Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 13 okt 2012, 16:46

@Nandor, nu ben je net lekker bezig totdat je begint met Maarten van Rossem, de Nederlandse Fidel Castro bijna....

Downforce Hans schreef:zo lang dat het geval is moeten ze hem compleet links laten liggen.......
Holleeder ligt goed bij compleet links inderdaad. :D

dvh

Bericht door dvh » 13 okt 2012, 17:44

Downforce Hans schreef:
dvh schreef:
350 Z schreef:Ik zal het dan maar zeggen: ik vind het schandalig dat van mijn geld de grootste crimineel van Nederland een podium krijgt bij die linkse publieke omroepen.
Welk geld ? Wat heb jij bij moeten dragen aan dit programma.
Graag ook een berekening van je uitkomst die inzage geeft hoeveel jij bij hebt moeten betalen.

WH heeft ook kinderen. Dus krijgt ondanks 18mil schuld kinderbijslag!

Die man is wat ie is.
Hij heeft zijn straf uitgezeten en thats it, aldus ons democratische rechtsysteem.
Die vent mag en kan zijn kop overal laten zien waar hij gewenst of uitgenodigd is.
Beetje kort door de bocht.......
Hij wordt nog van ik weet niet hoeveel verdacht en er lopen nog steeds onderzoeken naar hem.......
Zo lang dat het geval is moeten ze hem compleet links laten liggen.......
Verdacht zal ie altijd blijven, maar er loopt geen rechtszaak tegen hem ( op dit moment ). Hij is vrij om te gaan en staan waar hij wil. Als hij in zo'n uitzending te gast is, waarom niet. Hij is een vrij man.

Joram v/d stoot mocht ook netjes aanschuiven bij elke talkshow , ondanks dat er een zaak tegen hem liep.
DSB bank dirk scheringa mocht ook overal zijn zegje doet, en die heeft heel wat meer onschuldige levens verwoest dan WH ooit zal kunnen doen.

Mijn punt is, mensen willen dit zien. Het verkoopt, het is goede tv, goed voor de kijkcijfers. En het geeft weer wat om over te praten. En waarom ook niet. Ik vond het wel interessant. En dat het spraakmakend is blijkt wel weer :-)

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2012, 18:55

zo kun je ze nog wat in het vizier houden ook...
als je ze verder links laat liggen en of in een verdom hoekje schopt...
heb je kans dat ze van daaruit weer meer de criminele kant opgaan...

wat dat betreft de straf die ie had (NL begrippen) is klaar en krijgt een kans in de maatschappij (zo gaat dat in NL) en wie weet verlult ie zich wel een keer of wat ook, hij is in elk geval in de kijker en nog bekender/herkenbaarder.

beter dit dan meer het foute pad op.

alt

Bericht door alt » 13 okt 2012, 21:02

350 Z

Bericht door 350 Z » 13 okt 2012, 22:07

Wanneer mensen banken beroven,
gaan ze naar de gevangenis.
Wanneer banken mensen beroven,
krijgen ze een bonus.

GTRene

Bericht door GTRene » 13 okt 2012, 22:25

de wereld zit soms krom in elkaar :ongeveer als:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 15 okt 2012, 20:05

Hier maar even dan;

110 Teletekst ma 15 okt
Groot verlies steden op bouwgrond

` Tientallen gemeenten lijden honderden
miljoenen verlies op onverkoopbare
bouwgrond.Ze compenseren dat met een
bezuiniging op publieke voorzieningen
en een verhoging van de gemeentelijke
belastingen,meldt Nieuwsuur.

Apeldoorn leed vorig jaar het grootste
verlies met 124 miljoen euro.De stad
had grote risico's genomen met de koop
van bouwgrond,die door de crisis op de
woningmarkt onverkoopbaar werd.

Van de veertig gemeenten die Nieuwsuur
benaderde,hadden er 33 een verlies van
1 miljoen of meer.Elf gemeenten leden
een verlies van ruim 20 miljoen euro.
Heerenveen verloor 80 mln,Den Haag 65.

PD power

Bericht door PD power » 15 okt 2012, 20:42

Tja, dat hebben projekt ontwikkelaars, en beleggers ook, alleen die kunnen de gemeentelijke belasting niet omhoog gooien.........

