Wielrennen naar de klote ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Arthur
Auto: Nr.51

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Arthur » 19 okt 2012, 10:57

BMW (E36).

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 okt 2012, 11:47

Een generaal pardon voor de wielrenners?

Zoals ik van de Rabobank CFO op BRN begrijp is 't probleem veel groter.

Het is één grote corrupte organisatie om het professionele wielrennen heen waar ze niet meer mee geassocieerd willen worden. De officials, bobo's en iedereen die erbij hoort hebben hun morele plicht verzaakt. Rabo heeft geprobeerd om de teneur met hun zero tolerance beleid te doorbreken, maar pas na 't lezen van het rapport over Armstrong hebben ze gezien hoe verziekt iedereen is. Vechten tegen de bierkaai. Dit is dus een statement dat wellicht voor een sneeuwbaleffect zorgt. En dan komen ze misschien bij een integraal zero tolerance beleid in deze sport. Het moreel besef zal bij alle betrokkenen tussen de oren moeten worden geknoopt. Daarom moeten er eerst wat koppen rollen van bobo's, officials, artsen etc. etc.

Mijn eerste reactie was: Wat een schijnheilige actie van de Rabobank, maar na die uitleg begrijp ik 't wel. Iedereen wist dat er doping werd gebruikt in de wielersport, maar in feite word je ertoe verplicht, anders kun je er net zo goed niet aan beginnen.

allen

Bericht door allen » 19 okt 2012, 13:20

Zo, Skoda is er ook klaar mee.
Armstrong kon / kan maar niet gepakt worden tijdens de dopingcontroles. Hij had z'n zaakjes te goed voor elkaar. Hoe dan ook, z'n kop moest links- of rechtsom rollen. Dat is gebeurd.
Bedrijven trekken zich terug van Armstrong. Puur om commerciële redenen. Want als je die beste man blijft steunen dan kost dat hoogstwaarschijnlijk omzet van potentiële hypocriete klanten.
Ik vraag me af of ze bij de organisatie ook rekening hebben gehouden met bedrijven die zich om die redenen helemaal uit de wielersport terug trekken.

Je maakt me tevens niet wijs dat bedrijven als Rabobank, Skoda, Nike, etc. niet wisten dat de sport niet 100% schoon was. Als ze daar op tegen waren hadden ze die sport sowieso niet moeten sponsoren.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 okt 2012, 13:25

Dat laatste ben ik helemaal met je eens.

Het komt over als: Alleen meeliften als de wind in de zeilen staan en overboord springen als er hard gewerkt moet worden bij tegenwind.

Dus imagoschade hebben ze sowieso. Maar ik ben 't wel met ze eens dat er eindelijk eens schoon schip gemaakt moet worden, hoe schijnheilig het nu ook overkomt. Juist nu kunnen ze een statement maken, want heel de wereld zit er bovenop. Dat maakt wel indruk.

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 okt 2012, 16:04

Veel reacties hier die de spijker op z'n kop slaan.

Natuurlijk wisten de grote bedrijven van het dopinggebruik. Tenzij je compleet naief bent, weet je dat om de professionele top te bereiken in het wielrennen, je MOET gebruiken. Er is geen ontkomen aan. Doe je het niet, dan kun je niet meekomen op dat niveau. Alleen was er nooit onomstotelijk bewijs dat iedereen gebruikt, en dat is er natuurlijk nog niet. Maar dat een boegbeeld als LA nu hiermee geassocieerd wordt, laat de sponsoren weinig keus. Ze kunnen niet anders dan hun handen er vanaf trekken. Het komt nu echt allemaal naar buiten en dat is an sich wel een goede zaak natuurlijk, als men echt de sport schoon wil krijgen. Ook kunnen deze bedrijven niet anders dan de vermoorde onschuld spelen. Denk je werkelijk dat de Rabo niet wist van dit gebruik? Yeah right...

Het zal wel een heel groot deel van de integriteit van de renners afhangen, aangezien het een onbetaalbare zaak is om iedereen ten allen tijde te controleren. Daarom heb ik er een hard hoofd in dat het Pro wielrennen ooit 100% schoon wordt.

Als groot wielerliefhebber blijf ik dit wel volgen. Ik ben superbenieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Overigens doet deze hele heisa niets af aan mijn respect voor LA, iedereen gebruikte immers. Ik heb hier al een aantal discussies over gehad met mensen, maar dat draaide meestal op niets uit.

