Een beetje warmte in koude tijden...

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Een beetje warmte in koude tijden...

Bericht door markk » 21 okt 2012, 19:41

Brrrr, ik vind het maar koud de laatste tijd. Herfst, winter is, qua temperatuur, niet mijn ding.

Liep al de hele dag eraan te denken om een stukje te gaan sturen. Niet van gekomen. Veel brommer/motor gereden de laatste tijd en weinig auto. Vandaag ook met brommer naar Leiden geweest dus geen auto kms.

Vanavond dus maar even, gewoon voor de fun, stukje gaan rijden. Ondanks de Waxoyl poetsbeurt stond de EVO er maar treurig bij. Kattenpoten, takjes, bladeren, zand, etc. allemaal troep op de body. Bah, bah, bah en nog eens bah.

Auto gestart en direct overvalt je een gewoon van, ohhh heerlijk. De open 3" uitlaat laat, zelfs stationair, een heerlijke brom horen. Niet gedempt, niet gecomponeerd zoals in moderne driving-fun auto's maar gewoon eerlijk een 2liter turbo die koud stationair door een redelijke open pijp staat te blazen.

Rustig stukje gereden naar de wasstraat om daar de auto even af te spuiten. Alle takjes, bladeren en troep weggespoten en daar kwam de spierwitte Waxoyl body weer tevoor schijn. Vervolgens nog even rustig warmgereden om vervolgens toch de wat hogere toeren op te gaan zoeken.

Wat een feest. Dit is echt de enige auto waarvan ik het gevoel heb dat ik 'em helemaal onder controle heb. Klaverbladje rijden op de N11, bochtje inremmen, achterkant komt een beetje om, vol op het gas en vierwieldriftend in 2 de N11 op. FF doortrekken naar 3, 4 en direct maar weer afremmen om het rijbewijs te behouden. Allemaal seconden werk. 5 seconden vol op het gas, 2 seconden vol op de rem, auto in onbelans brengen, 3 seconden driftend een bocht uit knallen, op schakelen en vervolgens even normaal rijden om uit te hijgen, na te genieten en de volgende bochtencombinatie op te zoeken.

Uiteraard met raampje open. Is de beleving (geluid, snelheid, etc.) het meest optimaal. Heerlijk die herfst. Kan niet wachten tot er rond het vriespunt wat vocht op het asfalt licht, of lekker pakje sneeuw. Ik heb er zin in, ook in de DF Eifel/snow rit...

Koud? Totaal geen last meer van, sterker nog, ik heb het er lekker warm van gekregen. Mogelijk voelen jullie het ook, de aarde zal toch wel een beetje opgewarmt moeten zijn nu, de benzine meter heb ik tenslotte in circa 60 minuten 25% zien zakken :-)

:df:

Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 21 okt 2012, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Marc R

Re: Een beetje warmte in koude tijden...

Bericht door Marc R » 21 okt 2012, 19:56

Smeuig..... :banging:

Rebel

Bericht door Rebel » 21 okt 2012, 20:06

Koude tijden?

Het was hier in het zuiden vandaag 22 graden....

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 okt 2012, 20:14

Lekker stukje weer Mark!

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 22 okt 2012, 09:09

blijft mooi hoe je schrijft! alsof je er zelf naast zit :df: :D

Metchu

Bericht door Metchu » 22 okt 2012, 13:47

word er ook lekker warm van, van binnen...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 okt 2012, 14:43

Koud? Voor kale mannen zeker?

Net 24 graden op de boardcomputer. Ramen open. Lekker man, 't lijkt wel februari 2012.

Plaats reactie