Ook overheids instanties hebben jaren lang op te grote voet geleeft, met hun prestige obejkten.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 okt 2012, 18:41

Bij deze even aandacht genereren voor de Chipshol zaak ofwel de zaak Familie Poot vs de Nederlandse Staat, Schiphol en intussen ook de rechterlijke macht vertegenwoordigd door ex-rechters Westenberg en Kalbfleisch (oud NMa President)...........deze zaak stinkt tot op het bot.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chipshol

Zie ook uitzending 1Vandaag heden avond. Gewoonweg huiveringwekkend dit........

Welnu, morgen staan de heren magistraten zelf in het beklaagdenbankje, dit verhaal past naadloos in dit draadje.......

Wordt vervolgd.............

GTRene

Bericht door GTRene » 23 okt 2012, 21:04

net ff uitzending gemist gekeken van die aflevering...

ze kennen denk mensen en of de 2 rechters weten heel veel en hebben zo een "punt"

tis dus maar afwachten of de onderste steen boven komt, al zal dat in de digi wereld iets moeilijker zijn om overal mee weg te komen wat in het verleden vrij makkelijk ging.

HansD

Bericht door HansD » 23 okt 2012, 21:56

350 Z

Bericht door 350 Z » 24 okt 2012, 00:28

Logische conclusie lager opgeleiden merken vooral in de grote steden wat multiculti in werkelijkheid inhoud.
Hoger opgeleiden merken hier weinig van want ze wonen vaker in goede wijken en hebben vaker met hun 'soort' mensen te maken.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2012, 08:45

350 Z schreef:Logische conclusie lager opgeleiden merken vooral in de grote steden wat multiculti in werkelijkheid inhoud.
Hoger opgeleiden merken hier weinig van want ze wonen vaker in goede wijken en hebben vaker met hun 'soort' mensen te maken.
Tja, daar zit wel wat in ja.

Lekkere clichés en stereotypes, maar voor de beeldvorming en 't is wel duidelijk.

Je herkent ze zo.
Hun huizen hebben geveltuintjes met bakfietsen voor de ruiten. Door de brievenbus, waar een nee/ja-sticker op is geplakt, valt dagelijks Trouw, NRC of de Volkskant. Ze heten Floris en Fleur en hebben twee kinderen, Berend en Bastiaan, die naar een speciale school gaan. Tijdens de vakantie kamperen ze in Frankrijk, of gaan ze naar hun appartement in Noord-Italië. Ze stemmen D66, PvdA of VVD. Het zijn positief ingestelde mensen, met vertrouwen in de samenleving en de toekomst. Ze zijn hoogopgeleid.

Een paar straten verderop, in een zogenoemde 'prachtwijk', wonen Miranda en Kevin met hun kinderen Kimberly en Nick, die naar een gewone buurtschool gaan. Hun tuin is volledig betegeld en bij de brievenbus staat een bordje met 'hier-waak-ik' erop. Voor de ramen hangen rolluiken. Ze lezen De Telegraaf of het Algemeen Dagblad en kijken SBS6 of RTL. Op vakantie gaan ze met de charter naar Spanje of Turkije, of gewoon een paar weken in de stacaravan. Als ze al stemmen, dan kiezen ze voor de SP of de PVV. Ze maken zich zorgen over de multiculturele samenleving, de criminaliteit en Europa. Ze zijn laagopgeleid.

Kloof
Natuurlijk: dit zijn stereotypes. Maar dat er een kloof gaapt tussen hoger- en lageropgeleiden is inmiddels bijna een cliché. De kloof doortrekt alle dimensies van de samenleving: van de politiek en de arbeidsmarkt tot de gezondheidszorg en de huwelijksmarkt.
Ik haat bakfietsen en in Frankrijk kamperen helemaal. :tooth:
Maar lees wel de Volkskrant en de NRC, maar ook 't AD. Zijn met de charter naar Spanje geweest. Rolluiken heb ik ook. Omdat dat moet. Ik stem VVD of D66. En ben redelijk positief maar ook redelijk negatief ingesteld. M'n kinderen zou ik nooit Berend of Bastiaan noemen.

Tja. :coffee:

HansD

Bericht door HansD » 24 okt 2012, 08:55

Het blijft een column he. Enige extrapolatie en stereotypering zijn toegestaan :wink: .