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 19 okt 2012, 16:09

Overigens doet deze hele heisa niets af aan mijn respect voor LA, iedereen gebruikte immers. Ik heb hier al een aantal discussies over gehad met mensen, maar dat draaide meestal op niets uit.
Hij was idd. gewoon de beste gebruiker. De afgelopen jaren ging bijna altijd de gehele top 10 niet vrij uit. Dus wat dat betreft waren de omstandigheden alsnog voor iedereen gelijk en blijft het een knappe prestatie dat hij zo vaak gewonnen heeft.

Maarja, toch jammer dat het zo moest :D

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 okt 2012, 16:10

///Joost schreef: Overigens doet deze hele heisa niets af aan mijn respect voor LA, iedereen gebruikte immers. Ik heb hier al een aantal discussies over gehad met mensen, maar dat draaide meestal op niets uit.
Tja, z'n oud ploegmaten en de concurentie hebben hem dan wel 'verraden', ze hebben zelf ook toegegeven. Dus dat respect(if) voor LA is bij mij nu wel klein. Zeg dan ook dat je gebruikte, dan ben je sterk imo.

Robin

Bericht door Robin » 19 okt 2012, 16:16

Richardt. schreef:
Overigens doet deze hele heisa niets af aan mijn respect voor LA, iedereen gebruikte immers. Ik heb hier al een aantal discussies over gehad met mensen, maar dat draaide meestal op niets uit.
Hij was idd. gewoon de beste gebruiker. De afgelopen jaren ging bijna altijd de gehele top 10 niet vrij uit. Dus wat dat betreft waren de omstandigheden alsnog voor iedereen gelijk en blijft het een knappe prestatie dat hij zo vaak gewonnen heeft.

Ik begreeep ook dat de concurentie in februari in 't voorseizoen al in weer en wind verschillende competities reed al half naar de kloten was bij 't begin van de Tour, LA pas j tijdens de Tour opstapte, 3 weken reed en klaar. De rest reed dan door. Zwart wit. Ja geen wonder dat je dan vaak winnaar wordt in de Tour. Aldus 'n briefschrijver in 't AD vandaag die LA maar laf vond vanwege dat en 'n leugenaar tov bijv Hinault en Merckx....échte legendes.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 okt 2012, 17:16

Ik hoop dat dit het begin van het einde is van "gesponsorde topsport"...........daarmede wordt een veel te groot aanmerkelijk belang op onnozel volksvermaak gelegd. Brood en spelen enz.......

Maar het zal wel tegen beter weten en hoop in zijn, ik begrijp net dat er mogelijk al weer een grote multinational als opvolger van de Rabobank wordt genoemd.

Balletje trappen, rondjes om de kerk fietsen, het wordt allemaal veel te belangrijk gemaakt, back to basic, geen financieel gewin uit dit soort activiteiten, doe het omdat je het leuk vindt en voor de rest ga werken voor je geld, c.q. leer een vak.

Schoon wordt het nooit meer, daarom maar beter opheffen. Als sponsoren zich massaal terugtrekken, c.q. mede aansprakelijk worden gesteld voor deze waanzinnige excessen dan is het snel gedaan..........hoop ik.

Luco

Bericht door Luco » 19 okt 2012, 17:42

Robin schreef:Hinault en Merckx....échte legendes.
Ja die waren schoon :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Rebel

Bericht door Rebel » 19 okt 2012, 18:04

Wielrennen gaat gewoon verder, ook zonder Sponsor Rabobank.. Volgend jaar zitten weer miljoenen mensen voor de tv naar de Tour te kijken. Niks nieuws onder de zon.
Wielrennen, Tennis, Golf, Formule 1, Voetbal, etc, dat is wat de mensen willen zien, dus daar zitten ook de sponsors met de grote budgetten.

Misschien kwam het de Rabobank wel goed uit om nu te stoppen. De echte succesen waren afgelopen jaar op een hand te tellen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 okt 2012, 18:08

idd, dan heb je het begrepen................Merckx met zijn boterham met pindakaas........tuurlijk, :kikker:

Simpson, Mont Ventoux, alcohol met amfetaminen......dood als een pier.....je kan nog veel verder terug in de tijd.

Kijk naar de opkomst van bodybuilding, waar volop werd en wordt geëxperimenteerd...............Schwarzenegger anyone?

