Audi RS3 aangekondigd.
- Petrolhead Tom
Re: Audi RS3 aangekondigd.
Rij bij Pon de plas af en stel jezelf de vraag of je uberhaupt fun haallt uit een nose heavy opper Golf? Ja? Doorrijden en testen. Nee? Bedankt Pon bel maar als je de nieuwe 991 in de persfloot hebt. 

-
Gewoon de test afzeggen. De conclusie weten "we" toch al. 

- MartijnGizmo
Ja, maar is dat zo? Hoeveel Driving-Fun kun je hebben met die 1.2TSI? En hoeveel beter maakt meer vermogen dat? En kan een kundige bestuurder in die koffiemolen een minder bedeelde RS3-rijder het leven zuur maken op een leuke stuurroute?Robin schreef:?MartijnGizmo schreef:Maar is dat ook 3x zo leuk om mee te rijden? In Nederland?
De vraag is dus: Is 'n RS3 met 340pk 5pitter 'quattro' 3x zo leuk te rijden(ook in Nederland )dan een fwd 102pk > 1300kg atmo 4 pits lame koffiezetapparaat( en da's 'n belediging voor het koffiezetapparaat an sich!)
Da's toch geen vraag? (Dit weer wel, of eigenlijk niet?) En deze ook?
Die hebben ze al ruim een maand...Petrolhead Tom schreef:Bedankt Pon bel maar als je de nieuwe 991 in de persfloot hebt.

- wjn
Uit eigen ervaring met een 1.2TSI motor, die is in de normale gevallen vlot genoeg. Moet je geen 120+ mee willen rijden.
Neem een leuk stukje dijk en blijf binnen de 30+ grens, gok dat je met de RS3 niets sneller bent.
Iig leuk idee om dat eens te proberen.
Neem een leuk stukje dijk en blijf binnen de 30+ grens, gok dat je met de RS3 niets sneller bent.
Iig leuk idee om dat eens te proberen.
- Joy
Een leuk filmpje waar 2 RS3's elkaar achterna zitten op de mooie wegen rond Monaco.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jQmnc1PM ... r_embedded#![/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jQmnc1PM ... r_embedded#![/youtube]
-
Mooie wegen, waar je stiekem toch wel heel erg hard gaat denk ik 

-
gaat volgens mij serieus hard inderdaad....Ruben schreef:Mooie wegen, waar je stiekem toch wel heel erg hard gaat denk ik
Zo'n RS3 ligt toch wel 'erg veilig' om zo hard mee te gaan...... Wel gaaf geluidje.
- Hans R
- Auto: Jeep Rubicon
Hoe gaat het met de Audi RS3 DF-test??
- Sperdy
`Hans R schreef:Hoe gaat het met de Audi RS3 DF-test??
Hans, het is geen BMW
- Snipe
Ja, goed. De planning is dat 'ie over een week of 2 online komt.Hans R schreef:Hoe gaat het met de Audi RS3 DF-test??
- Hans R
Iets later dan de 2 Perry weken
http://www.driving-fun.com/3154/home/te ... wagen.aspx
Was leuk om aan mee te werken, helaas is de 340R niet meer in mijn bezit...

http://www.driving-fun.com/3154/home/te ... wagen.aspx
Was leuk om aan mee te werken, helaas is de 340R niet meer in mijn bezit...
- Macboy
Jezus half jaar ??
- JoostSchouten
Ging echt heel veel tijd in het monteren zitten. 
Sorry!

Sorry!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik dacht al, wat is 't landschap nog kaal.
Geinige vergelijking die natuurlijk nergens over gaat.
Als ik Perry mag geloven, pak je zo'n ding niet voor binnendoorweggetjes?
Nou, ik zeer zeker wél! Ik ben dan niet zo Audi minded als om binnendoorweggetjesbeleving en dat soort zaken gaat. Maar 'n RS3, komop. Hij verdient beter.
Is/was er geen beter alternatief voor 'n RS3 ergens uit München?

Geinige vergelijking die natuurlijk nergens over gaat.
Als ik Perry mag geloven, pak je zo'n ding niet voor binnendoorweggetjes?
Nou, ik zeer zeker wél! Ik ben dan niet zo Audi minded als om binnendoorweggetjesbeleving en dat soort zaken gaat. Maar 'n RS3, komop. Hij verdient beter.
Is/was er geen beter alternatief voor 'n RS3 ergens uit München?

- Snipe
Hij rijdt heerlijk hoor, die RS3. Maar op binnendoorweggetjes vond ik het niet bijzonder; wat denk je waarom ze dat ding vóór bredere banden geven dan achter?Robin schreef:Nou, ik zeer zeker wél! Ik ben dan niet zo Audi minded als om binnendoorweggetjesbeleving en dat soort zaken gaat. Maar 'n RS3, komop. Hij verdient beter.
-
Snipe schreef:Hij rijdt heerlijk hoor, die RS3. Maar op binnendoorweggetjes vond ik het niet bijzonder; wat denk je waarom ze dat ding vóór bredere banden geven dan achter?Robin schreef:Nou, ik zeer zeker wél! Ik ben dan niet zo Audi minded als om binnendoorweggetjesbeleving en dat soort zaken gaat. Maar 'n RS3, komop. Hij verdient beter.
Da's 'n retorisch vraag.