Ik ben het wel eens met de onderliggende boodschap. Er is een behoorlijke tweedeling tussen het chronisch chagrijnige en redelijk optimistische deel van de bevolking (ongeacht welke afkomst) en dat trekt zijn sporen door de hele samenleving.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2012, 09:19

HansD schreef:Het blijft een column he. Enige extrapolatie en stereotypering zijn toegestaan :wink: .

Ik ben het wel eens met de onderliggende boodschap. Er is een behoorlijke tweedeling tussen het chronisch chagrijnige en redelijk optimistische deel van de bevolking (ongeacht welke afkomst) en dat trekt zijn sporen door de hele samenleving.
Ja doh, dat zie ik ook. De (retorische) vraag is. Waar ligt dat aan?

350 Z

Bericht door 350 Z » 24 okt 2012, 10:40

Te vol grenzen moeten dicht en iedereen kans op hetzelfde onderwijs oa.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 24 okt 2012, 10:46

romo schreef:Bij deze even aandacht genereren voor de Chipshol zaak ofwel de zaak Familie Poot vs de Nederlandse Staat, Schiphol en intussen ook de rechterlijke macht vertegenwoordigd door ex-rechters Westenberg en Kalbfleisch (oud NMa President)...........deze zaak stinkt tot op het bot.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Chipshol

Zie ook uitzending 1Vandaag heden avond. Gewoonweg huiveringwekkend dit........

Welnu, morgen staan de heren magistraten zelf in het beklaagdenbankje, dit verhaal past naadloos in dit draadje.......

Wordt vervolgd.............
Dat is een "leuke" zaak idd.
Wist niet dat er morgen weer een stapje gezet werd, even in de gaten houden :)

HansD

Bericht door HansD » 24 okt 2012, 12:23

Robin schreef:
HansD schreef:Het blijft een column he. Enige extrapolatie en stereotypering zijn toegestaan :wink: .

Aan de opleiding. Dat heb je toch gelezen :wink: .

@350Z volgens mij heeft iedereen dezelfde kans op onderwijs in NL.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2012, 12:53

HansD schreef:
Robin schreef:

Aan de opleiding. Dat heb je toch gelezen :wink: .

@350Z volgens mij heeft iedereen dezelfde kans op onderwijs in NL.
LOL ja gooi 't helemaal op 'de opleiding' ik ben zelf verre van laag opgeleid al zeg ik 't zelf, maar 'n groepje 'hoog opgeleiden' (als zijnde rechters en Piefen CEOs bij banken etc)
maken er vaker en meer 'n potje van dan 'het volk' Hans.

Ergo: Er is behoefte aan vaklieden , meer dan aan semi intelectuele brallers die denken ook mentaal hoger op de sociale ladder te staan. Geen wonder dat 'het volk' in opstand komt. Was in 1789 al zo maar ook in 1917 bijvoorbeeld in Rusland. Niet dat 't op die manier moet. Niet graag. Maar 't idee. Dat je die tweestrijd altijd al had.

We willen hier een egaal niveau in NL. Iedereen gelijk. Nee, niemand is 'gelijk'. Dat zie je wel weer aan waar 't in deze discussie over gaat.

Dus 't was en blijft 'n onbeantwoorde retorische vraag wat mij betreft...

Moeilijke materie.

:coffee:

HansD

Bericht door HansD » 24 okt 2012, 13:26

OK, laten we ze dan haves en havenots noemen. Het gaat er in de column niet om of hoogopgeleiden zichzelf hoger op de maatschappelijke ladder vinden staan maar over hoe ze in de maatschappij staan, en dat is over het algemeen een stuk positiever. Goede vaklieden schaar ik overigens ook onder hoogopgeleid met een bijbehorend inkomen.

Gedeeltelijk zal dit met inkomen te maken hebben maar zeker ook met een wat bredere kijk op de wereld. Lees alleen maar de reacties op telegraaf.nl voor een doorsnee van de chronisch chagrijnige NL'er. Als het niet in hun wereldje past is het niks of niet waar. Als je je continu als slachtoffer (van die gemene buitenwereld/overheid) opstelt zal het ook nooit iets worden.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2012, 13:34

Wel mee eens. En je hebt 't over de haves en de havenots. Dat is ook mijn beleving.

En derhalve ook logisch dat de havenots sjagrijniger door 't leven gaan dan de haves lijkt mij.