Doet me opeens denken aan het draadje over Sylvester Stallone..............en over "natural training".........daar heb ik reeds het nodige uit de doeken gedaan.....................wie het wil lezen zoekt het draadje er nog maar even bij.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 okt 2012, 18:41

romo schreef:Ik hoop dat dit het begin van het einde is van "gesponsorde topsport"...........daarmede wordt een veel te groot aanmerkelijk belang op onnozel volksvermaak gelegd. Brood en spelen enz.......

Maar het zal wel tegen beter weten en hoop in zijn, ik begrijp net dat er mogelijk al weer een grote multinational als opvolger van de Rabobank wordt genoemd.

Balletje trappen, rondjes om de kerk fietsen, het wordt allemaal veel te belangrijk gemaakt, back to basic, geen financieel gewin uit dit soort activiteiten, doe het omdat je het leuk vindt en voor de rest ga werken voor je geld, c.q. leer een vak.

Schoon wordt het nooit meer, daarom maar beter opheffen. Als sponsoren zich massaal terugtrekken, c.q. mede aansprakelijk worden gesteld voor deze waanzinnige excessen dan is het snel gedaan..........hoop ik.
hoop ik ook, net als die voetballers e.d.
je moet het doen voor jezelf wat je leuk vind en of voor de eer van je club/omgeving e.d. niet als je werk en/of voor het geld.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 okt 2012, 19:08

Robin schreef:
Richardt. schreef:

Ik begreeep ook dat de concurentie in februari in 't voorseizoen al in weer en wind verschillende competities reed al half naar de kloten was bij 't begin van de Tour, LA pas j tijdens de Tour opstapte, 3 weken reed en klaar. De rest reed dan door. Zwart wit. Ja geen wonder dat je dan vaak winnaar wordt in de Tour. Aldus 'n briefschrijver in 't AD vandaag die LA maar laf vond vanwege dat en 'n leugenaar tov bijv Hinault en Merckx....échte legendes.
Dat geloof je zelf toch niet? Tenzij je van doping echt ineens superman wordt, zal er nog steeds gewoon keihard getraind en gekoerst moeten worden om op het allerhoogste niveau mee te draaien. Een paar spuiten pakken, je drie weken helemaal de leplazerus fietsen om vervolgens het geel mee naar huis te nemen gaat er bij mij gewoon niet in :)

Rebel

Bericht door Rebel » 19 okt 2012, 19:08

GTRene schreef:
romo schreef:Ik hoop dat dit het begin van het einde is van "gesponsorde topsport"...........daarmede wordt een veel te groot aanmerkelijk belang op onnozel volksvermaak gelegd. Brood en spelen enz.......

hoop ik ook, net als die voetballers e.d.
je moet het doen voor jezelf wat je leuk vind en of voor de eer van je club/omgeving e.d. niet als je werk en/of voor het geld.

Ja ik vind ook dat niemand het beter mag hebben dan mij...

Wat een onzin, haha!

Alsof men geen doping zou gebruiken als je alleen voor de "eer" zou wielrennen en niet voor het geld!?

romo

Bericht door romo » 19 okt 2012, 19:27

Zeg Rebella, ga snel aan de Nutella........

Ik zeg toch net hierboven dat de sport nooit meer schoon wordt........lezen, lezen, lastig lastig......David kom der maar in......

Dus ook niet op amateur of elk niveau daar onder....maar dan worden er niet meer van die absurde bakken met geld tegen aan gegooid, mn niet door sponsoren, het is simpel weg niet meer interessant dan.

Hoe negatiever de huidige teneur en berichtgeving t.a.v. gebruik van doping, des te kleiner de kans dat er nog een bedrijf van naam en faam geassocieerd wil worden met dit soort sporten.

Rebel

Bericht door Rebel » 19 okt 2012, 19:36

Zeg Romo, of zal ik je Remi noemen....mijn opmerking sloeg op Rene. Er zijn nog meer mensen op de wereld als jou :D ;-)

Maar nu je er toch over begint, ik ben het inderdaad ook oneens met jouw mening omtrent dit onderwerp. Het gaat ook niet gebeuren ook. Zoals ik al hierboven al aangaf, de show gaat gewoon verder. Volgend jaar weer Tour de Flux inclusief het hele circus. Alleen zonder Rabobank, Nike, etc. Niks nieuws onder de zon. ;-)

Rebel

Bericht door Rebel » 19 okt 2012, 19:41

Giant wil de Raboploeg overnemen :lol:

dvh

Bericht door dvh » 19 okt 2012, 19:43

Ik zeg toch net hierboven dat de sport nooit meer schoon wordt........lezen, lezen, lastig lastig......David kom der maar in......
Kassa ! :wave:

Rebel

Bericht door Rebel » 19 okt 2012, 19:46

Juich niet te vroeg David, want jij hebt mijn favoriete merk niet..

