wegvegen hoor, dat is echt geen probleem. Ik doe dat ook altijd. In theorie misschien schadelijk voor je lak maar als je ze wegveegt en daarna even de auto wast dan is er niks aan de hand. Maak je je druk over je lak dan kan je sowieso beter niet op een circuit gaan rijden want je lak gaat er sowieso aan door allerlei zaken zoals stenen die opspatten etc. Net als bijvoorbeeld ruiten, ik weet nog goed dat ik voor het eerst met mijn racer reed daar kon na een uur een andere ruit in.

Weet alleen niet hoe dat zit met wraps of dat er op reageert ja of nee.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 25 okt 2012, 12:31

Ik kwam er achter dat Dasty erg goed werkte om die zwarte strepen er af te krijgen.
Spul kost bijna niks en is bij de Wibra te koop en is minder aggressief als remmen reiniger.

Grtz,Hans

Mathieu

Bericht door Mathieu » 25 okt 2012, 13:12

Maar niet iedereen wil bij de Wibra gezien worden :bag: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 25 okt 2012, 13:21

wasbenzine werkt ook mooi voor die rubber resten, al weet ik niet wat het met wrap spul doet :D

Plaats reactie