En maar pleiten voor egaliteit(vooral NL loopt daarin voorop in de wereld) terwijl 'we'moeten bedenken dat die egailteit 'n utopie is en dat er tegenover 'n 6/7/8 havenots altijd 'n paar haves zullen bestaan. In Nederland. Laat staan in de rest van de wereld.

We benoemen nu het probleem, maar we weten niet hoe 't verder moet daarmee.

Ik snap de havenots ook wel weer.

Je zegt:
HansD schreef: Als het niet in hun wereldje past is het niks of niet waar. .
Inderdaad, MAAR dat zie ik ook bij de haves veel, diezelfde beleving. En niet de misstanden willen zien/benoemen ook....want ze hebben 't prima en vinden 't maar vreemd dat 't voetvolk opeens Fortuijn of Wilders ging stemmen.

Luco

Bericht door Luco » 24 okt 2012, 15:20

HansD schreef: Goede vaklieden schaar ik overigens ook onder hoogopgeleid met een bijbehorend inkomen..
Sorry hoor, maar dan leef je echt in een droomwereld, een goede monteur, loodgieter,timmerman, metselaar en noem ze maar op, hebben echt niet hetzelfde inkomen als een hoog opgeleide.Was het maar waar, dan zouden er vaklieden genoeg zijn.

romo

Bericht door romo » 24 okt 2012, 17:18

De onvrede is overal onder ons, ongeacht opleiding, have of have-nots....

Hoe komt dat?

Het wordt makkelijker gecommuniceerd en geventileerd ( social media), nieuws is sneller beschikbaar c.q opvraagbaar, daarmede zijn verschillen ook sneller te detecteren.
De wereld is sneller en kleiner geworden, een dorp, en in een dorp kijk je altijd naar het gras van de buren, nu dus op mondiaal niveau.

De column is van bedroevende kwaliteit IMHO, en gaat aan belangrijke aspecten volledig voorbij. Verder geloof ik totaal niet in de stelling dat de "hoger opgeleide" (definitie svp) optimistischer naar de maatschappij kijkt dan de minder-lager opgeleide of have-nots.

De kijk op de wereld is van meerdere variabelen afhankelijk, niet alleen geld (Have`s) en/of opleiding/scholing, hier wordt alleen gewaardeerd op kwantiteit;

Wat voor het "gemak" des schrijvers even vergeten wordt;

-Sociale achtergrond
-Religieus vs Seculiere achtergrond
-Gezondheid
-Intelligentie algeheel ( staat volledig los van welke al dan niet gevolgde opleiding), waarbij intelligentie vertaald moet worden als; adaptief vermogen

Deze variabelen scoren veel meer op kwaliteit van leven, het is onmogelijk deze los te zien van de kwantitatieve variabelen (iemand kan weinig geld en goed hebben, doch erg gelukkig leven)

Kortom; het ligt veel complexer dan de zeer simpele column hierboven, die is veel te model matig dan wel te hokjes stopperig (want het bekt zo lekker makkelijk), een model is helaas altijd een vereenvoudigde uitgave van de werkelijkheid.

Robin

Bericht door Robin » 24 okt 2012, 17:22

Goed verhaal Romo.

Ik ken jammergenoeg een aantal hoogopgeleiden met 't adaptief vermogen van 'n aardappel. :tooth:

HansD

Bericht door HansD » 24 okt 2012, 17:25

Luco schreef:
HansD schreef: Goede vaklieden schaar ik overigens ook onder hoogopgeleid met een bijbehorend inkomen..
Sorry hoor, maar dan leef je echt in een droomwereld, een goede monteur, loodgieter,timmerman, metselaar en noem ze maar op, hebben echt niet hetzelfde inkomen als een hoog opgeleide.Was het maar waar, dan zouden er vaklieden genoeg zijn.
Verdiend en goede vakman niet tussen de 3250-4750 bruto per maand? Dat is ongeveer het inkomen van een gemiddelde 'hoogopgeleide'. In dat geval zal ik wellicht mis zitten.

@Romo uiteraard is het gechargeerd maar de onderliggende strekking ben ik het wel mee eens. NL wordt verdeeld in een groep die het redelijk tot goed voor elkaar heeft en een groep die zich continu achtergesteld voelt en beide groepen gedragen zich daarnaar. Of je dat nu langs de meetlat van opleiding, sociale achtergrond of intelligentie legt doet er niet zoveel toe. Die drie punten zijn redelijk uitwisselbaar.

Plaats reactie