JP

Bericht door JP » 19 okt 2012, 21:53

Krijg ik bij de Rabobank nu meer spaarrente ?

Robin

Bericht door Robin » 19 okt 2012, 22:48

Hinault en Mercxks waren 2 renners die inderdaad niet al te clean waren. Althans zo lees ik de info. Maar ze waren wel wat opener dan LA toen al(Hinault iig)
Was inderdaad van die briefschijver niet zo'n goed voorbeeld Luco. I stand corrected, maar heb 't zelf niet bedacht. :bag:

Nu ken ik die 2 uit m'n kinderjaren , maar veel deed 't me toen niet. Later reed m'n beste maatje toendertijd vanaf '85 criteriums en soms klassiekers etc als amateur, daar was ik toch altijd wel bij , die wedstrijden tot aan +/- '90...

Laat maar, heb wielrennenen altijd wat dubbel gevonden, en LA helemaal. Niet mijn type mens. Zoals velen Schumi niet mogen zegmaar. Lag aan z'n uitstraling denk ik.

PD power

Bericht door PD power » 19 okt 2012, 23:31

Hoe meer sponsers stoppen, hoe meer kans er is, dat het weer echt sport wordt, noem het zelfregulering.

Maar lekker hypocriet is het wel, want idd, sponsers wisten allang dat het niet clean was.

Tis net als een politie agent die elke avond door het rode stoplicht rijdt bij het politie bureau, toegejuigd door z'n baas, op moment dat Peter R de vries dit vastlegd, wordt ie door diezelfde baas ontslagen.....

///Joost

Bericht door ///Joost » 20 okt 2012, 15:17

Het feit dat andere renners wel toegegeven hebben dat ze hebben gebruikt, komt ook niet zo uit de lucht vallen. Ze hebben natuurlijk daarvoor een deal gesloten, maar dat lees je natuurlijk niet in de kranten. Denk je werkelijk dat deze gebruikers vrijwillig hun dopingverleden hebben opgebiecht om maar een schoon geweten te hebben? Natuurlijk niet...er zitten gewoon een aantal mensen bij de USADA en UCI die het niet kunnen verkroppen dat ze LA nooit hebben kunnen pakken, en ze doen er alles aan om hun gelijk te krijgen, linksom of rechtsom. Mede door de 'verraders' (die in ruil gewoon 6 mnd ipv 2+ jaar schorsing krijgen) proberen ze zo Lance een kopje kleiner te maken. :hammer:

Ik walg juist van die andere renners. Je zit allemaal in hetzelfde schuitje en nu gooi je even je oude ploegmaat onder de bus om er zelf beter van te worden...bah. Zo komen ze er zelf goed vanaf, want ze hebben ten eerste weer een schoon geweten en een schone lei, ten tweede hebben ze hun schorsing met terugwerkende kracht er bijna opzitten, en ten derde komen zij vrijwel niet in de media aandacht omdat die nu voor 98% naar LA gaat. Three Double whammy dus...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 okt 2012, 14:47

'Armstrong testte niet positief op epo in 2001'

HOOFDDORP - Lance Armstrong testte tijdens de Ronde van Zwitserland van 2001 niet positief op epo. Dat zegt Martial Saugy, de directeur van het laboratorium in Lausanne dat de test uitvoerde.

“Zijn controle leverde wel een verdacht resultaat op”, vertelt Saugy aan AFP.
Floyd Landis en Tyler Hamilton beweren in het USADA-rapport dat Armstrong hun had verteld dat hij in 2001 positief had getest, maar dat de UCI het resultaat van de controle onder het tapijt had geveegd, iets wat de internationale wielerunie ontkent.
Als een ‘belangrijke renner in het peloton’ moest Armstrong zich wel verantwoorden bij de UCI. “Dat was hun beleid in die tijd”, legt Saugy uit.
De Texaan liep in juni 2002 tijdens de Dauphiné Libéré opnieuw bijna tegen de lamp.
“De UCI meldde me toen: ‘we hebben de renner met het verdachte resultaat gewaarschuwd. De uitslag van zijn controle tijdens de Dauphiné Libéré was ook verdacht. Hij wil graag weten welke testmethode jij hanteert.’ Pas toen kwam ik erachter dat het Armstrong betrof.”

:hmmm:

Plaats reactie