Er zijn zoveel auto's die op binnendoorwegen door de mand vallen en ook zoveel sportieve(re) karren die in 't dagelijks leven door de mand vallen. Maar bij de RS3 heb ikzelf 't idee dat ie later door de mand valt in beide disciplines dan vele zogenaamd sportievere en praktischere auto's. Ik zie dat ding ook veel praktischer dan dat apparaat uit München en minstens zo snel in 't dagelijks NL leven. Maar je weet wel welke ik zou kiezen.
In die Amerikaanse test ergens in Algemeen komt die Suba/GT86 er als een echt DF gooi en smijtijzer uit.Maar hij mist de grunt.En de remmerij was shit op Laguna Seca.
Wil je met zo'n ding even naar Parijs of Milaan. Dan huur ik wel 'n RS3. Echtniet met zo'n ding.
- Snipe
Daar is het dan weer een briljant ding voor. Maar ik neem aan dat je niet over binnendoorwegen naar Parijs of Milaan zou gaan, dus dan zeggen we toch hetzelfde?Robin schreef:Wil je met zo'n ding even naar Parijs of Milaan. Dan huur ik wel 'n RS3. Echtniet met zo'n ding.
Die vijfcilinder klinkt trouwens wel lekker.
-
In mijn oren zei jij dat de RS3 eigenlijk geen binnendoorweggetjesauto is, of iets van gelijke strekking.Snipe schreef:Robin schreef:dus dan zeggen we toch hetzelfde?
Zelfs al heb ik er niet mee gereden, heb ik daar toch 'n ander idee bij. Als 'n RS3 dat al niet is. Wat dan wél?
Mijn auto zeer zeker wél. Al weegt ie´´t zelfde als de RS3. Zeer zeker wél.
En begin nu niet over de Lotus of zo'n GT86. Een goedgereden RS3 zou zomaar de vloer aan kunnen vegen qua tractie op dat soort weggetjes met véél 'sportievere' auto's. Zo bedoel ik 't. Misschien formuleerde je 't in mijn oren wat raar. Of interpreteer ik 't verkeerd.
Tuurlijk snap ik dat de Lotus 100x meer beleving geeft op dat soort weggetjes.
- PD power
Ja , als je met een vooringenomen vooroordeel een auto gaat testen wordt het ook nooit wat, stel voor dat DF in het vervolg alleen BMW test.......
Wil je wel serieus en proffesioneel een FWD of AWD auto testen, laat hem dan ook testen door iemand die daarmee om kan gaan, Zoals gebroeders monster, Simon Gras, Jeroen Dik of Luco.

Wil je wel serieus en proffesioneel een FWD of AWD auto testen, laat hem dan ook testen door iemand die daarmee om kan gaan, Zoals gebroeders monster, Simon Gras, Jeroen Dik of Luco.
-
Zoiets ja inderdaad.PD power schreef:Ja , als je met een vooringenomen vooroordeel een auto gaat testen wordt het ook nooit wat, stel voor dat DF in het vervolg alleen BMW test.......![]()
Ik vind die test RS3 vs 340R een beetje een Claudia Schiffer vs Jenna Jameson vergelijking.

De RS3 komt er zo in MIJN oren best bekaaid vanaf. Misschien omdat ie tegenover bochtenridder en überbinnendoorweggetjesDFking 340R staat? Zet 'n RS3 eens naast 'n normalere sportieve auto.
- Snipe
In een RS3 zit je vrij hoog voor leuke bochtige weggetjes, waardoor je het gevoel hebt dat 'ie zich eerst even moet zetten voor je de bocht in kunt. Daarbij zul je door de vierwielaandrijving niet snel aan de grens komen, wat het in combinatie met de automaat (S-Tronic) niet erg uitdagend maakt. En als je aan die grens komt, is er onderstuur.Robin schreef:Zelfs al heb ik er niet mee gereden, heb ik daar toch 'n ander idee bij. Als 'n RS3 dat al niet is. Wat dan wél?
Wat wel leuk is voor die binnendoorweggetjes? Een auto die lager is, die aan de grens niet alleen onderstuur geeft, die handgeschakeld is, waarmee je eerder de grens bereikt of een combinatie daarvan. Dus een Boxster of een 1 M in de prijsklasse van de RS3, maar bijvoorbeeld ook een 205 GTI of een oude 323i.
Het is alleen de vraag of het erg is. Er zijn hele volksstammen die je geen enkel plezier doet met zo'n binnendoorweggetje en voor veel andere dingen is die RS3 weer een tamelijk briljante auto.
- Hans R
Oeps Audi...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2xwecTp9 ... st-newavtr[/youtube]
Ingemaakt door een BMW 135i
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2xwecTp9 ... st-newavtr[/youtube]
Ingemaakt door een BMW 135i
-
Hans aan de BMW? Als je bereid bent om dat geld aan een Golf R uit te geven... Doen Hans 

- dvh
Dat geluid van 13:20 

- Peric
Over geluid gesproken, lijkt het nou alsof de BMW veel luidruchtiger is dan de RS3 vanbinnen?